απ` το πεδίο της σχολικής πράξης – Αναστάσιος Τασινός

Το εκπαιδευτικό μου έργο στο Διαδίκτυο

Το εκπαιδευτικό μου έργο στο Διαδίκτυο

Αναστάσιος Αγ. Τασινός

Ιωάννινα 22 Ιανουαρίου 2022

EED

Στη δεκαετία του 1990, όταν άρχισα να γράφω τα πρώτα εκπαιδευτικά κείμενα και να βιντεοσκοπώ τις πρώτες διδασκαλίες και εκδηλώσεις, ποτέ δε φανταζόμουν ότι θα ερχόταν μια ημέρα, που όλα αυτά, μέσω ενός παγκόσμιου ιστού, θα ταξίδευαν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Βέβαια, φρόντισα κι εγώ, αν και γκριζομάλλης, να μη χάσω το τρένο της Ψηφιακής τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, απέχτησα δεξιότητες και γνώσεις στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών. Έτσι, μπορώ σήμερα και διαχειρίζομαι το Ιστολόγιό μου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και το Κανάλι μου στο YouTube. Σε αυτούς τους δύο ιστότοπους βρίσκονται δημοσιευμένα όλα τα εκπαιδευτικά μου δημιουργήματα (άρθρα, βιβλία και βίντεο), τα οποία γεννήθηκαν απ` το πεδίο της σχολικής πράξης.

Το γεγονός ότι υπηρέτησα τη Δημοτική Εκπαίδευση 32 χρόνια από τρεις διαφορετικές θέσεις ευθύνης (20 χρόνια δάσκαλος, 8 χρόνια διευθυντής και 4 χρόνια σχολικός σύμβουλος), μου έδωσαν τη δυνατότητα να αποχτήσω μια συνθετική εικόνα για το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Την εικόνα αυτή αποτύπωσα με λόγο και βίντεο. Η αγάπη μου για το «επάγγελμα» του δασκάλου, καθώς και οι σπουδές μου, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αποτύπωση αυτή. Το πόσο καλά τα κατάφερα, είναι πλέον στην κρίση του κοινού. Πάντως προσπάθησα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους αναδημοσιεύουν και σχολιάζουν σε κοινωνικούς ιστότοπους τα εκπαιδευτικά μου άρθρα, τα βιβλία και τα βίντεο, καθώς και όσους τα χρησιμοποιούν ως επιμορφωτικό υλικό σε ημερίδες και σεμινάρια, ενθαρρύνοντας έναν διάλογο για τη σχολική πράξη.

Θα ήθελα ακόμη, να πληροφορήσω τους αναγνώστες ότι θα συνεχίσω από το Ιστολόγιό μου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και από το Κανάλι μου στο YouTube, να μοιράζομαι το εκπαιδευτικό μου έργο. Ένα έργο που επιδιώκει να συνομιλήσει με το κοινό, κυρίως με τους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα με τους νέους, να τους προβληματίσει και να τους βοηθήσει στη σχολική πράξη. Παράλληλα επιδιώκει, να στείλει και μερικά μηνύματα στους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας.

Σήμερα, νιώθω μια ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση, βλέποντας σε κοινωνικούς ιστότοπους εκπαιδευτικούς, φοιτητές Παιδαγωγικών Σχολών, γονείς, παλιούς μαθητές μου και λοιπούς επισκέπτες, να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για το εκπαιδευτικό μου έργο. Τα στατιστικά στοιχεία που παίρνω απ` το Κανάλι μου στο YouTube δείχνουν ότι με παρακολουθούν πολίτες κάθε ηλικίας, μα πιο πολύ οι νέοι, η μεγάλη ελπίδα αυτού του τόπου.

Έχοντας στην πλάτη μου μια πολύχρονη διδακτική εμπειρία, είμαι πεπεισμένος ότι η καθημερινή προσήλωση του δασκάλου στο φορμαλισμό των σχολικών βιβλιοτετραδίων, αργά ή γρήγορα, οδηγεί στην παθητική μάθηση. Αντίθετα, το άνοιγμα της διδασκαλίας στην καινοτομία, οδηγεί στην ενεργητική μάθηση και στη βελτίωση των παιδαγωγικών σχέσεων.

Προσωπικά, το άνοιγμα στην καινοτομία το είχα πάντα ως δάσκαλος, γεγονός που έφερνε στην τάξη χαρά, ελευθερία, πρωτοβουλία και γενικά μια δυναμική που τροφοδοτούσε την ενεργητική μάθηση.

Ιωάννινα 22 Ιανουαρίου 2022

2 Σχόλια »

  1. Χρήστος Στασινός Eίπε,

    Ιανουάριος 29, 2022 @ 10:54 πμ      

    Καλή χρονιά!
    Κάθε καλό με υγεία δάσκαλε!


RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων