Προτεινόμενα λογοτεχνικά βιβλία για μαθητές Λυκείου
“Bible. The Old and The New Testament. Biblia O Antigo e o Novo. Leather-bound parchment.” από fredericknoronha διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0
- Το λάθος,
Συγγραφέας : Αντώνης Σαμαράκης
Εκδόσεις : Ψυχογιός
Παρουσίαση : Το Καθεστώς είναι ο τέλειος μηχανισμός εξόντωσης του ανθρώπου. Όπλο του οι πράκτορες της Ασφάλειας, και η αμείλικτα τετράγωνη λογική τους. Όπλο του, επίσης, η επίμονη διάκριση μόνο ανάμεσα σε οπαδούς και εχθρούς.
Ο πολίτης που είναι ύποπτος για συνωμοσία ενάντια στο Καθεστώς πρέπει να βγει από τη μέση. Κι αφού ο μόνος μάρτυρας κατηγορίας (ή υπεράσπισης) είναι δολοφονημένος από τους ίδιους τους πράκτορες, τίθεται σε εφαρμογή το Σχέδιο: ο πολίτης θα αντιμετωπιστεί με μια δήθεν φιλική ανθρώπινη συμπεριφορά για να σπάσει ή να αποδράσει κατά τη μεταφορά του για ανάκριση προκειμένου να αποδειχθεί η ενοχή του και να εξοντωθεί “δικαιολογημένα” από την Ασφάλεια.
- Η μενεξεδένια πολιτεία
Συγγραφέας : Άγγελος Τερζάκης
Εκδόσεις : Εστία
Παρουσίαση: Ένα γνήσιο αθηναϊκό μυθιστόρημα που άφησε εποχή. Ο ύμνος και το δράμα μιας Αθήνας που χάνει την όψη της ειδυλλιακής πόλης, ενόσω τα προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου αρχίζουν να συνθέτουν το νέο τοπίο από την παλαιότερη εκείνη εποχή η «Μενεξεδένια Πολιτεία» διατήρησε τη γοητεία των περασμένων καιρών, τη νοσταλγία, την αφέλεια, την αρχοντιά τους. Χαρακτηριστικά που προσωποποιούνται στον Μελέτη Μαλβή, παλιό δικηγόρο, που η γυναίκα του τον άφησε λίγο μετά το γάμο τους για να ακολουθήσει τον τυχοδιώκτη εραστή της. Η ευγενική μορφή της κόρης του Σοφίας, ο υπερευαίσθητος Γιάννης Μαρούκης, αλλά και τα δευτερεύοντα πρόσωπα του μυθιστορήματος, περιγράφονται όλα με την ιδιαίτερη διεισδυτικότητα του Τερζάκη και μένουν για πάντα στη μνήμη του αναγνώστη.
Ορισμένες σελίδες της «Μενεξεδένιας Πολιτείας», όπως η περιφορά του Επιταφίου της Μεγάλη Παρασκευή στην Πλάκα, η ερωτική σκηνή στο Δαφνί, η περιγραφή της Αθήνας ιδωμένης από εκείνο το δάσος, ο θάνατος του πατέρα, θεωρούνται κλασικές. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
- Τριλογία : Το φύλλο. Το πηγάδι. Το αγγέλιασμα.
Συγγραφέας: Βασίλης Βασιλικός
Παρουσίαση : Η “Τριλογία” είναι η πολεμική φωνή ενός εξεγερμένου νέου των σίξτις. Κι όπως ακριβώς η ροκ μουσική εκείνης της περιόδου έτσι και η Τριλογία κατόρθωσε, χάρη στην αυθεντικότητα του ύφους της και την καθολικότητα των θεμάτων της, να διατηρήσει αυτή τη φωνή ζωντανή και πάντα ανατρεπτική στο μάκρος του χρόνου.
Στο “Φύλλο”, η Φύση εκδικείται τους πρώτους τυχόντες: τους ενοίκους μιας πολυκατοικίας που συμβιβάζονται με την καταστροφή της.
Στο “Πηγάδι”, η Γη εκδικείται εκείνους που την απαρνούνται ασφαλισμένοι στην ψευδαίσθηση της τεχνολογίας.
Στο “Αγγέλιασμα”, η Ζωή εκδικείται όσους εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε μια άλλη ζωή (τη μεταφυσική ή εκείνη των αριστερών οραμάτων).
Το “Φύλλο” είναι ένα μανιφέστο ισοδύναμο της πιο ρηξικέλευθης σύγχρονης Οικολογίας· το “Πηγάδι” είναι μια πρoφητική παρωδία της μεταβιομηχανικής εποχής με απηχήσεις από το δαντικό Καθαρτήριο· το “Αγγέλιασμα” είναι μια τολμηρή καταγγελία του καπιταλιστικού κόσμου ως καθολικής απάτης.
- Το Κιβώτιο
Συγγραφέας : Άρης Αλεξάνδρου
Εκδόσεις : Κέδρος
Παρουσίαση : «Το κιβώτιο», έργο φαντασίας, ευανάγνωστο και συναρπαστικό σε όλα τα κεφάλαιά του, είναι κλασικό, θα λέγαμε, μυθιστόρημα, που όμως ξεχωρίζει αισθητά για τις συνεχείς παρεκβάσεις του από τα καθιερωμένα είδη, τα οποία γνωρίζει και σέβεται. Σε πρώτο στρώμα φαίνεται να περιγράφει την επικίνδυνη περιπέτεια μιας σαρανταμελούς ομάδας επιλέκτων αγωνιστών να μεταφέρουν από την πόλη Α στην πόλη Β ένα κιβώτιο αγνώστων στοιχείων, από το περιεχόμενο του οποίου θα κριθεί η έκβαση της αποστολής. Το κιβώτιο φτάνει στον προορισμό του με μοναδικό επιζώντα τον ανώνυμο αφηγητή, που είναι και ο μοναδικός μάρτυρας της διεκπεραίωσης της επιχείρησης. Συνεπώς τίθεται από την αρχή θέμα της αξιοπιστίας του, που δεν την προστατεύει το πλούσιο αγωνιστικό του παρελθόν. Έτσι υποχρεώνεται να απολογείται με επιστολές του απέναντι σε έναν ανακριτή που τον βλέπει μία φορά, και ο οποίος τελικά παραμένει άγνωστος και αγνώστων προθέσεων.
- Η άκρα ταπείνωση
Συγγραφέας : Ρέα Γαλανάκη
Εκδόσεις : Καστανιώτη
Παρουσίαση : Το μυθιστόρημα εστιάζεται στη νύχτα που πυρπολήθηκε η Αθήνα, την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου του 2012.
Μια πρώην φιλόλογος και μια πρώην ζωγράφος, που βρίσκονται να συγκατοικούν σε έναν “ξενώνα” του υποβαθμισμένου κέντρου, βγαίνουν κρυφά στις διαδηλώσεις. Η λοξή ματιά τους εισδύει -με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο- στην αόρατη και συμβολική πλευρά των βίαιων συγκρούσεων. Πανικοβάλλονται, χάνονται μέσα στη δική τους πόλη, εξωθούνται στην επαιτεία, χωρίς να χάσουν την προσωπική τους αίσθηση πραγμάτων.
Επιστρέφοντας είναι πιο κοντά στην ανέφικτη Ιθάκη.
Ο αναρχικός γιος της μιας, ο χρυσαυγίτης μιας τρίτης που τις φροντίζει, μια νεαρή μετανάστρια και το παιδί της, ο γιατρός και η κοινωνική λειτουργός, τα φαντάσματα ενός ετοιμόρροπου αθηναϊκού σπιτιού και, φυσικά, οι νεοάστεγοι διασταυρώνονται με ποικίλους τρόπους μαζί τους είτε στη σπαρασσόμενη Αθήνα είτε λίγο αργότερα.
Σ’ αυτό το ανθρωποκεντρικό πολιτικό μυθιστόρημα, η απερχόμενη γενιά του Πολυτεχνείου ανοίγει τον δύσκολο, τον αναγκαίο, αν όχι και μοιραίο διάλογό της με τις σημερινές εξεγέρσεις, με τη μεγάλη ανατροπή της ζωής τα τελευταία χρόνια, με τη μνήμη αλλά και με την Άκρα Ταπείνωση του άστεως. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
- Νεοελληνικά Διηγήματα
Συγγραφέας : Γεώργιος Βιζυηνός
Εκδότης : Εστία
Παρουσίαση : Ολοκληρωμένο μέσα σ’ ελάχιστα χρόνια, έτσι που να φαίνεται σχεδόν ενιαίο στη σύλληψη και την εκτέλεσή του, το διηγηματογραφικό έργο του Βιζυηνού αποτελεί αναμφισβήτητα μια ζωντανή συνύπαρξη αντιθέσεων. Η ανανεωτική πνοή της γενιάς του ’80 περνά, φυσικά, κι από εδώ, ωστόσο η πρωτοποριακή τόλμη δεν εκδηλώνεται επιδεικτικά και, πάντως, δεν αποβλέπει σε εντυπωσιακές ρήξεις. Τα παραδοσιακά στοιχεία προσθέτουν σημαντικές αποχρώσεις, αλλά δε ρυθμίζουν αποκλειστικά την πολυχρωμία του πίνακα η μεταβατικότητα της εποχής επιβάλλει τη λογική της. Έτσι, κατορθωμένη με συνετές μείξεις και προσαρμογές, η πρωτοτυπία στο Βιζυηνό δεν είναι παρά ένα είδος διαλεκτικής που συναιρεί ό,τι συνάμα αντιθέτει: το λαϊκό και το λόγιο στοιχείο, το ντόπιο και το ξένο, το ρομαντικό και το νατουραλιστικό, το μυθιστορηματικό και το διηγηματογραφικό, το αφηγηματικό και το σκηνικό, το δυναμικό και το στατικό κλπ. Ό,τι απομένει από το έργο αυτό δεν είναι μόνο το άνοιγμα ενός δρόμου που θα οδηγήσει στην άνθηση της νεοελληνικής διηγηματογραφίας είναι το ίδιο το σώμα του κειμένου, σφριγηλό, ανθεκτικό στο πέρασμα του χρόνου και ανεξάντλητο σε ερεθίσματα. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
- Το νούμερο 31328
Συγγραφέας : Ηλίας Βενέζης
Εκδότης : Εστία
Παρουσίαση : Το Νούμερο 31328 είναι η ίδια η ταυτότητα του συγγραφέα, τότε που παιδί δεκαοκτώ χρόνων οδηγήθηκε από τους Τούρκους στα κάτεργα της Ανατολής. Το βιβλίο είναι ένα συγκλονιστικό χρονικό «γραμμένο με αίμα», όπως επεσήμανε ο Βενέζης, προσθέτοντας: «Λέω για την καυτή ύλη, για τη σάρκα που στάζει το αίμα της και πλημμυρίζει τις σελίδες του». Στην αρχική του μορφή γράφτηκε το 1924 και ξαναδουλεύτηκε το 1931, οπότε εκδόθηκε για πρώτη φορά. Η επιτυχία που σημείωσε τότε ήταν τεράστια, ακόμα και έξω από τον ελληνικό χώρο. Ο Ηλίας Βενέζης (το βιβλίο – μαρτυρία είναι γραμμένο στο πρώτο πρόσωπο και με το πραγματικό όνομα του αφηγητή – συγγραφέα) γεννήθηκε στο Αϊβαλί το 1904. Ήρθε στην Ελλάδα με τη μικρασιατική καταστροφή. Θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της «γενιάς του ’30» στη νεοελληνική πεζογραφία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
- Το διπλό βιβλίο
Συγγραφέας: Δημήτρης Χατζής
Εκδότης : ΡΟΔΑΚΙΟ
Παρουσίαση: Είναι αλήθεια ότι το Διπλό Βιβλίο έγινε ανάρπαστο στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Σήμερα έχει κυλήσει ένα τέταρτο του αιώνα από τότε και τα γραφόμενα εκεί φαίνονται ακόμα πιο αληθινά. Το βλέμμα του συγγραφέα έβλεπε τον καιρό του από το μέλλον και όποιος έχει ζήσει τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες ξέρει ότι αυτό το βιβλίο είναι ένα κομμάτι απ’ τη ζωή του. Τώρα, καλύτερα ίσως από τότε, μπορεί να φανεί η αριστοτεχνική σύνθεση των εννέα κεφαλαίων του Διπλού Βιβλίου μέσα από τα διαφορετικά δρομολόγια των ηρώων που ολοένα διασταυρώνονται: το κυκλοφοριακό χάος που γεννούν οι μετακινήσεις τους είναι το χάος της συνείδησης μετά τον πόλεμο, μετά τον εμφύλιο, το μεταίχμιο εκείνο όπου η ελληνική κοινωνία διαλύεται χωρίς η νέα που δημιουργείται στη θέση της να έχει βρει το ποιόν της. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
- Eroica
Συγγραφέας : Κοσμάς Πολίτης
Εκδότης: Εστία
Παρουσίαση : Η Eroica, που πρωτοκυκλοφόρησε σε τόμο το 1938, είναι το κατεξοχήν «μυθιστόρημα της εφηβείας» της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Τρίτο κατά σειρά μυθιστόρημα του Κ. Πολίτη, είναι και το πιο πετυχημένο από καλλιτεχνική άποψη. Στάθηκε το αγαπημένο ανάγνωσμα μιας ολόκληρης γενιάς, αυτής που ενηλικιώθηκε κατά την οδυνηρή δεκαετία του 1940 – 1950. Αγαπήθηκε κυρίως γιατί βασίζεται στη ρομαντική και νοσταλγική αναπόληση της ξένοιαστης νιότης και σε μια ιδεαλιστική αντίληψη της φιλίας, του έρωτα και του ηρωισμού. Πολύ λιγότερο όμως προσέχτηκε μια εξίσου σημαντική πλευρά της Eroica: μια ειρωνική διάθεση του Πολίτη που τείνει να υποσκάπτει τον ιδεαλισμό του βιβλίου και να τονίζει ότι η ιστορία που έπλασε ανήκει στο χώρο της φαντασίας κι όχι της πραγματικότητας. Τραγικό συμπέρασμα της Eroica είναι ότι η πραγματικότητα ποτέ δεν είναι ξένοιαστη παρά μόνο για όσους εύκολα βαυκαλίζονται με φαντασιοπληξίες και ανυπόστατα ιδανικά. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)
- Ο βιβλιοπώλης της Καμπούλ
Συγγραφέας : Seierstad Asne
Eκδότης : Κριτική
Παρουσίαση : Η Όσνε Σέιερσταντ είναι η μόνη σκανδιναβή δημοσιογράφος που βρισκόταν στην Καμπούλ στη διάρκεια του πολέμου. Όταν η παγκόσμια κοινότητα έχει πια χάσει το ενδιαφέρον της για το Αφγανιστάν, εκείνη παραμένει στην ερειπωμένη από τον πόλεμο πρωτεύουσα, που επιστρέφει σε μια καθημερινότητα γεμάτη σκόνη και αβεβαιότητα, με την ελπίδα να δει έναν καινούργιο κόσμο να γεννιέται. Φιλοξενείται στο διαμέρισμα του Σουλτάν Χαν, στο κέντρο της Καμπούλ, και μοιράζεται τα τρία δωμάτια με τη δεκαμελή οικογένειά του. Κρύβοντας τα βόρεια χαρακτηριστικά της πίσω από την παραδοσιακή μπούρκα, κινείται απαρατήρητη και καταγράφει τις ζωές και τις σχέσεις των ανθρώπων, τα συναισθήματα και τα όνειρά τους, με όση αμεροληψία διαθέτει χάρη στη δυτική της κουλτούρα. Ο προοδευτικός βιβλιοπώλης οραματίζεται ένα σύγχρονο νέο Αφγανιστάν που πρέπει πια ν’ αναδυθεί σ’ αυτό το κομμάτι του κόσμου ύστερα από τα εικοσιπέντε χρόνια οπισθοδρόμησης που επέφεραν οι πόλεμοι και η θεοκρατική διακυβέρνηση των Ταλιμπάν. Ωστόσο, στο όραμά του αυτό δεν χωράνε τα μέλη της μεγάλης του οικογένειας. Οι εικόνες μιας μουδιασμένης από τις αντιξοότητες κοινωνίας παρουσιάζονται ανάγλυφες, ρεαλιστικές και συγκινητικές καθώς η συγγραφέας σηκώνει το πέπλο μιας βαθιά ριζωμένης παράδοσης και μπαίνει στη ζωή των απλών ανθρώπων του Αφγανιστάν. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Προτεινόμενα λογοτεχνικά βιβλία για μαθητές Γυμνασίου
1.Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΑΧΝΕΣ ΤΗΣ
Συγγραφέας: Ζέη, Άλκη
Εκδότης: Μεταίχμιο
Περίληψη Η Κωνσταντίνα, όταν μετακόμισε με τους γονείς της στη Γερμανία, ήταν τόσο ευτυχισμένη με την καινούρια της ζωή, που ποτέ δεν της πέρασε από τον νου πως μια μέρα θα άλλαζαν όλα. Κι όμως οι γονείς της χωρίζουν τελεσίδικα και είναι καλό γι’ αυτήν να επιστρέψει στην Ελλάδα, στη γιαγιά της, τη Φάρμουρ, όπως τη φωνάζει η Κωνσταντίνα στα σουηδικά.
2.ΣΤΗ ΣΥΚΑΜΙΑ ΑΠΟ ΚΑΤΩ
Με τα διηγήματα “Στη συκαμιά από κάτω” (1935) η Κατίνα Γ. Παπά αποτυπώνει, με κατανόηση και αγάπη, λιτότητα και διαύγεια, την καθημερινή ζωή των ανθρώπων του χωριού, κυρίως, η οποία ξεδιπλώνεται σε στενή σχέση με μια παρθενική φύση. Την ιδιαίτερη προτίμησή της κερδίζουν τα παιδιά και οι γέροντες.
- ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ
Συγγραφέας: ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΣΟΥΡΕΛΗ ΓΑΛΑΤΕΙΑ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Περίληψη – Ένα μυθιστόρημα που ευαισθητοποιεί τους νέους για το καυτό πρόβλημα της εποχής μας, τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Τονίζει την ατομική ευθύνη για την καταστροφή της γης. Μια ολόκληρη τάξη σχολείου καταλαβαίνει τον κίνδυνο, παλεύει και αγωνίζεται με το σύνθημα “εμένα με νοιάζει”, αν ένα πεύκο κόβεται ή καίγεται, έμενα με νοιάζει, αν ένα βοτσαλάκι λερωθεί από τα απόβλητά.
4.Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑΣ
Συγγραφεας: ΚΙΡΑ ΣΙΝΟΥ , ΕΚΔ. ΚΕΔΡΟΣ
Το μυθικό νησί της Ατλαντίδας: το μεγάλο λιμάνι που σφύζει από ζωή, η πανέμορφη πόλη, τα μεγαλοπρεπή ανάκτορα με τα πολύχρωμα ψηφιδωτά στους τοίχους και τον ολόχρυσο θρόνο, το επιβλητικό ιερό του θεού Ποσειδώνα, του θεού που λάτρευαν οι Ατλάντες. Μια πανίσχυρη χώρα στην οποία κανείς σχεδόν δεν αντιστέκεται. Κανείς, εκτός από την Αθήνα. Όταν ανάμεσά τους θα ξεσπάσει ένας άδικος πόλεμος, και οι δύο πλευρές θα πολεμήσουν γενναία. Κανείς δεν ξέρει ποιος θα βγει νικητής. Όμως συμβαίνει κάτι το οποίο δεν είχαν υπολογίσει: ένας φοβερός σεισμός.
5.ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ : ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΕΚΔ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Αυλές, ράγες, έρημοι δρόμοι, γειτονιές, καφενεία, γραφεία, στρατόπεδα, λεωφορεία σκοτεινά, παλιό τετράδια, περιοδικά, εφημερίδες, λαχεία, σκισμένα χαρτιά· μ’ αυτά και άλλα ταπεινά υλικά δείχνει να συναρμολογεί τις ιστορίες του ο Σαμαράκης σ’ αυτό το πιο τρυφερό και ίσως πιο σπαρακτικό απ’ όλα τα βιβλία του. Οι ιστορίες στο “Ζητείται Ελπίς” είναι παραπάνω από συγκινητικές.
6.Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΣ
Συγγραφέας: ΚΛΙΑΦΑ ΜΑΡΟΥΛΑ
Εκδότης: ΚΕΔΡΟΣ
Περίληψη – Μια αγγελία για αλληλογραφία σε ένα περιοδικό γίνεται η αφορμή για τη δημιουργία μιας ζεστής φιλίας ανάμεσα σε δυο δεκαπεντάχρονα κορίτσια που ανήκουν σε δυο διαφορετικούς κόσμους: τη Βερόνικα, που έρχεται από την Αλβανία κουβαλώντας τις τραυματικές εμπειρίες του ξεριζωμού, και την Ελένη, κόρη αστικής αθηναϊκής οικογένειας, που κανένα πρόβλημα δε φαίνεται να σκιάζει τη ζωή της. ……
7.Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ : ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ, ΕΚΔ. ΠΑΤΑΚΗΣ
Σ’ ένα Παρίσι παγωμένο, πεινασμένο και συχνά αφιλόξενο, η εικοσάχρονη Χριστίνα αγωνίζεται να επιζήσει. Θέλει, πάνω από όλα, να γίνει ηθοποιός. Ωστόσο, πρέπει καταρχήν να βρει στέγη και τροφή.
8.ΝΙΝΕΤ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ : ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ, ΕΚΔ. ΠΑΤΑΚΗΣ
Μήπως ο καθένας μας δε θα ήθελε να ζήσει στην Κωνσταντινούπολη, στην Οδησσό, στην Αθήνα, στο Παρίσι, η στο Σαιν Λουί της Σενεγάλης; Ποιος δε θα ζήλευε τη Νινέτ, που έζησε σε τόσα μέρη; Η Νινέτ, κορίτσι ατίθασο και γεμάτο ερωτήματα, μοιάζει να έχει «σηκώσει μπαϊράκι» από τη στιγμή σχεδόν που γεννήθηκε. Τι ψάχνει να βρει στις πόλεις και στις χώρες όπου έζησε; Τι είναι εκείνο που κάνει τις αδερφές της να τη θαυμάζουν, τις θείες της ν’ απορούν, τους φίλους της να στέκουν αμήχανοι μπροστά της;
9.ΟΤΑΝ Ο ΗΛΙΟΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ : ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ, ΕΚΔ. ΠΑΤΑΚΗΣ
Η Ελλάδα μετά το θρίαμβο του Σαράντα, στην Κατοχή. Μια σκοτεινή εποχή για την ελληνική ιστορία. Μια τυραννική ζωή για τους Έλληνες που δέχτηκαν άδικα να ζήσουν κατά τις προσταγές του κατακτητή. Ο καθένας πασχίζει να βρει έναν τρόπο να επιβιώσει. Θα καταφύγει σε όλα τα μέσα, αλλά δε θα ξεχάσει ποτέ την ελευθερία του. Θα συνεχίσει να πολεμάει γι’ αυτήν. Και μέσα σ’ αυτή τη φρίκη τα παιδιά. Η Ζωή, η ηρωίδα άγνωστη, γνωστή από το βιβλίο αυτό, θα προσπαθήσει να καταλάβει.
10.ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ
CHEKCOV ANTON, ΕΚΔ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δέκα ιστορίες του Αντόν Τσέχωφ, ενός απ’ τους μεγαλύτερους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας και του θεάτρου. Δέκα ιστορίες γεμάτες χιούμορ, δέκα ιστορίες γεμάτες συγκίνηση αλλά και ελπίδα για το μέλλον της ανθρωπότητας δίνουν την αφορμή στο συγγραφέα να μας μιλήσει για τον άνθρωπο που πάντοτε ελπίζει, ακόμα κι όταν προδίδεται.
11.ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ
Η μικρή Εβραιοπούλα του Άμστερνταμ, που σημείωσε σ’ ένα τετράδιο τις εντυπώσεις της από την καθημερινή ζωή δύο ισραηλιτικών οικογενειών σ’ έναν κρυψώνα, κατά τα χρόνια της ναζιστικής κατοχής, δεν ήξερε ασφαλώς ότι έγραφε ένα αριστούργημα αφηγηματικού ύφους, με συγκλονιστικό αληθινά περιεχόμενο.
12.Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΑΤΟΥ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ Σ’ ΕΝΑ ΓΛΑΡΟ ΝΑ ΠΕΤΑΕΙ
Μια γλαροπούλα πέφτει θύμα της θαλάσσιας ρύπανσης. Πριν ξεψυχήσει, εμπιστεύεται το αβγό της στον καλό γάτο Ζορμπά και του ζητά το λόγο του, ότι θα κλωσήσει το αβγό, δεν θα φάει το γλαρόπουλο, και θα του μάθει να πετά. Ο Ζορμπάς τον δίνει. Μα είναι ποτέ δυνατόν ένας γάτος να μάθει σ’ ένα γλάρο να πετάει; Το πιο τρυφερό κι ευαίσθητο βιβλίο του Σεπούλβεδα, για μικρούς και μεγάλους.
Καλό Διάβασμα!