Ρομποτική για μικρούς και μεγάλους!!!

ρομποτ

Η ρομποτική για παιδιά είναι η διαδικασία με την οποία συνδυάζουμε αισθητήρες και μοτέρ για να φτιάξουμε κατασκευές εκπαιδευτικής ρομποτικής. Με τους αισθητήρες λαμβάνουμε μετρήσεις, όπως για παράδειγμα απόσταση ή κλίση. Με τα μοτέρ δίνουμε κίνηση σε συσκευές, όπως για παράδειγμα στη ρόδα ενός οχήματος ή ενός ρομπότ.

Τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν:

  1. περιστρεφόμενους κινητήρες,
  2. αισθητήρες υπερήχων απόστασης,
  3. αισθητήρες κλίσης,
  4. αισθητήρες χρώματος,
  5. αισθητήρες περιστροφής (γυροσκόπια) κ.α.

και να τα τοποθετούν σε κατασκευές από τουβλάκια Lego. Για τους παραπάνω λόγους είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε και μια γλώσσα προγραμματισμού για να παρακολουθούμε τις τιμές των αισθητήρων και να ενεργοποιούμε τους κινητήρες. Τα παιδιά αισθάνονται ιδιαίτερη χαρά όταν δημιουργούν το δικό τους πρόγραμμα και ακόμη περισσότερο όταν το πρόγραμμα αυτό «δίνει ζωή» στο δημιούργημά τους.

Ο προγραμματισμός για παιδιά δημοτικού και γυμνασίου επιτρέπει στους μαθητές να αφήσουν τη θέση του απλού χρήστη υπολογιστή και να πάρουν τη θέση του δημιουργού, του προγραμματιστή. Όταν ένας μαθητής του δημοτικού ή του γυμνασίου ασχολείται με τον προγραμματισμό τότε καταλαβαίνει πολύ καλύτερα πως λειτουργεί ο υπολογιστής και απομυθοποιεί τον κόσμο των υπολογιστών. Μέσα από πολύ απλές διαδικασίες που μοιάζουν με παιχνίδι, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και να εξασκηθούν πάνω σε αυτές.

Ως παράδειγμα αναφέρουμε τις αλγοριθμικές δομές της επανάληψης και της επιλογής, τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα μέσα από μια γλώσσα προγραμματισμού καθώς και να αναπτύξουν την αναλυτική και τη συνθετική σκέψη. Οι έννοιες ξεκαθαρίζονται σταδιακά μέσα από τη συστηματική χρήση τους, χωρίς αυστηρούς κανόνες και χωρίς ορισμούς. Η ρομποτική για παιδιά απαιτεί γνώσεις φυσικής, μαθηματικών, γεωμετρίας και τεχνολογίας. Αποτελεί λοιπόν πολύ ισχυρό κίνητρο για τα παιδιά, ώστε να αποκτήσουν αυτές τις γνώσεις.

 

 

Αφήστε μια απάντηση