ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΟΥΛΑ

ΠΑΙΖΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ

Παραγωγή γραπτού λόγου

Ιαν 201810

Είδη γραπτού λόγου

Χαρακτηριστικά περιστάσεων που αφορούν την παραγωγή γραπτού λόγου Ο γραπτός λόγος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιστάσεις κυρίως όπου ο προφορικός λόγος κρίνεται ακατάλληλος ή ανεπαρκής. ∆ιακρίνονται τρεις μεγάλες κατηγορίες γραπτού λόγου:

  • η περιγραφήSeptember teachers clipart kid 4
  • η αφήγηση
  • και η επιχειρηματολογία .

 

 

Πολλές φορές τα γραπτά κείμενα χρησιμοποιούν δύο ή και περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες ,  ενώ συνήθως κάποια παίζει ένα πιο κυρίαρχο ρόλο. Από αυτές τις κατηγορίες μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το κείμενο  ανάλογα σαν  περιγραφικό , αφηγηματολογικό ή επιχειρηματολογικό.

Προσαρμογή στο κείμενο

Οι μαθητές πρέπει να εξοικειώνονται με κείμενα που ανήκουν σε διαφορετικά είδη (π.χ. δημοσιογραφικό άρθρο, τυπική ή οικεία επιστολή, διαφήμιση, οδηγίες χρήσης κτλ.) και να ανακαλύπτουν το πώς λειτουργεί το κάθε είδος. Πρέπει επίσης να σημασία δίνεται στη δομή και τη συνοχή στα κειμένα που μελετούν και  παράγουν  οι μαθητές . Όσον αφορά τη σωστή επιλογή του ύφους, χρήσιμη άσκηση θεωρείται η προσπάθεια μετατροπής προφορικού κειμένου σε γραπτό και η επισήμανση των μετατροπών που πρέπει να γίνουν.

από κάτω από: Οδηγίες| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παραγωγή γραπτού λόγου    

Τα σχόλια είναι κλειστά.



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων