ΥΠΟΨΙΕΣ ΓΙΑ Ε.Μ.Δ. …
Παρουσιάζει χαμηλή επίδοση κατά δύο τουλάχιστον σχολικά έτη, απροσδόκητα (=ενώ δεν τον απασχολεί κάτι στο σπίτι ή στο σχολείο & ενώ μελετά τακτικά).
ΣΤΑΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
- Είναι υπερκινητικός, κουνιέται ολόκληρος ή μόνο τα πόδια του και όταν διαβάζουμε.
- Δεν είναι συγκεντρωμένος τις περισσότερες φορές.
- Έχει μεγάλη φαντασία στις κατασκευές (μαγνητάκια, τουβλάκια κ.ά).
- Είναι ακατάστατος με τα σχολικά του, χάνει κάποια πράγματα όχι σε ανησυχητικό βαθμό. Διορθώνει τα πράγματά του μετά από ήπια παραίνεση.
- Εμφανίζει μια ασυνήθιστη τακτικότητα όταν είναι να ταξινομήσει παιχνίδια του ή να φτιάξει τον προσωπικό του χώρο στο πατρικό μου ή σε δωμάτιο που του έχω δώσει.
- Είναι πολύ ευαίσθητος έως και επιθετικός στις παραινέσεις που του γίνονται με έντονο τρόπο. Παρουσιάζει βελτίωση όταν προτρέπεται να βρει μόνος του το λάθος και να κάνει τις διορθώσεις.
- Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και απογοητεύεται εύκολα.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ, ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κατά την ανάγνωση, ορισμένες φορές
- Διαβάζει συλλαβιστά τυχαίες λέξεις, ορισμένες φορές.
- Πηδάει γραμμές, ορισμένες φορές.
- Δεν τηρεί σημεία στίξης, ορισμένες φορές.
- Αλλάζει τελευταίες συλλαβές μιας λέξης από βιασύνη (π.χ φθινοπωριάτικο φθινοπωρινό), ορισμένες φορές.
- Παραλείπει ολόκληρες λέξεις, σπάνια.
- Παρουσιάζει αισθητή βελτίωση με ανάγνωση δεύτερη φορά ίδιου κειμένου, συνήθως.
Κατά τη γραφή, ορθογραφία
- Αντιγράφει με ορθογραφικά λάθη από κείμενο του βιβλίου, που το βλέπει.
- Γράφει ακατάστατα και κολλάει τις λέξεις ή τις κάνει πολύ αραιές. Γράφει βελτιωμένα όταν γράφει πιο αργά ή στο τετράδιο καλλιγραφίας.
- Αλλάζει λέξεις στο ελεύθερο κείμενο (π.χ. άσπρος ασμός).
- Ανακατεύει μικρά & κεφαλαία γράμματα (π.χ. παπαγΑλος).
- Αντικαθιστά το τελικό με το κανονικό σίγμα, ορισμένες φορές.
- Γράφει κατοπτρικά, ορισμένες φορές (π.χ. 3 αντί για ε).
Κατά τα μαθηματικά
- Δυσκολεύεται για νοερές πράξεις κάτω της δεκάδας.
- Δεν αναγνωρίζει τα μαθηματικά σύμβολα + & -, ορισμένες φορές.
- Ξεχνά κρατούμενα, κατά την πρόσθεση ή δανεικά, κατά την αφαίρεση.
- Δυσκολεύεται στη διαχείριση χρημάτων σε μικρά νούμερα (π.χ. ρέστα).
- Αντιπαθεί προπαίδεια. Βελτιώνεται όταν τη λέμε σιγά σιγά.