Η εκπαίδευση είναι πρώτα απ’ όλα επικοινωνία και αλληλεπίδραση, ανάμεσα σε  πολλούς και διαφορετικούς εμπλεκόμενους: τους μαθητές, τους δασκάλους, τα βιβλία, τα μέσα, τους θεσμούς, τη γνώση, την κοινωνία, την ιστορία, την εποχή. Σε κάθε εκπαιδευτικό συμβάν, ανταλλάσσονται πολλαπλά μηνύματα, γνωστικά, κοινωνικά, εξουσίας και ελέγχου, συναισθηματικά. Οι στιγμές της σχολικής ζωής του καθενός, στις οποίες συναρθρώθηκαν αποτελεσματικά πολλά απ’ τα παραπάνω, δημιούργησαν ίχνη που μας συνοδεύουν ακόμα, επηρεάζοντας πολλές φορές τη στάση μας μέσα κι έξω από τις σχολικές τάξεις.

Αλλά δεν είμαστε μόνοι. Είμαστε -ανεξάρτητα αν το συνειδητοποιούμε πάντα ή όχι- κομμάτι ενός πολύ μεγάλου πάζλ, σχεδόν χωρίς όρια, που το βιώνουμε, το κριτικάρουμε, το συντηρούμε και ταυτόχρονα προσπαθούμε να το αλλάξουμε, σε συνθήκες μιας μεταβατικής εποχής, όντας οι ίδιοι μέρος της. Ωστόσο, αν δεν αποδεχθούμε ότι είμαστε μέρος του εκπαιδευτικού προβλήματος, τότε είναι μάλλον απίθανο να γίνουμε και μέρος της λύσης…

Έτσι λοιπόν, ψάχνοντας χώρους πραγματικούς και εικονικούς για να επικοινωνούμε, φτιάξαμε αυτό το blog, σαν απόπειρα επικοινωνίας ανάμεσα στους καθηγητές πληροφορικής στη Δωδεκάνησο και όχι μόνο, σαν ένα πεδίο συνεισφοράς και ανταλλαγής ιδεών για την εκπαίδευση, διδακτικών εμπειριών, εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού υλικού, σχεδίων μαθημάτων, σημειώσεων και όποιων άλλων θεωρεί ο καθένας πως μπορεί να διεγείρουν το ενδιαφέρον των ανθρώπων της εκπαίδευσης.

Πορευόμαστε αναζητώντας το καινούργιο, αυτό που θα κάνει το σχολείο ελκυστικό, που θα μπορεί να πείσει πως η μάθηση είναι μια περιπέτεια που αξίζει κανείς να τη ζει, σταθερά ακολουθώντας την ιδέα πως ο καλύτερος δάσκαλος είναι αυτός που μένει για πάντα μαθητής….

Τσαμπίκα Καράκιζα

Comments 1 σχόλιο »

Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η δημιουργία του δικτύου καινοτόμων εκπαιδευτικών «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ» (http://i-participate.sch.gr/). Το δίκτυο «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ» αποσκοπεί στην προώθηση, στην εφαρμογή και στη διάδοση πιλοτικών δράσεων σχετικών με τη χρήση φορητών υπολογιστών σε τάξεις ελληνικών σχολείων καθώς επίσης και διαδραστικών συστημάτων, εκπαιδευτικού λογισμικού και ηλεκτρονικών υπηρεσιών συμμετοχικού διαδικτύου με στόχο την καινοτόμα χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών(ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το δίκτυο «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ» φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν ανοικτό χώρο κατάθεσης προτάσεων και ανταλλαγής απόψεων και εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών, αλλά και να συμβάλλει στη διάδοση νέων δράσεων για τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Δείτε την  εγκύκλιο<https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fi-participate.sch.gr%2Ffiles%2F2010%2F12%2Fegkyklios.pdf> του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ

Για να γίνετε μέλος του Δικτύου ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ συνδεθείτε στο http://i-participate.sch.gr/ με τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και εγγραφείτε στην/στις αντίστοιχη/ες ομάδα/ες.

Comments 0 σχόλια »

Πήρα πριν μερικές μέρες ένα e-mail από το συνάδελφο Γιώργο Χλαπάνη του 2ου Λυκείου Κω. Η ομάδα του σχολείου αυτού συμμετείχε στον φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής και απέσπασε το 3ο βραβείο στην κατηγορία του Λυκείου. Έμαθα λοιπόν ότι στο μάθημα επιλογής «Εφαρμογές Υπολογιστών» στη Β΄Λυκείου, οι συνάδελφοι Γιώργος Χλαπάνης και Θοδωρής Γκεβεζές έχουν αναπτύξει μια σπουδαία δραστηριότητα γύρω από τη ρομποτική. Οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ομάδες με χρέωση ενός ρομπότ στην καθεμία. Είναι περίπου 4-5 μαθητές ανά ομάδα-ρομπότ. Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Τη Δευτέρα 2/11/2010 επέστρεψε από τη Μανίλα (Φιλιππίνες) η ομάδα εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 2ου ΣΕΚ Ρόδου που αποτελείται από τους μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ρόδου, Χατζημάρκο Βασίλη και Νικολαΐδη Κωνσταντίνο με προπονητή τον Καθηγητή πληροφορικής Δημήτρη Κλαδογένη. Η ομάδα συμμετείχε στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.O. 2010 και απέσπασε σημαντική διάκριση, καταλαμβάνοντας μια θέση στη πρώτη δεκάδα (η αναλυτική κατάταξη εντός της δεκάδας δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη) στην κατηγορία Λυκείου, σε σύνολο 48 ομάδων που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα από 33 χώρες, περνώντας μπροστά από πολλές ομάδες καταξιωμένες στο χώρο όπως η Κίνα, η Μαλαισία, η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία. Κατατάχθηκε Πρώτη από τις συμμετέχουσες ευρωπαϊκές χώρες. Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Λίγα λόγια γι’ αυτήν την απόπειρα

Στο βιβλίο αυτό καταγράφεται η γνώση και η εμπειρία που προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας τετράχρονης ερευνητικής πορείας μέσα στις σχολικές τάξεις, με θέμα την επικοινωνία. Συγκεκριμένα, πραγματεύεται τις μετατροπές της παιδαγωγικής σχέσης, της σχέσης  δηλαδή ανάμεσα στο μαθητή και το δάσκαλο, όταν η σχολική τάξη γίνεται από συμβατική, τεχνολογικά αναβαθμισμένη.

Στο πρώτο μέρος γίνεται μια παρουσίαση των διαπροσωπικών και των ομαδικών σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στη σχολική τάξη, με επίκεντρο την παιδαγωγική σχέση. Ξεχωριστή αναφορά γίνεται στο ζήτημα της επικοινωνίας  και ειδικά  της μη λεκτικής και στη σημασία της για τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Συνέχεια »

Comments 1 σχόλιο »

Η Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδεκανήσου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και άλλες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και με την υποστήριξη του Ε.Α.Ι.Τ.Υ., διοργανώνει σεμινάριο με θέμα «Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης moodle». Το παραπάνω σεμινάριο πραγματοποιήθηκε κατά τα προηγούμενα έτη στους νομούς Ηλείας, Αρκαδίας και Δωδεκανήσου, ενώ παρουσιάστηκε σε Διημερίδες και Συνέδρια που διοργανώθηκαν υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ και κίνησε το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών.

Αντικείμενο και στόχοι του σεμιναρίου είναι: Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.)της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών – Μέλους του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα και την στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου Safer Internet, η Διεύθυνση  Σ.Ε.Π.Ε.Δ. προσκαλεί όσους εκπαιδευτικούς- Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας , Υπευθύνους και μέλη των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων  επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ομάδα διαρκούς εκπαίδευσης για την «ασφαλή και με μέτρο χρήση του διαδικτύου», να δηλώσουν συμμετοχή . Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Κατεβάστε απο εδώ την πρόσκληση  συμμετοχής στη δράση «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση»για τη σχολική χρονιά 2010-2011

Comments 0 σχόλια »

Μου δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσω την ομιλία που έγινε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από την Φιλανδή ειδική κ.Mckeenen για τα αναλυτικά προγράμματα και γενικότερα για το φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν μπορώ να σας μεταφέρω όλη την ομιλία. Μπορώ όμως να μιλήσω για την έκπληξη που έβλεπα στα πρόσωπα του ακροατηρίου, για βλέμματα που έκφραζαν απορία, ευχαρίστηση, ικανοποίηση αλλά κυρίως αγωνία και απογοήτευση. Όχι τόσο για το πόσο αλλιώς είναι τα πράγματα εκεί και το πόσο μακριά είμαστε ακόμα,  όσο για το ότι ήταν ολοφάνερο πως μια μεγάλη αλλαγή απαιτεί προϋποθέσεις που η εκπλήρωσή τους εδώ, φαντάζει λίγο σαν ουτοπία…. Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Επικοινωνώντας στην Ψηφιακή Εποχή

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν τις Ημέρες Ευχρηστίας και Προσβασιμότητας, οι οποίες φέτος θα εορταστούν με διήμερο εκδηλώσεων στον Πολυχώρο «ΑΠΟΛΛΩΝ» της Νομαρχίας Πειραιά στις 10 και 11 Νοεμβρίου 2010. Δείτε περισσότερα στο  http://www.media.uoa.gr/usability/ καθώς και εδώ

Comments 0 σχόλια »

Από τα μαθητικά μου ακόμα χρόνια ήταν δύσκολη η «σχέση» μου με τις σχολικές γιορτές. Ποτέ στη ζωή μου δεν είπα ποίημα, ποτέ δεν έπαψα να αισθάνομαι αμήχανη μπροστά στην επετειακού χαρακτήρα αναφορά στην πατρίδα, στην ιστορία, στους ήρωες. Κι αργότερα, σαν εκπαιδευτικός, αναρωτήθηκα πολλές φορές πώς θα μπορούσε αυτό που γίνεται κάθε φορά, με αφορμή τις εθνικές επετείους στα σχολεία, να είναι αλλιώς. Να είναι ζωντανό, συμμετοχικό, σύγχρονο όχι μουσειακό, όχι επαναλαμβανόμενο, όχι αναμενόμενο. Για να έχουμε πιθανότητες να γίνει κάτι οικείο για τους μαθητές, και να μπορεί να μετασχηματιστεί  όχι μόνο σε ιστορική γνώση αλλά και σε τρέχουσα προσωπική στάση, που θα χαρακτηρίζεται από ανθρωπισμό, αλληλεγγύη, αγωνιστικότητα, υπεράσπιση της αξιοπρέπειας και του δικαίου, που θα λέει τα δικά της «όχι» στην παραίτηση, στην υποτέλεια και σε κάθε είδους εθνικές και προσωπικές εξαρτήσεις. Συνέχεια »

Comments 0 σχόλια »

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων