14 Ερωτήσεις -Απαντήσεις για τα μέτρα προστασίας

Το υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε 14 ερωτήσεις και απαντήσεις,

σχετικά με τα μέτρα προστασίας και το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων για τη φετινή χρονιά.

1) Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες;

Οι μαθητές οφείλουν να επιδεικνύουν εντός της τάξης πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση νόσησης εντός του τελευταίου εξάμηνου ή τη σχολική κάρτα COVID-19 αρνητικού αποτελέσματος που εκδίδεται από την πλατφόρμα self-testing.gov.gr. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος για τους/τις μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός από όσους έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους (εφόσον ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που συστήνεται ο εμβολιασμός) ή έχουν ιστορικό νόσησης εντός τελευταίου εξαμήνου, διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο

2) Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες;

Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων, θα πρέπει να φέρουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού έναντι του COVID-19 ή πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (ταχείας δοκιμασίας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακού τεστ (RT-PCR)) στο οποίο θα πρέπει να υποβάλλονται δύο φορές την εβδομάδα, έως και 48 ώρες πριν από την προσέλευση την Τρίτη και την Παρασκευή, και να το επιδεικνύουν προ της ανάληψης των καθηκόντων τους στον Διευθυντή/Προϊστάμενο.

3) Τι γίνεται όταν μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να οφείλονται σε λοίμωξη COVID-19;

Εάν ένας μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει ύποπτα συμπτώματα εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο. Εάν εμφανιστούν συμπτώματα όταν βρίσκονται στο σχολείο, απομονώνονται, ο υπεύθυνος COVID-19 επικοινωνεί με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού στην περίπτωση μαθητή, και ακολουθεί ιατρική αξιολόγηση. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, διενεργείται διαγνωστικός έλεγχος για τον COVID-19. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το ύποπτο κρούσμα παραμένει σε απομόνωση, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

4) Ποιος είναι αρμόδιος στο σχολείο να διαχειρίζεται τα θέματα που αφορούν την πανδημία COVID-19;

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των 5) Τι συμβαίνει αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού διαγνωστεί θετικό σε COVID-19;

Ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού ενημερώνει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας ή/και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου, μεταξύ άλλων: επικοινωνεί με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής, με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και με την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, και φροντίζει να γίνει ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων του σχολείου όπου κινήθηκε το κρούσμα. Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου, εάν αυτή χρειαστεί. Επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός) καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος (π.χ. περίπατοι ή παιχνίδι έξω, συναντήσεις κλπ.) Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται κάθε επαφή με ευάλωτα άτομα και να λαμβάνονται συστηματικά μέτρα προφύλαξης κατά την επαφή του με τα άτομα που διαμένουν μαζί του στην ίδια κατοικία.

μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

5) Τι συμβαίνει αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού διαγνωστεί θετικό σε COVID-19;

Ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού ενημερώνει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας ή/και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου, μεταξύ άλλων: επικοινωνεί με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής, με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και με την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, και φροντίζει να γίνει ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων του σχολείου όπου κινήθηκε το κρούσμα. Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου, εάν αυτή χρειαστεί. Επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός) καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος (π.χ. περίπατοι ή παιχνίδι έξω, συναντήσεις κλπ.) Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται κάθε επαφή με ευάλωτα άτομα και να λαμβάνονται συστηματικά μέτρα προφύλαξης κατά την επαφή του με τα άτομα που διαμένουν μαζί του στην ίδια κατοικία.

6) Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο μαθητής ή μέλος του προσωπικού των σχολείων, εφόσον βρεθεί θετικό;

Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είναι εργαστηριακά επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το απαιτούμενο διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων να φθάσει τις 20 ημέρες, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού. Για την επάνοδο στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ και δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης. Αυτό ισχύει γιατί ο ιός μπορεί να ανιχνεύεται με μοριακό έλεγχο για αρκετό χρονικό διάστημα μετά την ανάρρωση, παρότι το άτομο δεν είναι μεταδοτικό.

7) Τι συμβαίνει όταν μαθητής ή εκπαιδευτικός που είχε χαρακτηριστεί ύποπτο κρούσμα COVID-19 διαγνωστεί αρνητικός στον κορονοϊό;

Το παιδί ή ο ενήλικος μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και τη βελτίωση των συμπτωμάτων του – καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης.

8) Τι συμβαίνει έως την έκδοση του αποτελέσματος διαγνωστικού τεστ μαθητή ή μέλους του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα;

Έως την έκδοση του αποτελέσματος του διαγνωστικού τεστ, το άτομο που εμφανίζει συμπτώματα που μπορεί να εκδηλωθούν στο πλαίσιο της COVID-19 παραμένει προσωρινά σε κατ’ οίκον απομόνωση (εφόσον έχει κριθεί από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία). Η περαιτέρω διαχείριση γίνεται ανάλογα με το αποτέλεσμα. Οι στενές επαφές του ύποπτου περιστατικού προσέρχονται κανονικά στο σχολείο με οδηγία για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και το τμήμα του μαθητή (ή στο οποίο δίδαξε εκπαιδευτικός) λειτουργεί κανονικά.

9) Πώς ορίζεται η στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στη σχολική μονάδα;

Οι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 περιγράφονται αναλυτικά στο πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» και περιλαμβάνουν, υπό προϋποθέσεις, μαθητές που ανήκουν στο ίδιο ή σε διαφορετικό τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του, μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, εκπαιδευτικούς που δίδαξαν συστηματικά σε τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, άτομα που είχαν επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 ή άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, καθώς και μαθητές ή μέλη του προσωπικού που κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων κινήθηκαν προς ή από το σχολείο μαζί με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο σχολικό λεωφορείο, στο ίδιο ταξί ή ανάλογο ιδιωτικό μεταφορικό μέσο.

 

10) Τι προβλέπεται για τις στενές επαφές επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στις σχολικές μονάδες;

Όλα τα άτομα που εμπίπτουν στον ορισμό «στενής επαφής» επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στη σχολική μονάδα, αφού αναγνωριστούν και καταγραφούν από τον υπεύθυνο COVID-19 του σχολείου θα πρέπει να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να μην τεθούν σε κατ’ οίκον απομόνωση (καραντίνα), αλλά θα πρέπει να υποβάλλονται σε επιπλέον διαγνωστικούς ελέγχους στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν.

Ειδικότερα:

Ανεμβολίαστοι χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο επιπλέον διαγνωστικοί εργαστηριακοί έλεγχοι με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ, πέρα από τους προληπτικούς συστηματικούς ελέγχους που πραγματοποιούν ανά εβδομάδα για να προσέλθουν στη σχολική μονάδα. Εάν αυτοί κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, τότε επιπλέον των δύο ανωτέρω rapid test και των δύο self test για την προσέλευση στο σχολείο, θα πρέπει την εβδομάδα εκείνη να κάνουν και 3 επιπλέον self-test τα οποία θα τους προμηθεύσει το σχολείο (τα σχολεία θα έχουν απόθεμα self-test για τον σκοπό αυτό). Δηλ. οι μαθητές αυτοί θα υποβληθούν σε καθημερινό έλεγχο για 7 ημέρες από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

Εμβολιασμένοι ή άτομα με ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self test) στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων σε περίπτωση επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Οι στενές επαφές με κρούσμα θα εξακολουθούν να παρακολουθούν στενά την υγεία τους και να είναι σε αυξημένη επαγρύπνηση για ενδεχόμενη εκδήλωση συμπτωμάτων ύποπτων για λοίμωξη COVID-19 για 14 ημέρες μετά την έκθεση.

11) Τι προβλέπεται σε περίπτωση συγκατοίκησης με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19;

Μαθητές ή μέλη του προσωπικού, οι οποίοι ούτε είναι πλήρως εμβολιασμένοι ούτε έχουν ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο, και οι οποίοι είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, θα πρέπει να μπαίνουν σε καραντίνα για 10 ημέρες ύστερα από την τελευταία επαφή τους με το κρούσμα, και να επιστρέφουν στις σχολικές δραστηριότητες την 11η ημέρα, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί, και με αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου [ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακό τεστ (RT-PCR)] τη 10η ημέρα.

– Εάν το τεστ είναι αρνητικό: άρση της καραντίνας, αλλά τα άτομα οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών.

Εάν το τεστ είναι θετικό: ακολουθείται το ισχύον πρωτόκολλο για την απομόνωση των κρουσμάτων COVID-19 χωρίς να απαιτείται επανάληψη του τεστ.

12) Ποια άλλα μέτρα πρόληψης θα εφαρμόζονται στο σχολείο;

Παράλληλα με τον εμβολιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών και τα νέα μέτρα αυξημένων εργαστηριακών και αυτοδιαγνωστικών ελέγχων, εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προηγούμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό, όπως:

– η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα της γυμναστικής και του φαγητού),

– τα διαφορετικά διαλείμματα για σταθερές ομάδες μαθητών,

– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

– η τήρηση αποστάσεων και προσωπικών κανόνων υγιεινής – χρήση αντισηπτικών,

– οι επαρκείς, τακτικοί αερισμοί των χώρων,

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.,

– εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις, σχολικοί περίπατοι, μαθητικά συνέδρια, διαγωνισμοί και ενδοσχολικές εκδηλώσεις με τήρηση όλων των γενικών και συγκεκριμένων κατά περίπτωση μέτρων.

– δυνατότητα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών προς και από τις σχολικές μονάδες, σε διαφορετικές ώρες και από διαφορετικές εισόδους/εξόδους,

– ο σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών.

13) Πότε θα κλείνει ένα τμήμα ή ένα σχολείο;

Ένα σχολικό τμήμα, γενικής εκπαίδευσης ή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του.

14) Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση;

Τηλεκπαίδευση θα πραγματοποιείται:

(α) Σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας σχολικού τμήματος λόγω ύπαρξης επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19 σε πάνω από τους μισούς μαθητές του τμήματος και

(β) Για τους μαθητές κάτω των 12 ετών οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS- CoV-2 στις σχολικές μονάδες».

ι μαθητές από 12 ετών και άνω με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα κατά κανόνα θα παρακολουθούν τα μαθήματά τους δια ζώσης, λόγω της δυνατότητας εμβολιασμού τους. Σε περίπτωση αιτήματος του θεράποντος ιατρού τους και εφόσον δοθεί η απαιτούμενη έγκριση από αρμόδια επιτροπή, θα μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

Οι περιπτώσεις παιδιών που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα και εξ αυτού θα πρέπει να απέχουν από το σχολείο κάνοντας χρήση τηλεκπαίδευσης περιορίζονται πλέον δραστικά καθώς υπάρχει δυνατότητα εμβολιασμού των ατόμων με υποκείμενα νοσήματα. Μόνο σε περίπτωση συγκατοίκησης με άτομα για τα οποία, λόγω σοβαρής ανοσοκαταστολής, τεκμηριώνεται ότι ο εμβολιασμός τους ενδέχεται να μην παρέχει την απαιτούμενη προστασία, και αφού έχουν πρώτα αναζητηθεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις, μπορεί να δίνεται άδεια σε μαθητές που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

 

Παροχή self test σε μαθητές

ΠΑΡΟΧΗ SELF TEST  ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου ως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων (13-3/10), δηλαδή ολόκληρου του Σεπτεμβρίου, και να προσέρχονται στο σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

Υπενθυμίζεται ότι:

  • το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9,
  • ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self-test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες,
  • βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ούτε βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου),
  • οι εμβολιασμένοι μαθητές δεν δικαιούνται δωρεάν self-test, καθώς δεν οφείλουν να τα διενεργούν εφόσον δεν προκύψει ειδικός λόγος,
  • η δωρεάν διάθεση self-test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

 

Η Καλύτερη Μαμά του κόσμου

 

 

Πότε είναι η Γιορτή της Μητέρας στην Ελλάδα? Γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Για το 2021 η γιορτή της μητέρας πέφτει την Κυριακή 9 Μαΐου. Όπου λοιπόν και αν βρίσκεστε πηγαίνετε να της ευχηθείτε, κάντε την μία αγκαλιά και πείτε της πόσο την αγαπάτε! Κι αν δεν μπορείτε δεν πειράζει, εκείνη το ξέρει.

Την εβδομάδα που διανύουμε την αφιερώσαμε στη μητέρα τραγουδήσαμε , ζωγραφίσαμε ,κάναμε κατασκευή καλαθάκι -ανθοδέσμη , κάναμε αρκτικόλεξο για τη μητέρα ,μάθαμε να γράφουμε τη λέξη , παίξαμε με τα υποκοριστικά μαμάδες ζωάκια και παιδιά ,διαβάσαμε παραμύθια.

Το δώρο του Σταμάτη για τη γιορτή της Μητέρας μια παρουσίαση της Ελισάβετ Γερμανού

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

 

Είπαμε τί κάνει η μαμά για μας και τί κάνουμε εμείς για να την ξεκουράσουμε

Οι παραπάνω πίνακες είναι απο το ιστολόγιο της Ανθής Ζήση http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/07/blog-post_9253.html

Ένα αρκτικόλεξο για τη Μητέρα

Από το αφιέρωμά μας δε θα μπορούσαν να λείψουν οι μπάμπουσκες οι οποίες χρησιμοποιολυνται και για μαθηματικές διατάξεις.

Η κούκλα που ήθελε ν’ αποκτήσει ένα μωρό

Με τα ζώα -μαμάδες μάθαμε τα υποκοριστικά

φδ

Μια παρουσίαση για το μεγάλο και το μικρό

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ

Σήμερα Παρασκευή δώσαμε και τις κατασκευές μας

 

Παραμύθι μια πολυθρόνα για τη μαμά

 

Διαδραστικές ασκήσεις:

Αναγραμματισμός

Πώς πήρε τα γράμματα η λέξη

Σύρε και άσε

Επιστρέφουμε με ασφάλεια στο σχολείο

Αλλάζει από την ερχόμενη εβδομάδα ο τρόπος διενέργειας των αυτοδιαγνωστικών τεστ για την εκπαιδευτική κοινότητα.

Έτσι τα τεστ πλέον θα διενεργούνται εβδομαδιαία και όχι δύο φορές την εβδομάδα. Αυτήν την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί το τεστ για τη Δευτέρα 17 Μαΐου και από εκεί και πέρα τα τεστ θα διενεργούνται κάθε Κυριακή.

Αναλυτικά το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε: «Από τη Δευτέρα 17/5 θα απαιτείται η διενέργεια self-test μία φορά εβδομαδιαίως για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στις σχολικές μονάδες της χώρας. Το τεστ θα διενεργείται εντός 24 ωρών πριν από την προσέλευση στο σχολείο κάθε Δευτέρα πρωί, θα δηλώνεται το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/ σύμφωνα με τις οδηγίες, και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα φέρουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ, που θα επιδεικνύουν στο σχολείο.»

Η επιστροφή στα σχολεία επιτέλους έφτασε με νέα όμως δεδομένα, στα οποία όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε. Γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν αρκετές απορίες σχετικά με τον τρόπο, τη συχνότητα λήψης των self tests και πολλές ακόμη.

https://dilosi.services.gov.gr/login/?next=/templates/COVID19-SCHOOL-CARD/create/

Self test εύκολα και απλά | Οδηγίες χρήσης στο βίντεο που ακολουθεί

ΖΖΖΖουζούνια!!!!

 

Η Άνοιξη είναι η εποχή των λουλουδιών και των εντόμων.

Στόχος μας είναι να μάθουμε τα μέρη των εντόμων, πώς κινουνται , πώς αναπαράγονται , αν είναι χρήσιμα ή βλαβερά από τί απειλούνται , θα παρακολουθήσουμε εκπαιδευτικά βίντεο και θα παίξουμε , θα ακούσουμε παραμύθια και τραγουδάκια.

Τα έντομα ζουζουνίζουν παντού, στην εξοχή και στην πόλη.Τα έντομα είναι η μεγαλύτερη ομάδα ζώων. Υπάρχουν πάρα πολλά και μπορούμε να τα βρούμε σε κάθε ζεστή γωνιά του πλανήτη. Έχουν μικρό μέγεθος και χρειαζόμαστε μεγεθυντικό φακό, για να μπορέσουμε να τα δούμε καλά.

Τα περισσότερα έντομα έχουν τρία μέρη:

ΚΕΦΑΛΙ – ΘΩΡΑΚΑ- ΚΟΙΛΙΑ.

Επίσης, έχουν:

  • Κεραίες, για να αντιλαμβάνονται τα πάντα γύρω τους.
  • Έξι πόδια, για να περπατούν.
  • Δυο ζευγάρια φτερών, για να πετούν.

Λέγονται και ασπόνδυλα, γιατί δεν έχουν σκελετό αλλά εξωσκελετό, δηλ. ένα σκληρό κέλυφος που καλύπτει το σώμα τους και το προστατεύει.

Ταξινόμηση εντόμων

Υπάρχουν έντομα που πετούν, έντομα που πηδούν και έντομα που περπατούν ή σέρνονται.

 

Ας διαπιστώσουμε τί μάθαμε ,μια άσκηση της αγαπημένης μου Κατερίνας Τουλουμενίδου

Τα περισσότερα έντομα είναι χρήσιμα για τον άνθρωπο, αλλά υπάρχουν κάποια που είναι βλαβερά ή ενοχλητικά.

Χρήσιμα έντομα

  • Η μέλισσα μας δίνει το μέλι, το κερί και τον βασιλικό πολτό.
  • Η πασχαλίτσα, η ψαλίδα και το αλογάκι της Παναγίας τρώνε τη μελίγκρα και προστατεύουν τα φυτά.
  • Η πεταλούδα και η μέλισσα βοηθάνε στην αναπαραγωγή των λουλουδιών.
  • Ο μεταξοσκώληκας μας δίνει το μετάξι.
  • Το σκαθάρι τρέφεται με κοπριά και καθαρίζει το περιβάλλον.

 

Βλαβερά έντομα

  • Η ακρίδα καταστρέφει τις καλλιέργειες των ανθρώπων.
  • Ο τερμίτης τρώει τα έπιπλα.
  • Η ψείρα αγαπάει τα κεφαλάκια των παιδιών και μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητική.
  • Ο ψύλλος προτιμάει τα ζωάκια και τα ενοχλεί με τα τσιμπήματά του.
  • Η σφήκα μπορεί να γίνει επικίνδυνη, όταν αποφασίσει να τσιμπήσει.
  • Η μύγα μπορεί να αφήσει τα αβγά της πάνω στα τρόφιμα και να μας προκαλέσει τροφική δηλητηρίαση.
  • Η κατσαρίδα αφήνει μικρόβια όπου περνάει.

Και τώρα η σειρά σου να τα ταξινομήσεις

Από τί κινδυνεύουν

Τα έντομα έχουν φυσικούς εχθρούς, δηλ. κινδυνεύουν από άλλα έντομα ή από εντομοφάγα ζώα.

Πολλά έντομα έχουν βρει έναν πολύ έξυπνο τρόπο προστασίας, το καμουφλάζ, δηλ. έχουν τα ίδια χρώματα με το περιβάλλον και δεν μπορεί ο εχθρός να τα ξεχωρίσει!

Απειλούνται, όμως, με εξαφάνιση από τα πολλά φυτοφάρμακα και εντομοκτόνα που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος. Επίσης, ο άνθρωπος καταστρέφει τα δάση, για να μπορεί εκεί να σπέρνει και να φυτεύει και τα έντομα δεν έχουν πια σπίτι. Πετάει παντού σκουπίδια, ζεσταίνει τον πλανήτη με τα καυσαέρια, που βγάζουν τα αυτοκίνητα και τα εργοστάσια και τα έντομα δεν μπορούν να συνηθίσουν όλες αυτές τις αλλαγές.

Η Μέλισσα είναι ένα πολύτιμο έντομο για τη ζωή του ανθρώπου θα τη γνωρίσουμε από:

Ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για τη μέλισσα της Έλενας Γιαννακοπούλου

https://www.flipsnack.com/elenagiannakopoulou/-.html?fbclid=IwAR3dQvOhvLW4693fCW_G3iH3_DZ8mrGJKFeAb5enuaUWxaUdn0kJUPOSFGE

Κουίζ για τη μέλισσα

https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=99f8a73e-2445-4e45-903f-46de37afb320&single-player=true

Η σειρά σου να παίξεις με τον τροχό της μέλισσας

https://wheelofnames.com/view/gt7-3ev/

Τραγούδι Κάτι ζουζουνίζει

Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας σε επεξεργασία της Βάσιας Βούργα

Βρες Τα Ζωάκια– Παιδικό Τραγουδάκι

Μια πολύ πεινασμένη κάμπια του Eric Carle

Η μεταμόρφωση της πεταλούδας

Τροχός εντόμων

https://wheelofnames.com/view/el/zj3-pcd/

Παραμύθια Νάντια η κάμπια , Ούπι το κουνούπι , Λούλα η πεταλόυδα , Λίτσα η πασχαλίτσα.

Πάζλ

Ο Απρίλιος με τα αστεία του και το παιδικό βιβλίο

 

Καλοσωρίζουμε το μήνα Απρίλιο ακούγοντας το τραγούδι του από τη Βάσια Βούργα

 

Παροιμίες και έθιμα για τον Απρίλιο από τη δημιουργό  Βάσια βούργα

Πολλές οι ονομασίες του

 

 Την 1η  Απριλίου αναβιώνει το έθιμο με τα αθώα ψέματα. Πρόκειται για μία παιγνιώδη συνήθεια των ανθρώπων, με παγκόσμια διάσταση. Οι άνθρωποι τη μέρα αυτή συνηθίζουν να λένε αθώα ψεματάκια για να διασκεδάσουν.

Ένα τραγουδάκι για τα ψέματα

 

 

 

Ποιος αγαπημένος ήρωας είναι ο πιο γνωστός ψεύτης?

Λύσε το αίνιγμα , ξύλινο μουτράκι , γελαστό ανθρωπάκι , μύτη σκανδαλιάρα , μικρή μεγάλη ζαβολιάρα

 

 

 Το βρήκες ο Πινόκιο

 

pinocchio-party-decoparty.gr-600x315.jpg

Και ο ψεύτης Βοσκός έχει την τιμητική του σήμερα

Αφού τα μάθαμε όλα σωστά ας βρούμε το Ψέμα και την Αλήθεια

ΨΕΜΑΤΑ Ή ΑΛΗΘΕΙΑ

Και τώρα ώρα για παιχνίδι. Βρίσκω τις διαφορές από την Τάνια Μάνεση.

Κάνε το Πάζλ


Ποιά είναι τα δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη

Ας γνωρίσουμε  μερικούς συγγραφείς παιδικών βιβλίων

Τα Μέρη του βιβλίου

Οι εικόνες για τα μέρη του βιβλίου αντλήθηκαν από μια παρουσίαση της Μαρίνας Μπασδέκη

Ώρα για παιχνίδι

Και δύο παραμύθια

Το Βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί (Αφήγηση ο Μικρός Αναγνώστης) – Νηπιαγωγείο Τριποτάμου

Ο Κηπουρός των Παραμυθιών / The dream gardener

 

Μερικές ιδέες για σελιδοδείκτες

 

Η Άνοιξη μας έφτασε

Ας υποδεχτούμε την Άνοιξη με το ποίημα της Μάρως Λοϊζου

ΔΕ Μ’ ΑΚΟΥΣ;
Έρχομαι μέσα απ’ τα δέντρα.
Έλα ,έλα ,  κοριτσάκι,
μυρίζω πασχαλιά και μαντζουράνα.
Έλα ,έλα, αγοράκι,
κυλήσου στο χώμα,
κάνε κολοτούμπες στο γρασίδι,
αγκάλιασε σφιχτά τη γάτα σου,
ρίξε μια πέτρα στο χελιδόνι που σε κοιτά στο
συρματόπλεγμα,
βγάλε μια δυνατή φωνή να ξαλαφρώσεις,
δώσε μια κλωτσιά στη μπάλα σου, να φτάσει στα ουράνια.
Έρχομαι μέσα απ’ τα δέντρα.
Πάρε ένα τριαντάφυλλο απ’ τον κήπο του γείτονα,
γύρνα στη σούβλα το πασχαλιάτικο αρνί,
κόψε μια μαργαρίτα μ’ αγαπά-δε μ’ αγαπά,
φτιάξε μαγιάτικο στεφάνι
με παπαρούνες, χαμομήλια και πράσινα στάρια.
Έλα ,έλα, αγοράκι,
έλα ,έλα ,  κοριτσάκι.
Δε μ’ ακούς;
Είμαι η Άνοιξη.
                                                  Μάρω  Λοϊζου

Η Άνοιξη , η πιο όμορφη από τις 4 εποχές του χρόνου, έχει τους εξης 3 μήνες

Ο καιρός την Άνοιξη ζεσταίνει αν και μερικές φορές είναι άστατος

Η φύση ξυπνάει μαζι και τα ζώα από τη χειμερία νάρκη

     

Τα αποδημητικά πουλιά επιστρρέφουν και κάνουν τις φωλιές τους

 

Παραθέτω την ολοκληρωμένη παρουσίαση για τα αποδημητικά πουλιά σε sway της Έλενας Γιαννακοπούλου , την οποία και ευχαριστώ.


Μετάβαση στο sway.office.com.

Κάνουν την εμφάνισή τους τα έντομα

 

 

 

Ας παρακολουθήσουμε και ένα βίντεο για τα έντομα της Κατερίνας  Τζιγκουνάκη

Τα λουλούδια ανθίζουν

 

Άνθηση Λουλουδιών σε Fast Motion!

Τα φρούτα της Άνοιξης από το kindykids

Τα λαχανικά της από το  kindykids

Το ντύσιμό μας αλλάζει και γίνεται πιο ελαφρύ

  

Ας παρακολουθήσουμε όλα τα παραπάνω μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο της Βάσιας Βούργα

Παροιμίες της Άνοιξης

Παροιμίες για τον Μάρτη:

«Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης, τα παλιά παλούκια καίει, τα καινούργια ξεριζώνει».

«Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε».

Παροιμίες για τον Απρίλη:

“Αν δώσει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σ’ εκείνο το ζευγά που ’χει πολλά σπαρμένα.”

“Απρίλη δροσερέ και Μάη με τα λουλούδια.”

αντλήθηκε από την ιστοσελίδα https://www.sansimera.gr

Παροιμίες για το Μάη :

”Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.”

“Στον καταραμένο τόπο Μάη μήνα βρέχει.”

“Αν βρέξει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα τότε τ’ αμπελοχώραφα χαίρονται τα καημένα.”

“Μάης άβρεχος, μούστος άμετρος.”

“Ζήσε Μάη μου , να φας τριφύλλι.”

“Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια.”

αντλήθηκε από την ιστοσελίδα https://mhnes-12.weebly.com

Σας αναρτώ και τα εξαιρετικά Ανοιξιάτικα Αινίγματα της Λίνας Ρόκα

Έθιμα -γιορτές της Άνοιξης 

Την 1η μέρα του Μάρτη φοράμε 

οι μητέρες, για να τα προφυλάξουν από τις ακτίνες του μαρτιάτικου ήλιου που θεωρούνται επικίνδυνες, έφτιαχναν και φορούσαν στο χέρι ή στο πόδι των παιδιών τον “Μάρτη”, ένα κορδόνι από λευκό και κόκκινο νήμα.

Τα χελιδονίσματα -καλαντα της Άνοιξης πολλές και αναλυτικές πληροφορίες στο άρθρο Χελιδονάκι πέταξε.

Η 25η Μαρτίου και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Οι Αποκριές , η Σαρακοστή , η Καθαρά Δευτέρα και ο χαρταετός που μπορείτε να δείτε στα αντίστοιχα άρθρα.

Ο Απρίλιος με τα ψέματα του αλλά και το Πάσχα– θα ασχοληθούμε αναλυτικά σε άλλο προσεχές άρθρο.

Και τέλος ο Μάης με την Πρωτομαγιά και τη γιορτή της Μητέρας

 

Ανεβάζω και μια επεριστατωμένη παρουσίαση της  mariankad

που έγινε στο sway , στο τέλος της θα βρείτε διάφορες ασκήσεις και παιχνίδια.


Μετάβαση στο sway.office.com.

 

Χελιδονάκι πέταξε

 

Τα Χελιδόνια είναι μικρά πουλιά με σκούρα πλάτη, λαιμό στο χρώμα της σκουριάς, λευκή κοιλιά και πολύ μακριά διχαλωτή ουρά. Όταν πετάει συχνά φαίνεται τελείως μαύρο – είναι πιο εύκολο να το αναγνωρίσει κανείς από την μακριά ουρά και το ξυστό πέταγμα του.
Τα Χελιδόνα τιτιβίζουν και φλυαρούν όταν κάθονται πάνω σε σύρματα ή κτίρια. Μπορεί και να σας ξυπνούν!
Πετούνε προς τα βόρεια και την Ευρώπη την άνοιξη, προκειμένου να αναπαραχθούν, να φτιάξουν τις φωλιές τους και να μεγαλώσουν τα μικρά τους. 
Τα Χελιδόνια φτιάχνουν τις φωλιές τους χρησιμοποιώντας σάλιο και λάσπη και τους δίνουν μορφή μικρού μπολ.
Πώς διαφέρουν από τα Πετροχελίδονα;
Το Πετροχελίδονο είναι πιο μεγάλο από το Χελιδόνι. Έχει πιο μακριά φτερά σε σχήμα δρεπανιού και κοντή διχαλωτή ουρά. Τα Χελιδόνια κάμπτουν τα φτερά τους όταν πετούνε και έχουν μια πολύ μακριά, διχαλωτή ουρά.
Πώς να αναγνωρίσετε τα νεαρά Χελιδόνια
Τα νεαρά έχουν πιο κοντή ουρά. Εάν ζείτε σε αγροικία θα ήταν καλή ιδέα να δείτε εάν κάτω από κάποιο δοκάρι της σκεπής υπάρχει φωλιά χελιδονιών. Εάν είστε πολύ ήσυχοι ίσως και να μπορέσετε να παρατηρήσετε την οικογενειακή ζωή των χελιδονιών – ίσως να υπάρχουν πουλάκια που τα τρέφουν οι γονείς τους με έντομα.
Η τροφή τους
Πιάνουν έντομα όταν πετούν πάνω από αγροικίες και λιμνούλες και κάποτε από φυτά.

Τα χελιδόνια σαν αποδημητικά πουλιά επιστρέφουν στην πατρίδα μας το Μάρτιο.

 Οι φωλιές των Χελιδονιών

 

Η φωλιά είναι συνήθως κρυμμένη μέσα σε ένα κτήριο ή κάτω από μια γέφυρα. Έχει την μορφή του μικρού μπολ από λάσπη μαζί με κομμάτια σανού. 

Κι ένα ποιήμα

 

Πού ξεχειμωνιάζουν;
Το φθινόπωρο ξεκινούν το ταξίδι τους προς τα νότια, την Αφρική, όπου και περνούν όλο τον χειμώνα.
Τα Χελιδόνια της Ευρώπης
Το Χελιδόνι είναι ένα κοινό πουλί, αλλά ο πληθυσμός του έχει μειωθεί σε πολλές χώρες τα τελευταία χρόνια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οποιαδήποτε καταστροφή προκληθεί στο περιβάλλον τους και τον φυσικό τους περίγυρο μπορεί να το εξαφανίσει από την ήπειρο μας.

 Ανάλογα με το πού ζουν χωρίζονται σε:

Γεννούν 3-6 αυγά και τα μικρά τους χρειάζονται 15-20 ημέρες για να εκκολαφθούν

Εχθροί τους είναι οι άνθρωποι πρώτοι και καλύτεροι που τους χαλούν τις φωλιές ,διάφορα αρπακτικά πτηνά ,και φυσικά τα άσχημα καιρικά φαινόμενα

Τα χελιδονίσματα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της πρώτης Μαρτίου, η συνήθεια δηλ. να γυρίζουν το πρωί της ημέρας αυτής τα παιδιά της σχολικής ηλικίας τα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και να τραγουδούν τον ερχομό της ανοίξης ψάλοντας τα κάλαντα και την επιστροφή των χελιδονιών.

Οι άνθρωποι για να προϋπαντήσουν την Άνοιξη έψαλαν κάλαντα τα γνωστά μας Χελιδονίσματα.

Το έθιμο του καλαντίσματος της Άνοιξης χάνεται στα βάθη των αιώνων, τότε που ακόμη ο Μάρτης ήταν ο Πρώτος μήνας του χρόνου και για να τον καλωσορίσουν έψελναν ευχές και κάλαντα .

Ας ακούσουμε τα κάλαντα

Xελιδόνα έρχεται
απ’ τη Mαύρη θάλασσα
θάλασσα ν απέρασε
έκατσε και λάλησε.

Mώρ’ καλή νοικοκυρά
σέβα, έβγα στο κελάρι
φέρε αυγά σαρακοστιά
και σκοινιά πεντηκοστά
για να δέσομε το Mάρτη
και το τσιλιμπουρδάκι
κι αν δεν έχετε αυγά
παίρνομε την κλωσσαριά
να γεννάει, να κλωσάει
και να σέρνει τα πουλιά

 

Τα Χελιδόνια ήρθαν, ας παρακολουθήσουμε τη ζωή τους: τα αυγά τους, οι νεοσσοί, το ταϊσμά τους

Διώνη, το πρώτο χελιδόνι

Άσκηση: Βάλε τα χελιδονάκια στη σειρά

https://www.liveworksheets.com/ta645367fc

Ας γνωρίσουμε τα μέρη του σώματός τους

Αφού τα μελετήσουμε καλά συμληρώνουμε την άσκηση

https://www.liveworksheets.com/jt672161em

 

 

 

 

 

Ένα Γράμμα μια Ιστορία

Παρακάτω θα βρείτε βίντεο με όλα τα Γράμματα του Ελληνικού Αλφαβήτου από την Εξαιρετική  σειρά της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης που προβάλλονταν στην ΕΡΤ.

 

         Οδηγίες :

Αφού δούμε τα βιντεάκια μπορούμε να βρούμε λέξεις από το γράμμα που θυμηθήκαμε να γράψουμε , να πούμε χρώματα , να ζωγραφίσουμε και να φτιάξουμε το γράμμα με πλαστελίνη.

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Αχτένιστη Αγελάδα (Α)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Βιολιστής Βάτραχος (Β)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος (Γ)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Δακρυσμένος Δράκος (Δ)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Ερωτευμένος Ελέφαντας (Ε)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Το Ζηλιάρικο Ζουζούνι (Ζ)

Σας ανεβάζω μια άσκηση που μόλις τώρα ανέβασε στην ομαδική που έχουμε με συναδέλφισσες στο facebook η Effie Kyr στην εφαρμογή wordwall

 

 

ΓΡΑΜΜΑ Ηη

ΓΡΑΜΜΑ Θθ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ιι

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ “Κκ” – Μαθαίνω την αλφαβήτα

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Το Λαχανιασμένο Λεωφορείο (Λ)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Μικρή Μαϊμού (Μ)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Ντροπαλή Ντομάτα (Ν)

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ “Ξξ” – Μαθαίνω την αλφαβήτα

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Ονειροπαρμένος Ορειβάτης (Ο)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Η Πολυλογού Παντόφλα (Π)

ΓΡΑΜΜΑ Ρρ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ “Σσ” – Μαθαίνω την αλφαβήτα

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Το Τρομερό Ταμπούρλο (Τ)

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Ο Υπέροχος Υπναράς (Υ)

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΓΡΑΦΩ – Φ

ΓΡΑΜΜΑ Χχ

ΓΡΑΜΜΑ Ψψ

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Το Ωραίο Ωρολόγιο (Ω)

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ  ΑΣ ΤΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΚΗ

20 Λέπτα με Βίντεο Εκμάθησης του Ελληνικού Αλφάβητου – Μαθαινω την Ελληνική Αλφαβήτα Yiouupi tv

Ώρα για γυμναστική και χορό

 

Δεδομένων των συνθηκών ,περνάμε αρκετές ώρες στο σπίτι. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε μερικές ευχάριστες δραστηριότητες με ψυχοκίνηση ,μίμηση και χορό

Παρακολουθήστε το βίντεο και ακολουθήστε τις οδηγίες

Γυμναστκή για παιδιά

Κάνε οτι δείχνει η εικόνα με μια παρουσίαση που ετοίμασα με ασκήσεις μίμησης και γιόγκα

ΚΑΝΕ ΌΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ

Θα παίξουμε τα αγαπημένα όλων μας Μουσικά Αγαλματάκια με παραλλαγή στις οδηγίες του βίντεο , δε κλείνουμε την κάμερα στο κόκκινο φανάρι αλλά γινόμαστε Αγαλματάκια

Κλασικό Χόκι Πόκι

Δε μπορεί να λείψει ο τροχός που όλοι λατρεύουμε από την ενότητα της ψυχοκίνησης

https://wheelofnames.com/view/el/f6k-53a/

 

 

 

Ζήτω η 25η Μαρτίου του 1821

 

 

Φέτος η Εθνική μας Γιορτή έχει την τιμητική της λόγω των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση .Ας την τιμήσουμε με λαμπρότητα όπως της αρμόζει.

Σας παραθέτω δυο βίντεο με στιγμιότυπα από τη Στρατιώτική Παρέλαση  της Σχολής Ευελπίδων αλλά και της Προεδρικής Φρουράς των Ευζώνων

Πριν από πολλά χρόνια, οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι στους Τούρκους. 400 χρόνια έκαναν υπομονή μέχρι που δεν άντεξαν άλλο και ξεσηκώθηκαν. Αυτή η Επανάσταση ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου του 1821 και αυτήν γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου. Παρακάτω θα δούμε πιο αναλυτικά πώς ζούσαν οι Έλληνες την περίοδο της Τουρκοκρατίας και τι ακριβώς συνέβη για να κερδίσουμε και πάλι την Ελευθερία μας. Θα γνωρίσουμε τους ήρωες της Επανάστασης. Θα μάθουμε για το κρυφό σχολειό και για το χορό του Ζαλόγγου. Θα μάθουμε τραγούδια και θα παίξουμε παιχνίδια .

Θα αναφερθούμε και στη θρησκευτική διάσταση της γιορτής με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Στις 25 Μαρτίου εορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου,

Την χαρμόσυνη δηλαδή είδηση, που έφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία, ότι μέσω αυτής θα γεννηθεί ο Υιός του Θεού.

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές της Εκκλησίας μας.Η Εκκλησία επιτρέπει να φάμε ψαρια.  Η παράδοση λέει ότι αυτήν την ημέρα ούτε τα χελιδόνια δεν χτίζουν τις φωλιές τους.

Θα κάνουμε εισαγωγή με ένα εξαιρετικό παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου

Αλλά και τον Ευαγγελισμό της Παναγίας

Ας δούμε τον Ευαγγελισμό μέσα από πίνακες ζωγραφικής.

ALESSO BALDOVINE
POUSSIN

Με αφορμή τον πίνακα του  Nicolas Pussin  Ο Ευαγγελισμός ,παραθέτουμε την αναλυτική παρουσίαση με τίτλο ΄΄Ένα περιστέρι μας εξιστορεί΄΄

της Σοφίας Λουτσοπούλου

https://docs.google.com/presentation/d/1vzgGRsrYLEnngFz5Xv8LA3NEwSx4ciYAyy3oJouxS8s/edit#slide=id.gc37c86c9f7_1_192

CARAVAGGIO
EL GRECO ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ
SANDRO BOTTICELLI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφού μελετήσαμε τους πίνακες ας κάνουμε και το παζλ

Παραθέτω ένα παζλ με την ελλήνική σημαία εκείνης της εποχής

 

Μια υπέροχη παρουσίαση στο sway από την Έλενα  Γιαννακοπούλου


Μετάβαση στο sway.office.com.

Θα ακούσουμε το Θούριο του Ρήγα Φερραίου Βελεστινλή

Μάνα μου τα κλεφτόπουλα

Δε χορταίνω να βλέπω τον ήλιο

Ο χορός του Ζαλόγγου

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση θα γνωρίσουμε τους ήρωες του 1821 μέσα από την παρουσίαση

της Γιάννας Κρίτσα

https://blogs.sch.gr/tsigkal/files/2021/03/25-η-ΜΑΡΤΙΟΥ-1821-ΟΙ-ΗΡΩΕΣ-3.pptx

Η Ελληνική Επανάσταση απο τη Λίνα Ρόκα

https://drive.google.com/file/d/1yVUaCeKDnqFdNh4uAqv3XsPdbJCzEAK7/view

Η καθημερινή ζωή των Ελλήνων από τη Λίνα Ρόκα

https://drive.google.com/file/d/1QnDnxqB7VWDg9Fv0HetO5NXyIqRAxFOH/view

Ήρωες του ΄21 και Σημερινοί . Άραγε υπάρχουν? Σίγουρα ,πάντως δεν υπάρχουν λόγια για την υπέροχη παρουσίαση της Κλεοπάτρας Μάρκου

https://drive.google.com/file/d/1_OKFa_iONLcz47A6MOhCplP5LHK1ZIXz/view?fbclid=IwAR0fYlASkbRdlhP1Jqwkaw9Rd69Kd7pMgzagylE_Jk6EdKFDF1lTvg7-jkQ

Τι λέτε για μια βόλτα στα μουσεία? Επιμέλεια Μίκα Παντελέων

https://mikapanteleon.blogspot.com/2014/03/25-3.html?fbclid=IwAR3giKhXT-CBnQlFP1kpFozJF8gk65QMWv9lHSKiXcXoNw2oee9UTlkXVRQ

Ώρα για παιχνίδι .Να δούμε και τί μάθαμε.

 

 

Άλλο ένα παιχνίδι με τον αγαπημένο μας τροχό

https://wheelofnames.com/view/el/7gx-4g6/

 

Και μερικές  ιδέες για κατασκευές 

 

 

 

 

 

Η Αμυγδαλιά

Η Ανθισμένη Αμυγδαλιά . Ας ακουσουμε το τραγουδάκι .

Διαβάσαμε το ποίημα του Γ. Δροσίνη “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά” που  το ακούσαμε μελοποιημένο.

Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά

με τα χεράκια της

κι εγέμισ’ από άνθη η πλάτη

η αγκαλιά και τα μαλλάκια της.

Κι εγέμισ’ από άνθη…

Αχ, σαν την είδα χιονισμένη την τρελή

γλυκά τη φίλησα

της τίναξα όλα τ’ άνθη από την κεφαλή

κι έτσι της μίλησα:

Της τίναξα όλα τ’ άνθη…

Τρελή, σαν θες να φέρεις στα μαλλιά σου τη χιονιά

τι τόσο βιάζεσαι;

Μονάχη της θε να `ρθει η βαρυχειμωνιά,

δεν το στοχάζεσαι;

Μονάχη της θε να `ρθει…

Του κάκου τότε θα θυμάσαι τα παλιά

τα παιχνιδάκια σου

σκυφτή γριούλα με τα κάτασπρα μαλλιά

και τα γυαλάκια σου.

Σκυφτή γριούλα…

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ

Ήταν κάποτε στη Θράκη, μια πανέμορφη πριγκίπισσα, η Φυλλίς. Ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, τον Δημοφώντα. Οι δύο νέοι γνωρίστηκαν όταν το καράβι του νεαρού Αθηναίου Δημοφώντα επέστρεφε από την Τροία. Παντρεύτηκαν αλλά μετά από λίγο καιρό ο νεαρός Αθηναίος νοστάλγησε την πατρίδα του και η ερωτευμένη πριγκίπισσα μην αντέχοντας να τον βλέπει στεναχωρημένο τον άφησε να γυρίσει πίσω και αν την αγαπούσε πραγματικά θα ξαναγύριζε και τότε θα ήταν πραγματικά και ειλικρινά δικός της.

Έτσι κι έγινε και η ερωτευμένη Φυλλίς έμεινε μόνη να περιμένει τον εκλεκτό της για χρόνια ώσπου μαράζωσε και πέθανε από τη θλίψη της. Όμως οι θεοί που ήξεραν την ιστορία της την μεταμόρφωσαν σε δέντρο για να μπορεί ναπεριμένει για περισσότερα χρόνια τον αγαπημένο της. Έτσι η ερωτευμένη γυναίκα δεν πέθανε αλλά έγινε το δέντρο, που έμελλε να γίνει σύμβολο της ελπίδας : η Αμυγδαλιά.

Μετά από χρόνια και όταν ο Δημοφώντας επέστρεψε στη Θράκη βρήκε την αγαπημένη του και πιστή γυναίκα, όχι περιστοιχισμένη από μνηστήρες αλλά ένα ξερό δέντρο δίχως φύλλα στη μέση του παγωμένου τοπίου. Απελπισμένος και γεμάτος τύψεις αγκάλιασε τον κορμό της και τότε εκείνη πλημμύρισε ανθούς στη μέση του χειμώνα νικώντας το θάνατο.

Και οπτικοποιημένος.

Ενα παιδικό τραγουδάκι

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

    

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

    

ΚΟΥΙΖ