Πρώτες μέρες στην Πρώτη

Σεπ 201813

Μια καινούρια χρονιά άρχισε και πάλι!!!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

 

Παιχνίδια γνωριμίας, κανόνες, ζωγραφιές… προσπαθώντας να βρούμε ρυθμό.

Την πρώτη μέρα περίμενε τα μικρά πρωτάκια μου μια μικρή έκπληξη, ένα μικρό δωράκι φτιαγμένο με πολλή αγάπη. Ένα μολυβάκι – σακουλάκι με διάφορα καλούδια μέσα. Μαζί με το μολυβάκι τα παιδιά πήραν και ένα βιβλιαράκι που περιείχε μια ιστοριούλα, ένα σημείωμα προς τους γονείς, τα υλικά που θα χρειαστούμε, βασικές πληροφορίες για το σχολείο και ένα ποιηματάκι που με συγκινεί πάντα τόσο πολύ.

Το βιβλίο καλωσορίσματος των μαθητών βρίσκεται παρακάτω εις διπλούν. Στο πρώτο οι σελίδες βρίσκονται με τη σειρά και στο δεύτερο οι σελίδες βρίσκονται με τέτοια σειρά ώστε να εκτυπωθούν μπρος πίσω και να συρραφούν στη μέση.

Δυστυχώς δεν θυμάμαι πού βρήκα το ποίημα ώστε να το σημειώσω. Έψαξα ξανά, αλλά δεν κατάφερα να το βρω.

Την ιστοριούλα τη βρήκα στο blog της συναδέλφου νηπιαγωγού Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και την επιστολή  στο blog της συναδέλφου νηπιαγωγού Λίτσας Γαζιώτου. Με κάλυψαν και με το παραπάνω.

 

Στη συνέχεια καθίσαμε σε κύκλο ώστε να κάνουμε την πρώτη μας γνωριμία. Πέρασε μια μπάλα από όλα τα χεράκια και κάθε φορά αυτός που την κρατούσε έλεγε το όνομά του και κάτι που του αρέσει να κάνει.

Έπειτα παίξαμε λίγο με τα ονόματά μας. Προσπάθησε ο καθένας να εντοπίσει το δικό του ανάμεσα σε πολλά άλλα και μετά να το γράψει με δαχτυλομπογιά ή μαρκαδόρο. Χάρηκαν πολύ που κατάφερναν να εντοπίσουν το όνομά τους πριν ακόμα έρθει η σειρά τους και διασκέδασαν προσπαθώντας να γράψουν το όνομά τους.

 

Βγάλαμε όλοι αναμνηστική φωτογραφία για να θυμόμαστε την πρώτη μέρα στο σχολείο με τη βοήθεια μιας μεγάλης κορνίζας (ιδέα από το pinterest) για την οποία χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω.

 

Και κλείσαμε τη μέρα μας πάλι στο κύκλο παίζοντας με ερωτήσεις. Εγώ έκανα ερωτήσεις και σηκώνονταν όρθια τα παιδάκια που είχαν θετική απάντηση στην ερώτηση. Οι ερωτήσεις είχαν τη μορφή:

“Ποιο παιδάκι φοράει κόκκινη μπλούζα;”,

“Από ποιο παιδάκι το όνομα αρχίζει από Α;”,

“Σε ποιο παιδάκι αρέσουν τα μακαρόνια;”,

“Ποιο παιδάκι πέρασε τέλεια την πρώτη μέρα στο σχολείο;”

 

Τη δεύτερη μέρα γνωρίσαμε την παρέα που θα μας συντροφεύσει στο ταξίδι μας στην Πρώτη. Άλλοι πέντε μαθητές στην τάξη μας λοιπόν. Εμφανίστηκαν ο Άρης, η Μαρίνα, ο Ορφέας, η Ιωάννα και ο Σαμπέρ. Τους παρατηρήσαμε, είπαμε τα ονόματά τους, σχολιάσαμε τα ρούχα τους, τα αντικείμενα που κρατάνε και τη στάση του σώματός τους.

 

Και ήρθε η ώρα που πιάσαμε επίσημα το μολυβάκι… κι αυτό αρχικά για να ετοιμάσει το κάθε πρωτάκι ένα σημαιάκι για τον εαυτό του και με τα σημαιάκια αυτά να στολίσουμε την τάξη μας.

 

Μετά ασχοληθήκαμε λίγο με προγραφικές ασκήσεις να ζεστάνουμε λίγο τα μολυβάκια… ώστε να ετοιμαζόμαστε σιγά σιγά γι’ αυτά που έρχονται…

 

Με προγραφικές ασκήσεις ασχοληθήκαμε και την τρίτη ημέρα, ενώ φροντίζαμε να βρούμε και χρόνο να παίξουμε και να γνωριστούμε ακόμα καλύτερα.

Ένα παιχνίδι που ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές μου ήταν το γνωστό “Αλήθεια ή Θάρρος;”

Την ιδέα τη βρήκα στο KindyKids και την έφερα στα μέτρα μου.

 

Ακόμα ένα παιχνίδι γνωριμίας είναι το παρακάτω, στο οποίο κάθε μαθητής ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό μου έριξε, διαλέγει να απαντήσει μία από τις τρεις ερωτήσεις που αντιστοιχούν στον αριθμό. Ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών ή το χρόνο που διαθέτουμε, ο κάθε μαθητής θα ρίξει 2, 3 ή και περισσότερες φορές το ζάρι.

 

Τέλος, κάναμε μια μικρή εισαγωγή στα μαθηματικά και στον προσανατολισμό στο χώρο χωρίς να μπούμε στο βιβλίο, αλλά παίζοντας με τα παιδιά και λεξούλες όπως πίσω, μπροστά, μέσα, έξω, πάνω, κάτω, δίπλα.

 

Ανυπομονούμε να μάθουμε να διαβάζουμε και να γράφουμε!!!

“Σήμερα, κυρία, θα διαβάσουμε;”

 

από κάτω από: Α΄- Γλώσσα, Α΄- Διάφορα, Α΄- Μαθηματικά, Τάξη Α΄| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρώτες μέρες στην Πρώτη    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Στην τάξη με θέα το βουνό

Στην τάξη με θέα το βουνό
European Radio Logo
Άδεια Creative Commons
Το παρόν υλικό χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων