ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΥΠΟΨΙΕΣ  ΓΙΑ Ε.Μ.Δ. …

Παρουσιάζει χαμηλή επίδοση κατά δύο τουλάχιστον σχολικά έτη, απροσδόκητα (=ενώ δεν τον απασχολεί κάτι στο σπίτι ή στο σχολείο & ενώ μελετά τακτικά).

 

ΣΤΑΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  1. Είναι υπερκινητικός, κουνιέται ολόκληρος ή μόνο τα πόδια του και όταν διαβάζουμε.
  2. Δεν είναι συγκεντρωμένος τις περισσότερες φορές.
  3. Έχει μεγάλη φαντασία στις κατασκευές (μαγνητάκια, τουβλάκια κ.ά).
  4. Είναι ακατάστατος με τα σχολικά του, χάνει κάποια πράγματα όχι σε ανησυχητικό βαθμό. Διορθώνει τα πράγματά του μετά από ήπια παραίνεση.
  5. Εμφανίζει μια ασυνήθιστη τακτικότητα όταν είναι να ταξινομήσει παιχνίδια του ή να φτιάξει τον προσωπικό του χώρο στο πατρικό μου ή σε δωμάτιο που του έχω δώσει.
  6. Είναι πολύ ευαίσθητος έως και επιθετικός στις παραινέσεις που του γίνονται με έντονο τρόπο. Παρουσιάζει βελτίωση όταν προτρέπεται να βρει μόνος του το λάθος και να κάνει τις διορθώσεις.
  7. Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και απογοητεύεται εύκολα.

 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ, ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κατά την ανάγνωση, ορισμένες φορές

  1. Διαβάζει συλλαβιστά τυχαίες λέξεις, ορισμένες φορές.
  2. Πηδάει γραμμές, ορισμένες φορές.
  3. Δεν τηρεί σημεία στίξης, ορισμένες φορές.
  4. Αλλάζει τελευταίες συλλαβές μιας λέξης από βιασύνη (π.χ φθινοπωριάτικο φθινοπωρινό), ορισμένες φορές.
  5. Παραλείπει ολόκληρες λέξεις, σπάνια.
  6. Παρουσιάζει αισθητή βελτίωση με ανάγνωση δεύτερη φορά ίδιου κειμένου, συνήθως.

Κατά τη γραφή, ορθογραφία

  1. Αντιγράφει με ορθογραφικά λάθη από κείμενο του βιβλίου, που το βλέπει.
  2. Γράφει ακατάστατα και κολλάει τις λέξεις ή τις κάνει πολύ αραιές. Γράφει βελτιωμένα όταν γράφει πιο αργά ή στο τετράδιο καλλιγραφίας.
  3. Αλλάζει λέξεις στο ελεύθερο κείμενο (π.χ. άσπρος                ασμός).
  4. Ανακατεύει μικρά & κεφαλαία γράμματα (π.χ. παπαγΑλος).
  5. Αντικαθιστά το τελικό με το κανονικό σίγμα, ορισμένες φορές.
  6. Γράφει κατοπτρικά, ορισμένες φορές (π.χ. 3 αντί για ε).

Κατά τα μαθηματικά

 

  1. Δυσκολεύεται για νοερές πράξεις κάτω της δεκάδας.
  2. Δεν αναγνωρίζει τα μαθηματικά σύμβολα + & -, ορισμένες φορές.
  3. Ξεχνά κρατούμενα, κατά την πρόσθεση ή δανεικά, κατά την αφαίρεση.
  4. Δυσκολεύεται στη διαχείριση χρημάτων σε μικρά νούμερα (π.χ. ρέστα).
  5. Αντιπαθεί προπαίδεια. Βελτιώνεται όταν τη λέμε σιγά σιγά.
Δημοσιεύθηκε στην Δυσκολίες ανάγνωσης, Δυσκολίες στη γραφή, Προβλήματα Μάθησης και χαρακτηρίσθηκε . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση