Το blog  του 1ου ΓΕΛ Αλίμου για το θέατρο

Καυγάδες στη Κιότζα

Τη Κυριακή 13 Απριλίου 2014 η ομάδα του προγράμματος

« Θεατρική Παιδεία» παρακολούθησε την παράσταση

«Καβγάδες στη Κιότζα»

Kiotzia_new_24

Κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι  Διαρκεια : 105 ‘

Σκηνοθ.:Β. Παπαβασιλείου

Ερμηνεύουν: Αλ. Σακελλαροπούλου, Γ. Νταλιάνης, Ελ. Ουζουνίδου, Χρ. Σαπουντζής. Σκην.- κοστ.: Μ. Ν. Σεμέ. Μουσ.: Δ. Καμαρωτός.

 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά  Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου,Πειραιάς Τηλ : 2104143310-20

 

Η ομάδα των σχολιαστών

Μάγδα Πολυταρίδου

 

Η ομάδα των δημοσιογράφων 

Μαντώ Χρυσομάλλη                                  

 

Τη Κυριακή 13/4/2014 οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Αλίμου, στα πλαίσια τους προγράμματος «Θεατρική Παιδεία» που διεξάγεται στο σχολείο μας, παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση «Καβγάδες στη Κιότζα», στη κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Πρόκειται για μια κωμωδία γραμμένη από τον Ιταλό, ειδήμονα του είδους, Κάρλο Γκολντόνι, ο οποίος μάλιστα θεωρείται ότι ανανέωσε την ιταλική κωμωδία εισάγοντας για πρώτη φορά ένα νέο είδος σε αυτήν, αυτό της «κωμωδίας χαρακτήρων». Παράλληλα η επιμονή του Κάρλο Γκολντόνι να μην περιλαμβάνει χοντροκομμένες φάρσες χαμηλής αισθητικής στα έργα του αποτελεί αυτό του το στοιχείο που τον ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους κωμωδιογράφους του καιρού του. Εμπνευσμένος από χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της εποχής του ο Γκολντόνι δε διστάζει να ενσωματώσει πληθώρα στοιχείων και χαρακτηριστικών τους στα δημιουργήματά του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του έργου που παρακολούθησε η ομάδα μας. Ένα έργο που με κωμικό τόνο πραγματεύεται τις σχέσεις μεταξύ των κατοίκων ενός παραθαλάσσιου ιταλικού χωριού και που προβάλλει τους καβγάδες και τις διαφωνίες των ατόμων ως αυτά τα στοιχεία που τελικά τους φέρνουν κοντά και συντελούν στη καλλιέργεια συλλογικής συνείδησης.
Η παράσταση παρά τις αναμφισβήτητες φιλότιμες προσπάθειες της συντριπτικής πλειοψηφίας των συντελεστών της, δεν κατάφερε σε γενικές γραμμές να εξάψει το ενδιαφέρον των θεατών και να ανταποκριθεί στις υψηλές τους προσδοκίες. Οι χλιαρές κριτικές του κοινού για τη σκηνοθεσία και τις ερμηνείες των ηθοποιών, οι οποίες παρεμπιπτόντως χαρακτηρίστηκαν ερασιτεχνικές αντικατοπτρίζουν με το καλύτερο τρόπο την αποτυχία της παράστασης να εμπνεύσει τους θεατές της. Ωστόσο υπήρχαν και εκείνοι που αξιολόγησαν θετικά τη συγκεκριμένη παράσταση και που χαρακτήρισαν το θέαμα που παρακολούθησαν ως μια καλή προσπάθεια η οποία οδήγησε σε ένα καλόγουστο αποτέλεσμα το οποίο, σύμφωνα πάντα με τη κρίση, τους δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις μεγάλες και πολυδάπανες παραγωγές άλλων θεατρικών θιάσων.

Όταν ζητήθηκε από μαθητές και καθηγητές να σχολιάσουν τη παράσταση που μόλις είχαν παρακολουθήσει ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις, παρατηρήσεις και σχόλια, πολλά από τα οποία καταγράφηκαν και παρατίθενται παρακάτω:

-Η παράσταση ήταν άκρως κουραστική… ειδικά από τη μέση και μετά (το έργο έκανε κοιλιά) άρχιζες να αναρωτιέσαι «μα καλά θα σταματήσουν ποτέ να μαλώνουν?». Οι ερμηνείες των ηθοποιών μέτριες, ωστόσο η σκηνοθεσία ευρηματική…

-Αυτή η παράσταση είναι ένα ωραίο δώρο στον κόσμο, οι εναλλακτικές του οποίου πάντα ως προς την κωμωδία περιορίζονται σε χυδαία θεάματα ή αυτάρεσκους σταρ που επιμένουν να μας πρήζουν. Δροσερή, ευχάριστη, απλή, με πολύχρωμους και κεφάτους ηθοποιούς. Οι γυναίκες ειδικά, ΑΠΟΛΑΥΣΗ! Χωρίς πολλά πολλά, αξίζει να το δεις…

-Υπέροχη παράσταση με ήθος και προσεγμένη μετάφραση.

– Τώρα να πω ότι μου άρεσε η συγκεκριμένη παράσταση…. θα πω ψέματα…. Αν και ο Παπαβασιλείου γενικά μου αρέσει και πήγα με κάποια προσδοκία το αποτέλεσμα με απογοήτευσε. Άγγιζε το όριο του ερασιτεχνικού θεάτρου κάποιες στιγμές τόσο που με εξόργισε… Τι στο καλό δεν είχαν χρόνο να το προετοιμάσουν? Εντελώς αβοήθητοι οι ηθοποιοί από τον σκηνοθέτη με παιδαριώδη εώς και γελοία καθοδήγηση στην κίνηση τους, φάνταζαν αμήχανοι και δύσκαμπτοι πάνω στη σκηνή. Επίσης λόγω έλλειψης σκηνικού και σκηνοθετικής ευρηματικότητας αποφάσισε να τους βγάλει στα μπαλκόνια… Τι άλλο να πω? ΑΠΟΤΥΧΙΑ!

-Στα θετικά της παράστασης συγκαταλέγω το όμορφα ανακαινισμένο Δημοτικό Θέατρο καθώς και το αξιόλογο κατά την πλειονότητα του, cast ηθοποιών. Το έργο δυστυχώς ήταν απίστευτα ανούσιο και βαρετό και το έξυπνο χιούμορ καθώς και η ευρηματικότητα στο σενάριο και την σκηνοθεσία ήταν ανύπαρκτα…..

-Πρόκειται για μία ανάλαφρη παράσταση. Άκρως χαλαρωτική στην οποία περνάς ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα σου. Μου άρεσε ιδιαίτερα η πρωτοβουλία του σκηνοθέτη να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του θεάτρου και να κάνει χρήση των βοηθητικών χώρων δεξιά και αριστερά από τη σκηνή, οποίοι στο έργο διετέλεσαν χρέη παράθυρων-μπαλκονιών σπιτιών. Βρήκα τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία πρωτότυπη και ευρηματική!

-Έξυπνη σκηνοθεσία με ωραίες ερμηνείες ηθοποιών στο πανέμορφα ανακαινισμένο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.

-Σε ένα έργο που το κοινό έπρεπε να κρατάει την κοιλιά του από τα γέλια κράταγε το στόμα του από το χασμουρητό. Λυπάμαι πολύ. Άνευρο και άρρυθμο, κοιμηθήκαμε!!! Σκηνοθεσία δίχως έμπνευση. Πήγα με μεγάλη προσδοκία και έφυγα απογοητευμένη!

-Μια ολόκληρη σκηνή με τόσο βάθος ανεκμετάλλευτη, να περιοριστεί σχεδόν όλο το έργο στο μπροστινό μέρος της. Οι ηθοποιοί να στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλον σαν να λένε το ποιηματάκι τους; Λυπάμαι αλλά απουσίαζε η σκηνοθεσία. Δεν μου άρεσε καθόλου. Ας μη σχολιάσω τα κοστούμια, τα βρίσκετε σε οποιαδήποτε μαγαζί με καλοκαιρινά. Μου φάνηκε προχειροδουλειά όλη η παράσταση. Και πραγματικά λυπάμαι γιατί οι συντελεστές είναι αξιόλογοι. Οι χαρακτήρες και κυρίως οι σχέσεις δεν έγιναν ξεκάθαρες. Γέλασα μόνο σε κάποια σημεία που το ίδιο το έργο σε οδηγεί.

 

Αφήστε μια απάντηση