7 Συμβουλές προς Μαθητές για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7 Συμβουλές προς Μαθητές για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (European Network and Information Security Agency – enisa) αποτελεί έναν οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δημιουργήθηκε για να ενδυναμώσει τη ικανότητά της και ειδικά των επαγγελματιών στο να αποφεύγουν, να διευθύνουν και να ανταποκρίνονται σε προβλήματα που αφορούν την ασφάλεια των δικτύων και των πληροφοριών. Η δημιουργία του αντικατοπτρίζει την πεποίθηση ότι τα συστήματα επικοινωνιών και πληροφοριών είναι σημαντικοί παράγοντες στην εξέλιξη της οικονομίας και της κοινωνίας και η ασφάλεια των δικτύων είναι απαραίτητη για την λειτουργία της Ψηφιακής Οικονομίας όσο ο ηλεκτρισμός και το νερό. Ο enisa αποτελεί ένα κέντρο εμπειρογνωμοσύνης σε θέματα Ασφάλειας
των Δικτύων και Πληροφοριών και το ελληνικό παράρτημα του enisa εδρεύει στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του, ο enisa δημιούργησε μια σειρά από αφίσες με συμβουλές για τους μαθητές μας καθώς και αφίσες με συμβουλές για τους γονείς τους. Δεν θα μείνουμε παραπονεμένοι ούτε εμείς αφού για εμάς, τους συναδέλφους μας και γενικά όλους τους εργαζόμενους υπάρχουν αφίσες και βίντεο με περιεχόμενο σχετικά με την ασφάλεια των δικτύων και των πληροφοριών μας.

Οι μαθητές μας γνωρίζουν ήδη ότι “το Διαδίκτυο είναι ένα εξαιρετικό μέσο για την αναζήτηση πληροφοριών, για ανακάλυψη νέων πραγμάτων, για διασκέδαση και επικοινωνία με τους φίλους σου”. Αυτός που δεν γνωρίζουν ή ξεχνούν είναι ότι “όπως και στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να είναι και ένα επικίνδυνο μέρος”. Οι 7 συμβουλές προς τους μαθητές μας έτσι ώστε η πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο να είναι ασφαλής έχουν ως εξής:

  • Ποτέ μη δίνεις το όνομά σου ή τον κωδικό σου σε κανένα!
  • Ποτέ μη δίνεις προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο, όνομα σχολείου, αθλητικό σωματείο).
  • Οι ιοί των υπολογιστών μπορούν να μεταδοθούν διαδικτυακά τόσο εύκολα όσο και στον πραγματικό κόσμο! Να χρησιμοποιείς πάντα τοίχο ασφαλείας (firewall) και ενημερωμένο αντιβιοτικό πρόγραμμα (anti-virus).
  • Σκέψου προσεκτικά τι θα γράψεις στο διαδίκτυο, αφού μπορεί να το διαβάσει κάποιος και μετά από 10 χρόνια!
  • Μη συνομιλείς με αγνώστους και ποτέ μην κανονίσεις συνάντηση με κάποιον που δε γνωρίζεις!
  • Αν κάποιος σε απειλεί διαδικτυακά, ενημέρωσε αμέσως τους γονείς και τους δασκάλους σου!
  • Να είσαι ευγενικός και να φέρεσαι στους άλλους όπως θα ήθελες να σου φέρονται και εκείνοι!

Οπότε:

Υπάρχει όμως υλικό με συμβουλές για την ασφάλεια των παιδιών σε μορφή αφισών και για τους γονείς. Στον σύνδεσμο που σας παρέχουμε μπορείτε να δείτε αφίσες με συμβουλές προς τους γονείς όπως το να μένουν μαζί με τα μικρά παιδιά τους κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο, να τους διδάξουν να είναι ευγενικά στο Διαδίκτυο, να θέσουν χρονικά όρια και κανόνες, να τοποθετούσουν τον υπολογιστή σε κοινό χώρο του σπιτιού και όχι στα δωμάτια των παιδιών, να σιγουρεύονται ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν ψευδώνυμα και όχι το πραγματικό τους όνομα, να λένε στα παιδιά τους ότι οι πληροφορίες δεν μπορούν να αποσυρθούν εύκολα από το Διαδίκτυο και γενικά να ασχολούνται με τις δραστηριότητες των παιδιών τους στον ψηφιακό χώρο παρέχοντας στήριξη, συμβουλές και προστασία. Κάνοντας κλικ στις ελληνικές σημαίες (που υπάρχουν κάτω από κάθε μικρογραφία) μπορείτε να κατεβάσετε την ελληνική έκδοση της αφίσας.

Πάμε και σε εμάς, τους συναδέλφους μας και γενικά όλους του εργαζόμενους. Εδώ, οι συμβουλές στοχεύουν σε θέματα ασφάλειας πληροφοριών και δικτύων στον χώρο της εργασίας όπως η προστασία ευαίσθητων επιχειρησιακών ή και προσωπικών δεδομένων, η προστασία των κωδικών κ.λ.π. Μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε βίντεο που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση όσον αφορά την ασφάλεια των δεδομένων και των δικτύων. Τα βίντεο είναι σύντομα (μισό με ένα λεπτό το πολύ), χωρίς διαλόγους και προσπαθούν να είναι αστεία ή χαριτωμένα (δεν το πολυκαταφέρνουν αλλά τέλος πάντων). Επιλέγοντας τις ελληνικές σημαιούλες κάτω από τις μικρογραφίες τα μηνύματα στο τέλος των βίντεο θα είναι στα ελληνικά.

Για τους λιγότερο πολυμεσικούς υπάρχουν και αφίσες με καρτούν για την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σε πολιτικές ασφαλείας των πληροφοριών. Δυστυχώς οι αφίσες είναι διαθέσιμες σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά και όχι στα ελληνικά (αν και τα μηνύματα είναι αρκετά απλά και γίνονται κατανοητά και από τις εικόνες) αλλά για να μην μείνετε τελείως παραπονεμένοι μεταφράσαμε και σας παρέχουμε εδώ την αφίσα με τους δέκα χρυσούς κανόνες για την ασφάλεια των δεδομένων στα ελληνικά (9,64 MB).

Τέλος, υπάρχουν και επιπλέον αφίσες για την ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφαλείας πληροφοριών (πιο καλαίσθητες, χωρίς καρτούν) αλλά είναι πάλι σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά και όχι στα ελληνικά (αυτές δεν τις μεταφράσαμε).

Πηγή: http://dide.sam.sch.gr/keplinet/index.php/articles-menu-item/educational-menu-item/193-7-advices-internet-safety

Βλαβερές συνέπειες του Internet στα παιδιά και τους εφήβους

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βλαβερές συνέπειες του Internet στα παιδιά και τους εφήβους

Πώς μπορείτε να προστατεύσετε τα παιδιά και τους εφήβους από την υπερβολική χρήση του Internet;

 H συνεχής και υπερβολική χρήση του υπολογιστή έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία όλων, και ιδίως των παιδιών. Η υπερβολή ξεκινά όταν η χρήση του Internet ξεπερνά τις 4 ώρες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Mail , ένα στα 10 παιδιά έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας και το 1/3 των εφήβων αισθάνονται κακόκεφοι, λυπημένοι, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα . Η  έρευνα της Daily Mail αναφέρει ότι , «Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο με υπολογιστές , βλέποντας τηλεόραση και παίζοντας βιντεοπαιχνίδια έχουν την τάση να αντιμετωπίζουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής δυσφορίας , άγχους και κατάθλιψης . Τα στοιχεία δείχνουν ότι κάθε επιπλέον ώρα χρήσης του υπολογιστή και του Internet, αυξάνει την πιθανότητα των παιδιών που βιώνουν κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Επίσης, αυξάνει τον κίνδυνο τα παιδιά αυτά να γίνουν ενήλικες με εξαιρετικά χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Τα προβλήματα ψυχικής  αρχίζουν από οκτώ έως δεκαπέντε ετών . Το  50% της κακής ψυχικής υγείας ξεκινά στην ηλικία των δεκατεσσάρων και  το 10% των παιδιών σήμερα έχουν κάποιο είδος σοβαρού ψυχολογικού προβλήματος.

Εξάλλου πέραν των έντονων ψυχολογικών προβλημάτων που προκαλεί η υπερβολική χρήση του Internet, έντονα είναι τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικτυακή κακοποίηση , το grooming, δηλαδή την διαδικτυακή αποπλάνηση, τις σκέψεις αυτοκτονίας και τον αυτοτραυματισμό.

 Η πρώτη έρευνα στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 2007, προκειμένου να καθοριστεί η επίπτωση των συμπεριφορών διαδικτυακής «εξάρτησης» στο γενικό εφηβικό πληθυσμό. Συμμετείχαν έφηβοι με μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη και διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά της χρήσης, αλλά κυρίως της κατάχρησης.

 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 1% των εφήβων είχαν score “εθισμού” στο ερωτηματολόγιο της Young, το οποίο είναι ένα διεθνές εργαλείο για την αξιολόγηση του «εθισμού», και 12,8% παρουσίασαν borderline-οριακή χρήση, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε «εθισμό».

 Είναι γεγονός ότι τα αγόρια παρουσιάζουν μεγαλύτερη επιρρέπεια στην ανάπτυξη συμπεριφοράς “εθισμού”, ενώ τα διαδικτυακά (on-line) παιχνίδια είναι η κύρια αιτία υπερβολικής χρήσης.

 Η χρήση του διαδικτύου πάνω από 10 ώρες την εβδομάδα, μπορεί σύμφωνα με την έρευνα να οδηγήσει δυνητικά σε υπερβολική χρήση. Το εύρημα αυτό είναι σε συμφωνία με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας για τα παιδιά και τους εφήβους που θέτει όρια ημερήσιας χρήσης οθόνης ‘screentime’, τηλεόρασης και ηλεκτρονικού υπολογιστή, τις δύο ώρες.

Πρέπει να τεθούν όρια σε αυτή την αλόγιστη χρήση και τα όρια που θα τεθούν εξαρτώνται από τη συζήτηση που θα κάνουν ο γονέας και ο έφηβος μαζί, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες, επιστημονικά στοιχεία και πληροφορίες.

Υπάρχουν εξάλλου συσχετίσεις του «εθισμού» με την υπερκινητικότητα, τη διάσπαση προσοχής, την παραβατικότητα καθώς και διαταραχή στη σχέση με τους συνομήλικους στα παιδιά με υπερβολική χρήση. Τα ποσοστά της Ελλάδας, όταν συγκριθούν με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την Κορέα και την Κίνα, θεωρούνται σχετικά χαμηλά για την κατάχρηση και οριακή χρήση.

Αποτελέσματα έρευνας του 2010  δείχνουν μία αυξητική στάση στις συμπεριφορές εξάρτησης και τις οριακές συμπεριφορές, ενώ το τοπίο μεταβάλλεται και τα δύο φύλα εξισώνονται με πρωταγωνιστικό αίτιο που οδηγεί σε υπερβολή τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης (facebook) και όχι τα διαδικτυακά παιχνίδια (online games), όπως το 2007. Τα παιδιά και οι έφηβοι που έχουν εθιστεί στο Διαδίκτυο, προβαίνουν σε δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων, φυσική συνάντηση με αγνώστους που γνώρισαν διαδικτυακά, σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τα παιδιά με μη υπερβολική χρήση.

Αυτός ο εθισμός συναντάται κυρίως σε παιδιά  οικογενειών που υπάρχει  δυσλειτουργία και έλλειψη επικοινωνίας-αδυναμία τήρησης των ορίων.

 Όσον αφορά τις απτές επιπτώσεις στην υγεία μας από την υπερβολική χρήση του Διαδικτύου, αυτές είναι συχνά διαταραχές του ύπνου, διατροφικές παρεκτροπές, έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, πονοκέφαλοι και ξηρότητα οφθαλμών.

 Πώς όμως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εξάρτηση και τον εθισμό από το Διαδίκτυο;

 Η πρόληψη είναι εξαιρετικής σημασίας και βασικά μέτρα αποτελούν η ενημέρωση των γονέων και η εκμάθηση των κανόνων ασφαλούς διαδικτύου στο σχολείο. Η εφαρμογή φίλτρων αφορά τις μικρότερες ηλικίες.

Η αφιέρωση χρόνου από τους γονείς, η ενασχόληση με το διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά τους ώστε να υπάρχει κριτικό φίλτρο, καθώς και η συναισθηματική κάλυψη ώστε τα παιδιά να αισθάνονται ασφαλή και να μπορούν να θέσουν όρια στις συνήθειες τους, όπως αυτής του Διαδικτύου, από πολύ μικρή ηλικία είναι σημαντικά.

Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι προτιμότερο να είναι σε κοινόχρηστο χώρο ώστε να υπάρχει έλεγχος του χρόνου χρήσης, αλλά και του περιεχομένου που χρησιμοποιεί στο Διαδίκτυο ο έφηβος ή το παιδί.

 Οδηγίες Ασφάλειας στο Διαδίκτυο για Παιδιά και Εφήβους

  • Ανέφερε σε γονείς. δασκάλους ή κάποιον που εμπιστεύεσαι οποιαδήποτε αρνητική εμπειρία σου στο διαδίκτυο
  • Μη δημοσιοποιείς προσωπικά σου δεδομένα
  • Μην εμπιστεύεσαι χωρίς να ελέγχεις τις πληροφορίες που σου δίνονται στο διαδίκτυο
  • Μην εμπιστεύεσαι αγνώστους που γνωρίζεις μέσω του διαδικτύου και σε καμία περίπτωση μην συναντάς στο φυσικό κόσμο άτομα που γνώρισες διαδικτυακά
  • Μην παραμελείς τις σχολικές σου δραστηριότητες, τα ενδιαφέροντά σου, τους φίλους σου, εξαιτίας της ενασχόλησης σου με το διαδίκτυο.
  • Βάλε όριο στην καθημερινή του χρήση.

Πηγή: http://www.news.gr/tech/internet/article/152392/vlaveres-synepeies-toy-internet-sta-paidia-kai-toy.html

Τα Δικαιώματα Του Παιδιού

ΒΙΝΤΕΟ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα Δικαιώματα Του Παιδιού
Δείτε το στο slideshare.net

Μια Αφρικανική παροιμία λέει “Ο κόσμος δεν μας προσφέρθηκε απ’ τους γονείς μας, μας τον δάνεισαν τα παιδιά μας”

1 Η Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει συνοπτικά τα εξής: Το προοίμιο της Σύμβασης Υπενθυμίζει τις Βασικές αρχές των Ηνωμένων Εθνών και τις σχετικές με τα ανθρώπινα δικαιώματα Συνθήκες και Διακηρύξεις. Τονίζει το γεγονός ότι τα παιδιά λόγω της ευάλωτης θέσης τους, χρειάζονται ειδική βοήθεια και προστασία. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρωτοβάθμια φροντίδα και στην προστατευτική ευθύνη της οικογένειας, στην ανάγκη για νομική και άλλη προστασία του παιδιού πριν και μετά την γέννησή του, στην σημασία του σεβασμού για τις πολιτιστικές αξίες της κοινότητας όπου ζει το παιδί, και στον ζωτικό ρόλο της διεθνούς συνεργασίας στην επίτευξη του σεβασμού των δικαιωμάτων του παιδιού. Άρθρο 1 Ορισμός του παιδιού Ως παιδιά ορίζονται όλοι ο άνθρωποι κάτω των δεκαοκτώ ετών Άρθρο 2 Μη-διάκριση Όλα τα αναφερόμενα στη Σύμβαση δικαιώματα, αφορούν όλα τα παιδιά χωρίς εξαίρεση και το κράτος έχει την υποχρέωση να προστατεύει τα παιδιά από κάθε μορφής διάκριση. Άρθρο 3 Το συμφέρον του παιδιού Όλες οι δράσεις που αφορούν το παιδί, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το συμφέρον του. Το κράτος θα πρέπει να παράσχει την κατάλληλη αρωγή, όταν οι γονείς οι κηδεμόνες δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Άρθρο 4 Εφαρμογή των δικαιωμάτων Το Κράτος έχει την υποχρέωση να φροντίζει για τον σεβασμό των προβλεπόμενων από την σύμβαση Δικαιωμάτων. Άρθρο 5 Γονική καθοδήγηση και οι ικανότητες ανάπτυξης του παιδιού Το Κράτος έχει καθήκον να σέβεται τα δικαιώματα και τις ευθύνες των γονιών και της ευρύτερης οικογένειας στην παροχή της κατάλληλης καθοδήγησης για την ανάπτυξη του παιδιού.

2 Άρθρο 6 Το δικαίωμα στη ζωή Το παιδί έχει εγγενές δικαίωμα στην ζωή και το Κράτος έχει την υποχρέωση να εξασφαλίσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την επιβίωση και την ανάπτυξη του παιδιού. Άρθρο 7 Όνομα και Εθνικότητα Το παιδί έχει το δικαίωμα σε ένα όνομα από την στιγμή της γέννησής του, καθώς και σε μια εθνικότητα. Άρθρο 8 Κατοχύρωση της ταυτότητας Το Κράτος έχει την υποχρέωση να προστατεύσει, και αν προκύψει ανάγκη να επαναφέρει τα βασικά στοιχεία της ταυτότητας του παιδιού (όνομα, εθνικότητα και οικογενειακές σχέσεις ) Άρθρο 9 Γονική φροντίδα και το δικαίωμα να μην αποχωρίζονται οι γονείς το παιδί τους Το παιδί έχει δικαίωμα να ζει με τους γονείς του εκτός αν αυτό δεν είναι συμβατό με το συμφέρον του. Το παιδί έχει δικαίωμα να διατηρεί την επαφή του και με τους δύο γονείς σε περίπτωση που έχει απομακρυνθεί από τον έναν ή και από τους δύο. Άρθρο 10 Επανένωση της οικογένειας Το κράτος έχει την υποχρέωση να διευκολύνει και να επιτρέπει την επανένωση των οικογενειών όταν οι γονείς και τα παιδιά ζουν σε διαφορετικές χώρες. Το παιδί του οποίου οι γονείς ζουν σε μια άλλη χώρα, έχει το δικαίωμα να διατηρεί προσωπικές σχέσεις και επαφή και με τους δύο γονείς. Άρθρο 11 Παράνομη μεταφορά και μη επιστροφή Το κράτος έχει την υποχρέωση να καταβάλει προσπάθειες για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της παράνομης μεταφοράς και της μη-επιστροφής του παιδιού σε μια χώρα του εξωτερικού από τον γονιό ή από κάποιον τρίτο. Άρθρο 12 Δικαίωμα να εκφράζει το παιδί τη γνώμη του Το παιδί έχει το δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του και η γνώμη αυτή να λαμβάνεται υπόψη σε οποιοδήποτε θέμα ή κατάσταση που επηρεάζει το παιδί, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά του. Άρθρο 13 Ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης Το παιδί έχει το δικαίωμα πρόσβασης και διάδοσης πληροφοριών, καθώς και το δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του, εκτός αν κάτι τέτοιο παραβιάζει τα δικαιώματα των άλλων. Άρθρο 14 Ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας Το παιδί έχει δικαίωμα στην ελευθερία της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας, με βάση της γονική καθοδήγηση και το εθνικό δίκαιο Άρθρο 15 Ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι Το παιδί έχει το δικαίωμα να συναντάται με άλλους ανθρώπους ή να συστήνει ενώσεις εκτός αν κάτι τέτοιο παραβιάζει τα δικαιώματα των άλλων.

3 Άρθρο 16 Προστασία της ιδιωτικής ζωής Το παιδί έχει το δικαίωμα προστασίας από την παρεμβολή τρίτων στην ιδιωτική του ζωή, την οικογένειά του, το σπίτι και την αλληλογραφία του, καθώς και από την γραπτή και προφορική συκοφαντία. Άρθρο 17 Πρόσβαση στην κατάλληλη πληροφόρηση Το Κράτος έχει την υποχρέωση να εξασφαλίζει την πρόσβαση του παιδιού στην πληροφόρηση και το πληροφοριακό υλικό από διάφορες πηγές. Έχει επίσης υποχρέωση να παίρνει μέτρα για την προστασία του παιδιού από επιβλαβές υλικό. Άρθρο 18 Ανατροφή του παιδιού και εξασφάλιση της υγιούς ανάπτυξής του Το Κράτος έχει υποχρέωση να αναγνωρίζει και να προωθεί την αρχή ότι και οι δύο γονείς έχουν κοινές ευθύνες για την ανατροφή και την ανάπτυξη του παιδιού τους. Το Κράτος θα πρέπει να στηρίξει τους γονείς να φέρουν εις πέρας αυτό το καθήκον, μέσα από την παροχή της κατάλληλης αρωγής. Άρθρο 19 Προστασία από την κακοποίηση και την παραμέληση Το κράτος έχει την υποχρέωση να προστατεύει τα παιδιά από όλες τις μορφές κακοποίησης, είτε προέρχεται από τους γονείς, είτε από άλλους που είναι υπεύθυνοι για την φροντίδα τους, καθώς και την υποχρέωση να λαμβάνει μέτρα πρόληψης και αποκατάστασης προς αυτήν την κατεύθυνση. Άρθρο 20 Προστασία των παιδιών χωρίς οικογένεια Το Κράτος έχει την υποχρέωση παροχής ειδικής προστασίας για τα παιδιά που έχουν στερηθεί το οικογενειακό τους περιβάλλον. Το Κράτος θα πρέπει να εξασφαλίζει την κατάλληλη εναλλακτική οικογενειακή φροντίδα ή τοποθέτηση σε ίδρυμα, λαμβάνοντας υπόψη το πολιτιστικό υπόβαθρο του παιδιού. Άρθρο 21 Υιοθεσία Σε χώρες όπου η υιοθεσία αναγνωρίζεται και / ή επιτρέπεται, θα πρέπει να γίνεται μόνον προς το συμφέρον του παιδιού και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για το παιδί, με την έγκριση των αρμοδίων αρχών. Άρθρο 22 Παιδιά πρόσφυγες Θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προστασία σε παιδιά πρόσφυγες ή παιδιά που επιδιώκουν να λάβουν το καθεστώς του πρόσφυγα. Το Κράτος έχει την υποχρέωση να συνεργάζεται με τους αρμόδιους φορείς που παρέχουν αυτού του τύπου την συνεργασία και αρωγή. Άρθρο 23 Παιδιά με αναπηρία Τα παιδιά με φυσική αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες έχουν δικαίωμα σε ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και κατάρτιση που θα αποσκοπεί στο να τα βοηθήσει να αποκτήσουν την μεγαλύτερη δυνατή αυτοπεποίθηση και να ζήσουν μια γεμάτη ζωή. Άρθρο 24 Υγεία και ιατρικές υπηρεσίες. Το παιδί έχει δικαίωμα να απολαμβάνει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο υγείας και να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και ιατρικές υπηρεσίες. Στην παροχή των υπηρεσιών υγείας το Κράτος θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην πρωτοβάθμια και την προληπτική παροχή υπηρεσιών υγείας, στην εκπαίδευση στον τομέα της δημόσιας υγείας και στην μείωση της

4 παιδικής θνησιμότητας. Το Κράτος έχει την υποχρέωση να καταβάλει προσπάθειες για την κατάργηση των επιβλαβών πρακτικών για την υγεία των παιδιών. Τα Κράτη που επικυρώνουν την Σύμβαση έχουν την υποχρέωση να προωθήσουν την διεθνή συνεργασία και να συμβάλουν στο να αναγνωριστεί το δικαίωμα του παιδιού στην υγεία, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες. Άρθρο 25 Περιοδική αξιολόγηση της τοποθέτησης του παιδιού σε ίδρυμα ή οικογένεια Το παιδί που τοποθετήθηκε από το Κράτος για λόγους φροντίδας, προστασίας ή θεραπείας σε κάποιο ίδρυμα έχει το δικαίωμα τακτικής αξιολόγησης όλων των πτυχών αυτής της τοποθέτησης. Άρθρο 26 Κοινωνική ασφάλιση Το παιδί έχει το δικαίωμα να τυγχάνει κοινωνικής ασφάλισης. Άρθρο 27 Βιοτικό επίπεδο. Το παιδί έχει δικαίωμα σε ένα κατάλληλο επίπεδο ζωής. Οι γονείς έχουν την πρωταρχική ευθύνη παροχής αυτού του επιπέδου ενώ το Κράτος έχει την υποχρέωση να στηρίζει τους γονείς όταν είναι αναγκαίο, στην εξασφάλιση αυτού του επιπέδου. Το Κράτος πρέπει να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσει την ανάκτηση της συντήρησης του παιδιού. Άρθρο 28 Εκπαίδευση Το παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Το Κράτος έχει την υποχρέωση να καθιστά υποχρεωτική την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να την παρέχει δωρεάν σε όλους. Θα πρέπει επίσης να λαμβάνει μέτρα για την ανάπτυξη ποικίλων μορφών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην οποία θα πρέπει να έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά. Η επιβολή της πειθαρχίας στο σχολείο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του παιδιού. Τα κράτη που επικυρώνουν την σύμβαση έχουν την υποχρέωση να ενθαρρύνουν την διεθνή συνεργασία και να εξασφαλίζουν το σεβασμό του δικαιώματος του παιδιού στην εκπαίδευση, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη τις ανάγκες των αναπτυσσομένων χωρών. Άρθρο 29 Στόχοι της εκπαίδευσης Η εκπαίδευση θα πρέπει να έχει στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και των ταλέντων του. Θα πρέπει να προετοιμάζει το παιδί για να γίνει ένας ενεργός πολίτης. Θα πρέπει να καλλιεργεί το σεβασμό για τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, να αναπτύξει τον σεβασμό για τις πολιτιστικές και εθνικές αξίες του παιδιού αλλά και των άλλων. Θα πρέπει επίσης να καλλιεργεί τον σεβασμό για το φυσικό περιβάλλον. Άρθρο 30 Δικαιώματα θρησκευτικά, πολιτιστικά και γλωσσικά Τα παιδιά των μειονοτικών κοινοτήτων και τα παιδιά των αυτοχθόνων έχουν το δικαίωμα να καλλιεργούν τον δικό τους πολιτισμό, να πιστεύουν στην θρησκεία τους και να χρησιμοποιούν την γλώσσα τους. Άρθρο 31 Ελεύθερος χρόνος, διασκέδαση και πολιτιστικές δραστηριότητες Το παιδί έχει δικαίωμα στην ξεκούραση και τον ελεύθερο χρόνο, στο παιχνίδι και στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες, καθώς και στην συμμετοχή σε πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

5 Άρθρο 32 Παιδική εργασία Το κράτος έχει την υποχρέωση να προφυλάσσει τα παιδιά από εργασία που θα μπορούσε να είναι απειλητική για την υγεία, την εκπαίδευση ή την ανάπτυξη τους. Θα πρέπει να καθορίζει την ελάχιστη ηλικία για απασχόληση καθώς και να ρυθμίζει τις συνθήκες απασχόλησης Άρθρο 33 Χρήση ναρκωτικών Το παιδί έχει δικαίωμα στην προστασία από την παράνομη χρήση ναρκωτικών και ψυχοτρόπων ουσιών, καθώς και από την εμπλοκή στην παραγωγή και διακίνησή τους. Άρθρο 34 Σεξουαλική εκμετάλλευση Το παιδί έχει δικαίωμα στην προστασία από όλες τις μορφές σεξουαλικής εκμετάλλευσης, συμπεριλαμβανομένης της πορνείας και τις εμπλοκής σε πορνογραφικές υποθέσεις. Προαιρετικό πρωτόκολλο Ένα προαιρετικό πρωτόκολλο σε αυτό της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού, για την πώληση των παιδιών, για την παιδική πορνεία και την παιδική πορνογραφία, υιοθετήθηκε από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 2000 και τέθηκε σε ισχύ στις 18 Ιανουαρίου του Το πρωτόκολλο αυτό απαγορεύει την πώληση των παιδιών, την παιδική πορνεία και την παιδική πορνογραφία και απαιτεί από τις συμβαλλόμενες χώρες να υιοθετήσουν τα κατάλληλα μέτρα για να προφυλάξουν τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των παιδιών που πέφτουν θύματα. Άρθρο 35 Εμπόριο, διακίνηση και απαγωγή Το Κράτος έχει την υποχρέωση κα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να αποτρέψει οποιασδήποτε μορφής απαγωγή παιδιού ή πώλησης ή εμπορίας παιδιών. Άρθρο 36 Άλλες μορφές εκμετάλλευσης Το παιδί έχει δικαίωμα στην προστασία από κάθε μορφής εκμετάλλευση που δεν καλύπτεται από τα άρθρα 32,33,34 και 35. Άρθρο 37 Βασανιστήρια και στέρηση της ελευθερίας. Το κράτος έχει την υποχρέωση να συμβάλει έτσι ώστε κανένα παιδί να μην υπόκειται σε βασανιστήρια ή σε ωμή, απάνθρωπη και ατιμωτική συμπεριφορά ή τιμωρία, σε εκτέλεση και ισόβια καταδίκη και σε παράνομη σύλληψη ή στέρηση της ελευθερίας. Το παιδί που έχει στερηθεί την ελευθερία του θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ανθρωπιά και σεβασμό και με τρόπο που να συνάδει με την ηλικία του /της. Τα παιδιά που είναι υπό κράτηση, δεν θα πρέπει να είναι μαζί με τους ενήλικες, έχουν δικαίωμα να επικοινωνούν με τις οικογένειές τους και θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε νομική και άλλη βοήθεια. Άρθρο 38 Ένοπλες συρράξεις Το Κράτος έχει την υποχρέωση να σέβεται και να εξασφαλίζει τον σεβασμό για το ανθρωπιστικό δίκαιο, όπως ισχύει για τα παιδιά σε περιπτώσεις ένοπλης σύγκρουσης. Τα κράτη θα πρέπει να φροντίζουν έτσι ώστε κανένα παιδί κάτω της ηλικίας των 15 ετών να μην παίρνει μέρος σε εχθροπραξίες ή να στρατολογείται. Τα Κράτη θα πρέπει να πάρουν όλα τα μέτρα για να εξασφαλίσουν την προστασία και την φροντίδα των παιδιών που εμπίπτουν στο προαιρετικό πρωτόκολλο ένοπλης σύγκρουσης. Ένα Προαιρετικό Πρωτόκολλο στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού στις περιπτώσεις εμπλοκής παιδιών σε ένοπλες συγκρούσεις, υιοθετήθηκε επίσημα από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 25 Μαΐου του 2002 και ετέθη σε ισχύ στις 12 Φεβρουαρίου του Το νέο αυτό

6 Πρωτόκολλο, ορίζει τα δεκαοκτώ χρόνια ως ελάχιστη ηλικία για συμμετοχή σε ένοπλο αγώνα, για υποχρεωτική κατάταξη και για στρατολόγηση ή χρησιμοποίηση σε ένοπλο αγώνα από ένοπλες ομάδες. Άρθρο 39 Επανένταξη και επαναπροσαρμογή Το Κράτος έχει την υποχρέωση να πάρει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να προάγει την φυσική και φυσιολογική αποκατάσταση και κοινωνική επανένταξη των παιδιών που υπήρξαν θύματα οποιασδήποτε μορφής παραμέλησης, εκμετάλλευσης ή κακοποίησης, βασανισμού, απάνθρωπης συμπεριφοράς ή ένοπλης σύγκρουσης. Άρθρο 40 Μεταχείριση σε θέματα ποινικού νόμου Τα παιδιά που θεωρείται ότι διέπραξαν κάποιο αδίκημα ή που κατηγορούνται ή που αποδεδειγμένα το έχουν διαπράξει, έχουν το δικαίωμα να τύχουν σεβασμού σε ότι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα τους. Έχουν ιδιαίτερα το δικαίωμα σε μια δίκαιη δίκη, καθώς και σε νομική ή άλλη αρωγή, κατά την προετοιμασία ή την υπεράσπισή τους. Τα Κράτη έχουν την υποχρέωση να προωθούν εναλλακτικές διαδικασίες και μέτρα, έτσι ώστε να αποφεύγεται όταν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν και πρέπον, η προσφυγή στο δικαστήριο ή η τοποθέτηση του παιδιού σε ίδρυμα. Άρθρο 41 Σεβασμός για τα υφιστάμενα πρότυπα Αν τα πρότυπα που τίθενται στο εθνικό δίκαιο μιας χώρας που έχει επικυρώσει τη Σύμβαση ή σε άλλες εφαρμόσιμες Διεθνείς Συνθήκες, είναι ισχυρότερα από αυτά που προβλέπονται στην Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, θα ισχύσει το ισχυρότερο πρότυπο. Άρθρο 42 Να γίνει γνωστή η Σύμβαση στο κοινό Το Κράτος έχει την υποχρέωση να κάνει ευρέως γνωστά τα δικαιώματα που εμπεριέχονται στην Σύμβαση, τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες κατά τον ίδιο τρόπο. Άρθρα 43 και 44 Έλεγχος και αναφορά Τα Κράτη που επικυρώνουν τη Σύμβαση θα πρέπει να υποβάλουν μια έκθεση για την εφαρμογή της δύο χρόνια μετά από την επικύρωση και στη συνέχεια ανά πενταετία. Η έκθεση υποβάλλεται στην Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, και απαρτίζεται από δέκα εμπειρογνώμονες, που εκλέγονται από τα κράτη και που έχουν στόχο να εξετάσουν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από τα κράτη σε ότι αφορά την εφαρμογή την Σύμβασης. Τα συμβαλλόμενα κράτη θα πρέπει να θέτουν τις εκθέσεις αυτές στην διάθεση του κοινού. Άρθρο 45 Συμμετοχή των ΜΚΟ στον έλεγχο και την αναφορά Για να προαχθεί η αποτελεσματική εφαρμογή της Σύμβασης και για να ενθαρρυνθεί η διεθνής συνεργασία, οι εξειδικευμένοι φορείς των Ηνωμένων Εθνών (όπως το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, η ΟΥΝΕΣΚΟ και η UNICEF) συμμετέχουν στην διαδικασία εξέτασης των διεθνών εκθέσεων. Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις μπορούν επίσης να υποβάλουν σχετικές πληροφορίες στην Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να καλεί τους εξειδικευμένους φορείς των Ηνωμένων Εθνών και τις ΜΚΟ να γνωμοδοτήσουν για την βέλτιστη εφαρμογή της Σύμβασης.

7 Άρθρα Εφαρμογή της Σύμβασης Τα άρθρα ορίζουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τίθεται σε ισχύ η Σύμβαση καθώς και την διαδικασία για την υπογραφή και επικύρωση τις επιφυλάξεις και τις διακηρύξεις των χωρών την τροποποίηση των διατάξεων της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού 

 

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΕΧΩ, ΕΧΕΙΣ, ΕΧΕΙ…ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

Η ΧΑΡΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 



Λήψη αρχείου

Παγκόσμια ημέρα παιδιού

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια ημέρα παιδιού
Η παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού γιορτάζεται σε διαφορετικές ημέρες σε πολλά μέρη σε όλο τον κόσμο, για να τιμήσει τα παιδιά σε παγκόσμιο επίπεδο. Καθιερώθηκε το 1954 για την προστασία των παιδιών που εργάζονται πολλές ώρες κάτω από δύσκολες συνθήκες και για να επιτρέψουν την πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ συνέστησε ότι όλες οι χώρες θα πρέπει να θεσπίσουν μια καθολική Ημέρα των παιδιών σε μια «κατάλληλη» ημέρα. Με τη σύσταση των Ηνωμένων Εθνών η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού γιορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου. Ωστόσο σε ορισμένες χώρες η Ημέρα του Παιδιού γιορτάζεται και την 1η Ιουνίου . Την 1η Ιουνίου του 1950 λέγεται ότι έχει καθιερωθεί από τη Διεθνή Ομοσπονδία Δημοκρατικών Γυναικών στο συνέδριο τους το Νοέμβριο του 1949 στο Παρίσι.
Η παιδική εργασία αποτελεί παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του παιδιού και έχει αποδειχθεί ότι εμποδίζει την ανάπτυξη τους, οδηγώντας τα δυνητικά σε δια βίου σωματική ή ψυχολογική βλάβη. Έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει μία ισχυρή σχέση  μεταξύ φτώχειας και παιδικής εργασίας, ενώ η  παιδική εργασία με τη σειρά της διαιωνίζει τη φτώχεια κρατώντας τα παιδιά των φτωχών μακριά από την εκπαίδευση και την προοπτική για κοινωνική άνοδο. Αυτή η μείωση του ανθρώπινου κεφαλαίου έχει συνδεθεί με την επιβράδυνση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Πρόσφατη μελέτη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας  έδειξε ότι η εξάλειψη της παιδικής εργασίας και η ανάπτυξη της οικονομίας  θα μπορούσαν να δημιουργήσουν οικονομικά οφέλη σχεδόν επτά φορές μεγαλύτερα από το κόστος, ως επί το πλείστον συνδεδεμένα με επενδύσεις σε καλύτερη εκπαίδευση και κοινωνικές υπηρεσίες.

NA AΓΑΠΑΣ – ΤΡΙΦΩΝΟ

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο NA AΓΑΠΑΣ – ΤΡΙΦΩΝΟ

NA ΑΓΑΠΑΣ – ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο NA ΑΓΑΠΑΣ – ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ

© 2024 To blog της Βασιλικής.
   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
RSS άρθρων RSS Σχολίων Σύνδεση