Ολοημεράκια εν δράσει…”Νερό πηγή ζωής”

 

Τα ολοημεράκια φέτος δουλεύουν το πρόγραμμα της Helmepa το οποίο αφορά  στην προστασία των νερών του τόπου μας και γενικότερα του περιβάλλοντος!

Στις 22 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Νερού.

Οι δράσεις μας λοιπόν αυτό το διάστημα αφορούν σε αυτό το πολύτιμο αγαθό ζωής.

Αντλώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο, έντυπο υλικό και παιδικά βιβλία, καταγράψαμε διάφορα θέματα σχετικά με το νερό και δημιουργήσαμε μια μεγάλη εφημερίδα “Τα Νερολογάκια” του ολοήμερου τμήματος.

Τα Νερολογάκια περιλαμβάνουν :

Πληροφορίες για το νερό

Τα νερά του νομού Πέλλας

Τον κύκλο του νερού

Τη μόλυνση του νερού

Αινίγματα για το νερό και ανέκδοτο

Από τα παλιά στα σημερινά

Νερό και θρησκεία

Πού είναι το νερό;

Νερολεξούλες

JZKYLjhO

0QreD3lo aJEILmp3 Αντιγραφή bHcD7gmy Αντιγραφή CNzWO4F7 Αντιγραφή d 744f j Αντιγραφή hpiXzcSb Αντιγραφή HStHPjYL Αντιγραφή Q96YgGjc Αντιγραφή T4C6NgXa Αντιγραφή T msAuE9 Αντιγραφή ypfqekdo Αντιγραφήa18hMlvv

 

Ολοημεράκια εν δράσει…25η Μαρτίου

zjKKb1Bu 2rjy99M0 b7QU4f g CBAkBO0o CylVBO4t f4JXDfsM hE6VxXmV iQLqZuk8 NYa7Tt0L U9 c9kHe V291AgQ3 xt4fW0 1Εκπαιδευτικά βίντεο με το ιστορικό της 25ης Μαρτίου, επετειακά τραγούδια και πανέμορφες  κατασκευές ήταν οι δράσεις μας για τη διπλή γιορτή  της 25ης Μαρτίου.

Ολοημεράκια εν δράσει…Χαρταετοί!!

Ο χαρταετός είναι σύμβολο ελευθερίας και δίνει μεγάλη χαρά στα παιδιά. Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες κατασκευάζουμε τους δικούς μας χαρταετούς και ετοιμαζόμαστε για το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας.

Σήμερα λοιπόν τα ολοημεράκια έβαλαν τα δυνατά τους και έφτιαξαν τους δικούς τους μοναδικούς και πολύχρωμους χαρταετούς ,ακούγοντας το αντίστοιχο ορχηστρικό μουσικό κομμάτι του Μίκυ Θεοδωράκη.

Απολαύστε τους “Χαρταετούς» το υπέροχο αυτό ορχηστρικό θέμα σε έμπνευση Μίκη Θεοδωράκη που πρωτοακούστηκε το 1963 στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλη, “H γειτονιά των αγγέλων”.

 

Καλή Καθαρή Δευτέρα  , Καλά Κούλουμα σε όλο τον κόσμο!

87E8zXn1

bUePZtik fyIvIi X iMsRMaTQ nynxOmNQ S6C1OCyz TKVIBMk9 tZouMdzr UhiSYuBO UReGFJwJ

Ολοημεράκια εν δράσει…Ο Αρλεκίνος

Ο Αρλεκίνος

Η συγκινητική ιστορία της Ζωρζ Σαρή “Ο Αρλεκίνος“ξεδιπλώθηκε στα μάτια μας χθες και άγγιξε την καρδιά μας.

Αφού ακούσαμε την ιστορία και είδαμε τις πανέμορφες εικόνες του βιβλίου, ακολούθησαν ερωτήσεις κατανόησης και συζήτηση για την αξία της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

Φυσικά ακολούθησε η κατασκευή του Αρλεκίνου από τα ολοημεράκια μου που τον ζωγράφισαν με πολύ μεράκι!

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής ακούσαμε και το μουσικό παραμύθι “Ο Αρλεκίνος μου κι εγώ” του Νίκου Χριστοδούλου.

AdqumOAj jfXryBUl MOUzP6G7 oy2kh55U Rus4 JXr vBZm95MK vw78 H0g wvUQ9DRv

Ολοημεράκια εν δράσει…6 Μαρτίου : Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Με το σύνθημα “Ναι στη φιλία -Όχι στη Βία” ξεκινήσαμε τις δράσεις μας στο ολοήμερο τμήμα.

Συζητήσαμε για το μεγάλο κέρδος στο παιχνίδι όταν η συνύπαρξή μας στο σχολείο είναι ήρεμη με θετικές συμπεριφορές και πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα “δύσκολα” παιδιά.

Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό animation : Η ιστορία του Όλιβερ Μπάτον του Τόμι Ντε Πάολα καθώς και την ταινία μικρού μήκους : Τη μέρα που έγινα λύκος της Νάταλι Αμμάν και τα συζητήσαμε.

Διαβάσαμε τα βιβλία : Τι μπορείς να κάνεις με ένα πρόβλημα του Κόμπι Γιαμούντα και το βιβλίο : Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα; του Κάρος Μακλάου

Στο τέλος κατασκευάσαμε το λουλούδι της προστασίας όπου τα πέταλα  γράφουν    τα 5 πράγματα που κρατώ για να προστατευτώ!

1.Λέω Στοπ σε ότι με κάνει να νιώθω άσχημα

2.Απομακρύνομαι αν νιώσω απειλή

3.Εξηγώ πώς νιώθω με τη συμπεριφορά που δέχομαι

4.Μιλώ  στους γονείς μου για το συμβάν

5.Ενημερώνω αμέσως τους δασκάλους μου

6yGEcfNY Ddm2qhhD dgK9vY2d k7nwtIIA rZxXn6nH

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων Στ΄τάξη:”Σε ποιο χώμα να ριζώσεις…” Η αποκατάσταση των προσφύγων στην Αλμωπία

Το πρόγραμμά μας “Σε ποιο χώμα να ριζώσεις…” Η αποκατάσταση των προσφύγων στην Αλμωπία, εμπλούτισε με την παρουσίασή του ο κύριος Τσίναλης Κοσμάς.

Αρχικά μας αφηγήθηκε την ιστορία αποκατάστασης των δικών του προγόνων και μας έδειξε πλούσιο υλικό με έγγραφα από το προσωπικό του αρχείο.

Ακολούθως μας αφηγήθηκε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα γενικότερα για τον αγώνα των προσφύγων στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν και να αποκατασταθούν  στην περιοχή της Αλμωπίας, συνοδεύοντας πάντα την αφήγησή του με φωτογραφίες της εποχής.

Ιδιαίτερα μας συγκίνησε ο αγώνας για τη δημιουργία σχολείων για τα παιδιά τους και η αγάπη τους για τη μόρφωση.

Μας έδειξε διαφορά γεωργικά εργαλεία της εποχής εκείνης , σε μινιατούρες, που κατασκεύασε ο πατέρας του ,χρηστικά αντικείμενα του σπιτιού, παλιά αναγνωστικά καθώς και ένα πανέμορφο νυφικό γιλέκο με πολύ συγκινητική ιστορία.

Ακολούθησε η παρουσίαση αποσπασμάτων από το βιβλίο του “Ένα ζαντόν αρκουδόπον ” ,γραμμένο στην ποντιακή διάλεκτο .Όπως εξήγησε ο κύριος Τσίναλης στα παιδιά, η ποντιακή διάλεκτος  αποτελεί “κλαδί” της αρχαίας ελληνικής Γλώσσας!

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κύριο Τσίναλη για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας ,για την υπέροχη παρουσίασή του καθώς και για τη δωρεά του νέου του βιβλίου στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Υ.Γ. Ο κύριος Τσίναλης Κοσμάς είναι δάσκαλος , συγγραφέας και λάτρης της λαογραφίας.Διδάσκει επίσης και την ποντιακή διάλεκτο.

trashed 1711885217 IMG 20240301 120048 trashed 1711957117 IMG 20240301 131121 trashed 1711957153 IMG 20240301 125620IMG 20240301 113800 IMG 20240301 113820 IMG 20240301 120954 IMG 20240301 121448 IMG 20240301 125358 IMG 20240301 130836 IMG 20240301 134102

Ολοημεράκια εν δράσει…”Πουλιά ,οι φτερωτοί μας φίλοι”-3

IMG 20240223 155429 IMG 20240223 153115 IMG 20240223 153015                                 “Αποδημητικά πουλιά”

Με το που μπήκε ο Μάρτης ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα αποδημητικά πουλιά που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο την άνοιξη,επισημαίνοντας το  μεγάλο ταξίδι που κάνουν  για να έρθουν στον τόπο μας από τις περιοχές που ξεχειμωνιάζουν.IMG 20240226 155247 IMG 20240226 155313 IMG 20240227 153834 IMG 20240227 153847 IMG 20240227 153903 IMG 20240227 154724 IMG 20240227 154942 IMG 20240227 160025

Αρχικά μιλήσαμε για τα χελιδόνια και είδαμε σχετικό βίντεο με τα διάφορα είδη χελιδονιών ανάλογα με τα μέρη που φωλιάζουν καθώς και για τον θαυμαστό  τρόπο που χτίζουν τις φωλιές τους .

Συζητήσαμε για τη δική μας συμπεριφορά απέναντι σε αυτά τα απίθανα πλάσματα και πόσο σημαντικό είναι να μην καταστρέφουμε τις φωλιές τους.

Στο τέλος φυσικά τραγουδήσαμε το παραδοσιακό τραγούδι για τη χελιδόνα και ζωγραφίσαμε πανέμορφα χελιδόνια που στόλισαν την αίθουσά μας!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Στ΄τάξη: “Σε ποιο χώμα να ριζώσεις…”

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων της Στ΄τάξης που αφορά στην αποκατάσταση των προσφύγων στην Αλμωπία, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στην τάξη μας την κυρία Προκοπίδου Μαρία.

Η κυρία Προκοπίδου έκανε μια εξαιρετική παρουσίαση και μοιράστηκε μαζί μας εκτός από τις γνώσεις της , τις αναμνήσεις της από τους πρόσφυγες προγόνους της, καθώς  και πλούσιο ακουστικό και φωτογραφικό υλικό.

Την ευχαριστούμε από καρδιάς για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας και της ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο της!

Υ.Γ. Η κυρία Προκοπίδου Μαρία είναι δασκάλα και συγγραφέας.Έχει μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Αγωγής και Νέες Τεχνολογίες.Είναι μέλος της Λαογραφικής Εταιρίας Ελλάδας και μέλος της Ευξείνου Λέσχης Αλμωπίας.

XIvfnNyh yvQJMUyL D0F0RHm5

 

Ολοημεράκια εν δράσει…Πουλιά-Οι φτερωτοί μας φίλοι -2

IMG 20240227 135048IMG 20240227 1408571l0tzzf2 9iwp2iYg dX7aspMZ Kj5s3JnL

Σήμερα ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας για τα πουλιά.

Στην αρχή της εβδομάδας,με τη βοήθεια και της κυρίας Ζηνοβίας,  τοποθετήσαμε τις ταΐστρες και τις ποτίστρες στα δέντρα της αυλής μας ,αφού πρώτα τις γεμίσαμε με τροφή και νεράκι για τα πουλιά.

IMG 20240219 195628

Η μικρή μας ιστοριούλα ολοκληρωμένη και εικονογραφημένη!!

Την επόμενη μέρα κάναμε παρατήρηση πουλιών IMG 20240214 235052 IMG 20240215 165722 IMG 20240219 153246 IMG 20240219 153447 IMG 20240219 153500 IMG 20240219 160041 IMG 20240220 155335  και συμπληρώσαμε ένα  ερωτηματολόγιο για τον αριθμό και τα είδη των πουλιών που επισκέπτονται την αυλή του σχολείου μας.

Ακολούθως δουλέψαμε το περιβαλλοντικό παραμύθι “Το ταξίδι του κότσυφα” και δημιουργήσαμε μια πανέμορφη ομαδική εργασία και τους δικούς μας κότσυφες σελιδοδείκτες.

Στη συνέχεια γράψαμε ένα παραμυθάκι  με τίτλο ” Το σπουργιτάκι”. Κάθε παιδί έγραψε και μια πρόταση για τη συνέχεια του παραμυθιού ,βάζοντας τη φαντασία του να δουλέψει. Όλη η ιστοριούλα διαβάστηκε από μαθήτρια και ηχογραφήθηκε , γράφτηκε σε χαρτί του μέτρου και εικονογραφήθηκε από τα παιδιά! Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό και τα παιδιά το καταχάρηκαν!

jV4zMEb pjxXxi7 5iqfb2bQ bMap53 j

2EPeaoHi 2fh9jRie 2Vpf7Wt8 5MaysS cPsDr57L dkD 8GU epSJnBy5 g RLzxq1 GDKtCZPC Hu8uJZ4j IBu3NDws 3fjCXTDDD0EidQXRHWgMCs oL8KV3gg4lq9mQfE9lZ9JQZofNPuhs099oxBdc5Brqzzbw 73Sgv3lm7bTcybl1gaUvaAiiKXwANn5B4JIGEF9QHB 1o4QDEk1n

Ολοημεράκια εν δράσει…Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Σήμερα 9 Φεβρουαρίου οι δράσεις μας ήταν αφιερωμένες στην Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας.

Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο για τον πλούτο και τη διαχρονικότητα της Ελληνικής Γλώσσας καθώς και την πληθώρα των ελληνικών λέξεων που έχουν δανειστεί οι άλλες Γλώσσες.

Ακολούθως ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου για την Ελληνική Γλώσσα και το υπέροχο τραγούδι “Γλωσσολαλιά ” με ερμηνευτή τον Παντελή Θαλασσινό.

“Η γλώσσα που μου δώσατε μελώδισε στο στόμα, ροδόσταμο που άνθισε στο πατρικό μου χώμα, θαλασσινή η αύρα της, βουνίσια η πνοή της, τον κόσμο όλο γύρισε, αλάργεψ’ η φωνή της. Η ανατολή τη λάτρεψε, η δύση την καρπώθει, πόθο γλυκό ζωντάνεψε σ’ αυτόν που τη ζυγώθει, αθανασία γνώρισε στα έργα των ανθρώπων, φεγγάριασε τη σκοτεινιά ξένων λαών και τόπων. Γλώσσα μου μυριολάλητη πώς να σε ασημώσω που ‘σαι διαμάντι αδάμαστο, πέτρα για να στεριώσω, έχω τον τρόπο μου εγώ την πέτρα να σηκώσω και αργυρούς θνητούς να βρω, τη γλώσσα ν’ αρματώσω…”

Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με μια πολύ όμορφη ομαδική εργασία όπου κυριαρχεί το Ελληνικό αλφάβητο.

EcSubgE5 DXJb2JhG DTHWvZ6z ErKi2 vH mGQEFON2