Κάπνισμα – Αλκοόλ

Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας στο σχολείο μας, πραγματοποιήσαμε μια έρευνα με θέμα το κάπνισμα και το αλκοόλ στην εφηβεία . Τα συμπεράσματα από το ερωτηματολόγιο που κλήθηκαν να συμπληρώσουν οι συμμαθητές μας παρουσιάζονται παρακάτω:

Συμπεράσματα έρευνας

Ο γρίφος του ΑΪΝΣΤΑΙΝ σε βίντεο

Πατήστε το παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε σε βίντεο το γρίφο του ΑΪΝΣΤΑΙΝ!!

ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ ΑΪΝΣΤΆΙΝ

 

Φιλία

Φιλία

Συμφωνούμε όλοι πως η φιλία είναι σημαντική αξία. Τι διαφορά έχει, όμως, η φιλία μεταξύ ανδρών από την γυναικεία φιλία; Τι ακριβώς μοιράζονται δύο άνδρες, που είναι τόσο δύσκολο να καταλάβει το γυναικείο φύλo.

Ένα ρητό λέει ότι ‘πραγματικός φίλος είναι αυτός που κατανοεί το παρελθόν σου, πιστεύει στο μέλλον σου και σε αποδέχεται για αυτό που είσαι’. Η φιλία είναι μια σχέση μαγική που επιβεβαιώνει την ανάγκη της ανθρώπινης φύσης για συντροφιά και κοινωνικότητα.

Μια σχέση που μπορεί να μας εξελίξει και να μας ολοκληρώσει. Η γυναικεία φιλία όμως έχει πολλές φορές χαρακτηριστεί αδύναμη, προβληματική, ακόμα και ανύπαρκτη.

Πολλά έχουν ειπωθεί για τη γυναικεία φιλία. Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι χίμαιρα κι ότι δύο γυναίκες δεν μπορούν να είναι πραγματικές φίλες. Ο ανταγωνισμός, η ζήλια και η ανασφάλεια θα εκδηλωθούν αργά ή γρήγορα και η φιλία θα διαλυθεί.

Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι η φιλία μεταξύ γυναικών, όχι μόνο υπάρχει αλλά μπορεί να είναι μακροχρόνια και ποιοτική. Ο κάθε άνθρωπος βιώνει διαφορετικές εμπερίες που διαψεύδουν ή επαληθεύουν τις παραπάνω θεωρίες. Ίσως κι εσείς να είχατε φίλες που χάσατε και φίλες παιδικές που είναι ακόμα μαζί σας.

Ίσως να αναρωτιέστε τι είναι αυτό που τελικά κάνει τη διαφορά και μια φιλία αντέχει τις δοκιμασίες και το χρόνο. Είναι οι άνθρωποι, το φύλο ή οι περιστάσεις; Τελικά η αλήθεια ίσως να μην είναι τόσο αρνητική όσο νομίζουμε.

Αλήθεια 1η

Οι αντρικές και γυναικείες φιλίες είναι όντως διαφορετικές

Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως υπάρχει μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στους άντρες φίλους και τις γυναίκες φίλες η οποία όμως δεν καθορίζει απαραίτητα την ποιότητα της σχέσης. Συγκεκριμένα, έχει βρεθεί, ότι τα δύο φύλα εκφράζουν την οικειότητά τους, με διαφορετικούς τρόπους.

Οι άντρες φίλοι τείνουν να εκφράζουν την οικειότητά τους κάνοντας πράγματα μαζί, για παράδειγμα παρακολουθώντας έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Επίσης, τα θέματα συζήτησης μεταξύ αντρών είναι συνήθως γενικής φύσης και λιγότερο προσωπικά.

Οι γυναίκες αντίθετα, εκφράζουν την οικειότητά τους αποκαλύπτοντας πληροφορίες για τις σκέψεις τους, τα συναισθήματά τους και τις σχέσεις τους. Οι άντρες λοιπόν μπορούν να διατηρήσουν μακροχρόνιες φιλίες μιλώντας για πράγματα όπως τα αθλητικά, αυτοκίνητα, computer games και άλλα θέματα ίδιου τύπου χωρίς να θεωρούν απαραίτητο να μοιραστούν πληροφορίες για τον εσωτερικό τους κόσμο, την προσωπική ζωή ή την ψυχική τους κατάσταση.

Οι γυναίκες έχουν την ανάγκη να μοιράζονται τα συναισθήματά τους με τις φίλες τους και αυτό είναι κάτι που θεωρούν απαραίτητο για μια στενή φιλική σχέση.

Αλήθεια 2η

Δυνατές φιλίες υπάρχουν ανάμεσα και σε άντρες και σε γυναίκες

Έχοντας λοιπόν υπόψη ότι οι γυναίκες επιθυμούν ένα βαθύτερο και πιο συναισθηματικό δέσιμο με τις φίλες τους, ενώ οι άντρες αρκούνται στο να κάνουν πράγματα μαζί χωρίς απαραίτητα να καταθέτουν τον εσωτερικό τους κόσμο, υπάρχει τελικά διαφορά στην ποιότητα μεταξύ γυναικείας και αντρικής φιλίας; Οι ειδικοί διαφωνούν σε αυτό: άλλοι υποστηρίζουν ότι οι αντρικές φιλίες είναι λιγότερο υποστηρικτικές και πιο επιφανειακές απ’ ότι οι γυναικείες.

Για μια ουσιαστική φιλία λένε, πρέπει οι φίλοι να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα, διότι αυτό φέρνει τους ανθρώπους κοντά. Κάποιοι βέβαια διαφωνούν απόλυτα με αυτήν την αντίληψη υποστηρίζοντας ότι η αντρική εκδοχή της οικειότητας είναι επίσης πολύ δυνατή.

Οι άντρες εκφράζουν την εγγύτητά τους με φίλους συμμετέχοντας σε κοινές δραστηριότητες όπως το να φτιάξουν ένα χαλασμένο αυτοκίνητο, να πάνε για ποτό, να δανείσουν τα εργαλεία τους ο ένας στον άλλο. Αυτό το είδος στοργής είναι ‘καμουφλαρισμένο’ αλλά δεν παύει να δείχνει δυνατά συναισθήματα φιλίας μεταξύ αντρών.

Το συμπέρασμα ουσιαστικά είναι ότι παρόλο που οι άντρες και οι γυναίκες εκφράζουν τη φιλία τους διαφορετικά, μπορούν και οι δύο ομάδες να δημιουργούν δυνατές, ουσιαστικές και υγιείς φιλίες.

Αλήθεια 3η

Οι γυναίκες είναι λιγότερο ανεκτικές με τα λάθη των φίλων τους

Ενώ οι παραδοσιακές θεωρίες θέλουν τις γυναίκες πιο κοινωνικά ευέλικτες, έρευνες από το Πανεπιστήμιο του Montreal στο Quebec, το Harvard και το Emanuel College στη Βοστώνη, αποκάλυψαν ότι οι γυναικείες φιλίες είναι λιγότερο ανεκτικές, πιο ευμετάβλητες και πιο πιθανό να κλονιστούν από ένα μεμονωμένο αρνητικό γεγονός σε σύγκριση με τις αντρικές φιλίες.

Ο λόγος για αυτό το εύρημα ίσως είναι ότι οι γυναίκες έχοντας επενδύσει συναισθηματικά στις φίλες τους, αποκαλύπτοντας προσωπικές πληροφορίες και εξομολογούμενες τα ‘μυστικά’ τους, έχουν μεγαλύτερες αξιώσεις και υψηλότερα standards για τις φίλες τους.

Πρακτικά λοιπόν, οι γυναίκες φίλες είναι πιο ευαίσθητες στα λάθη των φίλων τους και συνδέουν τα μεμονωμένα αυτά λάθη με γενικότερη έλλειψη αξιοπιστίας.

Αλήθεια 4η

Οι γυναίκες βιώνουν τον ανταγωνισμό διαφορετικά στις φιλίες τους

Ένας άγραφος νόμος που διέπει τις γυναικείες φιλίες είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει ανταγωνιστικότητα. Για τις περισσότερες γυναίκες, εάν οι φιλίες είναι σχέσεις συμπάθειας και γνήσιου ενδιαφέροντος, τότε η ύπαρξη ανταγωνισμού οδηγεί σε αμφιβολίες και απογοήτευση.

Ο ανταγωνισμός στις φιλίες απασχολεί πολλές γυναίκες και επικεντρώνεται κυρίως σε θέματα καριέρας, κοινωνικής θέσης, ακαδημαϊκής απόδοσης και εξωτερικής εμφάνισης. Οι περισσότερες έρευνες στο θέμα πάντως δείχνουν ότι οι γυναίκες βιώνουν τον ανταγωνισμό αυτό αρνητικά.

Μέρος της δυσκολίας που μπορεί να έχουν οι γυναίκες με τον ανταγωνισμό έχει να κάνει με τα πρώτα στάδια κοινωνικοποίησης. Οι γυναίκες δεν κοινωνικοποιούνται έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό ευθέως. Ως μικρά κορίτσια, παίζουν παιχνίδια τα οποία μπορεί να συνεπάγονται την έννοια της καλής απόδοσης αλλά όχι απαραίτητα τον ανταγωνισμό (π.χ σχοινάκι).

Τα παιχνίδια των αγοριών, αντίθετα, είναι πιο ανταγωνιστικά κι έτσι μαθαίνουν να διαπραγματεύονται τον ανταγωνισμό αυτό έτσι ώστε να συνεχιστεί το παιχνίδι. Τα παιχνίδια των αγοριών διέπονται επίσης περισσότερο από κανόνες παρά από τις ίδιες τους τις σχέσεις.

Για αυτόν τον λόγο, οι διαφωνίες μεταξύ κοριτσιών είναι πιθανότερο να διαλύσουν το παιχνίδι τους. Αυτές οι διαφορές στην κοινωνικοποίηση των παιδιών μπορεί να διαμορφώνουν τη μετέπειτα συμπεριφορά και να επηρεάζουν τον τρόπο που οι γυναίκες βιώνουν τον ανταγωνισμό.

Αλήθεια 5η

Ζήλεια; Και βέβαια υπάρχει!

Συχνά μπορεί να παρατηρήσουμε ότι υπάρχει ζήλεια μεταξύ γυναικών που έχουν μια φιλική σχέση. Είτε είναι η καινούρια ακριβή τσάντα της φίλης που θα θέλαμε να έχουμε, το μεγαλύτερο σπίτι ή η ωραία της εμφάνιση, δεν έχει σημασία.

Σημασία έχει ότι μερικές φορές, αρκετές γυναίκες εύχονταν να έχουν όλα τα καλά της φίλης τους για να νιώθουν πιο σίγουρες για τον εαυτό τους και πιο ελκυστικές. Αυτή η συμπεριφορά βέβαια δεν απορρέει μόνο από ανασφάλεια, αλλά και από τα κοινωνικά και πολιτισμικά δεδομένα που σκιαγραφούν ποια θα πρέπει να είναι η εικόνα της ‘τέλειας γυναίκας’.

Έχει επίσης συχνά αναφερθεί ότι η αντιπαλότητα μεταξύ γυναικών σχετίζεται με την επιθυμία τους να προκαλέσουν την προσοχή του άλλου φύλου. Όπως και να έχει, η ζήλεια δεν μπορεί να καταργηθεί εντελώς, είναι ένα συναίσθημα όπως όλα τα άλλα.

Αυτό που μπορεί να αλλάξει είναι ο τρόπος που επεξεργαζόμαστε τη ζήλεια.

Αλήθεια 6η

Η δυνατή φιλία μπορεί να χτιστεί αρκεί να το θέλουμε

Εάν πραγματικά θέλετε μια δυνατή φιλία που να αντέχει στο χρόνο, πρέπει να δουλέψετε για αυτή και να κατανοήσετε το δικό σας μερίδιο ευθύνης.

 

Ο ΓΡΙΦΟΣ- ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΟΥ ΑΪΝΣΤΑΙΝ

 

Υπάρχουν πέντε σπίτια πέντε διαφορετικών χρωμάτων.
Σε κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας.
Οι πέντε ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού.
Καπνίζουν μία συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο.
Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια, διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.

Η ερώτηση είναι: Ποιος έχει το ψάρι;

ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
1. Ο Άγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι.
2. Ο Σουηδός έχει σκύλο.
3. Ο Δανός πίνει τσάι.
4. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι.
5. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.
6. Αυτός που καπνίζει Pall mall εκτρέφει πουλιά.
7. O ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill.
8. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα.
9. Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι.
10. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σ” αυτόν που έχει γάτες.
11. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σ” αυτόν που καπνίζει Dunhill.
12. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει BluemaSters πίνει μπύρα.
13. Ο Γερμανός καπνίζει Prince.
14. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι.
15. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό.

 

Απάντηση στο Αίνιγμα

Θέση Σπιτιού: 1 2 3 4 5
Χρώμα Σπιτιού: Κίτρινο Μπλε Κόκκινο Πράσινο Άσπρο
Εθνικότητα: Νορβηγός Δανός Άγγλος Γερμανός Σουηδός
Είδος Ποτού: Νερό Τσάι Γάλα Καφές Μπίρα
Είδος Τσιγάρων: Dunhill Blends Pall Mall Prince Bluemasters
Κατοικίδιο: Γάτες Άλογο Πουλιά Ψάρι Σκύλος

TEEN THOUGHTS

Είσαι έτοιμος/η για την αλήθεια;

TEEN THOUGHTS

Η Βία στα γύπεδα

Είναι γεγονός ότι ο αθλητισμός σαν σωματική δραστηριότητα και σαν θέαμα προσελκύει μεγάλες μάζες ανθρώπων (κυρίως το ποδόσφαιρο). Όμως στα επεισόδια    που γίνονται μέσα κι έξω από το γήπεδο δεν συμμετέχουν όλοι σ’ αυτά αλλά ένα μέρος μόνο. Ποιοι είναι αυτοί και γιατί συμπεριφέρονται έτσι;

Δεν είναι σπάνιο μετά π.χ. από ένα σκληρό φάουλ ή μια απόφαση του διαιτητή να ακολουθήσουν μια σειρά αντιδράσεων. Οι παίχτες να δέρνονται με τους αντίπαλους. Οι παίχτες να δέρνουν το διαιτητή. Οι διαιτητές να δέρνονται   μεταξύ τους (έχει συμβεί και αυτό). Γιατί για παράδειγμα όταν μας έρχεται το εκκαθαριστικό  της εφορίας δεν πάμε να πιάσουμε τον έφορο και να τον σπάσουμε στο ξύλο αλλά πάμε με σχεδόν υποτακτικό τρόπο και όταν είμαστε στο γήπεδο και διαφωνούμε   κυνηγήσουμε. Και μπορεί να είναι και ο ίδιος ο έφορος !!!     Η βία στον αθλητισμό δεν είναι μόνο φαινόμενο των καιρών μας. Υπάρχει από αρχαιοτάτων χρόνων

Παρόλο που οι Ολυμπιακοί Αγώνες της αρχαιότητας ήταν προϊόν της υψηλά ανεπτυγμένης πολιτιστικά ελληνικής κοινωνίας διαπιστώνουμε ότι στο πρόγραμμα των αγώνων  περιλάμβανε και τα ιδιαιτέρως βίαια αθλήματα του παγκρατίου και της πυγμαχίας. Έχουν καταγραφεί πολλοί θάνατοι αθλ`ητών κατά την διάρκεια αυτών των αθλημάτων χωρίς ωστόσο να θεωρείται κάτι το αρνητικό ή το επιλήψιμο.

Ένα μεγάλο πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνίας είναι οι ψυχικές ασθένειες. Κατά έναν πολύ συγκρατημένο υπολογισμό , σύμφωνα με τους   ειδικούς, το 15% του συνολικού πληθυσμού έχει ανάγκη ψυχιατρικής παρακολούθησης. Ένας γιατρός σε κάποιο σεμινάριο αθλητική ψυχολογίας είχε πει: “Τα γήπεδα είναι οι μεγαλύτεροι χώροι συγκέντρωσης ψυχασθενών. Ξέρετε πόσοι ?παλαβιάρηδες? μαζεύονται κάθε Κυριακή σε αυτά;”. Φανταστείτε να κάθονται και μαζί στην εξέδρα όλοι αυτοί!!

Το να σκοτωθεί , να τραυματιστεί βαριά ή να μείνει ανάπηρος στην υπόλοιπη ζωή του κάποιος αθλητής ήταν γνωστό και πιθανό.  Στα μετέπειτα ρωμαϊκά χρόνια που ακολούθησαν έχουμε τις μονομαχίες στις αρένες. Μονομαχίες μεταξύ των μονομάχων μέχρι θανάτου και μεταξύ των λιονταριών με τους μονομάχους. Είναι γνωστό το : «Χαίρε Καίσαρ, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν.»

Στο Βυζάντιο αργότερα έχουμε τις ιπποδρομίες . Έντονος  φανατισμός,  έχουν χωριστεί σε δυο φατρίες: τους Πράσινους και τους Βενετούς. Εδώ συμμετέχουν και οι βασιλιάδες. Στη μεροληψία μάλιστα του βασιλιά Ιουλιανού του Α!  υπέρ των Βένετων αποδίδεται και η πρώτη αρχή των ταραχών το 532 μΧ. που κατέληξε στη στάση του Νίκα κατά τηνοποία σφάχθηκαν μέσα στον ιππόδρομο 30 χιλιάδες άνθρωποι και πυρπολήθηκε ένα μεγάλο μέρος της πόλης. Και μετά εμείς γκρινιάζουμε για λίγες σπασμένες βιτρίνες γύρω από το γήπεδο της Τούμπας .

Αργότερα στο Μεσαίωνα   έχουμε τις κονταρομαχίες γνωστές ως Τουρναμέντα. Εκεί οι ηττημένοι γίνονταν… σουβλάκια από τα κοντάρια των νικητών.   Και ερχόμαστε στον 14ο αιώνα στην Αγγλία που ανακαλύπτεται ένα άθλημα αγαπητό στις λαϊκές μάζες,ταυτόχρονα βίαιο και αιματηρό ώστε διατάρασσε τη δημόσια τάξη, με το όνομα football. 23 βασιλικά διατάγματα εξεδόθησαν για να το σταματήσουν.

Ενδιαφέρον έχει εδώ να δούμε τους πρώτους κανονισμούς για το ποδόσφαιρο το 1845 από το

σχολείο του Rugby:

  • Το βίαιο μαρκάρισμα επιτρέπεται μόνο όταν ο αντίπαλος κοντρολάρει τρέχοντας την μπάλα.
  • Κανένας παίχτης δεν επιτρέπεται έξω από την δική του πλευρά να κλωτσήσει   τον αντίπαλο.
  • Ένας παίχτης όταν πάει να μαρκάρει κάποιον αντίπαλο επιτρέπεται να τον πιάσει μόνο από το ένα χέρι αν αυτός προσπαθήσει να τον ρίξει κάτω τότε μπορεί να τον κλωτσήσει ελεύθερα
  • Κανένας παίχτης δεν επιτρέπεται να έχει στις σόλες ή στα τακούνια των παπουτσιών του σιδερένιες πρόκες ή σκάρες.

Ένα μεγάλο πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνίας είναι οι ψυχικές ασθένειες. Κατά έναν πολύ συγκρατημένο υπολογισμό, σύμφωνα με τους   ειδικούς, το 15% του συνολικού πληθυσμού έχει ανάγκη ψυχιατρικής παρακολούθησης. Ένας γιατρός σε κάποιο σεμινάριο αθλητικής ψυχολογίας είχε πει: «Τα γήπεδα είναι οι μεγαλύτεροι χώροι συγκέντρωσης ψυχασθενών. Ξέρετε πόσοι ?παλαβιάρηδες? μαζεύονται κάθε Κυριακή σε αυτά;» Φανταστείτε   να κάθονται και μαζί στην εξέδρα όλοι αυτοί.

Η φτώχειαμε την έννοια της δυσκολίας απόκτησης κάποιων βασικών καταναλωτικών αγαθών δημιουργεί αισθήματα ανισότητας και κατωτερότητας. Αν σ’ αυτούς προσθέσουμε τους χρήστες ναρκωτικών, αυτούς που   ζουν στο περιθώριο και αυτούς που έχουν χάσει τις ηθικές τους αξίες (κλέφτες, απατεώνες κ.ά.) έχουμε ένα μεγάλο ρεζερβουάρ ανθρώπων.Από αυτούς τώρα αντλούνται εκείνα τα άτομα που προβαίνουν σε βίαιες και επιθετικές ενέργειες γιατί οι κοινωνικές συνθήκες τους γεμίζουν με άγχος, φόβο,απελπισία, απόγνωση, επιθετικότητα που τους φορτίζουν με επιθετικά συναισθήματα,τα οποία περιμένουν την ευκαιρία να έρθουν στην επιφάνεια και να εκφραστούν με βίαιες ενέργειες εκεί όπουμπορούν και όπου τους δίνεται η ευκαιρία, γιατί είναι απογοητευμένοι και θέλουν να εκδικηθούν την κοινωνία στην οποία ζουν και τηνοποία θεωρούν σαν τον κύριο φταίχτη για την προσωπική τους κατάντια ή ταλαιπωρία.

Ο βασικότερος παράγοντας της δημιουργίας των βιαιοτήτων μέσα στο γήπεδο είναι οπωσδήποτε η δομή του αθλήματος. Σε αθλήματα όπου η νίκη στηρίζεται στο βαθμό δεξιότητας όπως π.χ. στην ενόργανη και ρυθμική γυμναστική, στις καταδύσεις, στο σκι ή στα αθλήματα  που οι αθλητές αγωνίζονται ο ένας μακριά του αλλού π.χ. στην κολύμβηση,  στο τένις, στους δρόμους, στις ρίψεις η δημιουργία επιθετικής συμπεριφοράς είναι ανύπαρκτη ή ελάχιστη. Δεν έχουμε δει ποτέ  π.χ. στο Ρολών Γκαρός τις τενίστριες να μαλιοτραβιούνται μεταξύ τους ή στις καταδύσεις οι αθλητές να κάνουν «πατητή»  μεταξύ τους.

Αντίθετα αθλήματα που στηρίζονται   στο δυναμισμό και οι αθλητές έρχονται σε άμεση σωματική επαφή τότε η παραγωγή βίας είναι αναπόφευκτη π.χ. αμερικανικό φουτμπόλ, ποδόσφαιρο, ράγκμπι κ.ά.. Εδώ πρέπει να πούμε ότι οι κανονισμοί κάθε αθλήματος παίζουν καθοριστικό ρόλο για την αποφυγή βιαιοτήτων.

Για παράδειγμα στο μπάσκε,ενώ είναι άθλημα με σωματική επαφή η επιθετική συμπεριφορά που παρατηρείται είναι συγκριτικά πολύ μικρότερη από τα προαναφερθέντα αθλήματα.Αυτό έγκειται στο γεγονός ύπαρξης σαφών και αυστηρών κανονισμών που δεν αφήνουν  περιθώρια παρερμηνείας.Από την άλλη πλευρά εκεί που οι κανονισμοί δεν είναι απόλυτα σαφείς   δεν υπάρχει ταύτιση απόψεων και κατά συνέπεια δημιουργούνται ευκολότερα βίαιες σκηνές π.χ. το οφ σάιντ, το πέναλτι, το πλεονέκτημα, η πρόθεση κ.ά.

Yπάρχουν κι άλλοι παράμετροι που καθορίζουν τη στάθμη και τη σημασία ενός αγώνα όπως:

-Το σκορ. Αλλιώς    παίζεις όταν κερδίζεις με 6-0 κι αλλιώς όταν το σκορ είναι ισόπαλο ή χάνεις με μικρή διαφορά.

– Το εκτός ή εντός έδρας παιχνίδι. Όταν είσαι γηπεδούχος πλεονεκτείς   από τη γνώση του χώρου, τη συμπαράσταση των φιλάθλων και γενικά την ασφάλεια που σου δίνει το οικείο περιβάλλον. Από την άλλη αγχώνεσαι για να μην απογοητεύσεις τους   οπαδούς σου. Σαν φιλοξενούμενος προσπαθείς με δυναμικόπαιχνίδι να αντιστρέψεις τα παραπάνω αντίπαλα πλεονεκτήματα.

– Η σημασία του αγώνα. Αλλιώς αγωνίζεσαι στον τελικό του κυπέλλου  κι αλλιώς στους αγώνες πρόκρισης   στη φάση των ομίλων.

– H θέση των ομάδων στο βαθμολογικό πίνακα. Όσο πιο κοντά βρίσκονται τόσο ποιο δυνατά παίζουν.

– Η θέση των παιχτών στο παιχνίδι. Αλλιώς αγωνίζεται ο τερματοφύλακας, αλλιώς ο αμυντικός και αλλιώς ο επιθετικός.

Ο προπονητής ασκεί μεγάλη επιρροή στον αγωνιστικό τρόπο της ομάδας του. Υπήρχαν προπονητές (δυστυχώς υπάρχουν ακόμα ) οι οποίοι έλεγαν στους παίχτες τους «ή η μπάλα ή ο παίχτης θα περάσουν. Και οι δυο ποτέ». Ή ακόμα θεωρούσαν ότι κάθε παιχνίδι της ομάδας τους ήταν και μια πολεμική σύρραξη και αυτός είναι ο?.Λεωνίδας με τους παίχτες του να είναι οι 300 και οι αντίπαλοι   είναι οι?..Πέρσες.

 Αποτέλεσμα : μετά από κάθε παιχνίδι ο γιατρός του αγώνα να έχει τρέξει πιο πολύ από τους παίχτες.

– Η διαιτησία. Αυτός που θα πληρώσει τα…σπασμένα για την κακή εμφάνιση της ομάδας , για τα λάθη της άμυνας και του τερματοφύλακα και τις άστοχες κινήσεις του προπονητή είναι , συνήθως , ο διαιτητής. Βέβαια κι αυτός με τις ενέργειές  του κάποιες φορές καταστρέφει παρά διευκολύνει έναν αγώνα.

Ένας άλλος πάρα πολύ σοβαρός λόγος για την επιθετική συμπεριφορά αθλητών και θεατών είναι τα ΜΜΕ. «Πόλεμος στη Τούμπα».» Καζάνι που βράζει το Χαριλάου» «Κόλαση το Καραϊσκάκη», «Ανοιχτός ο τάφος του Ινδού»(παλαιότερα). Με τέτοια και άλλα χειρότερα πρωτοσέλιδα    είναι  δυνατόν διαβάζοντας τα ο κάφρος οπαδός να περιμένει τους αντιπάλους του  με…λουλούδια;

Όμως ο αθλητισμός (βασικά ο ανταγωνιστικός ) πέρα από ψυχαγωγία και θωράκιση της υγείας , που αυτό μόνο θα έπρεπε να είναι, έχει καταντήσει μέσο πολιτικοποίησης και εμπορευματοποίησης . Ένα   από τα πολλά παραδείγματα είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Βερολίνο το 1936 όπου ο Χίτλερ τουςχρησιμοποίησε για να προπαγανδίσει το πολιτικό του σύστημα.

Τα χρήματα που διακινούνται στον αθλητισμό είναι τεράστια.Ένας μέτριος ποδοσφαιριστής αμείβεται πολύ περισσότερο από τον… πρωθυπουργό. Οι παράγοντες που έχουν επενδύσει πολλά χρήματα στα σωματεία   απαιτούν κέρδη. Έτσι έρχεται η πίεσησε παίχτες, προπονητές με αποτελέσματα την υπερπροπόνηση, τα αναβολικά και άλλα αθέμιτα μέσα (π.χ. χρηματισμός διαιτητών, αντιπάλων παιχτών κ.ά.)

Εξάλλου οι ίδιοι οι παράγοντες καλλιεργούν στις τάξεις των ομάδων τους  θερμοκέφαλους οπαδούς γιατί με αυτό τον τρόπο ασκούν ψυχολογική ή άλλη πίεση στους διαιτητές και αντιπάλους για να αποκομίσουν θετικά αποτελέσματα.

 Οι λύσεις και οι προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της βίας στα γήπεδα είναι πάρα πολλές και αρκετές μπορούν να είναι άμεσα εφαρμόσιμες. Όμως τίποτα δεν θα γίνει εάν πρώτα εμείς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με τον αθλητισμό δεν διδάξουμε στους αθλητές ή στους μαθητές μας τα Ολυμπιακά ιδεώδη και τις ηθικές αξίες. Ξεκινώντας από τον παιδικό, ερασιτεχνικό αθλητισμό να αποκτήσουν τουλάχιστον οι   άμεσα εμπλεκόμενοι παιδεία. Και μετά να στραφούμε στους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς : τοπικές ενώσεις, διαιτησία, ΕΠΟ, αστυνομία , Τύπο, κ.λπ.

 Στο κάτω-κάτω η αποφυγή της βίας στα γήπεδα κάνει και καλό στην … υγεία μας.              

Πηγές: Διαδίκτυο

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

  1. Άμα βλέπω δεν το βλέπω και το βλέπω όταν δεν βλέπω. Τι είναι ;
  2. Πάει πάει και πίσω δε γυρνάει. Τι είναι ;
  3. Τι είναι εκείνο που γεννιέται στα λουλούδια και πεθαίνει στην εκκλησία ; Με κοιτάζεις, σε κοιτάζω, τρως, τρώω, γελάς, γελάω, άνθρωπος δεν είμαι. Τι είμαι;
  4. Βασιλιάς δεν είμαι, κορόνα φοράω. Ρολόι δεν είμαι, τις ώρες μετράω. Τι είμαι ;
  5. Έχω μητέρα κόκκινη κι εγώ γεννιέμαι μαύρο, φτερά δεν έχω, μα πετώ τα σύννεφα για να βρω.
  6. Τι είμαι ;
  7. Πράσινο σπιτάκι, κόκκινα παραθυράκια, μέσα κατοικούν μαύρα αραπάκια .
  8. Τι είναι ;
  9. Άν είμαι νέος, μένω νέος. Άν είμαι γέρος, μένω γέρος. Τι είναι ;
  10. Της μιλώ και μου μιλά, τραγουδώ και τραγουδά. Τι είναι ;
  11. Σφυρίζει, βουίζει, βογκάει, τρίζει, τον ακούς μα δεν τον βλέπεις. Τι είναι ;
  12. Γεννιέται ψηλό και πεθαίνει χαμηλό .Τι είναι;
  13. ‘Έχει ξάδερφο τον σκύλο κι όμως δεν τον έχει φίλο. Τι είναι;
  14. Είμαι, είμαι, μα τι είμαι. Σαν με πεις παύω να είμαι. Τι είναι;
  15. Κλειδώνω, μανταλώνω, τον κλέφτη βρίσκω μέσα. Τι είναι;
  16. Μακρύς μακρύς καλόγερος, ποτέ σκιά δεν κάνει. Τι είναι;
  17. Μια κοντούλα παχουλή, πάντα κόκκινα φορεί, έχει πράσινα μαλλιά και σποράκια στην κοιλιά.Τι είναι;
  18. Ο φαλακρός δεν τα έχει ο καψερός. Τι είναι;
  19. Όποιοι έρχονται και πάνε, απ’ το χέρι την κρατάνε. Τι είναι;
  20. Πάντα κοντά σου βρίσκομαι, αν κάτι σε φωτίζει.
  21. Μπαίνει μέσα από το τζάμι χωρίς να το σπάσει;

 

ΛΥΣΕΙΣ ΑΙΝΙΓΜΑΤΩΝ

(Το όνειρο)/(Το ποτάμι)/(Το κερί)/(ο καθρέφτης)/(ο πετεινός)/(ο καπνός)/(το καρπούζι)/(η φωτογραφία)/(η ηχώ)/(ο άνεμος)/(Το κερί)/(Ο λύκος)/(Το μυστικό)/( ο ήλιος)/(ο δρόμος)/(η ντομάτα).

(τα μαλλιά)/(η πόρτα)/(Η σκιά)/(το φως)

Αρνητικές επιπτώσεις του Διαδικτύου

Διαδίκτυο
Το Διαδίκτυο είναι ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια μας, που όμως αν δεν
το χρησιμοποιούμε σωστά μπορεί να εμπερικλείει κινδύνους. Η πρόκληση στο Διαδίκτυο είναι να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πιθανούς κινδύνους,
να γνωρίζουμε τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων και να έχουμε επιλογές για αποφυγή τους και τερματισμό τους.
Ο αριθμός των χρηστών στο Διαδίκτυο έχει ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο !
Ο τεράστιος αυτός αριθμός φανερώνει τη μεγάλη σημασία που έχει πλέον το Διαδίκτυο στη ζωή μας.
Το Διαδίκτυο περιέχει, όμως, και αριθμό κινδύνων τους οποίους πρέπει να γνωρίζουν οι χρήστες.
Για να τονίσουμε τους κινδύνους
στο Διαδίκτυο θα αναφέρουμε απλώς ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα συγκΑκατάλληλο Περιεχόμενο:

Συνήθως με τον όρο ακατάλληλο περιεχόμενο, αναφερόμαστε σε περιεχόμενο το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο,
προώθηση επιβλαβών συμπεριφορών, προώθηση τυχερών παιχνιδιών, παρουσίαση πορνογραφικού υλικού, προώθηση βίας κ.τ.λ.
Ανεπιθύμητα Μηνύματα:
Ανεπιθύμητα Μηνύματα θεωρούνται τα μηνύματα εκείνα που υπό κανονικές συνθήκες οι χρήστες δεν θα επέλεγαν να δουν και τα οποία διανέμονται σε μεγάλο αριθμό παραληπτών.
Παραδείγματα ανεπιθύμητων μηνυμάτων είναι μηνύματα που περιέχουν διαφημιστικά για αμφίβολα προϊόντα, μηνύματα με περιεχόμενο που συσχετίζεται με ψευδοτυχερά παιχνίδια,
ψευδονομικές υπηρεσίες, πορνογραφικό υλικό κτλ.
Αποξένωση από τον Πραγματικό Κόσμο:

Η αλόγιστη και πολύωρη χρήση του Διαδικτύου, δημιουργεί συναισθηματική απόσταση και αλλοιώνει την ποιότητα επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους,
κάτι το οποίο πολλές φορές οδηγεί στην Αποξένωσή τους από τον Πραγματικό Κόσμο.
Αποπλάνηση:
Αποπλάνηση συμβαίνει όταν άγνωστοι κακόβουλα εκμεταλλεύονται το στοιχείο της ανωνυμίας στο Διαδίκτυο για να προσεγγίσουν ανήλικα παιδιά με στόχο τη σεξουαλική παρενόχληση.

Εθισμός:
Εθισμός στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα.

Εκφοβισμός:
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη,
επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων με σκοπό την πρόκληση συναισθηματικής και ψυχολογικής βλάβης.

Ιοί:
Ιός είναι κακόβουλο πρόγραμμα το οποίο εγκαθίσταται στον υπολογιστή συνήθως εν αγνοία
του χρήστη και ενεργοποιείται είτε κάποια προκαθορισμένη χρονική στιγμή είτε ύστερα από κάποια συγκεκριμένη ενέργεια.
Η ενεργοποίηση ενός ιού μπορεί να έχει ως
αποτέλεσμα διάφορες συνέπειες, επικίνδυνες ή μη. Συγκεκριμένα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το συνεχές άνοιγμα διαφόρων παραθύρων στην οθόνη,
μπορεί όμως και να προκαλέσει την καταστροφή δεδομένων σε αρχεία ή
άλλες βλάβες.
Ένας ιός ενσωματώνεται σε ηλεκτρονικά μηνύματα και προγράμματα, έτσι ώστε όταν ανοίξουμε τα μηνύματα αυτά ή εκτελέσουμε τα προγράμματα, ενεργοποιούμε άθελά μας και τον ιό.
Παρά τα πλεονεκτήματα του Διαδικτύου στον τομέα της επικοινωνίας και της πληροφόρησης η χρήση του σε ορισμένες περιπτώσεις εγκυμονεί κινδύνους.Για παράδειγμα :
Μεταφορά ιών ή κακόβουλων προγραμμάτων:
Ο κύριος τρόπος διάδοσης των ιών σήμερα είναι μέσω Ηλεκτρονικόυ Ταχυδρομείου.Στην προσωπική μας ηλεκτρονική διεύθυνση μπορεί να έρχονται μηνύματα που περιέχουν ιούς.
Μερικές από τις ενδείξεις που πρέπει να μας προβληματίζουν είναι:αν ο αποστολέας του μηνύματος είναι άγνωστος, αν δεν έχει θέμα το μήνυμα ή ακόμα , αν περιλαμβάνει πληροφορίες για ανέλπιστα δώρα.
Ιστοσελίδες με ανακριβείς πληροφορίες:
Υπάρχουν ιστοσελίδες με ανακριβείς ή ψευδείς πληροφορίες που δημοσιεύονται εξαιτίας ημιμάθειας ή δόλου.Πρέπει λοιπόν να είμαστε επιφαλακτυκοί για την αξιοπιστία μιας ιστοσελίδας ,
πριν δώσουμε βάρος σε όσα γράφονται σε αυτήν.
Συζητήσεις με άγνωστα άτομα:
Η Υπηρεσία Συνομιλίας (chat) μπορεί να σας φέρει σε επαφή με άτομα που δεν είναι ειλικρινή ως προς τον σκοπό για τον οποίον θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί σας και προσποιούνται ως προς τις πραγματικές τους διαθέσεις.

Βίντεο με θέμα “Σχολικός Εκφοβισμός”

Παρακολουθήστε αυτό το βίντεο σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό:

Bullying

Σχετική Ερευνα

Ύψος φυτών- Ανάπτυξη φακής

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση