Στην πρώτη ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με απλά γλωσσικά στοιχεία από τα οποία παράγεται αυτοτελές νόημα. Έπειτα συνθέτοντας αυτά τα στοιχεία παράγουν άλλα πολυπλοκότερα που βγάζουν νόημα και τα οποία καλούνται να διαβάσουν. Με άλλα λόγια από εύκολες συλλαβούλες, γνώριμες στα αυτιά, φτιάχνουν λέξεις και προτάσεις.
Αρχικά, παρατηρήσαμε το πρώτο δισέλιδο της ενότητας. Εντοπίσαμε όλα τα αντικείμενα που φαίνονται στην εικόνα και αυτά καταγράφηκαν στον πίνακα. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι συμβαίνει στην εικόνα και με ερωτήσεις του τύπου: Τι λέει ο Άρης; Τι φωνάζει η πάπια; Τι φωνάζει το παπί; διαβάσαμε το δισέλιδο αρκετές φορές δείχνοντας πάντα με το δάχτυλο ότι λέμε φωναχτά.
Μετά προσπαθήσαμε με πλαστελίνη να φτιάξουμε τις φωνούλες που έλεγαν ο Άρης, η πάπια και το παπί.
Τις γράψαμε στον πίνακα και ψάξαμε να τις βρούμε μέσα σε λέξεις.
Κολλήσαμε στον πίνακα καρτελίτσες με όλες τις φωνές και τις λέξεις τις ενότητας.
Παίξαμε με καρτελίτσες που έδειχναν όλες τις φωνούλες (συλλαβούλες) της ενότητας, αναγνωρίζοντας, διαβάζοντας και συνθέτοντας αυτές, ξαναχωρίζοντάς τες και χτυπώντας παλαμάκια για κάθε φωνούλα.
Παίξαμε παιχνίδια σύνθεσης των συλλαβών.
Παίξαμε με καπάκια γι’ αλλαγή… και φτιάξαμε συλλαβούλες και λεξούλες.
Γράφαμε καθημερινά στο τετράδιο αντιγραφής συλλαβούλες ή λεξούλες που μαθαίναμε.
Ενώ συμπληρώσαμε και τα παρακάτω φύλλα εργασίας.
Φτιάξαμε όλες τις συλλαβούλες που μπορούμε να διαβάσουμε με τα γράμματα που συναντήσαμε μέχρι τώρα.
Μιλήσαμε για τις προτάσεις και πώς αυτές φτιάχνονται.
Είπαμε πώς πρέπει να είναι μια πρόταση για να είναι καλά και φορέσαμε τα στηθοσκόπιά μας να κάνουμε καλά μερικές άρρωστες προτασούλες.
Και είπαμε και δυο τραγουδάκια για να κλείσει ευχάριστα η ενότητα…
Πρόσφατα σχόλια