ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2021 Α’ ΚΑΙ Β’ ΤΑΞΗΣ 12 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ

ΕΚΘΕΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2021 Α’ ΚΑΙ Β’ ΤΑΞΗΣ 12 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ

 

https://youtu.be/GvyBcHoQL4c

Α’ ΤΑΞΗ :ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Β’ ΤΑΞΗ:ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΨΗΦIΣΕΤΕ ΤΑ 3 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ KΑΙ 1 ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ : https://docs.google.com/forms/d/123XgxyEZMPwK6CKalUpX6IzaFCwqmqmzylRfDaCoWD0/edit ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ! ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ VIDEO Τ.ΛΟΥΚΟΥ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2021 Α’ ΚΑΙ Β’ ΤΑΞΗΣ 12 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑ 1β.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ!(ΛΗΞΗ 23-11-2020)

ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ KAI NA ΔΩΣΕΤΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΙΤΛΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΣΑΣ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ..

https://www.youtube.com/watch?v=2qZrMjVfBdA

Σύμφωνα με τις σημειώσεις σελ. 4

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου                                                                           ΣΕΛ4

Τι προσέχουμε στην διατύπωση του τίτλου της έρευνας;

  • Θα πρέπει να δίνει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να αντιληφθεί εύκολα, το θέμα που αφορά.
  • Πρέπει να είναι σύντομος, ακριβής και περιεκτικός. Ο τίτλος μπορεί να αλλάξει λίγο κατά την πορεία της έρευνας,

ανάλογα με τις πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν.

  • Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να περιλαμβάνει τις μεταβλητές που μελετώνται και τη μεταξύ τους σχέση που

πρόκειται να διερευνηθεί

Παραδείγματα διατύπωσης τίτλων έρευνας

  • Ποια είναι η επίδραση της υγρασίας στην ανάπτυξη της ντομάτας.
  • Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός υλικού επηρεάζει την απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας.
  • Ποίοι οικιακοί ηλεκτρικοί λαμπτήρες ακτινοβολούν περισσότερο φως.
  • Πως ο προσανατολισμός μιας κατοικίας επιδρά στην ενέργεια που καταναλώνει.
  • Η θερμοκρασία των αγωγών στις εστίες μίας ηλεκτρικής κουζίνας επηρεάζεται από το μήκος του αγωγού της

κάθε εστίας.

  • Η θέση του ηλιακού συλλέκτη επηρεάζει την θερμοκρασία του νερού στον ηλιακό θερμοσίφωνα.

Μεταβλητές

  • Μεταβλητή: Κάθε μέγεθος που μεταβάλλεται (αυξάνεται-μειώνεται).
  • Αυτό που μεταβάλλεται μπορεί να είναι φυσικό μέγεθος, χαρακτηριστικό, φαινόμενο, γεγονός, κ.κλπ.
  • Οι έρευνες επιδιώκουν να διαπιστώσουν τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των μεταβλητών του προβλήματος.

Ανεξάρτητη μεταβλητή (ΑΙΤΙΟ)

Είναι αυτή που ελέγχεται ή μεταβάλλεται κατά βούληση του ερευνητή, είναι το αίτιο.

Εξαρτημένη μεταβλητή (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ)

Είναι αυτή που δέχεται την επίδραση της ανεξάρτητης, είναι το αποτέλεσμα. Μεταβάλλεται λόγω των αλλαγών της

ανεξάρτητης μεταβλητής. Η εξαρτημένη μεταβλητή δεν επηρεάζεται από τον ερευνητή.

Ελεγχόμενες ή Σταθερές μεταβλητές

Είναι εκείνες που ο ερευνητής αποφασίζει να διατηρήσει σταθερές σε όλη τη διάρκεια της έρευνας.

Μπορούμε να τις βρούμε αν απαντήσουμε στο ερώτημα: ¨Εκτός από την ανεξάρτητη μεταβλητή, ποιοί άλλοι παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν την εξαρτημένη μεταβλητή;¨

Οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν μια σχέση της μορφής: y = f(x) όπου x = ανεξάρτητη μεταβλητή

y = εξαρτημένη μεταβλητή

ανεξάρτητη μεταβλητή προηγείται, η εξαρτημένη έπεται.

Για διαφορετικές τιμές της ανεξάρτητης μεταβλητής, προσπαθούμε να προσδιορίσουμε πειραματικά τις τιμές της εξαρτημένης μεταβλητής και στην συνέχεια το νόμο που διέπει τη σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών. Η έρευνα απαιτεί να σχεδιαστεί η καλύτερη δυνατή στρατηγική που μπορεί να αποδείξει την κατ’ αρχήν ύπαρξη μιας σχέσης

μεταξύ των μεταβλητών, και στην συνέχεια θα προσδιορίσει τη μορφή της σχέσης αυτής.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΙΑ 1β.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ!(ΛΗΞΗ 23-11-2020)

Εργασία παλαιοτέρων ετών στο μάθημα της τεχνολογίας β τάξης γυμνασίου

Εργασία παλαιοτέρων ετών στο μάθημα της τεχνολογίας β τάξης γυμνασίου

http://https://youtu.be/SR5UhywVxnk?list=PLJBudei9O7mrBrP6aOj7S9Hgr56nS5VA6

slideshare id=21492617&doc=2013-130520011839-phpapp02

https://www.slideshare.net/Triantafyllia/2013-2149261

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία παλαιοτέρων ετών στο μάθημα της τεχνολογίας β τάξης γυμνασίου

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου -σημειώσεις μαθήματος

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου -σημειώσεις μαθήματος

Συνοπτικός Οδηγός : Έρευνα + Πειραματισμός

Τι είναι επιστημονική έρευνα και ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της

  1. Είναι μια συστηματική προσπάθεια με αιτία ένα συγκεκριμένο

πρόβλημα ή μία υπόθεση που κάνουμε.

  1. Στηρίζεται σε συστηματική και μεθοδική εργασία, πειραματική και

θεωρητική, με σκοπό :

  • Να προταθεί λύση σε ένα πρόβλημα.
  • Να γίνει επαλήθευση ή απόρριψη της υπόθεσης που διατυπώθηκε.
  1. Για να είναι η γνώση έγκυρη πρέπει η επιστημονική έρευνα να

επαληθεύεται από τα εμπειρικά δεδομένα.

  1. Αποσκοπεί στη γενίκευση, δηλαδή τα συμπεράσματα που βγαίνουν

να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή ισχύ.

Τα βασικά βήματα στη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας

  1. Προσδιορισμός του προβλήματος.
  2. Αναζήτηση πληροφοριών (Research).
  3. Σχεδίαση + εκτέλεση πειράματος.
  4. Ανάλυση αποτελεσμάτων με τη χρήση στατιστικής.
  5. Ερμηνεία των αποτελεσμάτων – Συμπεράσματα.
  6. Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Κάθε έρευνα ξεκινά με ένα ερώτημα και ολοκληρώνεται με την απάντηση

σε αυτό το ερώτημα

  1. Προσδιορισμός του προβλήματος
  2. Γενική διατύπωση του προβλήματος.
  3. Εντοπισμός εναλλακτικών προβλημάτων. Κάθε πρόβλημα είναι κομμάτι ενός puzzle. Δεν απαιτείται να λυθεί

ολόκληρο το puzzle.

  1. Περιορισμός και επιλογή ενός από τα πολλά προβλήματα.
  2. Οριοθέτηση με σαφήνεια και ακρίβεια ώστε να είναι δυνατή η εξέτασή του. Περιορίζεται έτσι και η έκταση της

έρευνας.

  1. Ορίζεται ο σκοπός της έρευνας. Ποια χρησιμότητα θα έχει; Ποιες θα είναι οι ωφέλειες;
  2. Αναζήτηση πηγών πληροφόρησης, εξαντλητική μελέτη, πλήρης εικόνα για το θέμα, καλή γνώση θεωρίας.
  3. Διατύπωση συγκεκριμένου ερευνητικού ερωτήματος ή υπόθεσης
  4. Καθορισμός του τίτλου της έρευνας

 

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου                                                                           ΣΕΛ2

  1. Αναζήτηση πληροφοριών (Research)

Για την ορθή διατύπωση της υπόθεσης της έρευνας, μπορούν να αξιοποιηθούν άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά,

σχετικά επιστημονικά βιβλία, και γενικά διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης όπως :

  • Βιβλιοθήκη του σχολείου ή του Δήμου.
  • Διαδίκτυο.
  • Βάσεις δεδομένων υπολογιστών.
  • Επικοινωνία με ειδικούς και επιστήμονες.
  • Επισκέψεις σε τεχνολογικά μουσεία ή επιχειρήσεις.
  1. Σχεδίαση + εκτέλεση πειράματος

Τα βήματα για την σχεδίαση + εκτέλεση του πειράματος περιλαμβάνουν:

  • Χρονοδιάγραμμα εργασιών.
  • Σχεδίαση και κατασκευή μοντέλων.
  • Επιλογή εργαλείων, συσκευών και οργάνων.
  • Καθορισμός σταθερών μεταβλητών.
  • Πορεία εργασιών (Διάγραμμα ροής – Flow Chart).
  • Εκτέλεση πειράματος – μετρήσεις των τιμών των μεταβλητών.

Μια έρευνα είναι αξιόπιστη όταν επαναλαμβάνεται με τις ίδιες συνθήκες και μέθοδο και δίνει τα ίδια αποτελέσματα.

Μια έρευνα είναι αντικειμενική όταν ο ερευνητής ερμηνεύει αντικειμενικά τα αποτελέσματα και δεν επηρεάζεται από

την υποκειμενική του αντίληψη γι’ αυτά.

  1. Ανάλυση αποτελεσμάτων με τη χρήση στατιστικής
  • Με βάση τους πίνακες μετρήσεων κατασκευάζονται γραφικές παραστάσεις στο Excel ή σε χαρτί μιλλιμετρέ.
  • Τοποθετούμε πάντα μονάδες μέτρησης και αν χρειάζεται χρησιμοποιούμε κλίμακα.
  • Όταν απαιτείται κάνουμε στατιστική ανάλυση, πχ. υπολογισμός μέσου όρου ή διαμέσου.

Αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία για τα μέσα ή την μέθοδο που χρησιμοποιήσαμε τα αναφέρουμε.

Στα πειράματα πιθανόν να υπάρχουν παράμετροι που επηρεάζουν τα πειραματικά αποτελέσματα αλλά θεωρούνται

από τον μελετητή ότι έχουν αμελητέα επίδραση.

  1. Ερμηνεία των αποτελεσμάτων – Συμπεράσματα.

Περιλαμβάνει :

  • Επεξεργασία των αποτελεσμάτων με συγκρίσεις, διαπιστώσεις και παρατηρήσεις
  • Ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Υπάρχει σχέση ανεξάρτητης – εξαρτημένης μεταβλητής; Αν ναι, ποια είναι αυτή η

σχέση;

  • Ομοιότητες ή διαφορές με αντίστοιχες εργασίες ή έρευνες άλλων ερευνητών.
  • Επαλήθευση ή απόρριψη της υπόθεσης
  • Προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.

Σε όλες τις φάσεις της έρευνας καταγράφουμε τις πηγές πληροφόρησης που χρησιμοποιήσαμε.

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου                                                                           σελ.3

Ιδέες για Έρευνα και Πειραματισμό

  1. Η επίδραση της θερμοκρασίας στην πίεση του αέρα
  2. Περιεκτικότητα στον αέρα που αναπνέουμε στη Θεσσαλονίκη σε CO2
  3. Η ταχύτητα πτώσης σωμάτων σε σχέση με το βάρος τους
  4. Η οξύτητα στα τρόφιμα (ξύδι, αμμωνία, γάλα, λεμόνι)
  5. Ο ρόλος των υλικών στην εξοικονόμηση ενέργειας στις κατοικίες
  6. Η επίδραση του ξυδιού στα χρωματιστά ρούχα
  7. Η αποσύνθεση τροφίμων σε διάφορα περιβάλλοντα
  8. Σύγκριση υλικών που γυαλίζουν μεταλλικά σκεύη
  9. Σύγκριση εμφιαλωμένου νερού με πόσιμο
  10. Επίδραση της πίεσης του αέρα στην μπάλα μπάσκετ στην ανύψωσή της
  11. Απορρόφηση της θερμότητας από διάφορα χρωματιστά ενδύματα
  12. Η επίδραση της θερμοκρασίας στη μέση ζωή των μπαταριών
  13. Διάρκεια ζωής του κεριού σε σχέση με το οξυγόνο
  14. Η περιεκτικότητα βιταμίνης C σε διάφορους χυμούς
  15. Σύγκριση του φυσικού αερίου με το πετρέλαιο για θέρμανση
  16. Αντοχή διαφορετικών ειδών ξύλου σε σχέση με το βάρος τους.
  17. Η επίδραση της θερμοκρασίας στο λιώσιμο διαφορετικών ειδών τυριών στην πίτσα
  18. Ικανότητα απορρυπαντικών της αγοράς στο καθάρισμα διαφορετικών τύπων ρούχων

Δομή της γραπτής εργασίας

  1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Σχολείο-Έτος-Τίτλος της έρευνας-Ονόματα μαθητών-Τμήμα-Ημερομηνία-Υπεύθυνος καθηγητής

  1. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  2. ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
  3. ΠΕΡΙΛΗΨΗ
  4. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

5.1 Παρουσίαση του προβλήματος και του σκοπού της έρευνας

5.2 Χρησιμότητα της έρευνας (κοινωνικές ανάγκες)

5.3 Υπόθεση της έρευνας

5.4 Μεθοδολογία της έρευνας

5.5 Παράγοντες που δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας

5.6 Περιορισμοί της έρευνας

  1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

6.1 Ιστορική αναδρομή – γενικά στοιχεία

6.2 Ορισμοί των εννοιών που θα χρησιμοποιηθούν – στοιχεία θεωρίας

6.3 Εποπτικό υλικό (Πίνακες, σχεδιαγράμματα, φωτογραφίες σχετικές με την έρευνα)

  1. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

7.1 Περιγραφή πειραματικής διαδικασίας

7.2 Διάγραμμα διαδικασίας του πειράματος

7.3 Φωτογραφίες του πειράματος

7.4 Κατάλογος υλικών και μέσων – εκτίμησης κόστους της έρευνας

7.5 Μετρήσεις – Αποτελέσματα

7.6 Ανάλυση αποτελεσμάτων

  1. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
  2. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
  3. ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Προαιρετικά)
  4. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου                                                                           ΣΕΛ4

Τι προσέχουμε στην διατύπωση του τίτλου της έρευνας;

  • Θα πρέπει να δίνει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να αντιληφθεί εύκολα, το θέμα που αφορά.
  • Πρέπει να είναι σύντομος, ακριβής και περιεκτικός. Ο τίτλος μπορεί να αλλάξει λίγο κατά την πορεία της έρευνας,

ανάλογα με τις πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν.

  • Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να περιλαμβάνει τις μεταβλητές που μελετώνται και τη μεταξύ τους σχέση που

πρόκειται να διερευνηθεί

Παραδείγματα διατύπωσης τίτλων έρευνας

  • Ποια είναι η επίδραση της υγρασίας στην ανάπτυξη της ντομάτας.
  • Σε ποιο βαθμό το χρώμα ενός υλικού επηρεάζει την απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας.
  • Ποίοι οικιακοί ηλεκτρικοί λαμπτήρες ακτινοβολούν περισσότερο φως.
  • Πως ο προσανατολισμός μιας κατοικίας επιδρά στην ενέργεια που καταναλώνει.
  • Η θερμοκρασία των αγωγών στις εστίες μίας ηλεκτρικής κουζίνας επηρεάζεται από το μήκος του αγωγού της

κάθε εστίας.

  • Η θέση του ηλιακού συλλέκτη επηρεάζει την θερμοκρασία του νερού στον ηλιακό θερμοσίφωνα.

Μεταβλητές

  • Μεταβλητή: Κάθε μέγεθος που μεταβάλλεται (αυξάνεται-μειώνεται).
  • Αυτό που μεταβάλλεται μπορεί να είναι φυσικό μέγεθος, χαρακτηριστικό, φαινόμενο, γεγονός, κ.κλπ.
  • Οι έρευνες επιδιώκουν να διαπιστώσουν τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των μεταβλητών του προβλήματος.

Ανεξάρτητη μεταβλητή (ΑΙΤΙΟ)

Είναι αυτή που ελέγχεται ή μεταβάλλεται κατά βούληση του ερευνητή, είναι το αίτιο.

Εξαρτημένη μεταβλητή (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ)

Είναι αυτή που δέχεται την επίδραση της ανεξάρτητης, είναι το αποτέλεσμα. Μεταβάλλεται λόγω των αλλαγών της

ανεξάρτητης μεταβλητής. Η εξαρτημένη μεταβλητή δεν επηρεάζεται από τον ερευνητή.

Ελεγχόμενες ή Σταθερές μεταβλητές

Είναι εκείνες που ο ερευνητής αποφασίζει να διατηρήσει σταθερές σε όλη τη διάρκεια της έρευνας.

Μπορούμε να τις βρούμε αν απαντήσουμε στο ερώτημα: ¨Εκτός από την ανεξάρτητη μεταβλητή, ποιοί άλλοι παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν την εξαρτημένη μεταβλητή;¨

Οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν μια σχέση της μορφής: y = f(x) όπου x = ανεξάρτητη μεταβλητή

y = εξαρτημένη μεταβλητή

ανεξάρτητη μεταβλητή προηγείται, η εξαρτημένη έπεται.

Για διαφορετικές τιμές της ανεξάρτητης μεταβλητής, προσπαθούμε να προσδιορίσουμε πειραματικά τις τιμές της εξαρτημένης μεταβλητής και στην συνέχεια το νόμο που διέπει τη σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών. Η έρευνα απαιτεί να σχεδιαστεί η καλύτερη δυνατή στρατηγική που μπορεί να αποδείξει την κατ’ αρχήν ύπαρξη μιας σχέσης

μεταξύ των μεταβλητών, και στην συνέχεια θα προσδιορίσει τη μορφή της σχέσης αυτής.

12ο Γυμνάσιο Αχαρνών                            Μάθημα: Τεχνολογία         ΣΕΛ.5

Σχολικό έτος: 2015-2016                          Καθηγήτρια: Τ.Λούκου

ΤΑΞΗ Γ΄

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η γραπτή εργασία παραδίδεται σε ντοσιέ ή ηλεκτρονικά σε ενιαία μορφή και πρέπει να περιέχει τα παρακάτω κεφάλαια και ενότητες:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.Εξώφυλλο, με όλα τα στοιχεία σας (τίτλο έρευνας, σχολείο, όνομα-επώνυμο,  σχ. έτος, τμήμα) και αν το επιθυμείτε, κάποια εικόνα ή φωτογραφία σχετική με το έργο / υπόδειγμα).

Οδηγίες για τον τίτλο της έρευνας : θα πρέπει να δίνει στους αναγνώστες της έρευνας τη δυνατότητα  να αντιληφθούν εύκολα το θέμα που διαπραγματεύεται. Ο τίτλος μιας έρευνας είναι εκείνος που καταχωρείται σε καταλόγους βιβλιοθηκών, στο δίκτυο Internet κλπ και μεταβιβάζει μηνύματα σε σχέση με τα θέματα που διαπραγματεύεται. Ο τίτλος:

  1.   Θα πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής και δεν θα πρέπει να περιέχει περισσότερες από 12 με 15 λέξεις.
  2.   Θα  πρέπει  να  απεικονίζει  όλα  τα  σημεία  που  διαπραγματεύεται  η  έρευνα  και  να περιλαμβάνει όλες τις μεταβλητές που μελετήθηκαν,
  3.   Αντικατοπτρίζει όλα τα όρια της έρευνας. Εκφράζει δηλαδή τι μελετήθηκε και τι δεν μελετήθηκε στην έρευνα (Limitations).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο:  ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, όπου καταγράφονται σε πίνακα  ( υπάρχει σχετικό υπόδειγμα) όλες οι δραστηριότητες ανά εβδομάδα της ερευνητικής σας εργασίας , για  να  τις οργανώσετε  με βάση και τον διαθέσιμο χρόνο. Συμπληρωματικά, μπορείτε  να τηρείται και ημερολόγιο καταγράφοντας τις παρατηρήσεις σας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3.ΣΕΛΙΔΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΈΝΩΝ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.ΠΕΡΙΛΗΨΗ.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ, αναφέρεται συνοπτικά σε 2 παραγράφους α) γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο θέμα και β) Τι περιλαμβάνει η εργασία σας και το συμπέρασμα της έρευνας σας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  5ο:   ΕΙΣΑΓΩΓΗ.α. Περιγραφή του προβλήματος (Statement of the problem) , στο κεφάλαιο αυτό ο μελετητής/ες – ερευνητής/ες περιγράφει με ακρίβεια τα ερωτήματα στα οποία προσπάθησε να δώσει απάντηση η έρευνα .Αναλυτικά στο κεφάλαιο αυτό θα πρέπει:

Ø Να περιγράφονται τα θέματα που διαπραγματεύεται η μελέτη.

Ø Να επεξηγούνται τα όρια της μελέτης, όπως προσδιορίζονται στον τίτλο της έρευνας.

Ø Να προσδιορίζονται και να περιγράφονται οι μεταβλητές του προβλήματος.

β. Περιγραφή του σκοπού της έρευνας (statement of the purpose), ο ερευνητής/ές αναλύει και εξηγεί τους λόγους(από την πλευρά του ερευνητή-ών) για τους οποίους πραγματοποίησε την έρευνα.

γ. Περιγραφή των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί η έρευνα, εδώ   ο  ερευνητής/ές  αναλύει  τη  χρησιμότητα  της  έρευνας  στο  κοινωνικό σύνολο. Η ανάλυση αυτή αντικατοπτρίζει τις γνώσεις του μελετητή/ών, καθώς και το μέγεθος της βιβλιογραφίας που χρησιμοποίησε. Ο ερευνητής εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η συγκεκριμένη έρευνα βελτιώνει την υπάρχουσα κατάσταση στον τομέα που αναφέρεται.

δ. Διαμόρφωση της υπόθεσης της έρευνας, που  έχει ιδιαίτερη σημασία για μια έρευνα, και αποτελεί τον κεντρικό άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται όλη η διαδικασία της έρευνας. Με βάση τις γνώσεις του και τη βιβλιογραφία που μελέτησε, ο ερευνητής διατυπώνει μια υπόθεση σε σχέση με τη μεταβλητή ή τις μεταβλητές που μελετάει. Για παράδειγμα, έχει μελετήσει και θεωρεί ότι η εφαρμογή μιας συγκεκριμένης νέας παραγωγικής διαδικασίας για την παραγωγή ενός προϊόντος βελτιώνει την διαδικασία που εφαρμόζεται και απαιτεί λιγότερο χρόνο από τον αντίστοιχο που χρειάζεται μέχρι σήμερα. Ότι δηλαδή απαιτείται χρόνος παραγωγής λιγότερος από 1ώρα και 17 λεπτά που χρειάζονταν μέχρι σήμερα και θα απαιτείται με την εφαρμογή της νέας διαδικασίας  μόνον χρόνος 56 λεπτών. Διατυπώνει δηλαδή την υπόθεση ότι με τη νέα διαδικασία που σχεδίασε ο ερευνητής ο χρόνος παραγωγής θα είναι  t < ή ίσος με 57 λεπτά της ώρας,

Ο ερευνητής/ές θα πρέπει στη συνέχεια να εκτελέσει έναν αριθμό πειραμάτων εφαρμόζοντας στην πράξη αρκετές φορές τη νέα παραγωγική διαδικασία που προτείνει , θα μετρήσει το χρόνο παραγωγής  κάθε φορά, και θα διαπιστώσει αν τα πειραματικά αποτελέσματα είναι σύμφωνα ή αντίθετα με την αρχική υπόθεση (οπότε θα προκύψουν και ανάλογα συμπεράσματα).

                                                                                                                                          ΣΕΛ.6

 

Απαιτείται η πραγματοποίηση ενός ικανοποιητικού αριθμού πειραμάτων ώστε να υποστηρίζεται στατιστικά η επαλήθευση ή η απόρριψη της υπόθεσης.

ε. Ανάλυση των παραμέτρων που θεωρήθηκαν ότι δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας, σε πειράματα πάντοτε υπάρχουν μεταβλητές που ίσως επηρεάζουν τα πειραματικά αποτελέσματα, και που θεωρούνται από τον μελετητή/ές ως αμελητέες, επειδή δεν μπορεί να «απομονώσει» την επιρροή τους. Για παράδειγμα μπορεί να θεωρήσει ότι οι μεταβολές της θερμοκρασίας σε χώρο εργαστηρίου σε μεγάλο χρονικό διάστημα δεν επηρέασαν τα πειραματικά αποτελέσματα (που ίσως τα επηρέασαν σε κάποιο απειροελάχιστο βαθμό).

Οι παράμετρoi που θεωρήθηκαν αμελητέες σε μια έρευνα θα πρέπει να ορίζονται με ακρίβεια από τον μελετητή. Έτσι ο αναγνώστης ή κριτής της έρευνας θα μπορεί να κρίνει την αξιοπιστία  των ερευνητικών / πειραματικών αποτελεσμάτων.

στ. Περιγραφή των ορίων – περιορισμών της έρευνας, όπου  αναλύονται  όλοι οι  συντελεστές που τείνουν να περιορίσουν την αξιοπιστία της έρευνας. Για παράδειγμα :

  1.  Ο  αριθμός  των  πειραμάτων.  Η  αξιοπιστία  μιας  έρευνας  είναι  μεγαλύτερη  όταν  τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει είναι αποτέλεσμα ενός μεγάλου αριθμού επαναλαμβανόμενων πειραμάτων.  Δηλαδή ένας περιορισμός σε μια έρευνα μπορεί να είναι ο αριθμός των πειραμάτων που έγιναν (για παράδειγμα μόνο 5 φορές μετρήθηκε ο χρόνος που απαιτείται για την παραγωγή σε μια συγκεκριμένη παραγωγική διαδικασία).
  2.  Η χρονική διάρκεια της έρευνας. Αν οι παρατηρήσεις (πειράματα) καλύπτουν μεγάλο χρονικό διάστημα, αυξάνεται η αξιοπιστία της έρευνας.
  3.  Ο τρόπος ανάλυσης των πειραματικών αποτελεσμάτων. Ορισμένες μέθοδοι ανάλυσης εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αξιοπιστία των αποτελεσμάτων συγκριτικά με άλλες.
  4. Η περιγραφή των περιορισμών της έρευνας απεικονίζει τον βαθμό στον οποίο ο ερευνητής ήταν ικανός να παρατηρήσει τα πειράματα και να προσδιορίσει τους συντελεστές εκείνους, που περιορίζουν την αξιοπιστία των πειραματικών αποτελεσμάτων.

Οι περιορισμοί σε μια έρευνα καθορίζουν και το πόσο μπορούν να γενικευθούν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει.

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ  6ο:   ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ / ΕΝΝΟΙΕΣ-ΟΡΙΣΜΟΙ  ,όπου δίνονται χρήσιμες πληροφορίες για τους βασικά στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα – παρόμοιες ή παλαιότερες έρευνες με κατάλληλη αναζήτηση σε διαφόρων πηγών που αναζητά η ομάδα ( ή ο μαθητής/τρια) . Ανάλογα με το θέμα σας , σχηματίζεται ενότητες  α) με ιστορική αναδρομή – αν υπάρχει  β) δίνονται  ορισμοί για τις έννοιες που αφορούν την έρευνα δηλ. θα πρέπει να δοθούν οι ορισμοί των διαφόρων μεταβλητών που εξετάσθηκαν στην έρευνα, για αποφυγή συγχύσεων και παρερμηνειών. Οερευνητήςθαπεριγράψει και θα ορίσει επακριβώς τι εννοεί για κάθε μεταβλητή που εξετάζεται στην έρευνα  και γ) Πίνακες –διαγράμματα και φωτογραφίες που σχετίζονται με την έρευνα σας. Τέλος δεν ξεχνάμε να καταχωρούμε άμεσα  ,τα απαιτούμενα στοιχεία κάθε πηγής  στην σελίδα με την βιβλιογραφία  της εργασίας

¥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ  7ο:   ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ  ΚΑΙ  ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

α. Σχεδιασμός πειραματικής διάταξης – αιτιολόγηση επιλογών, όπου περιγράφονται με ακρίβεια και λεπτομέρεια τε είδος των υλικών που επελέγησαν για το δοκίμιο της έρευνας – οι διαδικασίες που θα τηρηθούν – ο τρόπος μετρήσεων – πιθανά σφάλματα και άλλοι παράγοντες που ενδεχόμενα θα προκύψουν κατά την διεξαγωγή των πειραμάτων.

β. Διάγραμμα  διαδικασίας του πειράματος ,  ο σκοπός  της γραφικής αυτής απεικόνισης είναι να προσφέρουν  οι ερευνητές ( της/τρια) στον αναγνώστη μιαν εικόνα του τρόπου με τον οποίο οργάνωσαν τη μελέτη τους, πραγματοποίησαν  τα πειράματά τους, επεξεργάσθηκαν  τα πειραματικά αποτελέσματα, και έγραψαν τη σχετική δημοσίευση .Παρακάτω υπάρχει η επιθυμητή μορφή ενός σχεδιαγράμματος. Προτείνεται  η μορφή ενός διαγράμματος ροής ή   μπορείτε  και με διάφορες  άλλες μορφές των διαγραμμάτων smartart του μενού « εισαγωγή» .Hεφαρμογή  Google έγγραφα, που παρέχεται δωρεάν από την Google, επίσης είναι από τις πλέον κατάλληλες για δημιουργία σχημάτων και διαγραμμάτων.




                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ΣΕΛ7

Καθορισμός του προβλήματος ·         Ενδιαφέροντα του ερευνητή

·         Ανάγκη για συμπλήρωση γνώσεων

·         Συζήτηση με τον καθηγητή

·         Συζητήσεις σε προκαταρτικά σεμινάρια

·         Συζητήσεις με συμμαθητές

Εξέταση     της                  δυνατότητας

πραγματοποίησης της            μελέτης

(feasibility  study)

·         Διαθεσιμότητα πληροφοριών

·         Απαιτήσεις σε μηχανικό εξοπλισμό

·         Απαιτήσεις σε υλικά

·         Χρόνοι-οικονομικοί περιορισμοί

Συγκέντρωση πληροφοριών ·         Κατασκευαστές

·         Δημόσιοι οργανισμοί

·         Βιβλιογραφία

·         Ειδικοί

Οργάνωση της έρευνας ·         Σκοπός

·         Κοινωνικές ανάγκες που θα εξυπηρετηθούν

·         Περιορισμοί

·         Υπόθεση

·         Διαδικασίακλπ.

Δοκιμαστική έρευνα( pilot  study) ·         Μηχανήματα

·         Αριθμός δοκιμών

·         Αξιοπιστία

Τελική έρευνα (final  study) ·         Μηχανήματα

·         Αριθμός δοκιμών

·         Αξιοπιστία

Συγκέντρωση αποτελεσμάτων
Ανάλυση αποτελεσμάτων
Συμπεράσματα
Προτάσεις για συμπληρωματική έρευνα

Στο μέλλον

γ. Εκτέλεση και φωτογραφίες του πειράματος , όπου περιγράφουμε βήμα –βήμα κάθε ενέργεια που ακολουθήσαμε σ΄ ολες τις φάσεις που έγιναν  για την επιτυχή εκτέλεση του πειράματος. Τυχόν επανάληψη ή επαναλήψεις του πειράματος βοηθούν στην μείωση των σφαλμάτων των αποτελεσμάτων σας. Όλες οι σημαντικές ενέργειες φωτογραφίζονται για να γίνεται από τους αναγνώστες της έρευνας πιο κατανοητή η διεξαγωγή του πειράματος , αλλά να υπάρχει και βοηθητικό υλικό για μελλοντικούς ερευνητές.

δ. Κατάλογος υλικών- συσκευών- μηχανών-εργαλείων πειράματος και εκτίμησης κόστους της έρευνας  , όπου σε πίνακα αναφέρονται τα υλικά και οι ποσότητες που χρειάσθηκαν – τυχόν εργαλεία και συσκευές μέτρησης– μηχανές – τυχόν πρωτότυπες κατασκευές και γενικά ότι χρειάσθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας (υπόδειγμα). Επίσης εκτιμάται και το κόστος της έρευνας.

ε. Παρουσίαση δεδομένων –μετρήσεων , όπου παρατίθενται τα δεδομένα-οι μετρήσεις του πειράματος σε κατάλληλους πίνακες.

ζ. Ανάλυση αποτελεσμάτων , στην ενότητα αυτή με βάση τους πίνακες μετρήσεων κατασκευάζονται αντιπροσωπευτικά γραφήματα-γραφικές παραστάσεις  με την βοήθεια του προγράμματος του excel.

                                                                                                                                                    σελ 8

¥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: ΣYMΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Στο κεφάλαιο αυτό περιγράφονται με ακρίβεια τα συμπεράσματα  στα οποία κατέληξε η έρευνα , αν δηλ. η ανάλυση των αποτελεσμάτων της επαλήθευσε ή απέρριψε την υπόθεση της. Συχνά   άλλοι ερευνητές που ψάχνουν για να βρουν και να συγκεντρώσουν σχετική πληροφόρηση για την έρευνα τη δική τους που πραγματοποιούν, ψάχνοντας στη βιβλιογραφία, διαβάζουν γρήγορα αρχικά μόνο τον τίτλο και τα συμπεράσματα από μια ερευνητική δημοσίευση.  Αν από αυτή τη σύντομη εξέταση καταλήξουν ότι κάποια έρευνα στην οποία ανατρέχουν στα γρήγορα τους ενδιαφέρει ουσιαστικά, τότε αποφασίζουν και διαβάζουν και άλλα στοιχεία και ανατρέχουν σε λεπτομέρειες της δημοσίευσης σε βάθος .Με βάση λοιπόν και την πρακτική αυτή, στο κεφάλαιο αυτό, θα πρέπει :

Ø Στη διατύπωση των συμπερασμάτων να μην χρησιμοποιούνται κατά το δυνατόν τεχνικοί όροι και να διαμορφώνονται απλά ώστε να γίνονται ευρύτερα κατανοητά

Ø  Να συσχετίζονται τα συμπεράσματα με την υπόθεση που έγινε στην αρχή της έρευνας.

Ø Να αναφέρονται σημεία που δεν απαντήθηκαν με την πραγματοποίηση της έρευνας.

¥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Βασιζόμενος στα αποτελέσματα της έρευνάς του ο ερευνητής θα προτείνει τομείς που εντόπισε και που θεωρεί ότι θα πρέπει να ερευνηθούν στο μέλλον από άλλους ερευνητές.

Είναι σημαντικό να βασίζονται οι προτάσεις αυτές στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, και όχι να πηγάζουν από άσχετα θέματα.Επιπλέον οι προτάσεις θα είναι εποικοδομητικές και θα εκφράζουν τη θέληση του ερευνητή για βελτιώσεις και πρόοδο στον τομέα με τον οποίο ασχολείται.

¥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ10ο (Προαιρετικό) : ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 Κάθε ομάδα ( μαθητής-τρια) αξιολογεί την προσπάθεια της αναλύοντας και σχολιάζοντας  τις επιδόσεις της ανά δραστηριότητα.Υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και ρουμπρίκα αξιολόγησης για κάθε τρίμηνο με βάση δείκτη (κλίμακα) αξιολόγησης ανά δραστηριότητα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  (Για τον τρόπο γραφής των πηγών πληροφόρησης, οδηγίες στο βιβλίο τεχνολογίας της ά τάξης γυμνασίου-σελίδα 56)

Χρήσιμες διευκρινήσεις:

Ø   Στην σελίδα των περιεχομένων οι τίτλοι των κεφαλαίων γράφονται με κεφαλαία γράμματα, ενώ αν    υπάρχουν ενότητες με μικρά γράμματα.

Ø   Η αρίθμηση των κεφαλαίων γίνεται ως 1ο-2ο-3ο κ.ο.κ.  Οι ενότητες χαρακτηρίζονται από τον αριθμό του κεφαλαίου που ακολουθείται από τα γράμματα α,β,γ,δ κ.λ.π. ανάλογα το πλήθος τους π.χ. 1α,1β.,1γ.

Ø Στην παρουσίαση των κειμένων της εργασίας κάθε κεφάλαιο ξεκινά από νέα  σελίδα και ο τίτλος του γράφεται με έντονα κεφάλαια γράμματα, ενώ οι ενότητες γράφονται με μικρά έντονα γράμματα  και κάθε νέα ενότητα ακολουθεί την προηγούμενη  χωρίς να αλλάζουμε σελίδα

Ø Οι αριθμοί των σελίδων σημειώνονται στο κάτω μέσον κάθε σελίδας ανάμεσα σε 2 παύλες δηλ. -1- , -2- ,-3- , κ.λ.π.

Η εικόνα στο εξώφυλλο μπορεί να τοποθετηθεί μετά την ολοκλήρωση της έρευνας

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου -σημειώσεις μαθήματος

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2015

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NbA2LgkxcHw

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2015

Ενημέρωση απο την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης στο 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών

Στα πλαίσια  του πρόγραμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης <Σαν την μέλισσα στον αγρό> και του μαθήματος της τεχνολογίας Α,και  Β Γυμνασίου, σήμερα 18-12-2017, πραγματοποιηθηκε ενημέρωση, απο την Περιβαλλοντική οργάνωση Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, με θέμα:Διαχείριση απορριμμάτων και ανακύκλωση υλικών. Η ΟΕΑ προωθεί και ενθαρρύνει προγράμματα και δράσεις Π.Ε. με θέμα τα απορρίμματα και τη βιώσιμη ανάπτυξη πανελλαδικά.

Ένα από τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά προβλήματα, στις μέρες μας, είναι η παραγωγή και η διάθεση των απορριμμάτων. Οι συνέπειες γίνονται αισθητές σε όλους μας: τεράστιες περιοχές εδάφους μολύνονται, επιφανειακά και υπόγεια νερά ρυπαίνονται από τη διάθεση αποβλήτων, περιβαλλοντικά οιστρογόνα, όπως είναι οι διοξίνες, απελευθερώνονται στο περιβάλλον από την καύση των σκουπιδιών, τοξικές ουσίες συσσωρεύονται σε φυτά και ζώα, ενώ τα τελευταία τίθενται σε κίνδυνο και από τα μικρά απορρίμματα, τα οποία μπορεί να καταπιούν.

Ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τη μείωση και τη βιώσιμη διαχείριση των απορριμμάτων βοηθά τους μαθητές:

  • να αποκτήσουν μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη απέναντι στα μείζοντα θέματα της διαχείρισης των απορριμμάτων,
  • να αντιληφθούν τις δυνατότητες που προσφέρει η λύση της ανακύκλωσης,
  • να εξοικειωθούν με έννοιες που αφορούν την εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων όπως είναι η μείωση, η επαναχρησιμοποίηση, η κομποστοποίηση,
  • να κατανοήσουν τον κόσμο, στον οποίο ζουν, να ασχοληθούν, να δράσουν και να γίνουν μέρος της λύσης υιοθετώντας αξίες, στάσεις και συμπεριφορές για ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα,
  • να προβούν στην κριτική ανάλυση της έννοιας της ανάπτυξης, στην ανάλυση της δυσλειτουργίας του τρόπου παραγωγής, των αρνητικών επιπτώσεων των σύγχρονων τρόπων κατανάλωσης που οδηγούν συστηματικά στην κατασπατάληση των φυσικών πόρων.

Ειδικότερα, η Π.Ε. σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων προσφέρει έναν τρόπο σύνδεσης μεταξύ της διδασκόμενης ύλης και ενός διεπιστημονικό κύκλου σπουδών, η οποία προσφέρει στους μαθητές:

  • ευκαιρίες για εργασία στο πεδίο π.χ. μία επίσκεψη σ’ ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης ή στο τοπικό σκουπιδότοπο,
  • την ευκαιρία να συζητήσουν με ανθρώπους που ασχολούνται με τα θέματα των απορριμμάτων και της εναλλακτικής διαχείρισης,

τη δυνατότητα να εκφραστούν και να τεκμηριώσουν τις θέσεις τους, να πάρουν αποφάσεις, να εργαστούν συλλογικά και να καλλιεργήσουν στο μέγιστο τη δημιουργική και κριτική τους σκέψη.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημέρωση απο την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης στο 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr.  MΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΗΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ BLOG:

http://ergaliothiki.blogspot.com/

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο