Γίνε κι εσύ blogger. Mπορείς!

ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ BLOG, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ BLOGGER, ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ. ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΡΘΡΟ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΜΑΣ ΟΝΕΙΡΟ

Ποιος να το φανταζόταν πριν από λίγο καιρό: σχεδιαστές μόδας όπως ο Αλμπέρ Ελμπάζ και ο Μαρκ Τζέικομπς τοποθετούν στην πρώτη σειρά των ντεφιλέ μια 25χρονη φοιτήτρια νομικής, την blogger Κιάρα Φεράνι (theblondesalad.com), δίπλα στη διευθύντρια της αμερικανικής Vogue, την περιβόητη Αννα Γουίντουρ… Κι όμως, οι bloggers είναι οι σταρ της νέας εποχής: θεωρούνται VIP, λαμβάνουν προσκλήσεις για πριβέ εκδηλώσεις μόδας, καλούνται να μιλήσουν σε σημαντικά κλαδικά συνέδρια, φωτογραφίζονται για τις καμπάνιες μεγάλων οίκων, βλέπουν το όνομά τους στις μικρές λίστες με τους ανθρώπους που επηρεάζουν περισσότερο τον πλανήτη. Επιπλέον, πολλοί άντρες έχουμε προσθέσει blogs στους σελιδοδείκτες του υπολογιστή μας και πολλές γυναίκες τσεκάρουν τα νέα παπούτσια που παθιάζουν την Τζέιν Αλντριτζ (seaofshoes.com), παρατηρούν σοκαρισμένες πώς μεγάλωσε η μικρούλα Τάβι Γκέβινσον (thestylerookie.com), χαζεύουν τις ρομαντικές εικονογραφήσεις της Γκαράνς Ντορέ (thecoveteur.com), εστιάζουν σε όμορφα αγόρια και κορίτσια που καταγράφονται από τον επιλεκτικό φακό του thesartorialist.com στις μητροπόλεις του κόσμου. Πολλές από τις γυναίκες που γνωρίζω σκέφτονται μάλιστα ότι θα ήθελαν να συμμετέχουν σε αυτό το πάρτι. Βέβαια, για να πούμε την αλήθεια, κάτι τέτοιο δεν είναι και τόσο δύσκολο…

Πώς δημιουργείς ένα blog; Ξυπνάς ένα πρωί, ανοίγεις έναν δωρεάν λογαριασμό σε μια από τις πολλές πλατφόρμες φιλοξενίας ιστολογίων και, εφόσον ξέρεις γραφή και ανάγνωση, αυτοπροσδιορίζεσαι ως blogger προτού καν γευτείς την πρώτη γουλιά από τον καφέ σου. Η ευκολία της όλης διαδικασίας επιβεβαιώνεται και από τα χιλιάδες blogs που ξεπετάγονται καθημερινά. Ωστόσο η τόση ευκολία έχει επίσης οδηγήσει χιλιάδες κατοίκους του παγκόσμιου χωριού στην αποτυχία. Όχι επειδή οι επίδοξοι bloggers δεν φορούσαν το σωστό Alexander Wang μπλουζάκι, δεν είχαν τα σωστά φωτογραφικά φίλτρα ή δεν έπαιρναν τη σωστή πόζα, αλλά επειδή δεν είχαν έναν μπούσουλα σαν αυτόν εδώ, για να βοηθηθούν στα πρώτα τους βήματα. Διαβάστε λοιπόν με προσοχή όσα ακολουθούν και κρατήστε σημειώσεις…

Πώς μπαίνουν τα θεμέλια

Ορίζουμε τη θεματολογία. Kαθένας μας παθιάζεται με κάποιον τομέα. Έχει γνώσεις και εμπειρίες σε ένα πεδίο και θα ήθελε να τις μοιραστεί με τον κόσμο. Κοντολογίς, τι σε ιντριγκάρει; Η μόδα, το ταξίδι, το φαγητό, η μητρότητα, το ντιζάιν, η επικαιρότητα; Κάτι απʼ όλα μπορεί να γίνει ο πυρήνας του blog σου.

Βρίσκουμε το όνομα. Με δυο-τρεις λέξεις πρέπει να δοθεί το στίγμα του blog και μάλιστα με λέξεις εύηχες, πιασάρικες, ικανές να καρφωθούν στο μυαλό. Αυτό θα πει πρόκληση! Να διαλέξεις ένα σύνθημα που μπορεί να καταλάβει ο καθένας ή ένα αίνιγμα που κρύβει μια γοητευτική ιστορία; Να χρησιμοποιήσεις το όνομά σου ή ένα έξυπνο ψευδώνυμο; Να επιλέξεις κάτι λιτό ή κάτι σοφιστικέ και πολύπλοκο; Σε κάθε περίπτωση, σε αυτό το στάδιο πρέπει να αφιερωθεί αρκετός χρόνος, διότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

Χτίζουμε την ταυτότητα. Προτού καν γράψουμε την πρώτη λέξη, πρέπει να έχουμε αποφασίσει το ύφος και την αισθητική του blog μας. Μάλιστα, προτού καταλήξουμε στην τελική ταυτότητα, καλό είναι να επισκεφτούμε πολλά ιστολόγια της συνομοταξίας που μας ενδιαφέρει, ώστε να πάρουμε ιδέες, να δούμε τι μας αρέσει περισσότερο, να αντλήσουμε στοιχεία από διαφορετικές πηγές. Στη συνέχεια το blog μας δεν πρέπει να προδίδει τον εαυτό του και τους αναγνώστες του κάθε τρεις και λίγο. Πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν ένα brand, μια μάρκα.

Κάνουμε τη διαφορά. Γιατί να επιλέξει κάποιος το δικό μας blog ανάμεσα σε τόσα που υπάρχουν εκεί έξω; Πρέπει να βρούμε την απάντηση σε αυτή την ερώτηση! Δηλαδή πρέπει να βρούμε την ειδοποιό διαφορά μας από τους άλλους, τη διαφορετική οπτική γωνία μέσα από την οποία θα παρουσιάζουμε τα θέματά μας. Ετσι, ίσως δημιουργήσουμε ένα πραγματικά μοναδικό blog.

Στήνουμε τη σελίδα μας. Οι πλατφόρμες φιλοξενίας ιστολογίων είναι εξαιρετικά εύχρηστες: κυριολεκτικά μέσα σε μερικά λεπτά μπορούμε να δημιουργήσουμε τη δική μας σελίδα και να είμαστε έτοιμοι για την πρώτη δημοσίευση. Όμως ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιήσουμε; Υπάρχουν δεκάδες, αλλά οι πιο δημοφιλείς είναι η εύχρηστη Βlogger που προτιμάται από τους αρχάριους, η WordPress που προσφέρεται για κείμενα και η Τumblr με τα γραφικά της, η οποία αρέσει σε όσους δημοσιεύουν κυρίως εικόνες. Από την άλλη, αν επιζητούμε την ευκολία και την αμεσότητα, με την πλατφόρμα Posterous μπορούμε να ποστάρουμε ακόμη και από το κινητό μας τηλέφωνο, απλώς με ένα e-mail.

Προσθέτουμε τα widgets. Θέλουμε μια σελίδα που να φαίνεται πλούσια και διαδραστική; Για καλή μας τύχη υπάρχουν πολλές απλές εφαρμογές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Χάρη στους οξυδερκείς προγραμματιστές, μπορούμε σήμερα να ενσωματώσουμε στο blog μας μια μίνι περιγραφή του εαυτού μας και του σκοπού μας, στοιχεία επικοινωνίας, συνδέσμους με δημοφιλείς ιστοσελίδες, παραπομπές σε πρόσφατα και σχετικά posts, λίστες προτιμήσεων, slideshow φωτογραφιών, βιντεάκια και σχεδόν ό,τι άλλο επιθυμούμε.

Επιλέγουμε τη γλώσσα. Ελληνικά ή αγγλικά; Αυτό το δίλημμα απασχολεί όλους τους bloggers και παραμένει στο μυαλό τους ως σκέψη ακόμη και μετά την επιλογή τους. Με τη μητρική μας γλώσσα προσελκύουμε πολύ πιο εύκολα -τουλάχιστον στην αρχή- Ελληνες followers. Αν όμως γράφουμε στα αγγλικά, το κοινό μας μπορεί να είναι… ο κόσμος ολόκληρος!

Ο δεκάλογος της επιτυχίας
Μόλις δημιουργήσαμε ένα blog. Αν θέλουμε να το δούμε να πετυχαίνει, δεν ξεχνάμε ποτέ τα ακόλουθα:

1 Προβάλλουμε το εγώ μας. Στον συγκεκριμένο χώρο η εγωπάθεια θεωρείται προσόν και η έκδηλη αυτοπεποίθηση έχει πέραση. Πριν απ’ όλους πρέπει εμείς να πιστεύουμε στον εαυτό μας και οι υπόλοιποι θα μας ακολουθήσουν.

2 Εκφράζουμε άποψη. Για την άποψη δημιουργήσαμε το blog και εκείνη θα κρίνει την επιτυχία του. Όσο πιο ισχυρή είναι η άποψή μας, τόσο πιο ξεκάθαρη θα είναι η ταυτότητα του blog.

3 Φαινόμαστε άμεσοι και προσιτοί. Δεν απευθυνόμαστε στους αναγνώστες μας απρόσωπα και με ύφος αυστηρού παντογνώστη, αλλά γράφουμε σαν να αρχίζουμε μια ενδιαφέρουσα φιλική συζήτηση. Τα επιτυχημένα ιστολόγια έχουν ύφος γραφής που θυμίζει προφορικό λόγο.

4 Βάζουμε κάτι από τον εαυτό μας. Χωρίς να υπερβάλλουμε, αφήνουμε στοιχεία από την προσωπική μας ζωή να περάσουν στο blog μας – φωτογραφίες, αναφορές σε χαρές και απογοητεύσεις, λεπτομέρειες που συνεισφέρουν σε μια ανθρώπινη και όχι σε μια δήθεν τέλεια εικόνα, πράγματα που φέρνουν τους αναγνώστες πιο κοντά μας και τους δένουν μαζί μας. Για τέτοιους λόγους τα ιστολόγια διαφέρουν από τις συμβατικές ιστοσελίδες.

5 Δίνουμε έμφαση στο περιεχόμενο. Ένα blog οφείλει να είναι φρέσκο, ζωντανό, άμεσο, συγχρονισμένο με το παρόν. Επιπλέον, καλό είναι να χαρακτηρίζεται από ποιότητα και όχι από ποσότητα δεδομένων. Γιʼ αυτό γράφουμε όταν έχουμε να πούμε κάτι σημαντικό και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν άγραφους κανόνες που θέλουν τον blogger να ποστάρει καθημερινά ή τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Από την άλλη, προσπαθούμε να φαινόμαστε συνεπείς σε όσους μας παρακολουθούν και μας παίρνουν πολύ στα σοβαρά. Τέλος, βασίζουμε τα posts περισσότερο σε φωτογραφικό υλικό και αποφεύγουμε τα μακροσκελή κείμενα που κανείς δεν προλαβαίνει να διαβάσει.

6 Ανταποκρινόμαστε. Η επικοινωνία με τους αναγνώστες μας είναι ο γνώμονας της επιτυχίας μας. Απαντάμε σε όλα τα σχόλιά τους με ενθουσιασμό και ευγένεια. Επιδιώκουμε την αλληλεπίδραση κάνοντάς τους ερωτήσεις. Αντιμετωπίζουμε με διπλωματικό τρόπο τις όποιες επιθέσεις. Διαγράφουμε μόνο τα υβριστικά σχόλια. Σε καμία περίπτωση δεν σβήνουμε σχόλια επειδή εκφράζουν απόψεις αντίθετες από τις δικές μας – ένα blog χωρίς σχόλια είναι νεκρό και δεν αφορά κανέναν.

7 Κάνουμε φιλίες. Οι bloggers διατηρούν στενές σχέσεις μεταξύ τους και συχνά οργανώνονται σε ομάδες όπως η Bloglovinʼ ή οι ελληνικές Greek Fashion Bloggers και Greek Beauty Bloggers. Μέσα από τέτοιες ομάδες μπορούμε να προβάλουμε τη δουλειά μας. Από την άλλη, στο πλαίσιο μιας ομάδας εντοπίζουμε bloggers με ενδιαφέρον στυλ, σχολιάζουμε και κάνουμε like στις δημοσιεύσεις τους, κοινοποιούμε δικά μας posts. Έτσι δημιουργούμε κίνηση προς τη δική μας σελίδα και θεμελιώνουμε την αναγνωρισιμότητα του blog μας και τις σχέσεις μας με άλλους bloggers.

8 Δικτυωνόμαστε. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ασκούν ισχυρότατη επιρροή στις μέρες μας. Έτσι δεν νοείται επιτυχημένο blog χωρίς παρουσία στο facebook, στο twitter και στο pinterest, αλλά και χωρίς widgets παραπομπής σε αυτά. Τη σήμερον ημέρα ένας blogger οφείλει να εκμεταλλεύεται τη δυναμική αυτών των μέσων για να στρέφει κίνηση προς τη σελίδα του.

9 Έχουμε υπομονή και επιμονή. Πιθανότατα θα μας χρειαστούν πολλοί μήνες για να φτάσουμε το blog μας σε κάποιο επιθυμητό επίπεδο. Δεν πρέπει όμως να απογοητευόμαστε. Πρέπει να θέτουμε εφικτούς στόχους, να παλεύουμε για να τους πιάσουμε, να αφιερώνουμε χρόνο, να δείχνουμε στους αναγνώστες μας ότι είμαστε αφοσιωμένοι, να χτίζουμε αργά και σταθερά.

10 Το διασκεδάζουμε. Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι ένα blog είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο, ένα μέσο προσωπικής έκφρασης και χαράς. Άρα πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως τέτοιο, αν θέλουμε να έχει την παραμικρή ευκαιρία να αγαπηθεί και από άλλους.

Ναι! Πετύχαμε αν…

  • Οι επισκέψεις στο blog μας αυξάνονται καθημερινά και με γεωμετρική πρόοδο.
  • Κάθε μας post ξεσηκώνει σχόλια.
  • Το blog μας περιλαμβάνεται σε αφιερώματα και λίστες δημοφιλών και προτεινόμενων ιστολογίων.
  • Είμαστε fashion bloggers και λαμβάνουμε προσκλήσεις από μεγάλους οίκους για τις εβδομάδες μόδας.
  • Mας καλούν να μιλήσουμε σε συνέδρια για την επιρροή των blogs.
  • Χαιρόμαστε κάθε μέρα και περισσότερο.
  • Βγάζουμε χρήματα από το blogging.

Πάμε ταμείο;
Φυσικά στήσαμε το blog μας μόνο για να εκφραστούμε και να επικοινωνήσουμε. Ομως, αφού πάει τόσο καλά, γιατί να μην εισπράξουμε και κάτι; Πώς θα το πετύχουμε αυτό;

  • Φιλοξενώντας διαφημίσεις.
  • Κάνοντας συνεργασίες με brands.
  • Ενσωματώνοντας e-shop.
  • Λέγοντας ναι σε επαγγελματικές προτάσεις που προκύπτουν από την αναγνωρισιμότητα.
  • Πουλώντας το ιστολόγιό μας σε ένα media group.

ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΚΟΥΜΗΣ – ΓΥΝΑΙΚΑ, τεύχος 55, Δεκέμβριος 2012 [ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ]

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση