Ευτυχισμένο το 2019!

6 Ιανουάριος 2019

Καλή Πρωτοχρονιά σε εσάς και την οικογένειά σας. Ας είναι το ξεκίνημα του 2019 αφετηρία μίας δημιουργικής εποχής. Χρόνια πολλά!

Με οδηγό τον Μικρό Πρίγκιπα

Αν υπάρχει ένα βιβλίο που έχει αγαπηθεί φοβερά από μικρούς και μεγάλους, αυτό είναι ο ‘Μικρός Πρίγκιπας’ του Antoine de Saint-Exupéry, το γεγονός μάλιστα ότι έχει μεταφραστεί σε 300 γλώσσες (!) αποδεικνύει πόσο πολύ έχει επηρεάσει τον κόσμο.

Ο φανταστικός αυτός Πρίγκιπας ήταν, είναι και θα είναι, το μικρό παιδί που κρύβουμε όλοι μέσα μας· αυτό που κάνει τις πιο σωστές ερωτήσεις, βλέπει τον κόσμο με τελείως διαφορετικό τρόπο και δεν φοβάται να πει στους ενήλικες σκληρές αλήθειες. Λίγο πριν κλείσει τα 78 του χρόνια το βιβλίο του Antoine de Saint-Exupéry και με αφορμή την κυκλοφορία της ομώνυμης ταινίας με το Έθνος της Κυριακής, που επιστρέφει στα περίπτερα την Κυριακή 12 Νοεμβρίου, κάνουμε μια μικρή ανασκόπηση στα 8 πράγματα που μας έμαθε ο ‘Μικρός Πρίγκιπας’.

#1 Να μην σκοτώνεις τη φαντασία σου

Όταν ο αφηγητής ζωγραφίζει έναν βόα που χωνεύει έναν ελέφαντα και το δείχνει σε ενήλικες, η απάντηση που παίρνει είναι ότι το σκίτσο του μοιάζει με καπέλο, κάτι που δείχνει ότι όλοι έχουν χάσει την φαντασία που είχαν ως παιδιά και αντιλαμβάνονται με βαρετό τρόπο τα πράγματα γύρω τους.

#2 Να μην καταπιέζεις τα συναισθήματά σου

Όταν ο Μικρός Πρίγκιπας αρχίζει να υπονοεί ότι θέλει να εξερευνήσει και άλλους πλανήτες, το λουλούδι του- το οποίο έχει φροντίσει στοργικά- υποστηρίζει ότι δεν τον χρειάζεται και ότι μπορεί να ζήσει μόνο του. Κάπως έτσι, ο Μικρός Πρίγκιπας το εγκαταλείπει, κάτι που δείχνει ότι δεν πρέπει να καταπιέζουμε τα συναισθήματά μας αλλά να μιλάμε για αυτά και να ζητάμε αυτό που θέλουμε από τους ανθρώπους που έχουμε στη ζωή μας.

#3 Να μην κρίνεις τους άλλους πριν από σένα

Στον πρώτο πλανήτη που πηγαίνει ο Μικρός Πρίγκιπας, συναντάει ένα βασιλιά που είναι ολόκληρος ο πληθυσμός του πλανήτη του και υποστηρίζει ότι κυβερνάει τα πάντα στον κόσμο. Αν και ο Μικρός Πρίγκιπας δεν μπορεί να κατανοήσει τι είναι αυτό που πραγματικά κάνει ο βασιλιάς, το μάθημα που παίρνει από αυτή τη συνάντηση είναι ότι το να κρίνεις τον εαυτό σου είναι πολύ πιο δύσκολο και ορισμένες φορές πιο σημαντικό από το να κρίνεις τους άλλους. Ενώ σημειώνεται ότι μόνο αν κρίνουμε τον εαυτό μας μπορούμε να εξελιχθούμε ως άτομα.

#4 Να μην παίρνεις πολύ σοβαρά τον εαυτό σου

Παρακάτω στην ιστορία, ο Μικρός Πρίγκιπας συναντάει έναν επιχειρηματία, ο οποίος είναι φοβερά απασχολημένος και μετράει συνέχεια τα αστέρια του γαλαξία ώστε να του ανήκουν στο τέλος. »Τα διαχειρίζομαι. Τα μετράω όλα και τα ξαναμετράω. Είναι δύσκολη δουλειά αλλά είμαι σοβαρός άνθρωπος» του λέει χαρακτηριστικά. Ο τρόπος όμως που βλέπει τον εαυτό του τον έχει οδηγήσει να ζει μια βαρετή, μονότονη και μοναχική ζωή, καθώς δεν μπορεί να αντιληφθεί την ομορφιά που κρύβουν τα αστέρια που μετράει συνέχεια.

#5 Να μην ξεχνάς να απολαμβάνεις τη ζωή

Αργότερα ο Μικρός Πρίγκιπας επισκέπτεται έναν πλανήτη, όπου ζει ένας άνθρωπος που το μόνο που κάνει όλη μέρα είναι να σβήνει και ανάβει μια λάμπα όταν νυχτώνει και όταν ξημερώνει. Μόνο που ο πλανήτης κάνει μια πλήρη περιστροφή γύρω από τον ήλιο ανά 1 λεπτό, κάπως έτσι ο άνθρωπος αυτός σπαταλάει μήνες ολόκληρους δουλεύοντας χωρίς να απολαμβάνει τη ζωή του, που περνάει τόσο γρήγορα.

#6 Να μην φοβάσαι το διαφορετικό γιατί μπορεί να σε μάθει κάτι

Μια από τις πιο δυνατές στιγμές του βιβλίου είναι η συνάντηση του Μικρού Πρίγκιπα με μια αλεπού, ένα ζώο που είναι γνωστό για τις ύπουλες προθέσεις του, γεγονός που το εμποδίζει να κάνει φίλους. Η αλεπού, λοιπόν, είναι εκείνη που του δίνει 3 σημαντικά μαθήματα για τη ζωή.

»Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά, την ουσία τα μάτια δεν τη βλέπουν»

»Είναι ο χρόνος που έχεις ξοδέψει για το τριαντάφυλλό σου, που κάνει το τριαντάφυλλό σου τόσο σημαντικό»

»Γίνεσαι υπεύθυνος, για πάντα, για ό,τι εξημερώνεις»

#7 Να εκτιμάς όσα έχεις στη ζωή

Ακόμα και όταν βρίσκεται σε ένα κήπο γεμάτο με πανέμορφα τριαντάφυλλα, ο Μικρός Πρίγκιπας δεν μπορεί να σταματήσει να σκέφτεται το δικό του τριαντάφυλλο, γιατί πολύ απλά είναι αναντικατάστατο στη ζωή του.

»Σίγουρα, κάποιος τυχαίος περαστικός, βλέποντας το δικό μου λουλούδι θα νόμιζε πως σας μοιάζει. Μα, από μόνο του αυτό, είναι πιο σημαντικό από όλα εσάς, γιατί εγώ το ποτίζω, το προφυλάσσω κάτω από ένα γυάλινο δοχείο. Γιατί είναι αυτό που εγώ προφύλαξα με το παραβάν. Γιατί αυτό είναι που του σκότωσα τις κάμπιες (εκτός από δυο ή τρεις που τις άφησα για να γίνουν πεταλούδες). Γιατί αυτό είναι εκείνο που το άκουσα να παραπονιέται ή να περηφανεύεται ή, μάλιστα, μερικές φορές να σωπαίνει. Γιατί είναι το τριαντάφυλλό μου»

#8 Καμιά φορά πρέπει να αφήνεις ελεύθερους να φύγουν αυτούς που αγαπάς

Ο αφηγητής του βιβλίου, όσο και αν αγαπάει τον Μικρό Πρίγκιπα συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να τον κρατήσει μαζί του στη Γη γιατί ξέρει ότι θα υποφέρει. Πριν φύγει ο Μικρός Πρίγκιπας του λέει »Όταν θα κοιτάζεις τον ουρανό τη νύχτα, αφού πια θα έχω κατοικήσει εγώ σε ένα από όλα και θα γελάω σε κάποιο από αυτά, τότε για εσένα θα είναι σαν να γελάνε όλα τα αστέρια. Εσύ θα έχεις αστέρια που ξέρουν να γελάνε». Και αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα του βιβλίου, γιατί καμιά φορά το να αφήνεις κάποιον να φύγει από το πλευρό σου είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι τον αγαπάς.

Πηγή: https://www.ladylike.gr/articles/pop_culture/Vivlia/8-pragmata-poy-mas-emathe-o-mikros-prigkipas-gia-th-zwh.4928683.html

Δράση «Συμμετέχω»: Ανάδειξη και προβολή καλών Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου (i-participate.gr)

16 Δεκέμβριος 2018  Με ετικέτα , ,

Μια Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική αξιοποίησης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου είναι μία διδακτική τεχνική, η οποία έχει εφαρμοστεί σε κάποιο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, βασίζεται σε Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους ή/και αξιοποιεί ανοιχτά εργαλεία και διαμοιράζεται ελεύθερα.

Η Δράση «Συμμετέχω» στοχεύει στην ενθάρρυνση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο να δημιουργούν και να αξιοποιούν εποικοδομητικά Ανοιχτούς
Ψηφιακούς Εκπαιδευτικούς Πόρους στη διδακτική πρακτική τους και να μοιράζονται καλές Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές (ΑΕΠ).

Υποστηρίζεται από τον κόμβο «Συμμετέχω» (i-participate.gr) και υλοποιείται με ομάδα περιφερειακών «πρεσβευτών», οι οποίοι, με στόχο την ενθάρρυνση και υποστήριξη εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, διοργανώνουν εκδηλώσεις (ημερίδες, εργαστήρια κ.ά.) σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο.

Η Δράση περιλαμβάνει τη διενέργεια Πανελλήνιου Διαγωνισμού για την ανάδειξη και προβολή βέλτιστων Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών έχει ανακοινωθεί: http://photodentro.edu.gr/oep/#contest.

Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή συμμετοχών στον διαγωνισμό είναι η 31η Οκτωβρίου 2018.

Πηγή: http://dschool.edu.gr/dschool2-project/services/i-participate/

Θεατρική παιδεία στο δημοτικό σχολείο

Αποτέλεσμα εικόνας για Θεατρικό παιχνίδι

Α΄ Εισαγωγή – Οριοθέτηση του θέματος

Θέλοντας να μιλήσει κανείς για θεατρική παιδεία στο δημοτικό σχολείο εύλογα θα αναρωτηθεί: Σε ποια να αναφερθεί; Σ’αυτήν που υποτίθεται ότι υπάρχει; Ή σ’ αυτήν που θα έπρεπε να υπάρχει; Διότι συστηματική θεατρική παιδεία, ως σκόπιμη ενέργεια, με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα, ποτέ μέχρι τώρα δεν υπήρξε στο δημοτικό σχολείο.

Κάποιες σχολικές γιορτές με τον τρόπο που στήνονταν και με το σκοπό που εξυπηρετούσαν, κάθε άλλο παρά καλλιεργούσαν τη θεατρική παιδεία των μαθητών. Στις περιπτώσεις αυτές οι δάσκαλοι ήταν θύτες και θύματα. Θύτες γιατί ανάγκαζαν τα παιδιά να παπαγαλίζουν κάποια ακατανόητα συνήθως ποιήματα και να παίζουν σε σχολικές παραστάσεις ρόλους που δεν τους βίωναν, και θύματα, γιατί καλούνταν να οργανώσουν αυτές τις σχολικές γιορτές, χωρίς να διαθέτουν την ανάλογη θεατρική παιδεία και χωρίς να τους παρέχονται τα απαραίτητα μέσα, όπως κατάλληλος χώρος, επαρκής χρόνος και προπαντός κατάλληλο θεματολογικό υλικό. Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Κανόνες Σκακιού

2 Δεκέμβριος 2018  Με ετικέτα , ,

Το στήσιμο της σκακιέρας

Το σκάκι παίζεται σε μία τετράγωνη σκακιέρα που είναι χωρισμένη σε 64 τετράγωνα. Τη σκακιέρα τη στήνουμε πάντα έτσι ώστε στη κάτω δεξιά γωνία του κάθε παίχτη να υπάρχει ένα λευκό τετράγωνο. Η βασίλισσα τοποθετείται πάντα σε τετράγωνο που είναι ίδιο με το χρώμα της (λευκή βασίλισσα, λευκό τετράγωνο). Συνεχίστε να διαβάζετε ›

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

17 Φεβρουάριος 2017  Με ετικέτα , ,

wrob

O WRO Hellas ανακοινώνει τον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για μαθητές του Γυμνασίου, που διοργανώνει και φέτος με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE. Ο διαγωνισμός με θέμα «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου» απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017.

  • Η δοκιμασία αναφέρεται στην περιπετειώδη πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που διέσχισε και κατέκτησε όλο το γνωστό κόσμο της εποχής του.
  • Η διαδρομή πραγματοποιείται πάνω σε ένα χάρτη και τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που «χάραξε» ο Μ. Αλέξανδρος και να ολοκληρώσουν τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν.
  • Η δοκιμασία στηρίζεται και αναδεικνύει το ιστορικό γεγονός, αλλά δεν αποτελεί πιστή αναπαράσταση της πορείας του Μ. Αλεξάνδρου, έχοντας  τις απαραίτητες τροποποιήσεις λόγω του αγωνιστικού της χαρακτήρα.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του οργανισμού μας της διάδοσης της νέας εκπαιδευτική μεθόδου STEM (Science – Technology – Engineering – Mathematics) στον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης.

Στοιχεία για το Διαγωνισμό

Η  πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και καθηγητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, να αναπτύξουν το ταλέντο, τη φαντασία και τις τεχνολογικές και επιστημονικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας και κατασκευάζοντας μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Επιπλέον, οι καθηγητές και οι μαθητές σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δη-μιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα:

  • Οι ομάδες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 28/2/2017 
  • Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές.
  • Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά πακέταγια να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
  • Οι συμμετέχοντες θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.

Εκπαίδευση και Αξιολόγηση ομάδων

Ειδικά εκπαιδευμένοι συνεργάτες του WRO Hellas, θα οργανώσουν σε συνεργασία με την εκάστοτε περιφέρεια εκπαίδευσης, εκπαιδευτικές ημερίδες για τους εκπαιδευτικούς ανά περιφέρεια, με στόχο να τους ενημερώσουν και να τους παρουσιάσουν τον σχεδιασμό και την κατασκευή του ρομποτικού μοντέλου.

Η αξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας θα πραγματοποιηθεί από έγκριτη επιτροπή ειδικών επιστημόνων. Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, πληροφορίες για τον τελικό, κανόνες, όροι & υποχρεώσεις καθώς και το σύνολο της πληροφορίας του εξελισσόμενου διαγωνισμού θα αναρτώνται στο wrohellas.gr

Βραβεία Πανελλήνιου Διαγωνισμού

Ο κάθε μαθητής-μέλος των 3 πρώτων ομάδων του Διαγωνισμού (δηλαδή των ομάδων  που θα συλλέξουν στον πανελλήνιο διαγωνισμό την υψηλότερη βαθμολογία) θα κερδίσει:

1η Ομάδα: Laptop

2η Ομάδα: Tablet

3η Ομάδα: Φωτογραφική Μηχανή

Και οι προπονητές των 3 νικητριών ομάδων θα λάβουν δώρο από την COSMOTE

Μαθαίνουμε Σκάκι!

31 Ιανουάριος 2017  Με ετικέτα , ,

Παρουσιάζονται… Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Χαίρετε!

10 Δεκέμβριος 2016

Καλώς ορίσατε στο blog μου!

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων