1η δραστηριότητα 1ης συνεδρίας

Δραστηριότητα 1η:

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης: • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας:

https://www.youtube.com/watch?v=EYhLGxpQ6u0

Το video μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τη διδασκαλία του Πυθαγορείου θεωρήματος. Η μικρή χρονική διάρκεια εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο από την περιορισμένη διδακτική ώρα. Το πείραμα και η πρωτοτυπία της κατασκευής κεντρίζουν το ενδιαφέρον ακόμα και των πιο αδιάφορων συνήθως σε θέματα Μαθηματικών. Η απουσία ήχου πέραν της φυσικής ροής του υγρού βοηθά στο να παρακολουθούν οι μαθητές το πείραμα με απόλυτη ησυχία και να εστιάζουν στο φαινόμενο. Η έλλειψη λεκτικών επεξηγήσεων δίνει τη δυνατότητα να εκφράσει κάθε μαθητής αυτό που αντιλαμβάνεται ότι συμβαίνει.

Οι μαθητές πολύ εύκολα μπροστά στα μάτια τους βλέπουν πως το εμβαδόν του μεγάλου τετραγώνου ισούται με το άθροισμα των εμβαδών των δύο άλλων τετραγώνων. Γνωρίζοντας τον τύπο του εμβαδού τετραγώνου και παρατηρώντας ότι τα τετράγωνα έχουν ως πλευρές την υποτείνουσα και τις κάθετες πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου, οδηγούνται στη διατύπωση του Πυθαγορείου θεωρήματος. Κατόπιν μπορεί να αναζητηθεί η απόδειξη του θεωρήματος με άλλους τρόπους.

Η απλότητα, η σαφήνεια, η πρωτοτυπία του πειράματος συντελούν στο να παραμείνει στη μνήμη των μαθητών για πολύ καιρό αντικαθιστώντας τη γνωστή ρήση με τη «μια κινούμενη εικόνα χίλιες λέξεις».

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Χωρίς σχόλια

1η Δραστηριότητα 1ης συνεδρίας

Δραστηριότητα 1η:

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης: • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας:

https://www.youtube.com/watch?v=EYhLGxpQ6u0

Το video μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τη διδασκαλία του Πυθαγορείου θεωρήματος. Η μικρή χρονική διάρκεια εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο από την περιορισμένη διδακτική ώρα. Το πείραμα και η πρωτοτυπία της κατασκευής κεντρίζουν το ενδιαφέρον ακόμα και των πιο αδιάφορων συνήθως σε θέματα Μαθηματικών. Η απουσία ήχου πέραν της φυσικής ροής του υγρού βοηθά στο να παρακολουθούν οι μαθητές το πείραμα με απόλυτη ησυχία και να εστιάζουν στο φαινόμενο. Η έλλειψη λεκτικών επεξηγήσεων δίνει τη δυνατότητα να εκφράσει κάθε μαθητής αυτό που αντιλαμβάνεται ότι συμβαίνει.

Οι μαθητές πολύ εύκολα μπροστά στα μάτια τους βλέπουν πως το εμβαδόν του μεγάλου τετραγώνου ισούται με το άθροισμα των εμβαδών των δύο άλλων τετραγώνων. Γνωρίζοντας τον τύπο του εμβαδού τετραγώνου και παρατηρώντας ότι τα τετράγωνα έχουν ως πλευρές την υποτείνουσα και τις κάθετες πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου, οδηγούνται στη διατύπωση του Πυθαγορείου θεωρήματος. Κατόπιν μπορεί να αναζητηθεί η απόδειξη του θεωρήματος με άλλους τρόπους.

Η απλότητα, η σαφήνεια, η πρωτοτυπία του πειράματος συντελούν στο να παραμείνει στη μνήμη των μαθητών για πολύ καιρό αντικαθιστώντας τη γνωστή ρήση με τη «μια κινούμενη εικόνα χίλιες λέξεις».

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικά | Ετικέτες: | Σχολιάστε

1η Δραστηριότητα

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει σύνδεσμος (υπερσύνδεση) προς το βίντεο

 

Απευθύνεται σε  μαθητές της  Α ΄ Λυκείου  στο μάθημα της Γεωμετρίας το οποίο  αναφέρεται στο κεφάλαιο  ισότητας  τριγώνων.

Είναι μια γρήγορη επανάληψη  των κύριων  και των δευτερευόντων στοιχείων ενός τριγώνου. Αναλύονται τα είδη των τριγώνων ως προς τις γωνίες και τις πλευρές τους. Γίνεται μια αναφορά στα ίσα τρίγωνα .

https://www.youtube.com/watch?v=gQDI7y_iYMY

 

Με την παρουσίαση αυτή κεντρίζεται το ενδιαφέρον του μαθητή ενεργοποιείται η αυτενέργεια του και καταφέρνει να προσελκύσει την προσοχή των παιδιών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία παρατηρούν την εναλλαγή των σχημάτων και τις ιδιότητές τους. Έτσι ο μαθητής έχει την δυνατότητα  να συμμετέχει στο μάθημα (μετατρέποντάς το σε παιχνίδι) που είναι και το ζητούμενο  της διδασκαλίας  με Τ.Π.Ε.

Καλύπτει κενά, απευθύνεται σ΄ όλους  και ο καθένας μπορεί να βρει οτιδήποτε δεν γνωρίζει. Αυξάνει την αποδοτικότητα. Καθοδηγεί σωστά. Δίνει κατευθυντήριες  γραμμές και οριοθετεί τους στόχους και τη γνώση του μαθητή.

Ο μαθητής ξεφεύγει  από  την μετωπική διδασκαλία του καθηγητή προς αυτόν και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Καλησπέρα σε όλους

Παρακαλώ πολύ σχολιάστε!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Χωρίς σχόλια

Ερωτηματολόγιο

Αξιολογήστε με βάση το παρακάτω ερωτηματολόγιο:

Ερωτηματολόγιο

Μερικά παραδείγματα:

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Χριστούγεννα στο Βερολίνο 2016

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Έλληνες μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου είναι κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ σε Μαθηματικά, Επιστήμη και Ανάγνωση (PISA test)

Η τελευταία δοκιμασία PISA αποδεικνύει ότι οι ικανότητες των Ελλήνων μαθητών Γυμνασίου, Λυκείου στα  Μαθηματικά, Επιστήμη και Ανάγνωση είναι κάτω από το μέσο όρο του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ)

Πηγή: http://greece.greekreporter.com/2016/12/07/greek-high-school-students-score-below-oecd-average-in-math-science-and-reading/

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Hello world!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο