tsaldari's blog

Παρέχεται από το Blogs.sch.gr

Μ-δραστηριότητα

Φεβ 201911

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β1

ΑΤΟΜΙΚΉ ΕΡΓΑΣΙΑ Μ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 

Γνωστικό αντικείμενο:  Αγγλικά

Τίτλος μσεναρίου: “Give Peace a Hug”

Τάξη: Γ’ Γυμνασίου

Διάρκεια μαθήματος: 1 διδακτική ώρα.

Χώρος υλοποίησης μαθήματος: Αίθουσα υπολογιστών και διαδραστικού πίνακα

Η τάξη αποτελείται από 16 μαθητές ηλικίας 14-15 ετών. Το επίπεδο γλωσσομάθειας κυμαίνεται απόB1 έως Β1+ σύμφωνα με το Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR).

Σκοπός

Η δημιουργική προσέγγιση της γνώσης και η προώθηση της ενσυναίσθησης και της έκφρασης συναισθημάτων μέσω τραγουδιών και κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων

Στόχοι

Παιδαγωγικοί

  • Να συνεργαστούν αρμονικά προς την επίτευξη ενός κοινού στόχου
  • Να εστιάσουν στη σημασία της ειρήνης στον κόσμο
  • Να αναλογιστούν τα δεινά του πολέμου
  • Να καλλιεργήσουν την δημιουργικότητά τους χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία

Γνωστικοί

  • Να ανακαλέσουν και να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο και συντακτικές δομές κατάλληλες για το θέμα
  • Να εξασκήσουν μ-δεξιότητες (εντοπισμού κύριας ιδέας και επιμέρους στοιχεία) (skimming, scanning)
  • Να βελτιώσουν δεξιότητες κατανόησης με χρήση των συμφραζομένων (context)
  • Να χρησιμοποιήσουν ένα άλλο γλωσσικό κώδικα για να εκφράσουν προσωπικά συναισθήματα και σκέψεις.

Τεχνολογικοί

  • Να βελτιώσουν δεξιότητες πλοήγησης στο διαδίκτυο και εύρεσης συγκεκριμένων πληροφοριών
  • Να εξοικειωθούν με διάφορα λογισμικά παρουσίασης περιεχομένου
  • Να αξιοποιήσουν κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και να εκφραστούν δημιουργικά

 

Συνοπτική περιγραφή

Η μ-δραστηριότητα εντάσσεται στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας μέρας για την ειρήνη(21 Σεπτεμβρίου). Είναι μια εμβόλιμη δραστηριότητα που σκοπό έχει να στρέψει το βλέμμα των παιδιών στο πιο σημαντικό αγαθό για την ανθρωπότητα σπάζοντας παράλληλα τη ρουτίνα του μαθήματος. Δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να εκτεθούν σε αυθεντικό υλικό και να εκφράσουν συναισθήματα σε άλλο γλωσσικό κώδικα.

Κατά τη διάρκειά της η εκπαιδευτικός μένει στο παρασκήνιο και αφήνει τους μαθητές να απολαύσουν τα τραγούδια και να αναπτύξουν τη φαντασία τους. Έμφαση δίνεται όχι τόσο στη γλωσσική ακρίβεια όσο στην επικοινωνία και στην πηγαία έκφραση του συναισθήματος. Παράλληλα ενισχύεται η συμμετοχή όλων και τονίζεται ότι η συνεργατική προσπάθεια μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει.

Οι μαθητές ενημερώνονται ότι θα ακούσουν κάποια τραγούδια που υμνούν την ειρήνη. Χωρίζονται σε τρεις ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα ακούει ένα τραγούδι και έπειτα χρησιμοποιεί ένα ψηφιακό εργαλείο για να εκπονήσει την εργασία που της ανατίθεται.

 

H 1η ομάδα θα ακούσει το ‘Imagine του John Lennon, και θα δημιουργήσει δύο συννεφόλεξα, ένα με τα μηνύματα του τραγουδιού και ένα με τα αντίθετά του. Θα χρησιμοποιήσει δύο εργαλεία το tagul https://wordart.com  και το tagxedo http://www.tagxedo.com.

Η 2η θα ακούσει το ‘If everybody cared των Nickelback και θα εστιάσει στο κεντρικό νόημα του τραγουδιού δηλ. θα εντοπίσει το αντιπολεμικό του μήνυμα και θα δημιουργήσει μία παρουσίαση με το photo story που είναι εγκατεστημένο στον υπολογιστή. Καλούνται να γράψουν δικές τους σκέψεις και συναισθήματα και να χρησιμοποιήσουν εικόνες από πίνακες ζωγραφικής. Προτείνεται η σελίδα

https://www.healing-power-of-art.org/artists-for-world-peace-exhibition

Η 3η θα ακούσει το ‘Blowinin the Wind του Bob Dylan και θα σχεδιάσει ένα βίντεο παρουσίασης με το animoto https://animoto.com/projects τα παιδιά ενθαρρύνονται να χρησιμοποιήσουν και αποφθέγματα για την ειρήνη που μπορούν να βρουν κάποια στην ιστοσελίδα http://wisdomquotes.com/peace-quotes

 

Στο τέλος όλες οι ομάδες θα επισκεφτούν τον ψηφιακό πίνακα που δημιούργησε η εκπαιδευτικός http://linoit.com/users/tsaldari/canvases/Give%20Peace%20a%20Hug και θα ακούσουν το Give Peace a Chance του John Lennon

Εκεί θα γράψουν μηνύματα, να ανεβάσουν φωτογραφίες ή λόγια διασήμων ανθρώπων για την ειρήνη.

Παρατήρηση: Οι μαθητές θα ακούσουν τα τραγούδια και θα διαβάσουν τους στίχους χωρίς να δουν βίντεο για να στηριχθούν στη δική τους δημιουργική προσέγγιση όσον φορά την επιλογή των εικόνων.

 

Φύλλο Εργασίας

Give Peace a Hug

Ομάδα 1η

Ακούστε το τραγούδι Imagine του John Lennon

https://archive.org/details/Imagine_393

και διαβάστε τους στίχους https://www.azlyrics.com/lyrics/johnlennon/imagine.html

Σχεδιάστε δύο συννεφόλεξα, το ένα με λέξεις που σας εντυπωσίασαν από τους στίχους και το άλλο με τις αντίθετές τους. Θα χρησιμοποιήσετε το https://wordart.com για το ένα, και το tagxedo για το άλλο http://www.tagxedo.com

Ομάδα  2η

Ακούστε το τραγούδι If Everybody Cared των Nickelback. https://archive.org/details/acidplanet-audio-00937516

Διαβάστε τους στίχους, https://www.azlyrics.com/lyrics/nickelback/ifeveryonecared.html

εντοπίστε την ευχή που εκφράζουν και με βάση αυτό το μήνυμα ετοιμάστε μια παρουσίαση με το photo story. Χρησιμοποιείστε στίχους του τραγουδιού και δικές σας σκέψεις – συναισθήματα. Εισάγετε εικόνες από πίνακες ζωγραφικής. Προτείνεται η ιστοσελίδα:

https://www.healing-power-of-art.org/artists-for-world-peace-exhibition

Ομάδα 3

Ακούστε το τραγούδι  Blowinin the Wind του Bob Dylan,

https://www.dropbox.com/s/onwaji30ce6akhg/Bob%20Dylan%20-%20Blowin%27%20in%20the%20Wind%20%28Audio%29.mp3?dl=0

διαβάστε τους στίχους

https://www.azlyrics.com/lyrics/bobdylan/blowininthewind.html

Δημιουργήστε ένα βίντεο με τη βοήθεια του https://animoto.com/projects Χρησιμοποιείστε και κάποια αποφθέγματα για την ειρήνη προτείνεται η σελίδα

http://wisdomquotes.com/peace-quotes

Όλες οι ομάδες

Συνδεθείτε στον ψηφιακό πίνακα στην ακόλουθη διεύθυνση http://linoit.com/users/tsaldari/canvases/Give%20Peace%20a%20Hug

και ακούστε το τραγούδι  Give Peace a chance του John Lennon. Ανεβάστε ένα μήνυμα για την ειρήνη που θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο.

 

 

Αφήστε μια απάντηση


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων