Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Οι μαθητές με τον εκπαιδευτικό υλοποιούν ένα πρόγραμμα Αγωγής υγείας με τίτλο “Κυκλοφορώ με ασφάλεια”. Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές:
- Να εξοικειωθούν με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που αφορούν τους πεζούς.
- Να περιγράφουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί και ως ποδηλάτες.
- Να αναγνωρίζουν τα σημαντικότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
- Να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια είτε ως πεζοί, είτε ως ποδηλάτες, είτε ως συνεπιβάτες.
Παράλληλα γίνεται μια προσπάθεια να εξοικειωθούν οι μαθητές με εκπαιδευτικά λογισμικά, ενώ μέσα από το πρόγραμμα προωθείται η ομαδοσυνεργατικότητα, η ικανότητα κριτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων.
Ο εκπαιδευτικός αρχικά επειδή γνωρίζει ότι οι μαθητές έχουν γνώσεις σχετικές με το θέμα, είτε από προσωπικές εμπειρίες, είτε από προηγούμενες τάξεις, τους χωρίζει σε ομάδες των δύο και αφού εγκαταστήσει στους υπολογιστές το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (Inspiration), που έχει κεντρικό άξονα “Αιτίες ατυχημάτων” τους καλεί να σκεφτούν πιθανές αιτίες και με την καθοδήγηση του να δημιουργήσουν έναν εννοιολογικό χάρτη. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται από τον εκπαιδευτικό η ανίχνευση των αρχικών ιδεών των μαθητών με στόχο την αξιοποίησή τους και την επέκτασή τους καθώς και την ανακάλυψη παρερμηνειών και την ουσιαστική επέμβασή του.
Στη συνέχεια με το λογισμικό ανοικτού τύπου ¨Ασφάλεια στους δρόμους¨ οι μαθητές εξοικειώνονται με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τους σηματοδότες, τις διαβάσεις, τις κινήσεις των τροχονόμων. Επίσης, ενημερώνονται για το πως μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια ως πεζοί και ως ποδηλάτες, ενώ παράλληλα εξασκούνται μέσω μιας εφαρμογής σε πολλαπλές δραστηριότητες.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος γίνεται ανατροφοδότηση των μαθητών μέσα από φύλλα εργασίας και σταυρόλεξου που δημιουργήθηκε με τη χρήση του λογισμικού Hotpotatoes.
Επιπρόσθετα οι μαθητές υλοποιούν και επιπλέον δραστηριότητες που μπορείτε να δείτε μέσω της παρουσίαση Power Point.
Νερό… Πηγή Ζωής!!!
Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές ασχολήθηκαν με το νερό. Η ενασχόλησή μας με αυτό το θέμα ξεκίνησε από την ανάγνωση του παραμυθιού ¨Λειψυδρία στη Νεροχώρα¨ Οι μαθητές μπήκαν στη θέση των πρωταγωνιστών της ιστορίας, ένιωσαν τις δυσκολίες που αυτοί αντιμετώπισαν από την έλειψη του νερού και έτσι συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα αυτού του αγαθού.
Ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες σχετικές με το θέμα μας.
- Οι μαθητές μαθαίνουν τον¨ κύκλο του νερού ¨ και το φτιάχνουν σε ένα πλαστικό πιάτο.
- Φτιάχνουν σελιδοδείκτες με μηνύματα εξοικονόμησης νερού και τρόπους που αυτή επιτυγχάνεται και τις μοιράζουν στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
- Δημιουργούν αφίσες με στόχο την ευαισθητοποίηση τόσο της σχολικής κοινότητας όσο και της τοπικής κοινωνίας.
Εδώ μπορείτε να δείτε κάποια από τα έργα των παιδιών.

Αφίσες

Σελιδοδείκτες