To τελευταίο διάστημα η συζήτηση στη Γαλλία στρέφεται γύρω από τους σχολικούς ρυθμούς. Πόσες μέρες τη βδομάδα πρέπει να γίνονται μαθήματα, πόσες και ποιες θα πρέπει να είναι οι διακοπές στη διάρκεια του σχολικού έτους, πόσο πρέπει να διαρκεί ένα μάθημα, κλπ.
Σχετικά με το τελευταίο ερώτημα ένας Νορβηγός οικονομολόγος, ο Peter Lorange, υποστηρίζει ότι μετά από 20 λεπτά μαθήματος η προσοχή των μαθητών χαλαρώνει. Ο Lorange υπήρξε πρόεδρος και διευθυντής σημαντικών σχολών και δίδαξε στο Wharton και το ΜΙΤ . Aντί να πάρει τη σύνταξή του, αγόρασε μια χρεωκοπημένη σχολή (business school) και εφάρμοσε τις απόψεις του. Στη σχολή του λίγοι είναι οι μόνιμοι καθηγητές. Αντίθετα παρελαύνουν πολλοί καλοί καθηγητές από ολόκληρο τον κόσμο. Για τον Lorange, οι καθηγητές, όπως στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση, πρέπει να “περιπλανούνται” από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο.
Τα μαθήματα γίνονται με τη μορφή συζητήσεως ανάμεσα στους καθηγητές και τους φοιτητές. Οι φοιτητές ( χρησιμοποιούν περισσότερο τον όρο “οι συμμετέχοντες”) εργάζονται γύρω από στρογγυλά τραπέζια σε ομάδες των 6-7 ατόμων. Οι συνεδρίες αυτές διαρκούν 20 λεπτά. Για τον νορβηγό οικονομολόγο, δεν μπορούμε να εκπαιδεύσουμε νέους που καινοτομούν παρά μόνο με καινοτόμες παιδαγωγικές.