PORTFOLIO ( ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ)

Στο Νηπιαγωγείο μας ο ατομικός φάκελος αξιολόγησης των νηπίων αποτελείται από τρία μέρη.
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη χρήση επαναλαμβανόμενων στόχων. Είναι οι εργασίες στις οποίες το παιδί καλείται να πραγματοποιήσει στην αρχή, μέση και τέλος της σχολικής χρονιάς.,ή σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι καταγράφεται το μαθησιακό κομμάτι της ανάπτυξης και της εξέλιξης του παιδιού.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

Α ΜΕΡΟΣ

1) ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Το παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του. Η εργασία αυτή δείχνει την εξέλιξη της λεπτής κινητικότητας, της εικόνας του εαυτού του.

2) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ( ΠΟΡΤΡΕΤΟ)
Φτιάχνει την οικογένεια του.Μέσα από αυτό φαίνεται η αντίληψηπου έχει το παιδί για το άμεσο περιβάλλον του, η διάκριση της διαφοράς των μεγεθών, η ιεράρχηση και η γνώση της ατομικής ταυτότητας κάθε μέλους της οικογένειας .

3) ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΜΗΣ
Το παιδί παράγει ένα δείγμα λεπτής κινητικότητας( συντονισμός ματιού, χεριού χειρισμός ψαλιδιού) κάνοντας το περίγραμμα του χεριού του σε ένα χαρτί και κόβοντας το και κολλώντας το σε ένα άλλο.

4) ΓΡΑΜΜΑΤΑ_ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ
Εδώ το παιδί συνθέτει δείγματα γραφής, και αποτυπώνεται η μαθησιακή του εξέλιξη.

5) ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Σε μια σελίδα Α4 που έχουμε χωρίσει σε πολλά ” τετραγωνάκια” ζητείται από το παιδί να ζωγραφίσει από ένα γεωμετρικό σχήμα που γνωρίζει. Καταγράφεται ο αριθμός των σχημάτων που έχει κατακτήσει το παιδί. Σε προχωρημένο στάδιο ζητάμε να απαριθμήσει τα ” τετραγωνάκια”. Έτσι ευνοείται και η κατανόηση αριθμών και η δεξιότητα προσανατολισμού.

6) ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΝΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Συνδυάζεται η καλλιτεχνική έκφραση με την εξερεύνηση των ενδιαφερόντων από το ίδιο το παιδί.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ
Περιλαμβάνει εργασίες που επιλέχθηκαν από την νηπιαγωγό και το ίδιο το παιδί. Στο παιδί θέτουμε διαφορετικά κριτήρια επιλογής εργασιών π.χ
ΔΙΑΛΕΞΕ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ

α) εργάστηκες προσεκτικά
β) συνεργάστηκες με τον φίλο σου
γ) ανακάλυψες κάτι νέο
δ)σου άρεσε που το έκανες αυτό
Η συμμετοχή των παιδιών στην επολογή εργασιών ενισχύει την κριτική σκέψη και τον στοχασμό

Γ ΜΕΡΟΣ
Περιλαμβάνει φωτογραφίες από την καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο τις διάφορες δραστηριότητες και δράσεις του παιδιού

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

PARTOFOLIO

Σχετικά με ΤΟΥΜΠΑΖΟΥ ΜΑΡΩ

Υπηρετώ στο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών από το 1996. Διορίστηκα στο Υπουργείο Παιδείας το 1990. Εργάζομαι όμως ως νηπιαγωγός από το 1984. Αποφοίτησα από την Σχολή Νηπιαγωγών Αθήνας ( Εκάλη).Παρακολούθησα τα μαθήματα εξομοίωσης στο Εθνικό Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών( ΤΕΑΠΗ)και το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου στους Υπολογιστές.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.