ΣΙΜΗΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Α Γυμνασίου – 5ο Εργαστήριο: «Μπορώ να αποφασίσω για μένα»

Ιαν 202217

5ο Εργαστήριο: «Μπορώ να αποφασίσω για μένα»

 

Τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικά ένα φύλλο εργασίας με αυτά που μπορούν και με αυτά που δυσκολεύονται. Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα.

IMG 20211201 090059

Έπειτα ακολούθησε μελέτη περίπτωσης όπου οι μαθητές κλήθηκαν να συζητήσουν πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να παρθεί μια απόφαση και τι θα πρότειναν σαν λύση ή συμβουλή.

Γ Γυμνασίου – 4ο Εργαστήριο: «Φιλία – Συντροφικότητα»

Νοέ 202120

4ο Εργαστήριο: «Φιλία – Συντροφικότητα»

Αφού διαβάσαμε στην τάξη το κομμάτι της συνάντησης του πιλότου με τον Μικρό Πρίγκιπα, οι μαθητές ζωγράφισαν το δικό τους φανταστικό σύντροφο, ένα πλάσμα που θα ήθελαν να είχε πέσει από τον ουρανό για εκείνους. Παρουσίασαν τους φανταστικούς τους φίλους αναφέροντας τα χαρακτηριστικά του, τις ιδιότητες ή/και τις δεξιότητες του. Ακολούθησε συζήτηση με θέμα «Τι αναζητάμε στους άλλους;» επισημαίνοντας τυχόν κοινά χαρακτηριστικά.

1639902119293

imagfriend1 imagfriend2 imagfriend3workshop4a workshop4b

Α Γυμνασίου – 4ο Εργαστήσιο: «Η ζωή μου στο σχολείο: Talk show»

Νοέ 202120

4ο Εργαστήριο: «Η ζωή μου στο σχολείο: Talk show»

 

Οι μαθητές αρχικά μοιράζονται τις ιδέες τους στην σκέψη “αν ήταν εκπομπή στην τηλεόραση, ποια θα ήταν”. Αφού χωρίζονται σε ομάδες, συμμετέχουν σε μια εκπομπή στην τηλεόραση με θέμα: «Πως θέλω να είναι το σχολείο μου;»

τίτλο

 

 

1639902118978 talkshow

Α Γυμνασίου – 3ο Εργαστήριο: «Εγώ και οι άλλοι»

Νοέ 202120

3ο Εργαστήριο: «Εγώ και οι άλλοι: οι επιλογές μου»

Το εργαστήριο ξεκίνησε με το παιχνίδι “το Ταξί”. Μαθητές “οδηγούν ένα ταξί” και πρέπει να μαζέψουν κάποια άτομα στο ταξί τους με βάση κάποιους προορισμούς χωρίς να γνωρίζουν οι υπόλοιποι που πάνε τα ταξί. Ακολουθεί συζήτηση για το πως αισθάνθηκαν οι “ταξιτζήδες” όσο δυσκολεύονταν να βρουν “πελάτες” και πως αισθάνθηκαν οι υπόλοιποι κάθε φορά που δεν μπορούσαν να βρουν ταξί.

 

taxi2

 

Ακολούθησε έρευνα για το τι χαρακτηριστικά θα έχει κάποιος :

Α. για να τον επιλέξουν αν θέλουν να πάνε ένα στο ταξίδι
Β. για να τον επιλέξουν αν θέλουν να διαβάσουν για το σχολείο
Γ. για να τον επιλέξουν αν θέλουν να εμπιστευτούν ένα μυστικό

Διαβάσαμε αυτά που γράψανε οι μαθητές και στην ολομέλεια συζητήσαμε:

-Μπορεί πιθανώς και οι ίδιοι να έχουν κάποια από τα
χαρακτηριστικά που αναφέρονται;
-Τι σημαίνει το ότι με επιλέγει κάποιος;

Γ Γυμνασίου – 3ο Εργαστήριο: «Επικοινωνία»

Νοέ 202120

3ο Εργαστήριο: «Επικοινωνία»

Το θέμα του εργαστηρίου ήταν η επικοινωνία ανάμεσα σε ανθρώπους, ανάμεσα σε μικρούς και μεγάλους. Με βοηθό την τέχνη, οι μαθητές προσπάθησαν να εκφράσουν κάποιες σκέψεις τους. Οι μαθητές παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους και όταν οι υπόλοιποι δεν μπορούσαν να εντοπίσουν το μήνυμα στην εικόνα που έβλεπαν τότε οι ίδιοι εξηγούσαν τι ήθελαν να πουν.

workshop3a

art1

workshop3b

 

Γ Γυμνασίου – 2ο Εργαστήριο: «Το ταξίδι»

Νοέ 202120

2ο Εργαστήριο: «Το ταξίδι»

5d83e6b024000012277ef826

Μιλήσαμε για την έννοια ταξίδι και τι σημαίνει ταξίδι για τον/την καθένα/μια. Αφού οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας, χωρίστηκαν σε ομάδες για να συζητήσουν τι μας προσφέρουν τα ταξίδια και τί είναι αυτό που τα κάνει μοναδικά. Οι εκπρόσωποι των ομάδων παρουσίασαν τα συμπεράσματα των ομάδων στην ολομέλεια. Καθότι κάποιες ομάδες κατάφεραν να πετύχουν το στόχο της δραστηριότητας ενώ αλλές όχι, ακολούθησε συζήτηση για το πως δουλεύουν οι ομάδες και πως πρέπει να επιλύονται τα προβλήματα που προκύπτουν ώστε η ομάδα να πετυχαίνει το στόχο της. Οι μαθητές συμπλήρωσαν σε φύλλο εργασίας τι θέλουν στα πλαίσια καλής λειτουργίας μιας ομάδας και τι μπορούν να προσφέρουν και ακολούθησε συζήτηση.

Α Γυμνασίου – 2ο Εργαστήριο: «Όμοιος ή διαφορετικός»

Νοέ 202110

2ο Εργαστήριο: «Όμοιος ή διαφορετικός»

Οι μαθητές κλήθηκαν να φανταστούν και να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους σαν να ήταν δέντρο, όπως θέλουν, με ότι χρώματα και σχήμα θέλουν. Στη συνέχεια κολλήσανε όλα τα δέντρα μαζί (όμοιοι) και συζήτησαν ένας – ένας στην ολομέλεια (διαφορετικοί):

  • Τι δέντρο είναι
  • Που ζει και με ποιους
  • Τι ανάγκες έχει
  • Τι του αρέσει
  • Τι δεν του αρέσει
  • Τι το τρομάζει
  • Με ποιους μοιάζει

Green Red Christmas Holiday Photo Collage

Στο τέλος του εργαστηρίου το κάθε παιδί πήρε δύο φύλλα, συμπλήρωσε στο ένα γιατί είναι ξεχωριστός/ή και στο άλλο με ποιον μοιάζει και τα κράτησε στον ατομικό του φάκελο.

to dentro mas1                   to dentro mas2

Γ Γυμνασίου: Ο Μικρός Πρίγκιπας

Νοέ 20211

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο: Ο Μικρός Πρίγκιπας – eBooks4Greeks.gr

 

 

 

Γ Γυμνασίου – 1ο Εργαστήριο: «Καλωσορίζοντας τον ‘Μικρό Πρίγκιπα’ στην παρέα μας»

Νοέ 20211

1ο Εργαστήριο: «Καλωσορίζοντας τον ‘Μικρό Πρίγκιπα’ στην παρέα μας»

Ξεκινώντας την ‘πτήση’ με οδηγό τον Μικρό Πρίγκιπα, το κάθε παιδί έφτιαξε ένα αεροπλανάκι, το διακόσμησε και εξέφρασε τι περιμένει από τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο στην μία όψη και στην άλλη αν υπάρχει κάτι που τον/την φοβίζει σε αυτό το ταξίδι. Ακολούθησε παρουσίαση και συζήτηση.

1

Α Γυμνασίου – 1ο Εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Νοέ 20211

1ο Εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων