Για το μάθημά μας στην Πληροφορική

του Γυμνασίου και γενικά Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Πρόβλημα στην ανάγνωση

| 1 σχόλιο

“Τα αποτελέσματα της παπαγαλίας πληρώνουν οι Έλληνες μαθητές. Υψηλό το ποσοστό όσων παρουσιάζουν προβλήματα στην ανάγνωση, αλλά και στα μαθηματικά. Μέτρα λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση”

Με τη φράση αυτή ξεκινά το σχετικό άρθρο στο http://news247.gr/ ενώ ένα ακόμη σχετικό άρθρο θα βρείτε στην http://news.kathimerini.gr.

Έτσι λοιπόν στα άρθρα αυτά διαβάζουμε ότι προβλήματα στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, αντιμετωπίζει ένας στους πέντε Έλληνες μαθητές, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.  Τα προβλήματα αυτά θα τα έχετε διαπιστώσει και εσείς στην τάξη. Κάθε χρόνο ζητάω από τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου να μου διαβάσουν μια μικρή παράγραφο και τότε διαπιστώνω ότι ένα μεγάλο ποσοστό δεν μπορεί να διαβάσει κάποιες λέξεις ή παρατονίζει ή δεν μπορεί να αποδώσει καθόλου με τη φωνή του το νόημα ή να το αναπαράγει με δικά του λόγια. Στην ορθογραφία επίσης, πολύ σοβαρά λάθη γίνονται ακόμη και στην Γ’ Γυμνασίου. Δεν ξεχωρίζουν ενικό από πληθυντικό, αρσενικό από ουδέτερο ή τη γραφή των ρημάτων και των ουσιαστικών – επιθέτων.

Πολύ δε περισσότερη εντύπωση μου κάνει που ένα μεγάλο ποσοστό δεν μπορεί να ακολουθήσει μια απλή σειρά οδηγιών που τους εκφωνείται ή που τους δίνεται γραπτώς. Αν μάλιστα πρόκειται για διαγώνισμα (και συμβαίνει πολλές φορές στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις) ρωτούν πιο κομμάτι του βιβλίου θέλουμε να γράψουν.

Όλα τα παραπάνω με κάνουν να σκεφτώ ότι το πρόβλημα είναι τελικά πολύ πέρα από την ανάγνωση και τη γραφή. Είναι πρόβλημα τρόπου σκέψης και αντίληψης και να δεν βοηθήσουμε τους μαθητές μας να το βελτιώσουν τότε πιστεύω πως τελικά  οδηγεί σε δυσκολίες στην εύρεση εργασίας καθώς και στην  ένταξη – λειτουργία  στην κοινωνία.

Σκέφτομαι λοιπόν, με αφορμή αυτό τη διαπίστωση, να κάνω στη Β’ Γυμνασίου μια σχετική εργασία αφού μάλιστα μπορούμε να αξιοποιήσουμε και τα “Φύλλα Υπολογισμών” και να δούμε τι συμβαίνει στο σχολείο μας σε κάποια βασικά σημεία της ορθογραφίας. Στόχος ένα θα μπορούσε να είναι η καταγραφή της σχετικής κατάστασης και στόχος 2 να βελτιώθούν οι μαθητές στα θέματα αυτά. Δεν το έχω δουλέψει ολοκληρωτικά για το πως γίνει. Μάλλον σε συνεργασία και με κάποιον φιλόλογο θα προσδιορίσουμε και μετά τα πρώτα αποτελέσματα θα επαναπροσδιορίσουμε τα στοιχεία και τους στόχους του εγχειρήματος. Όχι τιποτα άλλο, αλλά μήπως κάποιος με πολύ πολύ απλό τρόπο ωφεληθεί στη μελέτη του, στη γραφή, στη σκέψη του. Μήπως ελαττώσουμε τη παπαγαλία και τη μίμηση και περάσουμε στη μελέτη και την έκφραση!

Συντάκτης: tsomokou

2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας


Περισσότερες πληροφορίες

Ένα σχόλιο

  1. Πράγματι, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
    Όλα εξαρτώνται από το δημοτικό. Πρέπει το παιδί όταν αποφοιτά από το δημοτικό να γνωρίζει γλώσσα και αριθμητική, άψογα. Οπότε πρέπει να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα από την βάση του.
    Το ξέρετε ότι οι εκθέσεις (έκφραση λόγου) που γράφει ένα παιδί στο δημοτικό είναι μετρημένες στα δάκτυλα;

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων