Το σχολείο ταξιδεύει στον χρόνο

YPAYPA2YPA3Μια από τις δραστηριότητες που κάναμε σ΄αυτό το κεφάλαιο ήταν η γνωριμία μας με τη δομή της πρότασης (Chomsky), Υποκείμενο, Ρήμα Αντικείμενο.

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Η μία ομάδα πήρε κόκκινα χαρτάκια και έπρεπε να γράψει ένα ουσιαστικό που θα είχε μπροστά του τα άρθρα Ο, Η, Το (ένα κάθε φορά).

Η δεύτερη ομάδα πήρε θαλασσί χαρτάκια κι έπρεπε να γράψει ένα ρήμα στο τρίτο πρόσωπο (ένα κάθε παιδί). Έπρεπε δηλαδή να τελειώνει σε -ει.

Η τρίτη πήρε κίτρινα χαρτάκια κι έγραψε από ένα ουσιαστικό που θα είχε μπροστά του τα άρθρα τον, τη(ν), το.

Το κάθε παιδί, από όποια ομάδα κι αν ήταν δεν γνώριζε τι είχε γράψει το άλλο. 

Άρχισαν να φτιάχνουν προτάσεις συνδυάζοντας σωστά τις λέξεις και από τις τρεις ομάδες. Άλλες φορές ανακάλυπταν πως ταιριάζουν περισσότερα υποκείμενα ή ρήματα.

Εντόπισαν τις λέξεις που απαντούν στο ποιος (Υ), στο τι κάνει (Ρ) και στο τι + ρήμα (Α)

 

Κουταβά Βάσια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *