Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι εξέχουσας σημασίας για την υγιή νοητική, πνευματική, σωματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών κατά τη σχολική ηλικία.
Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις διατροφικές προτιμήσεις των παιδιών. Ενδεικτικά, αυτοί μπορεί να είναι κοινωνικοί (π.χ. οικογένεια), ψυχολογικοί (π.χ. χαμηλή αυτοεκτίμηση), βιολογικοί (π.χ. γενετική προδιάθεση) και πολιτισμικοί (π.χ. διαφημιζόμενα καταναλωτικά αγαθά).
Ξεχωριστή θέση στους παράγοντες που καθορίζουν τη διατροφική συνείδηση των παιδιών και των εφήβων κατέχει το σχολείο, κυρίως ως χώρος ενημέρωσης αλλά και ως χώρος σίτισης, μέσω της λειτουργίας των σχολικών κυλικείων.
Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται το πρόβλημα της ποιοτικής υποβάθμισης των διατροφικών συνηθειών των ελληνοπαίδων με παράλληλη αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας και των εγκυμονούντων κινδύνων για την μελλοντική υγεία του πληθυσμού.
Παράλληλα, υπάρχουν ενδείξεις για «κακή» εφαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των σχολικών κυλικείων καθώς και για έλλειμμα διδακτικών μαθημάτων ή ενοτήτων που να άπτονται του θέματος της υγιούς διατροφής.
Στο επισυναπτόμενο αρχείο μπορείτε να διαβάσετε μια ερευνητική εργασία κατά την οποία μελετήθηκαν κάποιες πτυχές του θέματος της προαγωγής της διατροφικής συνείδησης στα σχολεία. Η εργασία είναι πρωτότυπη και πραγματοποιήθηκε από τον συντάκτη/διαχειριστή του Blog στο οποίο βρίσκεστε.
Ιωαννίδης Θωμάς Ερευνητική Εργασία Προαγωγή Διατροφικής Συνείδησης
Αφήστε μια απάντηση