Βιβλιοθήκη και Δραστηριότητες

Μαρ 201928

Με την ένταξη της βιβλιοθήκης μας στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών θελήσαμε να κάνουμε το χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας πιο ζωντανό, πιο φιλόξενο, ένα χώρο όπου οι μαθητές θα απολαμβάνουν την ανάγνωση και θα διερευνούν τις γνώσεις τους.

Και το καταφέραμε!

Έχουμε πλέον στη διάθεσή μας  την πλήρως ανακαινισμένη βιβλιοθήκη μας, η οποία διαθέτει πολλούς καινούριους τίτλους. Πολύ σημαντική ήταν η βοήθεια γονέων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας για εθελοντική εργασία και προσφορά εξοπλισμού και βοήθησαν στην υλοποίηση αυτού του έργου.

 

Την πρώτη μέρα λειτουργίας της τα παιδιά ανά τάξη ή ανά δύο τάξεις μαζί με τους δασκάλους τους επισκέπτονταν το χώρο της Βιβλιοθήκης, όπου τους περίμενα με μεγάλη χαρά ως υπεύθυνη βιβλιοθήκης να γνωρίσουν το χώρο, να παίξουν παιχνίδια και να υλοποιήσουν δράσεις.

Πιο συγκεκριμένα, την αρχή έκαναν οι μαθητές της Β και της Γ τάξης, οι οποίοι αφού ενημερώθηκαν εν συντομία για τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης, παρακολούθησαν την πολυβραβευμένη μικρού μήκους ταινία «Τα ιπτάμενα βιβλία του κ. MorrisLessmore». Πρόκειται για μια ταινία η οποία αναφέρεται στους ανθρώπους που αγαπούν τα βιβλία και αφιερώνουν τη ζωή τους σε αυτά και παρουσιάζει έναν φανταστικό κόσμο όπου τα βιβλία έχουν συναισθήματα. Είναι μια αλληγορική ιστορία για τη θεραπευτική δύναμη που έχουν οι ιστορίες των βιβλίων για τους ανθρώπους, οι οποίοι δεν έχουν τίποτα άλλο από το οποίο μπορούν να πάρουν δύναμη. Αφού τα παιδιά συζήτησαν για αυτά τα θέματα και πώς αυτά τα εισπράττουμε από την ταινία, δημιούργησαν τα δικά τους ιπτάμενα βιβλία. Μίλησαν για βιβλία που τους έχουν σημαδέψει ή τους εντυπωσίασαν και δημιούργησαν το δικό τους καμβά, ο οποίος θα στολίζει το χώρο της βιβλιοθήκης.

Στη συνέχεια, σειρά είχαν οι μαθητές της Δ τάξης (Δ1 και Δ2). Αρχικά συζήτησαν με την υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης για τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται σε έναν τέτοιο χώρο και μετά τους δόθηκε λίγος χρόνος να τον επεξεργαστούν, να δουν πώς είναι τα βιβλία τοποθετημένα στα ράφια, να παρατηρήσουν λεπτομέρειες ώστε να είναι σε θέση να παίξουν το παιχνίδι που θα ακολουθούσε. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έπαιξαν σκυταλοδρομία στη βιβλιοθήκη. Κάθε ομάδα είχε ένα σύνολο καρτών με εντολές ψαξίματος στο χώρο, όποιος έβρισκε ό,τι του ζητούσε η κάρτα, έδινε τη σειρά του στον επόμενο. Το παιχνίδι τελείωσε με ισοπαλία ανάμεσα στις δύο ομάδες.

Οι μαθητές της Ε και της Στ τάξης ήταν οι επόμενοι επισκέπτες της βιβλιοθήκης, τους οποίους περίμενε ένα γράμμα. Έλαβαν ένα γράμμα από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου (Γράμμα σ’ ένα παιδί για τη ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ). Η συγγραφέας μας μίλησε για ένα φίλο… που τρώγεται κι αυτός που τον έχει λέγεται «βιβλιοφάγος». Μας είπε πόσο σημαντικός και πόσο πιστός είναι αυτός ο φίλος και πώς πρέπει να τον υποδεχόμαστε. Αφού συζητήσαμε για αυτά και για όλους τους λόγους που διαβάζουμε ένα βιβλίο, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έφτιαξαν χρησιμοποιώντας λέξεις που ήδη είχαμε αναφέρει, αλλά και πολλές άλλες, την Αλφαβήτα της Βιβλιοθήκης, η οποία θα στολίζει και αυτή το χώρο μας από δω και στο εξής.

Τελευταίοι μπήκαν στο χώρο οι μικροί μαθητές της Α τάξης, τους οποίους περίμενε ένα δέμα. Με πολλή περιέργεια και κάνοντας υποθέσεις για το τι μπορεί να περιέχει, το άνοιξαν και το πρώτο πράγμα που παρατήρησαν ήταν άμμος. Ήταν ένα κουτί γεμάτο άμμο, ένα βιβλίο, μια σημαία και ένα φάκελο. Πρώτη έβγαλαν τη σημαία και προσπαθούσαν να μαντέψουν από ποια χώρα είναι. Με τη βοήθεια των δασκάλων τους βρήκαν ότι πρόκειται για τη σημαία του Ιράκ, για το οποίο είχαν ξανακάνει λόγο και γνώριζαν ότι είχε πόλεμο. Έπειτα έβγαλαν το βιβλίο από την κούτα το οποίο είχε τίτλο «Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας». Πρόκειται για αληθινή ιστορία, είναι η ιστορία μιας γυναίκας από το Ιράκ που όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη χώρα της φυγάδευσε τα χιλιάδες βιβλία από τη βιβλιοθήκη για να τα προστατεύσει από την καταστροφή. Η βιβλιοθήκη πράγματι καταστράφηκε, αλλά ο θησαυρός σώθηκε κρυμμένος σε διάφορα σπίτια. Οι μαθητές όταν το είδαν αμέσως υπέθεσαν ότι η Βασόρα θα βρίσκεται στο Ιρακ και μπορεί να λέει για τον πόλεμο. Το διάβασαν και ιδιαίτερα συγκινημένοι όλοι για την αγάπη της βιβλιοθηκάριου συζήτησαν για αυτό. Στο τέλος, άνοιξαν και το φάκελο, ο οποίος είχε διάφορους τίτλους και ήρωες από βιβλία και ένα γράμμα από τη βιβλιοθηκάριο, η οποία ζητούσε βοήθειά γιατί με τις μετακινήσεις των βιβλίων κάποιοι ήρωες έχασαν τους τίτλους τους και τα παιδιά με μεγάλη χαρά οδήγησαν τον κάθε ήρωα στον τίτλο του βιβλίου που του ταιριάζει.

Τα παιδιά όλων των τάξεων ανυπομονούσαν για τη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, χάρηκαν πάρα πολύ με την επίσκεψή τους εκεί και διασκέδασαν με τα παιχνίδια που έπαιξαν και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Στην τάξη με θέα το βουνό

Στην τάξη με θέα το βουνό
Άδεια Creative Commons
Το παρόν υλικό χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων