Μάι 28 2017
άσκηση moodle 2017
Αυτό το “μουσικό” άρθρο θα σας ταξιδέψει στο κόσμο του θεάτρου.
Από το σχολικό περιοδικό του ΓΕΛ Περάματος Ρεθύμνου , το “πρώτο κουδούνι” 🙂
Μάι 26 2017
Tricider
Ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα είναι οι προτιμήσεις των αναγνωστών για την ποίηση ή την πεζογραφία.
Ας δούμε μερικές απαντήσεις απο μια έρευνα μέσω tricider.
<iframe width=’600′ height=’500′ src=’http://www.tricider.com/embed/?show=2eP53oFJN47′ frameborder=’0′ scrolling=’no’ marginheight=’0′ marginwidth=’0′></iframe>
Μάι 20 2017
Διδακτικό σενάριο για την ιστορία
Ας ρίξουμε μια ματιά στο παρακάτω διδακτικό σενάριο που αφορά στο μάθημα της ιστορίας Α λυκείου και συγκεκριμένα στην ενότητα κλασική εποχή.
• Ο Τίτλος: αρχαία ιστορία-ενότητα κλασική εποχή
• Η Τάξη: Α λυκείου.
• Η Εκτιμώμενη διάρκεια:δύο διδακτικές ώρες.
• Ένταξη στο Πρόγραμμα Σπουδών: ενότητα ΔΕΠΣ-ΑΠΣ Ιστορίας ,κλασικοί χρόνοι.
• Ο Σκοπός και οι στόχοι:
Να εκτιμήσουν τη σημασία της διαμόρφωσης του δημοκρατικού πολιτεύματος για την αρχαία Ελλάδα και το σύγχρονο κόσμο.
Να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Να γνωρίσουν βασικές πτυχές της καθημερινής ζωής στην αρχαία Ελλάδα .
Να εκτιμήσουν τις αξίες που ανέδειξε ο κλασικός πολιτισμός και την παγκόσμια και διαχρονική εμβέλειά του.
Να κατανοούν και να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης.
Να εντοπίζουν στοιχεία των σύγχρονων επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων, τα οποία έχουν τις ρίζες τους στην πνευματική δημιουργία των κλασικών χρόνων.
• Η Συνοπτική περιγραφή διδασκαλίας:Το παρόν σενάριο διδασκαλίας αφορά στην πρώτη διδακτική ενότητα του μαθήματος της ιστορίας της Α΄ Λυκείου με τίτλο «Κλασική εποχή». Οι μαθητές καλούνται να εξετάσουν ορισμένα υποθέματα της συγκεκριμένης ενότητας, αξιοποιώντας πότε τα πλεονεκτήματα της μετωπικής και πότε της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, εργαζόμενοι ατομικά ή ομαδικά.
Εκπαιδευτικό Πρόβλημα:
Οι μαθητές θεωρούν το μάθημα της Ιστορίας λιγότερο ενδιαφέρον από τα υπόλοιπα μαθήματα λόγω του όγκου των πληροφοριών και του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας με αποτέλεσμα να μην προσδίδουν την απαιτούμενη προσοχή.Έχοντας αυτό ως γνώμονα,επιλέχθηκε ένα σημαντικό κεφάλαιο,αυτό της κλασικής εποχής,το οποίο θα παρουσιαστεί με τη χρήση των ΤΠΕ ώστε να γίνει πιο ελκυστικό στους μαθητές και να έχουν ενεργητική και όχι μόνο παθητική συμμετοχή όπως γινόταν μέχρι πρότινος.
Φάσεις σεναρίου :
α φάση :παρουσίαση των κύριων σημείων της ενότητας μέσα από πηγές.
β φάση :πρακτική εξάσκηση μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών σχεδιασμένων αποκλειστικά στην ενότητα όπως φιδάκι,κουίζ,κρεμάλα κ.α.
εργαλεία : http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/course/view.php?id=7187
ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ-ΤΕΧΝΗ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΥΛΙΚΟ http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/course/view.php?id=7187 ενότητα πληροφορίες για την κλασική εποχή.
- .Στην διεύθυνση http://odysseus.culture.gr/h/2/gh251.jsp?obj_id=912 αναζητείστε πληροφορίες για τον παρθενώνα.
2.Επισκεφτείτε την παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/PARTHENON.htm και λύστε το σταυρόλεξο για τον παρθενώνα.
Μάι 19 2017
scratch
Να ένα διασκεδαστικό έργο που δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα scratch για το πως μπορεί η γατούλα να φτιάξει ένα πολύγωνο.Ορίστε εσείς πόσες γωνίες θέλετε.
Απρ 19 2017
Τέχνη κλασικής εποχής
Μαρ 11 2017
Κλασική εποχή (480 – 323 π.Χ.)
Την περίοδο από το τέλος των περσικών πολέμων έως και το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου οι ιστορικοί ονομάζουν κλασική. Ο χαρακτηρισμός αυτός αναγνωρίζει στην εποχή την υπεροχή των συντελεστών της και των επιτευγμάτων τους, επικυρώνει την πνευματική τους επιβολή και τη διαχρονική επιβίωσή τους στις ιδέες και στα δημιουργήματα μεταγενέστερων εποχών. Την εποχή αυτή διαμορφώθηκαν οι αξίες που αποτελούν τα θεμέλια του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού. Το νικηφόρο αποτέλεσμα των περσικών πολέμων ήταν καθοριστικό για την ιστορική πορεία των Ελλήνων. Η αυτοπεποίθηση, η αίσθηση της αυτάρκειας αλλά και της υπεροχής απέναντι στους «βαρβάρους» και πάνω απ’ όλα η ψυχική ευφορία του νικητή που θέλει να αποκαταστήσει τις καταστροφές ήταν κίνητρα που δημιούργησαν τα επιτεύγματα στην πολιτική, στα γράμματα και τις τέχνες της κλασικής εποχής. Μετά τους περσικούς πολέμους και για πενήντα περίπου χρόνια η Αθήνα εξελίχθηκε σε ηγεμονική δύναμη, γεγονός που δημιούργησε τις προϋποθέσεις της αντιπαράθεσής της με τη Σπάρτη. Τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα των δύο σημαντικότερων πόλεων είχαν ως αποτέλεσμα τη διαίρεση του ελληνικού κόσμου σε δύο μεγάλους συνασπισμούς. Οδήγησαν τους Έλληνες σε μακροχρόνια εμφύλια σύρραξη τριάντα περίπου χρόνων, τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Στο πρώτο μισό του 4ου αι. π.Χ. τον ανταγωνισμό των ελληνικών πόλεων-κρατών υποδαύλισε η παρέμβαση των Περσών με την παροχή χρημάτων ή στρατιωτικής βοήθειας, ενώ το δεύτερο μισό του αιώνα εμφανίζεται ως επιτακτική ανάγκη η ιδέα της πανελλήνιας ένωσης. Η ένωση των Ελλήνων και ο κοινός τους αγώνας εναντίον των Περσών ήταν εγχείρημα του Ελληνισμού της Μακεδονίας, το οποίο επιτεύχθηκε εν μέρει από το Φίλιππο Β’ και ολοκληρώθηκε από το Μ. Αλέξανδρο.Η συμμαχία της Δήλου – Αθηναϊκή ηγεμονία. Η Αθήνα μετά την απόκρουση του περσικού κινδύνου ανασυγκροτήθηκε και εξελίχθηκε σε μεγάλη ναυτική δύναμη. Τέθηκε επικεφαλής μεγάλου μέρους των ελληνικών πόλεων, ιδρύοντας την Α’ Αθηναϊκή συμμαχία (478/7 π.Χ.). Η ενέργεια αυτή ήταν απόλυτα εναρμονισμένη με τις επιδιώξεις και τα συμφέροντά της, που στόχευαν στην ανάδειξή της σε μεγάλη δύναμη. |