Η παρέα (1)

Οκτ 20188

Διαδραστικό Βιβλίο Γλώσσας Α’ Δημοτικού – Η παρέα

 

Αντίο θάλασσα

 

Μπήκαμε σε καινούρια ενότητα του βιβλίου, στην οποία γίνεται ενσυνείδητη επεξεργασία γραμμάτων.

Αρχικά παρατηρήσαμε την εικόνα του μαθήματος και κάναμε υποθέσεις για το περιεχόμενό της. Συζητήσαμε για τους ήρωες που φαίνονται, ποιους ξέρουμε και ποιους όχι, ποια μπορεί να είναι η κυρία που δεν ξέρουμε, τι μπορεί να κάνουν εκεί όλοι μαζί, τι να σημαίνει η στάση του σώματος της Μαρίνας κ.α.

Οι μαθητές κατονόμασαν στοιχεία της εικόνας, τα οποία κατέγραφα. Αφού διάβασα τη λίστα με τις λέξεις που μου έλεγαν, στη συνέχεια ζήτησα από τους μαθητές να εντοπίσουν το γραμματάκι που θα μαθαίναμε, το Α α, και να σηκωθούν να το κυκλώσουν.

Έπειτα, περάσαμε στο κεντρικό κείμενο του μαθήματος. Το διάβασα αρκετές φορές μεγαλόφωνα υποδεικνύοντας κάθε φορά τη λέξη που διάβαζα και μετά το διαβάσαμε όλοι μαζί.

Στη συνέχεια τους έδειξα τη σωστή φορά του γράμματος και σηκώθηκαν όλοι να το γράψουν στον πίνακα, το σχηματίσαμε στον αέρα και πάνω στο θρανίο με το δάχτυλο.

Ταυτόχρονα, μιλήσαμε για τον τρόπο που γράφουμε τα γραμματάκια πάνω στις γραμμές του τετραδίου και είπαμε ότι δεν είναι όλα σαν το α, αλλά θα συναντήσουμε και κάποια ψηλά ή κάποια που μπορεί να κρέμονται λιγάκι.

Τέλος, διαβάσαμε, ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποιηματάκι για το Αα.

Όσο μαθαίνουμε γραμματάκια, θα τα γράφουμε στο τετράδιο αντιγραφής, στο οποίο θα κολλάω τα γράμματα της αλφάβητου με εικονίτσες σε πλαίσιο.

Σε κάθε γράμμα θα αφιερώνουμε δύο ημέρες. Την πρώτη θα γίνεται η γνωριμία με το γράμμα μέσα από το κείμενο και το Βιβλίο Μαθητή και και τη δεύτερη θα δουλεύουμε στο Τετράδιο Εργασιών, ενώ θα κάνουμε ένα βιβλίο για κάθε γράμμα. Άλλες φορές θα ζωγραφίσουμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό, άλλες θα το ψάχνουμε σε εφημερίδες ή περιοδικά και θα το κόβουμε, άλλες θα το φτιάχνουμε με πλαστελίνη, νήμα, καλαμάκια, σύρμα πίπας κλπ και θα φτιάχνουμε ένα βιβλίο για κάθε γράμμα.

 

 

Επιπλέον υλικό

 

Παζλ – Αντίο, θάλασσα

Τα υλικά από τα γλυκά 

 

 

Τιτίνα, η κότα

 

Σε κάθε καινούριο γράμμα ακολουθείται περίπου το ίδιο διάγραμμα δραστηριοτήτων.

 

 

 

Παζλ – Τιτίνα η κότα

Ένα κομμάτι τούρτα

 

 

Πεπόνι, πεπόνι!

 

 

 

Παζλ – Πεπόνι, πεπόνι!

Ο πίνακας του Γρύλου

 

 

Ένα χελιδόνι

 

 

 

Σε αυτό το μάθημα ασχοληθήκαμε περισσότερο με την πρόταση, αναφέραμε ξανά πότε είναι μια πρόταση χαρούμενη, κάναμε προτάσεις προφορικά, διαβάσαμε προτάσεις, γράψαμε και παίξαμε προσπαθώντας να φτιάξουμε τις προτάσεις των οποίων είχαν μπερδευτεί οι λέξεις.

    

 

 

Παζλ – Ένα χελιδόνι

Έλα να παίξουμε

 

 

Τάσος, το σαλιγκάρι

 

  

 

 

Παζλ – Τάσος, το σαλιγκάρι

Ο Σοφός παρατηρεί τη σελήνη

Ποιος θα πιάσει το καπέλο;

 

 

Ο ΣΚΑΝΔΑΛΙΑΡΗΣ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

Έναν καιρό και μια φορά,
μπορεί τώρα ή παλιά,
σκαντζοχοιράκι μια σταλιά
μ’ αγκαθάκια σουβλερά
κάθε ημέρα σταθερά
σκαρώνει μία ζαβολιά!

Με τα δυο μάτια σφαλιστά,
από τον ύπνο του κλειστά,
το στρώμα αφήνει με χαρά
για μια μεγάλη σκανδαλιά!
Σηκώνεται στο πι και φι,
τα δόντια πλένει στη στιγμή!

Τη σοκολάτα του ρουφά,
σκούφο και κασκόλ φορά.
Το σακίδιο δεν ξεχνάει
και μεμιάς στη στάση πάει.

Μια σακαράκα σχολικό
–σαραβαλάκι κλασικό–
σταματάει στο ξαφνικό.
Τα φρένα βγάζουν μια στριγκλιά,
μα ο σκαντζόχοιρος μιλιά.
Με στραγάλια στρογγυλά
τις σαμπρέλες τις τρυπά!

Σάλτο κάνει, κατεβαίνει,
σε σαμάρι ανεβαίνει,
στο σχολείο του πηγαίνει.
Σανό του δίνει, τον ποτίζει,
γκαρίζει και σαχλαμαρίζει.

Σε σκαμνάκι σκαρφαλώνει
κι άλλη ζαβολιά σκαρώνει:
Συμμαθήτρια σημαδεύει,
με σαΐτα τη στοχεύει,
«τσαφ!» στο στόμα ταξιδεύει.
Απ’ την τάξη αμέσως βγαίνει,
μα σε λίγο ξαναμπαίνει!

Τις συνέπειες τις ξεχνάει,
σαπουνόνερο φυσάει.
Σαπουνόφουσκες πετάνε,
πάνω στο ταβάνι σκάνε!

Ο σκαντζόχοιρος γελάει,
συνεχίζει να φυσάει
κι απ’ την τάξη έξω σκάει.

Ροζ τσιχλόφουσκα μασάει,
κάθε δυο και τρεις τη σκάει.
«Σς σς!» κάνει η Σοφία,
«Σς!» ο Σωτήρης, «Σς!» η Σία,
«Σς, σς, σς!» και η κυρία.
Ο σκαντζόχοιρος σιγεί
και συνεχίζει το βιολί.
– Σς, σς, σς! προειδοποιεί
η δασκάλα σοβαρή
σε φωνή προστακτική:
– Έξω! Θέλω σεβασμό!

Της σκανδαλιάς είναι σαΐνι·
σκάει μύτη με πατίνι.
Με συνοδεία παλικάρια,
μια στρατιά από σαλιγκάρια,
γέμισε την τάξη σάλια!

Σαββατόβραδο αργά,
μες στη νυχτιά σιγά σιγά,
με σεντόνι τυλιγμένο,
το φάντασμά του στοιχειωμένο,
στο σαλόνι σεργιανάει,
πανικό μέγα σκορπάει!

Τη σκιά του βλέπει στον καθρέφτη·
το σεντόνι του του πέφτει!
Στραβωμάρα που την έχει,
σκιάζεται κι ακόμα τρέχει!
Σκούπα παίρνει και φαράσι
και σαλπάρει γι’ άλλη δράση!

 

Αφήστε μια απάντηση

Στην τάξη με θέα το βουνό

Στην τάξη με θέα το βουνό

Πρόσφατα σχόλια

Άδεια Creative Commons
Το παρόν υλικό χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων