ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Το αυτοκίνητο, από μέσο πολυτελείας έχει εξελιχθεί σε εργαλείο δουλειάς απόλυτα απαραίτητο για τον σύγχρονο τρόπο ζωής. ∆υστυχώς όμως, όπως και σε κάθε τι, η αλόγιστη χρήση του πέρα από το μέτρο, μπορεί να το μετατρέψει σε θανατηφόρο όπλο. Κάθε χρόνο ξεκληρίζονται ολόκληρες οικογένειες στο βωμό της ασφάλτου. Η οδηγία αυτή περιέχει απλές συμβουλές για τον μέσο οδηγό οι οποίες όμως τις περισσότερες φορές δεν ακολουθούνται μέσα στην πίεση της καθημερινότητας. Θα ήταν συνετό κάθε φορά που καθόμαστε στη θέση του οδηγού να θυμόμαστε ότι: Η ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ δεν είναι ΑΔΕΙΑ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ

• Κάντε μια βόλτα γύρω από το αυτοκίνητο για τον έλεγχο αμαξώματος – ελαστικών.

• Ελέγξτε την πίεση και την κατάσταση των ελαστικών.

• Ελέγξτε ότι οι πόρτες δεν είναι ασφαλισμένες (ώστε να επιτρέπουν βοήθεια απ’ έξω, σε περίπτωση ανάγκης).

• Ελέγξτε ότι δεν υπάρχουν αντικείμενα στα ράφια του παρμπρίζ και του πίσω παραθύρου, που περιορίζουν την ορατότητα του οδηγού και που σε περίπτωση αυτόματου φρεναρίσματος θα μπορούσαν να εκτοξευθούν με δυσάρεστες συνέπειες.

• Ελέγξτε αν τα παράθυρα, οι καθρέπτες και τα φώτα είναι καθαρά.

• Ελέγξτε τη λειτουργία των φλας και των προειδοποιητικών φώτων φρεναρίσματος.

• Προκειμένου για οδήγηση τη νύχτα, ελέγξτε ότι όλα τα φώτα λειτουργούν σωστά.

• Προκειμένου για οδήγηση σε κακοκαιρία, ελέγξτε ότι η κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων είναι άριστη και το δοχείο έκπλυσης του παρμπρίζ είναι γεμάτο.

• Μετά την εκκίνηση δοκιμάστε την απόκριση των φρένων.

• Οδηγείτε πάντα με τον κινητήρα σε λειτουργία. Όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί πολλά συστήματα επίσης δε λειτουργούν όπως τα φλας, η υποβοήθηση σερβό των φρένων και το υδραυλικό τιμόνι. Έτσι βάζετε σε κίνδυνο τη ζωή σας όπως και αυτή των επιβατών.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

1. Μην κακομεταχειρίζεστε το όχημά σας.

2. Ελέγξτε τα όργανα και τους δείκτες.

3. Ελέγξτε για παρκαρισμένα αυτοκίνητα και κινηθείτε προς τα πίσω προσεκτικά.

4. Αφήστε να περάσουν 2-4 δευτερόλεπτα.

5. Ελέγχετε το δρόμο μπροστά κάθε 10-12 δευτερόλεπτα.

6. Ελέγχετε τους καθρέφτες κάθε 5-8 δευτερόλεπτα.

7. ∆ιαλέξτε ένα σημείο αναφοράς στα φανάρια κυκλοφορίας.

8. Σταματάτε έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε τους πίσω τροχούς του προπορευόμενου οχήματος να αγγίζουν την άσφαλτο.

9. Μετρήστε 1-2-3 αφού ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα πριν ξεκινήσετε.

10. Κοιτάξτε αριστερά – δεξιά – αριστερά σε όλες τις διασταυρώσεις.

11. Χρησιμοποιείστε την κόρνα για να γίνετε αντιληπτός σε περίπτωση ανάγκης.

12. Μη ξεχνάτε τους κινδύνους της υπαίθρου (κακό οδικό δίκτυο, κατολισθήσεις, ζώα, έντομα, κεραυνοί κλπ).

13. Η ταχύτητα είναι ο παράγοντας που κατ’ αποκλειστικότητα ευθύνεται τουλάχιστον για το 15% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες το ποσοστό αυτό αυξάνεται πολύ περισσότερο.

14. Η απόσταση που απαιτείται για να σταματήσει ένα αυτοκίνητο μεγαλώνει ανάλογα με την ταχύτητα. Σε στεγνό δρόμο, με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα και με χρόνο αντίδρασης ενός μέσου οδηγού, ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 23 μέτρα για να σταματήσει. Το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με ταχύτητα 80 χλμ/ώρα θα χρειαστεί 53 μέτρα για να σταματήσει.

15. Τηρείτε πάντα τα όρια ταχύτητας.

16. ∆είξτε αυξημένη προσοχή ιδιαίτερα το βράδυ και όταν η ορατότητα είναι χαμηλή (βροχή, ομίχλη κλπ.).

17. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο.

ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

1. Φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας, είτε οδηγείτε μέσα στην πόλη, είτε είστε καθισμένοι στο πίσω κάθισμα.

2. Οι έγκυες γυναίκες πρέπει επίσης να φορούν ζώνες ασφαλείας.

3. Η κάθε ζώνη είναι σχεδιασμένη για να χρησιμοποιείται από ένα μόνο άτομο.

4. Οι ζώνες δεν είναι κατάλληλες για παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών. Για παιδιά ως 12 ετών συνιστάται το ειδικό κάθισμα ασφάλειας.

5. Μη βάζετε τα παιδιά κάτω των 12 ετών μπροστά και ειδικά στην αγκαλιά σας γιατί λειτουργούν σαν αερόσακος και σε περίπτωση σύγκρουσης θα τραυματιστούν θανάσιμα.

6. Να ελέγχετε περιοδικά όλα τα εξαρτήματα των ζωνών και να αντικαθιστάτε τα φθαρμένα. Ζώνες που λειτούργησαν σε ατύχημα πρέπει να αντικαθίστανται εξ ολοκλήρου. ΣΚΕΨΟΥ Σε ποσοστό μεγαλύτερο του 65% των θανατηφόρων ατυχημάτων οδηγοί και επιβάτες δε φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ

Η ∆εύτερη Σύγκρουση Το τρακάρισμα ενός οχήματος έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία δύο συγκρούσεων. Η πρώτη σύγκρουση γίνεται συνήθως όταν το όχημα προσκρούει σε άλλο όχημα ή σε σταθερό αντικείμενο. Από τη σύγκρουση αυτή προκύπτουν μόνο υλικές ζημιές. Η δεύτερη σύγκρουση αρχίζει σε 1/10 του δευτερολέπτου μετά από την πρώτη σύγκρουση. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η δεύτερη σύγκρουση μπορεί να αποφευχθεί με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια αυτής της σύγκρουσης οι επιβαίνοντες που δεν είναι προσδεδεμένοι με τις ζώνες ασφαλείας, μετακινούνται βίαια στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έτσι μπορεί να χτυπήσουν στο παρμπρίζ, στο τιμόνι, στην οροφή, στο ταμπλώ, στους καθρέπτες καθώς και μεταξύ τους. Αντικείμενα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που δεν είναι σταθερά προσδεδεμένα μπορεί να γίνουν θανάσιμα «ιπτάμενα» αντικείμενα.

Κατηγορίες: Αυτοκίνητο. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.