Ηλεκτρονικό θέατρο σκιών με μπερντέ την οθόνη του υπολογιστή στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Μια διαδραστική παράσταση Καραγκιόζη μέσω Διαδικτύου, στην οποία ο ένας καραγκιοζοπαίκτης μπορεί να είναι στην Ελλάδα και ο άλλος στην Αμερική μπορεί να γίνει πλέον πραγματικότητα’, εξηγεί ο Μάριος Χριστουλάκης, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης, στο Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.
Μαζί με τον συμφοιτητή του Αντρέα Πιτσιλαδή έχουν δημιουργήσει τον πρώτο διαδραστικό Καραγκιόζη. Με τη βοήθεια δύο τηλεχειριστηρίων οι μορφές του Καραγκιόζη και του Χατζηαβάτη ζωντανεύουν πάνω στην οθόνη του υπολογιστή αλλά και πάνω στη γιγαντοοθόνη του προτζέκτορα.
Οι φοιτητές δούλεψαν για έναν χρόνο προκειμένου να προγραμματίσουν αυτό το ηλεκτρονικό Θέατρο Σκιών, να αποδώσουν κατά το δυνατόν ρεαλιστικά την κίνηση στις ηλεκτρονικές φιγούρες και να δώσουν τη δυνατότητα ελέγχου με τηλεχειριστήρια, να φτιάξουν τα σκηνικά.
‘Το δύσκολο σε όλη αυτήν την προσπάθεια ήταν… οι λεπτομέρειες. Τα σκηνικά και οι φιγούρες δεν προβλημάτισαν. Εκεί που ήθελε πολλή δουλειά ήταν το πώς θα κάνουμε την ηλεκτρονική φιγούρα να συμπεριφέρεται όπως η παραδοσιακή. Τις φυσικές κινήσεις που όλοι ξέρουμε. Εχουμε καταφέρει να προσομοιώσουμε πολλές από αυτές, όχι όμως όλες καθώς το μοντέλο μας βελτιώνεται συνεχώς’, αναφέρει ο Α. Πιτσιλαδής.

Την υλοποίηση του ψηφιακού καραγκίοζη ανέλαβαν ο Μάριος Χριστουλάκης, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης, στο Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και ο συμφοιτητής του Αντρέας Πιτσιλαδής

Με τη βοήθεια δύο τηλεχειριστηρίων οι μορφές του Καραγκιόζη και του Χατζηαβάτη ζωντανεύουν πάνω στην οθόνη του υπολογιστή αλλά και πάνω στη γιγαντοοθόνη του προτζέκτορα.
Οι φοιτητές δούλεψαν για έναν χρόνο προκειμένου να προγραμματίσουν αυτό το ηλεκτρονικό Θέατρο Σκιών, να αποδώσουν κατά το δυνατόν ρεαλιστικά την κίνηση στις ηλεκτρονικές φιγούρες και να δώσουν τη δυνατότητα ελέγχου με τηλεχειριστήρια, να φτιάξουν τα σκηνικά.
«Το δύσκολο σε όλη αυτήν την προσπάθεια ήταν οι λεπτομέρειες».»Τα σκηνικά και οι φιγούρες δεν προβλημάτισαν». «Εκεί που ήθελε πολλή δουλειά ήταν το πώς θα κάνουμε την ηλεκτρονική φιγούρα να συμπεριφέρεται όπως η παραδοσιακή». «Τις φυσικές κινήσεις που όλοι ξέρουμε». «Έχουμε καταφέρει να προσομοιώσουμε πολλές από αυτές, όχι όμως όλες καθώς το μοντέλο μας βελτιώνεται συνεχώς», αναφέρει ο Α. Πιτσιλαδής.

Για τον διευθυντή του Εργαστηρίου, καθηγητή Σταύρο Χριστοδουλάκη, η ενασχόληση των φοιτητών με τον διαδραστικό Καραγκιόζη ‘ενισχύει την ικανότητα συνεργασίας και τη δημιουργικότητα των παιδιών που συνεργάζονται από απόσταση για να δημιουργήσουν μια παράσταση Καραγκιόζη, που ταυτόχρονα μπορούν να παρακολουθούν στο Διαδίκτυο όλοι οι φίλοι τους. Η όλη προσπάθεια, βέβαια, δεν αφορά μόνο τα παιδιά καθώς Καραγκιόζη ξέρει και ο παππούς και ο πατέρας και επομένως ο διαδραστικός Καραγκιόζης θα μπορούσε να ενισχύσει την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών γενιών’.
Ο στόχος των δύο μεταπτυχιακών φοιτητών για το μέλλον είναι η περαιτέρω βελτίωση και η προσθήκη νέων λειτουργιών. ‘Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα δημιουργίας διαδραστικών σεναρίων και τη συνεργατική αναπαραγωγή τους όχι μόνο από προγραμματιστές αλλά και από απλούς χρήστες, που επικοινωνούν μέσω Διαδικτύου’, καταλήγει ο Μάριος Χριστουλάκης.