Πάσχα 2020

Εύχομαι το Πάσχα φέτος να είναι σε όλους μας μια ευκαιρία για πραγματική ανάσταση της ψυχής μας και ολόκληρης της ζωής μας !!!Καλό Πάσχα σε όλους!!!


 

 

 

 

Ευτυχία

Ευτυχία ήταν όλα όσα είχαμε και δεν υπολογίζαμε ως σημαντικά και δεν εκτιμούσαμε όσο απεριόριστα τους άξιζε μέχρι και την ημέρα που ξέσπασε αυτή η συμφορά σε όλον μας τον πλανήτη με το όνομα μιας πανδημίας…Ελπίζω όταν ο κόσμος βγει από αυτήν την τραγική  κατάσταση να καταλάβουμε όλοι την πραγματικά τραγική κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν σαν ανθρώπινο γένος στην προ -κορωνοϊού εποχή και να ξαναπιάσουμε το νήμα της ζωής από την αρχή αξιώνοντας την ύπαρξή μας σε αυτόν τον  πλανήτη ως αληθινά πλάσματα του Θεού!!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=F9yEkhQY9aE

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Πώς να αναγνωρίσετε τα πρόωρα σημάδια.

Ο όρος “Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος” περιγράφει μια σειρά από διαταραχές του εγκεφάλου με έναρξη στην παιδική ηλικία, οι οποίες επιδρούν στην λειτουργικότητα του ατόμου. Έχουν ως κοινά χαρακτηριστικά τα προβλήματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στη δημιουργική δραστηριότητα και στις δεξιότητες λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας και χαρακτηρίζονται από ένα περιορισμένο εύρος ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων που τείνουν να επαναλαμβάνονται. Η μελέτη των αυτιστικών συμπεριφορών προϋποθέτει την κατανόηση ότι η φυσιολογική ανάπτυξη συνήθως ακολουθεί μια τακτική και προβλέψιμη πορεία και ότι οι δυσπροσαρμοστικές συμπεριφορές αντιπροσωπεύουν αποκλίσεις από τη φυσιολογική πορεία. Στο παραπάνω βίντεο παρουσιάζονται οι  δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με αυτισμό σε πολύ μικρή ηλικία. Είναι κάποια σημάδια που καλό θα ήταν να έχουν υπόψη οι γονείς. Φυσικά, χρειάζεται προσοχή καθώς αυτό δε  σημαίνει ότι αν το παιδί έχει κάποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά,  βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού!

Παιχνίδια συναισθηματικής αγωγής

 

kids

Η συναισθηματική αγωγή είναι η βελτίωση της ικανότητάς μας να χειριζόμαστε τα συναισθήματά μας εφόσον πρώτα τα γνωρίσουμε και τα φέρουμε στην επιφάνεια. Στηρίζεται στη συναισθηματική επικοινωνία μεταξύ των ατόμων και εστιάζει στη δημιουργία και διατήρηση στενών συναισθηματικών δεσμών μεταξύ γονέων και παιδιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, παιδιών μεταξύ τους κ.α.

Σημαντικό, λοιπόν, είναι η συναισθηματική αγωγή να γίνει αναπόσπαστο  κομμάτι της σχολικής καθημερινότητας. Δυο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις είναι οι παρακάτω, μιας και δίνουν στους μικρούς μας μαθητές να εκφραστούν μάσα από το παιχνίδι!

Μικρός πρίγκηπας

Επιτραπέζιο συναισθηματων

Παιχνίδι “τάξης” για το σπίτι αλλά και για την τάξη μας!!

Η ανάληψη ευθυνών είναι κάτι που πρέπει να καλλιεργείται στα παιδιά  από μικρή ηλικία, έτσι ώστε να έχουμε υγιείς και υπεύθυνους ενήλικες στο μέλλον. Μια άσκηση ανάληψης ευθυνών για τα μικρά παιδιά είναι η τακτοποίηση του δωματίου τους, που όμως δεν είναι εύκολη υπόθεση και ταλαιπωρεί πολλούς γονείς! (περισσότερα…)

Παιχνίδια συναισθηματικής αγωγής για παιδιά

H δραστηριότητα αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πάρετε μια πρώτη γεύση και να οργανώσετε και άλλες συναντήσεις δραματοποίησης ή παιχνιδιού ρόλων που θα αφορούν συγκεκριμένα θέματα. Θα πρέπει να ακολουθήσετε έναν σχετικά γρήγορο ρυθμό ώστε να δοθεί σε όλους η ευκαιρία να “δραματοποιήσουν” κάποιον χαρακτήρα. (περισσότερα…)

Συναισθήματα και αισθήματα

 

Επίλυση διαφωνιών με ηρεμία 

Ένα ωραίο μάθημα για μικρούς και μεγάλους…

Να εντοπίσουμε και να αναλογιστούμε τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούμε στις καθημερινές διαφωνίες που έχουμε.

Να καταλάβουμε ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι  τρόποι επίλυσης εκτός από τον εκνευρισμό και την υποταγή.

Να σκεφτούμε και να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε κάποιους από αυτούς τους τρόπους. (περισσότερα…)

Παιδιά και Μ.Μ.Ε.

Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
 Ως προς το θέμα βία και τηλεόραση τρεις είναι οι βασικές θέσεις που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί.
●Πρώτον, οι τηλεοπτικές σκηνές βίας οδηγούν σε επιθετικές τάσεις.
●Δεύτερον, επιθετικές τάσεις που ενυπάρχουν στο άτομο οδηγούν στην επιλογή βίαιων σκηνών.
●Τρίτον, επιθετικές τάσεις και επιλογή τηλεοπτικών σκηνών βίας είναι και τα δυο προϊόντα μιας τρίτης συνθήκης, οφείλονται και τα δυο σε άλλους π.χ. κοινωνικούς παράγοντες που δεν έχουν σχέση με τα μέσα επικοινωνίας

(περισσότερα…)