ΤΑ ΓΥΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

pizap.com14641914294711Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 υλοποιήθηκε στο Σχολείο μας, το 4ο Γυμνάσιο Βόλου, από τους μαθητές του τμήματος Α1, στο πλαίσιο του επιστημονικού πεδίου «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» Βιωματική Δράση με τίτλο «Τα γυαλιά της  αυτοεκτίμησης και της διαφορετικότητας». Σκοπός της ενασχόλησης με το θέμα ήταν οι μαθητές να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτογνωσία, να βελτιώσουν την αυτό-εικόνα τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους, να αντιληφθούν και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, να αναπτύξουν τις κοινωνικές δεξιότητες και να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης φαινομένων εκφοβισμού.

Η δράση ξεκίνησε με βιωματικές ασκήσεις γνωριμίας των μαθητών («Ιστορίες ονομάτων», «Δυο αλήθειες και ένα ψέμα») και ανάδυσης θεμάτων («Θέλω-Δε Θέλω») και ακολούθως οι μαθητές έγραψαν τις αυτοβιογραφίες τους. Κατόπιν, επιλέχθηκε το θέμα, έγινε ο χωρισμός των ομάδων εργασίας, καθορίστηκαν οι επιμέρους στόχοι και τα υποθέματα, επιλέχθηκαν τα ονόματα, τα εμβλήματα και οι αρχηγοί των ομάδων και δημιουργήθηκαν οι αντίστοιχοι ομαδικοί και ατομικοί φάκελοι. Οι μαθητές έθεσαν τους κανόνες λειτουργίας των ομάδων τους, προγραμμάτισαν τις δράσεις των ομάδων και των υποομάδων, επέλεξαν εργαλεία συλλογής δεδομένων και πρότειναν τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων της δράσης τους.

Στη συνέχεια, διεξήχθη έρευνα μέσω ερωτηματολογίου και συνεντεύξεων που στόχο είχε να αξιολογήσει την αυτοεκτίμηση των μαθητών, καθώς και τη στάση τους απέναντι στη διαφορετικότητα. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε ανώνυμα από τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και τα συμπεράσματα παρουσιάστηκαν με γραφήματα.

Microsoft PowerPoint – Παρουσιαση Αποτελεσματων Ερωτηματολογιου

 

Επιπλέον, οι μαθητές συνέλεξαν δεδομένα για τα θέματα διερεύνησης μέσω της συζήτησης με ειδικούς, τον ψυχολόγο του σχολείου, κ. Σούρλα Δημήτρη και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου, κ. Καραβοσιάνη Ευανθία.  Συγκεκριμένα, στις 08.02.2016, έγινε ενημέρωση για τα θέματα «Εφηβεία» και «Το συναίσθημα του θυμού και η διαχείρισή του» και συμπληρώθηκε σχετικό ερωτηματολόγιο. Επίσης, στις 10.04.2016, σχετικά με «Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας» έγινε στους μαθητές παρουσίαση PowerPoint, προβλήθηκε βίντεο («Νίκησε το Νταή, χωρίς να τον αγγίξεις» (youtube)) και κατόπιν συζήτησης με τους ειδικούς, οι μαθητές συμπλήρωσαν άσκηση Σ / Λ, που αφορούσε την εξήγηση του φαινομένου, αλλά και τη σωστή στάση απέναντι σε φαινόμενα εκφοβισμού.

pizap.com14641092807481

Για να προβάλλουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, οι μαθητές επέλεξαν να γράψουν ένα θεατρικό σκετς. Πρώτα έγραψαν με δημιουργική γραφή τέσσερις ιστορίες: κάθε μια από τις τέσσερις ομάδες ξεκινούσε μια ιστορία, την έγραφε ως ένα σημείο αγωνίας και η επόμενη ομάδα τη συνέχιζε, δίνοντας ένα ευχάριστο ή ένα δυσάρεστο τέλος.  Από τις τέσσερις ιστορίες που προέκυψαν, οι μαθητές επέλεξαν μία μέσω ψηφοφορίας. Στη συνέχεια έγραψαν τους διαλόγους του σκετς και παρουσίασαν την ιστορία βιωματικά με θεατρικό παιχνίδι, υποδυόμενοι όλους τους ρόλους εναλλάξ. Την ίδια ιστορία παρουσίασαν δημιουργικά και με τη μορφή κωμικογραφήματος (κόμικ) και αφίσας.

pizap.com14642683961671

Ομάδες εργασίας:

Α. Οι Αυτοεξερευνήτριες:

Αυλογιάρη Εύα, Πασσιά Βάγια, Κουτσίκου Βαρβάρα, Ασπρούδη Αργυρώ

Β. Οι Σωματοφύλακες της Διαφορετικότητας:

Βλιώρα Νίκη, Ακριβούσης Ιωάννης, Αγόρος Τριαντάφυλλος, Καραλή Σταυρίνα

Γ. Οι Ισότιμοι:

Αρβανίτη Αλεξάνδρα, Καραΐσκος Κωνσταντίνος, Βαλιανάτος Ερωτόκριτος, Μακρής Κωνσταντίνος, Γλυκός Περικλής

Δ. Τα Κολλητάρια: Κουτσουμπέλα Αλεξάνδρα, Κράινιτσουκ Ντενίσα, Κρομμύδας Μιλτιάδης, Λυκοτραφίτης Δημήτριος

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Φωτεινοπούλου Βασιλική, Med Γερμανικής Φιλολογίας ΠΕ07

 

Παρουσίαση Εργασιών

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση