«Τίποτα» δεν είναι ασφαλές!
Οι μαθητές ακολουθούν μια σειρά δραστηριοτήτων με στόχο (α) την αναζήτηση των αιτιών που απειλούν το λογισμικό του υπολογιστή τους, (β) την αναγνώριση της απειλής από κακόβουλο λογισμικό (γ) την ιστορική ιχνηλασία του κακόβουλου λογισμικού. 1. Ωχ! Και τώρα τι κάνω; – Διαδραστική Παρουσίαση – Ακολουθεί συζήτηση στην τάξη για την αναζήτηση των αιτιών απώλειας λογισμικού. Ο καθηγητής σας σάς έχει αναθέσει να γράψετε μία εργασία για το επόμενο μάθημα. Έχετε σχεδόν ολοκληρώσει την εργασία στον υπολογιστή και τον ανοίγετε, για να κάνετε τις τελευταίες διορθώσεις. Με έκπληξη ανακαλύπτετε ότι δεν μπορείτε να διαβάσετε την εργασία σας και η δουλειά αρκετών εβδομάδων έχει χαθεί. Ξαφνικά συνειδητοποιείτε ότι η μόνιμη αποθήκευση των εργασιών σας στο σκληρό σας δίσκο δεν είναι τόσο σίγουρη, όσο εσείς νομίζατε.Ποια είναι η αιτία που χάθηκε η εργασία σας και είστε αναγκασμένοι να τη γράψετε από την αρχή; 2. Γιατί έχασα το αρχείο μου; – Διαδραστικό Βίντεο – Οι μαθητές παρακολουθούv το video και συμπληρώνουν τις απαντήσεις τους στο Φύλλο Εργασίας 1. 3. Ιοί Υπολογιστών και Απειλές – Διαδραστικό Βίντεο – Οι μαθητές παρακολουθούν το video και συμπληρώνουν τις απαντήσεις τους στο Φύλλο Εργασίας 2. 4. Ιστορική αναδρομή στους Ιούς υπολογιστών – Χρονολόγιο – Συμπληρωματική πηγή Από τότε που κατασκευάστηκε ο πρώτος ιός για προσωπικό υπολογιστή, μέχρι το 2005 έχουν κατασκευαστεί περίπου 150.000 ιοί και ο αριθμός τους αυξάνεται καθημερινά.
Σαράντα χρόνια μετά τη γέννηση του ίντερνετ και περίπου 22 από το πρώτο antivirus software το συμπέρασμα είναι ένα: Κανένα λογισμικό δεν μπορεί να μας προστατέψει καλύτερα από τη γνώση και την προσεκτική χρήση του υπολογιστή μας. Αυτό άλλωστε έχουν αποδείξει κατ’ επανάληψη οι πιο επιτυχημένοι ιοί της σύγχρονης ιστορίας του διαδικτύου. Φύλλο Εργασίας 1 Φύλλο Εργασίας 2
Πλήρες διδακτικό σενάριο