Μαθαίνω να προγραμματίζω με το Scratch!

Το Scratch είναι μια καινούργια γλώσσα προγραμματισμού στην οποία δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις ούτε μια γραμμή κώδικα για να γράψεις ένα πρόγραμμα. Σχεδιάστηκε για να είναι διασκεδαστικό, εκπαιδευτικό και εύκολο στη διδασκαλία του προγραμματισμού. Έχει εργαλεία για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών ιστοριών, παιχνιδιών, προσομοιώσεων, παρουσιάσεων, κινούμενης εικόνας και πολλών άλλων προγραμμάτων.

Το Scratch έχει αναπτυχθεί από μια μικρή ομάδα ερευνητών στο MIT Media Lab. Αποτελείται από ένα γραφικό προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο οι μαθητές ενώνουν έτοιμες εντολές, σαν κομμάτια από παζλ, για να δημιουργήσουν προγράμματα.

Τα οφέλη για τους μαθητές είναι πάρα πολλά. Δουλεύοντας με το Scratch τα παιδιά:

  • κατανοούν τις βασικές έννοιες και δομές του προγραμματισμού
  • μαθαίνουν να επιλέγουν, να δημιουργούν και να διαχειρίζονται πολλούς τύπους πολυμεσικού υλικού όπως κείμενο, εικόνες, animation και ήχο.
  • αναγνωρίζουν και επιλύουν προβλήματα
  • εμπλέκονται σε απροσδόκητες καταστάσεις που απαιτούν καινοτόμες λύσεις
  • αναπτύσσουν κριτική σκέψη
  • αναπτύσσουν επικοινωνιακές και συνεργατικές ικανότητες μέσω της online κοινότητας που διαθέτει
  • σκέφτονται, σχεδιάζουν και εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο

Το Scratch 2.0 αποτελεί την πλέον δημοφιλή γλώσσα για τη διδασκαλία του προγραμματισμού στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.

Κατεβάστε τις παρακάτω δραστηριότητες για το Scratch 2.0:

  1. Ας κάνουμε μια γάτα να περπατάει στο Scratch 2.0
  2. Η γάτα και το ποντίκι
  3. Φτιάξε ένα απλό παιχνίδι
  4. Ας κάνουμε μια γάτα να χορεύει!
  5. Αγώνες αυτοκινήτου – Παιχνίδι για 2 παίκτες
  6. Η γάτα συζητά με το ποντίκι
  7. Παιχνίδι ερωτήσεων!
  8. Αριθμομηχανή
  9. Σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων
  10. Λαβύρινθος
  11. Παιχνίδι Bounce Ball
  12. Λίστες στο Scratch 2.0
  13. Ταξινόμηση Λίστας
  14. Παιχνίδι Κρεμάλα
  15. Διαδικασίες
  16. Lego® WeDo – Αεροπλάνο
  17. Lego® WeDo – Πεινασμένος Κροκόδειλος
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση