[ο χρόνος χάνεται ερήμην μας…]

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΑΡΑΜΑΘΑ ΟΥΡΑΝΙΑ
Κυριακή, 29 Δεκέμβριος 2019 3:50 μμ |

Ένα γενικό χαρακτηριστικό της εποχής μας είναι το κυνήγι του χρόνου. Όλοι τρέχουν, λαχανιάζουν, αγωνιούν και πάντοτε έχουν την αίσθηση ότι δεν πρόφτασαν κάτι. Αυτή η παραφροσύνη του καιρού μας, που μας σπρώχνει συνεχώς πίσω από το χρόνο, μας εμπλέκει μέσα στη ροή του χρόνου και μας αφαιρεί τη χαρά να συνυπάρχουμε με το χρόνο (συμβαδίζοντας και συνυπάρχοντας με άνεση), εκμηδενίζει τον άνθρωπο ως προσωπικότητα και ως ανθρώπινη ουσία.

Είναι έτσι φτιαγμένη η δομή του δημόσιου και ιδιωτικού μας βίου, ώστε να παγιδεύεται ο άνθρωπος μέσα στα αντικείμενα και στις απασχολήσεις. Λες και βάλαμε όλη την τέχνη και τη σοφία μας στο να συνθλίψουμε τους εαυτούς μας. Ο άδειος από τις ασχολίες χρόνος, που θα είναι δικός μας αποκλειστικά, είναι ή ελάχιστος ή ανύπαρκτος. Δεν έχουμε καιρό να συναντηθούμε με τον εαυτό μας, να αναδιπλωθούμε και να ταξιδέψουμε μέσα μας, να ονειροπολήσουμε ή να νοσταλγήσουμε, να αποχωρισθούμε απ’ όλους τους εξωτερικούς περισπασμούς, σε μια αποκλειστική συνάντηση με τον εαυτό μας.

Έτσι ο χρόνος χάνεται ερήμην μας και ανακαλύπτουμε ξαφνικά την απουσία του ή με υπομνήσεις επετείων ή με μνήμες που αναβιώνουν απροσδόκητα ή με συμπτώματα βιολογικής καταπόνησης και ανημποριάς. Και διαπιστώνουμε ξαφνικά πόσο εγκληματικά αποκοπήκαμε από πρόσωπα και πράγματα. Οι στιγμές που συνιστούν την ουσιαστική μας ζωή, με την πίκρα ή τη χαρά που περικλείουν, φεύγουν ανυποψίαστα και χάνονται ανεκπλήρωτες.

∆εν είναι μόνο η εμπλοκή μας μέσα σε μια ασθμαίνουσα εποχή και ο ρυθμός του βίου που μας συμπαρασύρουν στις δολιχοδρομίες μιας πρωτοφανούς εξοντώσεως. Είναι και η παθολογία του καιρού μας που συμβάλλει στην εξαθλίωσή μας. Όλοι συνθλίβουμε τον ελάχιστο χρόνο που μας μένει, για να κατοχυρώσουμε την επαγγελματική και κοινωνική μας θέση. Ο ένας τρέχει στις δεξιώσεις, ο άλλος να εξασφαλίσει γνωριμίες, ο τρίτος στις υπηρεσίες για να «κυνηγήσει» τις υποθέσεις του, ένας άλλος να δικτυωθεί σε μια ομάδα ή έναν όμιλο που θα τον στηρίξει κ.λπ. Επιδιώκουν οι άνθρωποι θέσεις και πάλι άλλες θέσεις και συμμετοχές σε συμβούλια και σε επιτροπές, επιδιώκουν γνωριμίες, που κοστίζουν χρόνο και ταπείνωση, προσπαθούν να επιβάλουν ένα – συχνότατα  − μίζερο εαυτό, που με άγχος βαδίζει στη φθορά.

Και όλα αυτά ξεκινούν (πέρα από την ανθρώπινη κενοδοξία) από μια αβεβαιότητα, από την ανασφάλεια του ανθρώπου. Και τρέχουν οι «τλήμονες θνητοί» να εξασφαλίσουν εύνοιες και χρήμα. Και ο χρόνος εκδικείται για το θάνατό του. Και η εκδίκηση είναι βαριά και αναπότρεπτη.

Αριστόξενος Σκιαδάς, ∆ιαπιστώσεις, Αθήνα 1977, διασκευή

Σύνθετες Ασκήσεις

Κάτω από: Επιστήμη των Υπολογιστών | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 10:11 πμ |  Με ετικέτα |

1)Ένας έμπορος ελαστικών διαθέτει τα ελαστικά του σε χονδρική πώληση, σύμφωνα με την επόμενη πολιτική:

Αριθμός ελαστικών Χρέωση
1 – 100 58 ευρώ / τεμάχιο
101 – 200 53 ευρώ / τεμάχιο
201 – 300 51 ευρώ / τεμάχιο
> 3000 49 ευρώ / τεμάχιο

Επιπρόσθετα ο έμπορος χρεώνει την μεταφορά των ελαστικών στο συνεργαζόμενο κατάστημα σύμφωνα με την επόμενη πολιτική:

Βάρος Χρέωση
έως και 1 τόνο 0,20 ευρώ/κιλό
πάνω από 1 τόνο, έως και 3 0,15 ευρώ/κιλό
πάνω από 3 τόνους 0,10 ευρώ/κιλό

Η χρέωση των μεταφορικών γίνεται κλιμακωτά. Δεδομένου ότι κάθε ελαστικό ζυγίζει περίπου 3,5 κιλά, να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει τον αριθμό ελαστικών που θα παραγγείλει κάποιο κατάστημα και θα εκτυπώνει, το κόστος της παραγγελίας, το κόστος των μεταφορικών και την συνολική χρέωση.

2)
Σύμφωνα με την νέα φορολογική νομοθεσία για το έτος 2011 τα τέλη κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου καθορίζονται με βάση την εξής πολιτική:
Αν το αυτοκίνητο αγοράστηκε πριν το 2011, τα τέλη διαμορφώνονται βάσει των κυβικών εκατοστών του αυτοκινήτου όπως ορίζει ο παρακάτω πίνακας:

Κυβισμός Χρέωση
μέχρι 300 κ. εκ. 18 ευρώ
301 – 785 κ. εκ. 46 ευρώ
786 – 1357 κ. εκ. 112 ευρώ
1358 – 1928 κ. εκ. 202 ευρώ
1929 – 2357 κ. εκ. 446 ευρώ
2358 κ. εκ και άνω 580 ευρώ

Αν το αυτοκίνητο αγοράστηκε από το 2011 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπεμπόμενων ρύπων, κλιμακωτά όπως ορίζει ο επόμενος πίνακας:

Εκπομπές Ρύπων Χρέωση ανά γρ.
έως 100 γρ. CO2 0,50 ευρώ
101 – 150 γρ. CO2 1,00 ευρώ
151 – 200 γρ. CO2 1,50 ευρώ
201 – 250 γρ. CO2 2,00 ευρώ
251 και άνω γρ. CO2 2,50 ευρώ

Να γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει το έτος αγοράς ενός αυτοκινήτου και το ανάλογο μέγεθος (κυβικά εκατοστά ή εκπομπές ρύπων) και θα υπολογίζει την χρέωση για το αυτοκίνητο αυτό.

Απλές Ασκήσεις

Κάτω από: Επιστήμη των Υπολογιστών | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 9:50 πμ |  Με ετικέτα |

A.Να σχεδιάσετε το διάγραμμα ροής του παρακάτω αλγορίθμου:

αλγόριθμος A

Χ←10

διάβασε Υ

αν Χ>Υ τότε

γράψε Χ-1

αλλιώς_αν Χ<Υ τότε

γράψε Χ-2

αλλιώς

γράψε Χ-3

τέλος_αν

τέλος Β2

B. Να γίνει το διάγραμμα ροής του παρακάτω αλγορίθμου.

Αλγόριθμος A
  α ← 3
  β ← 1
  γ ← 5
  Αν (α mod 2 = 1) ή (β >= 2) τότε
    γ ← γ + 2
    α ← α ^ 3
 Αλλιώς
      β ← 4 * β
Τέλος_αν
 α ← α mod β
 β ← β mod γ
 γ ← γ mod α

εμφάνισε α, β

Ερωτήσεις Θεωρίας

Κάτω από: Επιστήμη των Υπολογιστών | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 9:45 πμ |  Με ετικέτα |
  1. Το αντικείμενο πρόγραμμα παράγεται από το μεταγλωττιστή.
  2. Τα λάθη που εμφανίζονται κατά τη μεταγλώττιση (μετάφραση) ενός προγράμματος ονομάζονται λογικά.
  3. Το πηγαίο πρόγραµµα είναι γραμμένο σε γλώσσα μηχανής.
  4. Ο συνδέτης-φορτωτής συνδέει το αντικείμενο πρόγραμμα με τον μεταγλωττιστή.
  5. Τα συντακτικά λάθη οφείλονται κυρίως σε αναγραμματισμούς, σε λανθασμένη σύνταξη εντολών και σε παράλειψη δήλωσης μεταβλητών.

2. Να δοθούν οι τιμές των παρακάτω συνθηκών αν α=-1, β=4 και γ= 2.

α. (2*α+γ<=β) και όχι(β-α<-1)

β. (β-α*γ=-7*α+γ-3) και (β-2>4*γ)

γ. (β^2-4*α*γ>γ/2-α^2) ή (β-3>γ-α)

δ. όχι (α>β ή β=γ)

ε. ((α>γ-3) και (β*3>γ^2)) ή (όχι(α>γ) ) 

3. 

Στήλη Α

Στήλη Β

1. LISP

2.UNIX

3. WINDOWS

4. C

5. JAVA

6. LINUX

α. Γλώσσα Προγραμματισμού

β. Λειτουργικό Σύστημα

Ασκήσεις στη Δομή Επανάληψης

Κάτω από: ΑΕΠΠ | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 9:42 πμ |  Με ετικέτα |

Μία αλυσίδα supermarket έχει θεσπίσει τη χρήση μαγνητικών καρτών από τους πελάτες της, ώστε να τους επιστρέφει χρήματα, με τη μορφή δωροεπιταγής, ανάλογα με τις αγορές που έχουν πραγματοποιήσει τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

ΑΓΟΡΕΣ ΣΕ €

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (%)

Μέχρι 350

2

351-1000

5

1001 και άνω

7

Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο θα διαβάζει τους κωδικούς όλων των πελατών της εταιρείας (θα τερματίζεται όταν εισαχθεί ως κωδικός 0) και το ποσό των αγορών που έχουν πραγματοποιήσει αντίστοιχα, και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το συνολικό ποσό που θα επιστραφεί από το κατάστημα σε όλους τους πελάτες.

Μία εταιρεία δημοσκοπήσεων θέτει σε ένα δείγμα 500 πολιτών το ερώτημα “Θα πάτε διακοπές το καλοκαίρι;”. Για την επεξεργασία των δεδομένων, να αναπτύξετε πρόγραμμα, το οποίο:

  1. να διαβάζει το φύλο κάθε πολίτη (Α=Άνδρας και Γ=Γυναίκα) και να ελέγχει την ορθή εισαγωγή.

    Να διαβάζει την απάντηση στο ερώτημα, η οποία μπορεί να είναι ‘ΝΑΙ’, ‘ΟΧΙ’ ή ‘ΔΕΝ ΞΕΡΩ’ και να ελέγχει την ορθή εισαγωγή.

  2. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος των ατόμων που απάντησε ‘ΝΑΙ‘.

  3. Στο σύνολο των ατόμων που απάντησε ‘ΝΑΙ’, να υπολογίζει το ποσοστό των ανδρών και των γυναικών.

Ασκήσεις στη Δομή Επιλογής

Κάτω από: ΑΕΠΠ | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 9:38 πμ |  Με ετικέτα |

1)Ο παρακάτω αλγόριθμος προτάθηκε για να ελέγχει και να εκτυπώνει, αν ένας ακέραιος αριθμός είναι μονοψήφιος, διψήφιος ή τριψήφιος.

Στην περίπτωση που δοθεί αριθμός αρνητικός ή με περισσότερα από 3 ψηφία, ο αλγόριθμος πρέπει να εμφανίζει το μήμυμα “Λάθος δεδομένα”.

Αλγόριθμος ψηφία

διάβασε Χ

αν Χ>=0 και Χ<10 τότε

εμφάνισε “Μονοψήφιος”

αλλιώς_αν Χ<100 τότε

εμφάνισε “Διψήφιος”

αλλιώς_αν Χ<1000 τότε

εμφάνισε “Τριψήφιος”

αλλιώς

εμφάνισε “Λάθος δεδομένα”

τέλος_αν

τέλος Ψηφία

2)Ο παραπάνω αλγόριθμος έχει ένα λάθος. Δώστε ένα παράδειγμα εισόδου, που θα καταδείξει το λάθος, που υπάρχει στον αλγόριθμο.

Στη συνέχεια να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις και να γράψετε τον αλγόριθμο στο τετράδιό σας, έτσι ώστε να λειτουργεί σωστά. Μία εταιρεία τηλεπικοινωνιών προσφέρει υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας (Σ) και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (Κ). Στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας γίνεται χρέωση μίας επιπλέον μονάδας κάθε 50 δευτερόλεπτα, ενώ στην περίπτωση της σταθερής τηλεφωνίας γίνεται χρέωση μίας επιπλέον μονάδας κάθε 100 δευτερόλεπτα.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:

  1. θα διαβάζει τον τύπο υπηρεσίας και τα δευτερόλεπτα που μίλησε κάποιος πελάτης,

  2. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει τον αριθμό των μονάδων χρέωσης ,

θα εμφανίζει το ποσό της χρέωσης, αν κάθε μονάδα χρεώνεται με 0,03€ μέχρι και τις 10 και κάθε μονάδα από κει και πέρα χρεώνεται με 2 λεπτά του ευρώ.

STOP BULLYING

Κάτω από: Ανακοινώσεις | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 21 Δεκέμβριος 2019 12:04 πμ |  Με ετικέτα |

Το bullying ή αλλιώς σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο που δεν είναι καινούργιο στην ελληνική κοινωνία. Ανέκαθεν υπήρχαν «νταήδες» που ασκούσαν κάθε είδους παρενόχληση και βία στα πιο αδύναμα παιδιά. Σήμερα, όμως,  με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου το φαινόμενο ξέφυγε από τα όρια μιας παραβατικής συμπεριφοράς που ασκείται σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον. Το αισιόδοξο είναι πως, όσο ο σχολικός εκφοβισμός έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, άλλο τόσο γιγαντώνεται και η αντίδραση των μαθητών, των δασκάλων, των γονέων αλλά και της κοινωνίας γενικότερα.

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

Κάτω από: Εκπαιδευτικό Υλικό | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 14 Δεκέμβριος 2019 12:43 πμ |  Με ετικέτα |

Απαραίτητοι τεχνολογικοί πόροι Είναι πολύ σημαντικό κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού ο εκπαιδευτικός να προσδιορίζει τους απαραίτητους τεχνολογικούς πόρους. Πιο συγκεκριμένα: – Εργαστηριακούς χώρους – Διαδικτυακή υποδομή – Υλικό (Hardware) – Λογισμικά Εργαλεία (Software) Ανάλυση δραστηριοτήτων Γίνεται αναλυτική παρουσίαση κάθε μιας δραστηριότητας του σεναρίου. Παρουσιάζεται ο τρόπος προετοιμασίας, παρουσίασης, εφαρμογής και αξιολόγησης των μαθητών κατά την υλοποίηση κάθε δραστηριότητας. – Στάδιο 1ο: Προετοιμασία Ο εκπαιδευτικός κάνει μια εισαγωγή στη δραστηριότητα, αποσαφηνίζοντας τους διδακτικούς της στόχους και εξηγώντας το πρόβλημα. Δίνονται στους μαθητές γραπτές οδηγίες, στις οποίες αναλύεται ο ρόλος του κάθε μαθητή καθώς και ο γενικότερος σκοπός της δραστηριότητας. – Στάδιο 2ο: Παρουσίαση Ο εκπαιδευτικός κάνει μια σύντομη παρουσίαση του τρόπου υλοποίησης της δραστηριότητας – Στάδιο 3ο: Εφαρμογή Αναλύονται τα βήματα εφαρμογής της δραστηριότητας και στα οποία περιγράφεται, σταδιακά και εξελικτικά, ο τρόπος με τον οποίο εμπλέκονται οι ρόλοι του σεναρίου και τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούνται – Στάδιο 4ο: Αξιολόγηση Αναφέρεται ο τρόπος και τα μέσα αξιολόγησης του έργου της ομάδας των εκπαιδευόμενων, αλλά και κάθε εκπαιδευόμενου ξεχωριστά.

ΤΕΣΤ

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Κάτω από: Εκπαιδευτικό Υλικό | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Σάββατο, 14 Δεκέμβριος 2019 12:14 πμ |  Με ετικέτα |

Εκπαιδευτική αξιοποίηση χαρτογράφησης εννοιών Στη μαθησιακή διεργασία, ο εννοιολογικός χάρτης (Novak 1998) αλλά και ο νοητικός χάρτης μπορεί να αξιοποιηθεί από το διδάσκοντα: για τη διδασκαλία ως μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση, για τη διερεύνηση των αντιλήψεων του εκπαιδευόμενου σχετικά με το υπό εξέταση θέμα, για την αξιολόγηση του εκπαιδευόμενου (Mintzes et al 2000). Μέσα από έναν εννοιολογικό χάρτη δίνεται η δυνατότητα στο διδάσκοντα να διερευνήσει τις έννοιες που γνωρίζει ο εκπαιδευόμενος, τις έννοιες που δε γνωρίζει, τις σχέσεις των εννοιών που έχει κατανοήσει καθώς και τις σχέσεις των εννοιών που αγνοεί ή/και παρανοεί.

Ο νοητικός και εννοιολογικός χάρτης μπορεί να είναι

  • δομημένος και σχεδιασμένος από το διδάσκοντα,
  • ημιδομημένος από το διδάσκοντα,
  • να σχεδιάζεται από τον ίδιο τον εκπαιδευόμενο με στόχο την ενεργοποίηση και την ένταξή του σε μια διερευνητική διαδικασία μάθησης. Όταν η νοητική χαρτογράφηση «Mind Mapping» χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική διαδικασία σαν μαθησιακή στρατηγική, περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια- φάσεις:

1 η ΦΑΣΗ: Κεντρική έννοια O εκπαιδευτικός εισάγει την κεντρική έννοια του νοητικού χάρτη. Συνήθως μετά την ανακοίνωση της κεντρικής έννοιας, την αναγράφει στον πίνακα 2 η ΦΑΣΗ: Παραγωγή ιδεών, δευτερεύουσων εννοιών Οι μαθητές παράγουν τις δευτερεύουσες έννοιες του νοητικού χάρτη. Ο εκπαιδευτικός με κατάλληλες ερωτήσεις ενθαρρύνει τους μαθητές στην παραγωγή των εννοιών. Μετά την αναγραφή των δευτερευουσών εννοιών στο νοητικό χάρτη, μπορεί να ακολουθήσει, χωρίς να απαραίτητο η σύνδεση κάποιων από αυτών.

3 η ΦΑΣΗ: Συζήτηση, Ανατροφοδότηση Μετά την ολοκλήρωση του νοητικού χάρτη από την τάξη των μαθητών, ακολουθεί η φάση της επισκόπησης της διαδικασίας και της παροχής ανατροφοδότησης στους μαθητές.

Για περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Καλημέρα κόσμε!

Κάτω από: Ανακοινώσεις | ΠΟΛΥΠΟΡΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Παρασκευή, 13 Δεκέμβριος 2019 11:20 μμ |  Με ετικέτα |

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το «Ιστολογείν»!