απ` το πεδίο της σχολικής πράξης – Αναστάσιος Τασινός

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Αναστάσιος Αγ. Τασινός

Ιωάννινα  25 Ιουνίου 2016

 Για να δείτε το βίντεο πατήστε επί της οθόνης

 

47ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, τάξη Ε`1 σχολικό έτος 1995-1996

Για την ενημέρωση των μαθητών στο θέμα των ναρκωτικών, πάντα ως δάσκαλος ετοίμαζα ένα ειδικό μάθημα (διάρκειας δύο συνεχόμενων διδακτικών ωρών), όταν δίδασκα στις τάξεις Ε` και ΣΤ`, φροντίζοντας την ημέρα της παρουσίασης να είναι παρόντες όλοι οι μαθητές. Αφορμή για την καθιέρωση αυτής της ενημέρωσης ήταν, όταν ως νέος δάσκαλος πληροφορήθηκα, ότι τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια ενός μαθητή μου βρισκόταν σε κέντρο απεξάρτησης από ναρκωτικές ουσίες. Εγκαίρως κατάλαβα – επειδή γνώριζα το ενδιαφέρον της οικογένειας για τα παιδιά της –  ότι η μάστιγα των ναρκωτικών δεν κάνει διακρίσεις και ως εκ τούτου, όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές, πρέπει να έχουν επαρκή ενημέρωση.

Φρόντιζα να διαβάζω στους μαθητές δημοσιευμένες αφηγήσεις ναρκομανών, που περιέγραφαν το κατάντημά τους. Όταν οι σκηνές των αφηγήσεων γινόταν πολύ σκληρές και ακατάλληλες για την παιδική ψυχή, παρέλειπα τη συνέχειά τους. Κατόπιν τους έδειχνα δημοσιευμένες φωτογραφίες ναρκομανών με απλανή βλέμματα και σακατεμένα χέρια, ώστε οι εικόνες αυτές να λειτουργήσουν ως ασπίδα προφύλαξης στο μέλλον. Τα κείμενα και οι φωτογραφίες ήταν απ` το βιβλίο του Νίκου Ι. Αδαμόπουλου «Tα ναρκωτικά πέρασαν την πόρτα μας». Αν το σχολείο διέθετε αίθουσα προβολών βίντεο, τους έδειχνα κι ένα κατάλληλο ντοκιμαντέρ για τα ναρκωτικά. Οι μαθητές παρακολουθούσαν με ένταση προσοχής τις αφηγήσεις των εφήβων ναρκομανών και στη συνέχεια συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση.

Ας έχουμε υπόψη ότι τα παιδιά, 11 – 12 χρονών, είναι περισσότερο δεκτικά στα «πρέπει» και στα «μη» που εμπεριέχει η ενημέρωση για τα ναρκωτικά, απ` ότι αργότερα στην εφηβεία. Για το λόγο αυτό η ενημέρωση πρέπει να ξεκινάει απ` τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού και να συνεχίζεται στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Δυστυχώς, για κάποιους νέους η ενημέρωση έρχεται αργά, με οδυνηρό τρόπο, όταν οι ίδιοι βιώνουν την εξάρτηση απ` τα ναρκωτικά. Και τότε τα κηρύγματα των μεγάλων δεν πείθουν. Είναι τραγική ειρωνεία για τους νέους, να πέφτουν στην παγίδα των ναρκωτικών, οραματιζόμενοι  την προσωπική τους ελευθερία!!!

Από το έτος 2005 και μετά, με την προσθήκη της Ευέλικτης Ζώνης στο ωρολόγιο πρόγραμμα, δίνεται  η δυνατότητα στους μαθητές, να παρουσιάζουν με άνεση χρόνου διάφορα κοινωνικά θέματα απ` την έδρα της τάξης. Περισσότερα για την  Ευέλικτη Ζώνη, τη σπουδαία αυτή καινοτομία, γράφω στο άρθρο μου «Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανέτοιμο να συμβάλει στην αποδοχή της Ευέλικτης Ζώνης».

Ιωάννινα 25 Ιουνίου 2016

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων