ΣΙΜΗΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Εργαστήρια δεξιοτήτων

A Γυμνασίου – 2ο Εργαστήριο: «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου»

Μάι 20221

2ο Εργαστήριο: «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου»

Μέσω του συγκεκριμένου εργαστηρίου δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα πως λειτουργεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και ποια προβλήματα δημιουργούμε εμείς οι άνθρωποι κυρίως με τις καταναλωτικές μας συνήθειες και, έτσι, να διαρθρωθούν οι όποιες λανθασμένες αντιλήψεις.  Ακολούθησε συζήτηση για τις επιπτώσεις του φαινομένου  στην αλλαγή του κλίματος και γενικότερα στο περιβάλλον.

“Greenhouse effect infographic” από Beyond Coal and Gas διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-nd-2.0

 

A Γυμνασίου – 1ο Εργαστήριο: «Διαστημόπλοιο Γη – Ταξίδι στο Γανυμήδη»

Μάι 20221

1ο Εργαστήριο: «Διαστημόπλοιο Γη – Ταξίδι στο Γανυμήδη»

Η εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές/τριες ότι πρόκειται να υποδυθούν το πλήρωμα μίας διαστημικής αποστολής σε ένα από τα τέσσερα μεγαλύτερα φεγγάρια του Δία, τον Γανυμήδη. Έχουν στη διάθεσή τους περιορισμένες προμήθειες γι’ αυτό το λόγο και πρέπει το μισό πλήρωμα (Ομάδα 1) να καταψυχθεί στο ταξίδι προς το Γανυμήδη και το άλλο μισό (Ομάδα 2) κατά την επιστροφή. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προκύπτουν κάποια προβλήματα που φέρνουν αναστάτωση στη συνοχή του πληρώματος. Τα μέλη του πληρώματος καλούνται να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για την επιβίωσή τους καθώς  θα πρέπει να διαχειριστούν τις εναπομείναντες προμήθειές τους με δίκαιο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν τρία σημαντικά πράγματα στο διαστημόπλοιο: 1. ΚΑΝΟΝΕΣ σχετικά με τον τρόπο κατανάλωσης των κοινών αποθεμάτων 2. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και 3. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ, ώστε να είναι αρκετά για όλους.

Ένα παιχνίδι ρόλων όπου ο πλανήτης μας, η Γη, παρομοιάζεται με διαστημόπλοιο για να καταλάβουν τα παιδιά πως θα έπρεπε να λειτουργεί η ανθρωπότητα όσον αφορά τη διαχείριση των φυσικών πόρων.

Γ Γυμνασίου – 7ο Εργαστήριο: «Τα συναισθήματά μου»

Μάι 20221

7ο Εργαστήριο: «Τα συναισθήματά μου»

Με το τμήμα Γ2 υλοποιήθηκε ένα επιπλέον εργαστήριο όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Μέσα από την συζήτηση έγινε σαφές ότι το κάθε συναίσθημα, είτε θετικό είτε αρνητικό, που νιώθουμε επηρεάζει κάποιο σημείο του σώματός μας. Με τη βοήθεια ενός μαθητή φτιάξαμε το σχεδιάγραμμα ενός σώματος και εκεί απάνω αποτυπώσαμε τα σημεία που επηρεάζονται ανάλογα με τα διάφορα συναισθήματα που νιώθουμε. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με το παιχνίδι της παγωμένης εικόνας όπου οι μαθητές έπρεπε να αναπαραστήσουν ένα συναίσθημα ακουμπώντας το σημείο του σώματος που επηρεαζόταν.

1640176733794

Νέα θεματική ενότητα – Φροντίζω το περιβάλλον

Ιαν 202223

Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, με την επιστροφή μας στο σχολείο, οι μαθητές/-ήτριες των τμημάτων της Α’ και Γ’ τάξης ξεκίνησαν νέα προγράμματα που ανήκουν στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». Ως κεντρικό θέμα επιλέχθηκε η κλιματική αλλαγή την οποία τα παιδιά θα προσεγγίσουν από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Τα προγράμματα είναι διαθέσιμα στις αντίστοιχες σελίδες του blog.

 

landscape 4684217 1920

Φωτογραφία από ELG21 από το Pixabay

Γ Γυμνασίου – 6ο Εργαστήριο: «Αποχαιρετώντας τον Μικρό Πρίγκιπα»

Ιαν 202223

6ο Εργαστήριο: «Αποχαιρετώντας τον Μικρό Πρίγκιπα»

Αρχικά έγινε μια προσπάθεια να εντοπιστούν τα επαγγέλματα που αναφέρονται στον Μικρό Πρίγκιπα και ιδιαίτερα σε αυτό του πιλότου καθώς και τα συναφή επαγγέλματα (μηχανικός αεροσκαφών, αεροσυνοδός, μεταφορέας καυσίμων κλπ). Κατόπιν, έγινε μια γρήγορη υπενθύμιση-ανασκόπηση, διατρέχοντας ένα-ένα τα εργαστήρια, υπενθυμίζοντας τις δραστηριότητες. Τα παιδιά ξαναθυμήθηκαν την πορεία της ομάδας τους, διάλεξαν κάτι που έμαθαν για τον εαυτό τους, κάτι που θα θέλανε να πάρουν μαζί τους φεύγοντας, μια ατάκα από τον Μικρό Πρίγκιπα που έχει ένα νόημα για εκείνους και ανέφεραν τι τους άρεσε ή δεν τους άρεσε στο πρόγραμμα. Τέλος, στα πλαίσια της αξιολόγησης του προγράμματος και της αυτοαξιολόγησης-ετεροαξιολόγησης οι μαθητές/-ήτριες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο και απάντησαν σε μια λίστα με αναστοχαστικές ερωτήσεις.

 

2

Γ Γυμνασίου – 5ο Εργαστήριο: «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου»

Ιαν 202223

Με αφορμή το 5ο εργαστήριο: «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου», στις 14/12/2021, είχαμε τη χαρά και ευκαιρία να γίνει μία παρέμβαση στα τμήματα Γ1 και Γ4 από τον ψυχολόγο κο Κλείτσα Ευάγγελο και την κοινωνική λειτουργό κα Ζαπροπούλου Βασιλική του σχολείου μας.

.jpg

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και να γίνει μια πολύ ωραία συζήτηση για τη διαχείριση συναισθημάτων και συμπεριφορών και τη σημασία του να αναζητούμε βοήθεια σε τέτοιες περιπτώσεις. Μέσα από τη συζήτηση όλοι οι συμμετέχοντες βγήκαμε κερδισμένοι. Ευχαριστούμε πολύ!!

Γ Γυμνασίου – 5ο Εργαστήριο: «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου»

Ιαν 202223

5ο Εργαστήριο: «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου»

Με αφορμή την αφήγηση αποσπάσματος του Μικρού Πρίγκιπα συζητήθηκε στην τάξη τι μπορεί να συμβολίζουν τα μπαομπάμπ, τι μπορεί να είναι τα μπαομπάμπ στη ζωή μας και τι μήνυμα μπορούμε να πάρουμε από την ιστορία.

mikros prigkipas eikona 18

Με βάση την έννοια των μπαομπάμπ (= σκοτεινά σημεία του εαυτού μας, εγωισμός, κακές συμπεριφορές, θυμός, επιθετικότητα, παραβατικότητα, αυταρχισμός, σύνδεση με γενικότερα κοινωνικά φαινόμενα), οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας και ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια. Τι ‘ξεχορταριάζουμε’ και τι καλλιεργούμε στον εαυτό μας; Ποια είναι τα ‘ζιζάνια’ που χρειάζεται να αφαιρέσουμε; Ποια τα σημεία του χαρακτήρα μας, που δεν μας αρέσουν και ποια δυνατά μας σημεία οφείλουμε να καλλιεργήσουμε;

 

Στο τέλος το κάθε παιδί έγραψε ανώνυμα σε ένα χαρτάκι κάτι που έμαθε για τον εαυτό του από το εργαστήριο.

mikros prigkipas eikona 17

Α Γυμνασίου – 8ο Εργαστήριο: «Αποχαιρετώ το πρόγραμμα, αλλά συνεχίζω»

Ιαν 202217

8ο Εργαστήριο: «Αποχαιρετώ το πρόγραμμα, αλλά συνεχίζω»

Στο τελευταίο εργαστήριο αυτής της θεματικής ενότητας έγινε μια ανασκόπηση του προγράμματος και οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα φυλλάδιο ώστε να αξιολογήσουν τόσο το πρόγραμμα όσο και τον ίδιο τους τον εαυτό. Επίσης, ζωγράφισαν ένα βαλιτσάκι μέσα στο οποίο έγραψαν τι θα έβαζαν μέσα για να το κουβαλάνε ως απαραίτητα εφόδια που θα τους χρησιμεύσουν σε δύσκολες στιγμές.

Α Γυμνασίου – 7ο Εργαστήριο: «Όνειρα και επιθυμίες – βάζω στόχους και προχωρώ»

Ιαν 202217

7ο Εργαστήριο: «Όνειρα και επιθυμίες – βάζω στόχους και προχωρώ»

Οι βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν η επαφή με την μέχρι τώρα πορεία του κάθε μαθητή στη ζωή του, η αναγνώριση και έκφραση των επιθυμιών που έχουν οι μαθητές και η προσπάθεια να τεθούν στόχοι για τη ζωή. Έτσι, οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε χαρτί Α4 δύο μπαλόνια και να γράψουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους. Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και έγινε διαχωρισμός ανάμεσα στις υλικές και μη υλικές επιθυμίες. Από τη συζήτηση συμπεράναμε ότι για να πραγματοποιηθούν τα όνειρα και οι επιθυμίες μας χρειάζεται να τεθούν στόχοι και επομένως ανάμεσα από τα δύο μπαλόνια οι μαθητές πρόσθεσαν και ένα τρίτο.

.jpg

Α Γυμνασίου – 6ο Εργαστήριο: «Μπορώ να πω όχι – δύσκολες συμπεριφορές και εγώ»

Ιαν 202217

6ο Εργαστήριο: «Μπορώ να πω όχι – δύσκολες συμπεριφορές και εγώ»

Τα παιδιά κλήθηκαν να αναπαραστήσουν δύο περιστατικά μέσα από παιχνίδι ρόλων. Κατά τη δραματοποίηση οι υπόλοιποι μαθητές παρατηρούσαν τη συμπεριφορά:

α) των φίλων

β) του παιδιού που πιέζεται

Μετά τη δραματοποίηση συζητήσαμε όλοι μαζί:

  • Τι εξέλιξη είχε
  • Τι σκέφτονται οι συμμετέχοντες
  • Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά
  • Τι προτείνουν
  • Τι θα κάναμε σε ανάλογη περίπτωση
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων