απ` το πεδίο της σχολικής πράξης – Αναστάσιος Τασινός

ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στις 12-12-2012 εκδόθηκε το νέο βιβλίο μου:

«απ` το πεδίο της σχολικής πράξης»

ISBN :  978 – 960 – 93 – 4622 – 1

Αναστάσιος Αγ. Τασινός

Παπαφλέσσα 7

Ανατολή Ιωαννίνων

Τ.Κ.  45221

E mail : tasostasinos@sch.gr

Φιλολογική επιμέλεια : Βασίλειος Τασινός

Επιμέλεια έκδοσης  : Χρήστος Κεβρεκίδης

Επιτρέπεται η πιστή αντιγραφή του παρόντος έργου ή μέρος αυτού για αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή, με την προϋπόθεση να αναφέρεται ο συγγραφέας και να μη γίνεται επ` αμοιβή.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανέτοιμο να συμβάλει στην αποδοχή της Ευέλικτης Ζώνης
  • Καλές πρακτικές για το δάσκαλο
  • Ο ζερβοχέρης
  • Τα δασκαλοπαίδια
  • Άκου όταν μιλάς δάσκαλε !
  • Διευθυντής σχολείου, ο βασικός κρίκος στη δομή της εκπαίδευσης
  • Σύμβουλε, μίλα μας με τη γλώσσα του δασκάλου !

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Εργάστηκα στη Δημοτική εκπαίδευση τριάντα δύο χρόνια, εκ των οποίων τα είκοσι ως μάχιμος δάσκαλος, τα οκτώ ως διευθυντής πολυθεσίων σχολείων και τα τέσσερα ως σχολικός σύμβουλος. Οι τρεις αυτές διαφορετικές θέσεις ευθύνης μού έδωσαν τη δυνατότητα να έχω μια συνθετική εικόνα για το παιδαγωγικό, διδακτικό και διοικητικό έργο του σχολείου. Αυτή την εικόνα προσπάθησα να καταγράψω με εφτά άρθρα, βγαλμένα όλα απ` το πεδίο της σχολικής πράξης και γραμμένα με τη «γλώσσα του δασκάλου». Με αυτόν τον τρόπο γραφής αισθάνομαι να αγγίζω τις ανάγκες των  εκπαιδευτικών – κυρίως των νέων – να τους προβληματίζω  και να τους δίνω μια πρακτική βοήθεια στη σχολική τάξη. Ο προβληματισμένος δάσκαλος μπορεί εύκολα να αυτοπροσδιορίζεται και να καταθέτει τη δική του ευαισθησία και ταυτότητα στο εκπαιδευτικό έργο.

Οι αληθινές ιστορίες στις οποίες αναφέρομαι διδάσκουν και βοηθούν όχι μόνον τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους γονείς.

Ακόμη τα γραφόμενά μου μπορούν να βοηθήσουν και τους φοιτητές των παιδαγωγικών σχολών. Η παιδαγωγική και διδακτική θεωρία που διδάσκεται στα Πανεπιστήμια αφομοιώνεται πολύ καλύτερα, όταν παράλληλα ενισχύεται και από καλές πρακτικές εκπαιδευτικών της σχολικής πράξης.

Παρόλο που τα συγκεκριμένα άρθρα αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο, έκρινα σκόπιμο για την καλύτερη διευκόλυνση των αναγνωστών να συγκεντρωθούν σε ένα βιβλίο. Από τα μηνύματα που λαμβάνω διαπίστωσα ότι τα άρθρα μου διαβάζονται στο Διαδίκτυο από εκπαιδευτικούς, φοιτητές και γονείς. Ήδη έχει ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος για αυτά που γράφω. Ελπίζω ο διάλογος αυτός να συνεχιστεί και να φέρει στο φως νέους προβληματισμούς και νέες καλές πρακτικές για το δάσκαλο.

Η χρονολογική σειρά δημοσίευσης των άρθρων μου έχει ως εξής:

1ο «Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανέτοιμο να συμβάλει στην αποδοχή της Ευέλικτης Ζώνης» δημοσιεύτηκε στο Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου το 2009 και αναρτήθηκε και στο Διαδίκτυο.

2ο Οι «Καλές πρακτικές για το δάσκαλο» εστάλησαν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 2010 για να συνεισφέρουν στο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Αποτέλεσαν μέρος του επιμορφωτικού υλικού του προγράμματος και αναρτήθηκαν και στο Διαδίκτυο.

3ο «Ο ζερβοχέρης» αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο το 2011.

4ο «Τα δασκαλοπαίδια» αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο το 2011.

5ο «Άκου όταν μιλάς δάσκαλε!» αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο το 2012.

6ο «Διευθυντής σχολείου, ο βασικός κρίκος στη δομή της εκπαίδευσης» αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο το 2012.

7ο «Σύμβουλε, μίλα μας με τη γλώσσα του δασκάλου!» αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο το 2012.

Τα άρθρα μου – πριν δουν το φως της δημοσιότητας – δέχτηκαν τις εύστοχες παρατηρήσεις και διορθώσεις του  Βασιλείου Τασινού, μάχιμου δασκάλου, διευθυντή σχολείου και προϊσταμένου εκπαιδευτικών θεμάτων επί σειρά ετών. Η κριτική του ματιά συνέβαλε στην τελική διαμόρφωση των κειμένων. Τον ευχαριστώ πολύ.

Ιωάννινα  12-12-2012

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων