Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις που απαιτούν ένα πιο διευρυμένο και εξειδικευμένο σύνολο ψηφιακών ικανοτήτων. Η παρουσία ψηφιακών τεχνολογιών σε όλες τις πτυχές της ζωής και η ανάγκη για ψηφιακά ικανούς εκπαιδευόμενους επιβάλλει την ανάπτυξη αντίστοιχων ικανοτήτων στους εκπαιδευτικούς.
Σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, έχουν αναπτυχθεί θεωρητικά πλαίσια αναφοράς, εργαλεία αυτοαξιολόγησης και προγράμματα κατάρτισης για την περιγραφή και αξιολόγηση αυτών των ψηφιακών ικανοτήτων. Η έκθεση παρουσιάζει το κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών (DigCompEdu), το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη χάραξη πολιτικής και να προσαρμοστεί σε εθνικά, περιφερειακά και τοπικά εργαλεία και προγράμματα.
Το πλαίσιο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, από την προσχολική έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένης της γενικής και επαγγελματικής κατάρτισης και της ειδικής εκπαίδευσης.
Στόχος του είναι να παρέχει ένα γενικό πλαίσιο αναφοράς για την ανάπτυξη μοντέλων ψηφιακών ικανοτήτων και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών σε διασυνοριακό επίπεδο.