Η ιστοσελίδα του 4ου Δ.Σ. Φερών-Αερινού

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε τη δημιουργία και λειτουργία της καλαίσθητης ιστοσελίδας του 4ου Δημοτικού Σχολείου Φερών-Αερινού.

Αξίζει να την επισκεφτείτε στο σύνδεσμο http://4dim-feron.mag.sch.gr

 

Υποστηρικτικό υλικό για την ΑΕΕ

Για πρακτικές οδηγίες για την εφαρμογή της ΑΕΕ στο σχολείο, οι συνάδελφοι μπορούν να ενημερώνονται εκτός από το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ http://aee.iep.edu.gr/ και στην ιστοσελίδα http://www.nsalteris.gr/home/

Εγκαίνια του Δημοτικού Σχολείου Ευξεινούπολης

clip_image001

 

 

 

 

 

 

Με εξαιρετική επιτυχία και με μεγάλη συμμετοχή του κόσμου πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014 τα εγκαίνια του παλαιού κτηρίου του Δημοτικού Σχολείου Ευξεινούπολης, που ανακαινίσθηκε πρόσφατα.

Το παραδοσιακό κτήριο, το οποίο είναι τύπου «Συγγρού» και έχει κριθεί διατηρητέο, αποτελεί αναμφίβολα ανεκτίμητο θησαυρό πολιτιστικής κληρονομιάς για όλους μας και έχει κοινή ιστορία με την Ευξεινούπολη, αφού ιδρύθηκε το 1908 μαζί με τον οικισμό.

Η Δημοτική Αρχή, με την ανακαίνιση, επανέφερε το νεοκλασικό κτήριο στην αρχική του μορφή.

Η αποκατάσταση του σχολικού κτηρίου εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» και αποτελεί ένα έργο εκπαίδευσης με μεγάλη πολιτιστική αξία, καθώς στολίζει την περιοχή και θα στεγάσει τα όνειρα των μικρών μαθητών της Ευξεινούπολης στο παρόν και στο μέλλον.

 

 

Πρόκριση του Δημοτικού Σχολείου Πτελεού σε διαγωνισμό

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετείχε στο διαγωνισμό με θέμα “Η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο”, στο πλαίσιο των ΕΕ / Συμβουλίου της Ευρώπης Σχέδιο Πιλοτικά σχέδια  «Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Δημοκρατία σε Δράση», υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Δέσποινας Φούντα. Περισσότερες από 320  προτάσεις – κόμικς υποβλήθηκαν. Το συμβούλιο επέλεξε 34 κόμικς, από τα οποία τα  10 καλύτερα έργα θα λάβουν προβολή σε on-line έκθεση στις ιστοσελίδες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Συμβουλίου της Ευρώπης και των εταίρων σε πολλά  ευρωπαϊκά δίκτυα.

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετείχε και προκρίθηκε στην τελική φάση με την συμμετοχή «It should have been different!»  αριθμός συμμετοχής 292.

Για την ανάδειξη των δέκα καλύτερων η ψηφοφορία γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

http://pjp-eu.coe.int/en/web/charter-edc-hre-pilot-projects/comics-competition

Οι δέκα κορυφαίες συμμετοχές θα συμβάλλουν στα δικαιώματα  του πολίτη, στην εκπαίδευση, στα ανθρώπινα δικαιώματα και θα χρησιμεύσουν ως πηγή έμπνευσης για μία ή περισσότερες ταινίες μικρού μήκους  «animation».

Το κλείσιμο της ψηφοφορίας  : 5 Μαρτίου 2014 18:00 . ( Ώρα Γαλλίας )

Είναι χαρά και τιμή μας που ένα δικό μας σχολείο προκρίθηκε στην τελική φάση και ευχόμαστε να είναι μέσα στα δέκα καλύτερα.

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Η ζωή και το έργο του λογίου και παιδαγωγού Στεφάνου Κομητά

Την Παρασκευή 18-10-2013 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αλμυρού και το Σάββατο 19-10-2013 στο Αμφιθέατρο “Γιάννης Κορδάτος” του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα πραγματοποιηθεί το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Η ζωή και το έργο του λογίου και παιδαγωγού Στεφάνου Κομητά”.

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει το πρόγραμμα του Συνεδρίου στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας   http://thess.pde.sch.gr/jm/index.php

Πίνακες πολλαπλασιασμού

Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΑΣ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100


Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ

Χ

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

1

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2

0

2

4

6

8

10

12

14

16

18

20

3

0

3

6

9

12

15

18

21

24

27

30

4

0

4

8

12

16

20

24

28

32

36

40

5

0

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

6

0

6

12

18

24

30

36

42

48

54

60

7

0

7

14

21

28

35

42

49

56

63

70

8

0

8

16

24

32

40

48

56

64

72

80

9

0

9

18

27

36

45

54

63

72

81

90

10

0

10

20

30

40

50

60

70

80

90

100


ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

Χ

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

1

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2

0

2

4

6

8

10

12

14

16

18

20

3

0

3

6

9

12

15

18

21

24

27

30

4

0

4

8

12

16

20

24

28

32

36

40

5

0

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

6

0

6

12

18

24

30

36

42

48

54

60

7

0

7

14

21

28

35

42

49

56

63

70

8

0

8

16

24

32

40

48

56

64

72

80

9

0

9

18

27

36

45

54

63

72

81

90

10

0

10

20

30

40

50

60

70

80

90

100

 

Διδασκαλία Βασικών Δεδομένων Πολλαπλασιασμού

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2013 πραγματοποιήθηκε στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου (Ολυμπιάδος-Θησέως) και ώρα 12.00-14.00μ.μ.. κοινή παιδαγωγική συνάντηση για τις/τους δασκάλες/ους της Γ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων 15ου, 23ου, 27ου και 28ου Βόλου, 6ου Ν. Ιωνίας, και 1ου Ν. Αγχιάλου της 3ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Μαγνησίας και για τις/τους δασκάλες/ους της Γ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της 2ης Περ. Π.Ε. Ν. Μαγνησίας.

Το θέμα της παιδαγωγικής συνάντησης ήταν: «Βασικά δεδομένα του πολλαπλασιασμού» και είχε τη μορφή εργαστηριακής προσέγγισης. Τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήθηκαν μπορείτε να τα κατεβάσετε από το αρχείο με θέμα Πίνακες πολλαπλασιασμού.

SAM_0322okSAM_0321ok

SAM_0314okSAM_0315ok

Ο Σχολικός Σύμβουλος

της 3ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Μαγνησίας

σας εύχεται

Καλή Ανάσταση!

Ημερίδα για το Σχολικό Εκφοβισμό: Έκκληση για βοήθεια η επιθετική συμπεριφορά του παιδιού

Το Σάββατο 20 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο κεντρικό αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Αθηνών ημερίδα για το πολύ σοβαρό θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού. H ημερίδα που διοργανώθηκε από το Μαράσλειο και το NEWS 247 έδωσε την ευκαιρία σε γονείς, φοιτητές και εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν και να μάθουν περισσότερα για το Σχολικό Εκφοβισμό. Στην παρακάτω ηλεκτρονική διαδρομή μπορείτε να παρακολουθήσετε τις σχετικές, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εισηγήσεις για το θέμα αυτό.

http://news247.gr/eidiseis/koinonia/hmerida_gia_to_sxoliko_ekfovismo_ekklhsh_gia_vohtheia_

h_epithetikh_symperifora_toy_paidiou.2219674.html

Η “άνοιξη” ως αντικείμενο μελέτης

Α΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αγχιάλου “Ευγένειο”

Συνέχεια των δράσεων του μαθήματος της Ευἐλικτης ζώνης με θέμα τις 4 εποχές ολοκληρώσαμε την Άνοιξη. Την πρώτη μέρα του Μάρτη δεν ξεχάσαμε να φορέσουμε τον “Μάρτη”, το βραχιολάκι φτιαγμένο απο άσπρη και κόκκινη κλωστή που προστατεύει τα παιδιά να μην καούν απο τον ήλιο. Για δεύτερη δραστηριότητα επιλέξαμε να φτιάξουμε το ημερολόγιο καιρού για το Μάρτιο, μια καθημερινή καταγραφή καιρού, συμβόλων, βροχή, σύννεφα, εορτών. Παρατηρώντας τις εναλλαγές στις καιρικές συνθήκες φτιάξαμε διάφορες προτάσεις: Προφορική έκφραση: Το πρωί που σηκώθηκα είχε σύννεφα. Μετά άρχισε να βρέχει και πήρα την ομπρέλα μου κ.λ.π.  Μελέτη: Ασχοληθήκαμε με τον καιρό την άνοιξη, ΕΜΥ, δελτίο καιρού, ασχολίες ανθρώπων, μετρήσαμε θερμοκρασίες, μάθαμε το θερμόμετρο, μιλήσαμε για φυτά, ζώα, γη, ντύσιμο. Γλώσσα: Αναπτύξαμε προτάσεις (π.χ. ο κήπος γέμισε λουλούδια) για την άνοιξη και τον Μάρτιο, ορθογραφία της άνοιξης και των μηνών της, γραφή με κεφαλαία, απόκτηση λεξιλογίου συναφών λέξεων, γένη εποχών, μηνών, γραφή καρτών, κλήση ρημάτων σχετικές με τις ασχολίες αυτή την εποχή, αντίθετα, αλαφαβητική σειρά μηνών, εποχών, σύνθετες λέξεις, χωρισμός σε συλλαβές. Πινακίδες με κεφαλαία: (Ελευθερία ή θάνατος).

Το γλωσσάρι της Άνοιξης και του Μαρτίου (αρχικά) και μετά των υπολοίπων μηνών.

Μάρτης , Απρίλης, Μάης (βροχή, αέρας, ομπρέλα, συννεφιά, ήλιος, φράουλες, λουλούδι, καρναβάλι, κόκκινα αυγά, εκκλησία, Καθαρά Δευτέρα, νηστεία, κούλουμα, χαρταετός, φουντωτές ουρές, Σαρακοστή, σημαία, Τούρκοι, Έλληνες, παιδομάζωμα, κλεφτόπουλα, Θούριος του Ρήγα, Εθνικός ύμνος, Διονύσιος Σολωμός).

Μαθηματικά: Αρίθμηση μηνών, σειροθέτησή τους, ίσοι και άνισοι μήνες ως προς τον αριθμό των ημερών, τακτικοί αριθμοί, οριζόντια-κάθετη πρόσθεση καρπών, φυτών. Αφαίρεση λουλουδιών (κόβω) έννοια του μισού με φρούτα, αντιστοίχιση μηνών-εποχής.

Εικαστικά: Φωτογραφίσαμε την Άνοιξη και τον πρωτόμηνα τον Μάρτιο. Κατασκευάσαμε αποκριάτικες μάσκες και εικόνες, την Κυρά Σαρακοστή. Χρωματίσαμε, κόψαμε την Ελληνική σημαία, εξηγήσαμε τις λευκές και γαλάζιες γραμμές, φτιάξαμε καδράκι για την 25η Μαρτίου. Καρφιτσώσαμε τις δημιουργίες στο ταμπλό της τάξης με πλαστελίνη, πασχαλίτσες, χελιδόνια, φωλιές χελιδονιών, εποχιακούς καρπούς και κολάζ για το ανοιξιάτικο ντύσιμο. Για να διασκεδάσουμε, αναβιώσαμε το πανελλήνια γνωστό έθιμο του “χάσκα” ή “χασκάρη”, παιχνίδι με αυγό καθαρισμένο (γινόταν το βράδυ της Τυρινής Αποκριάς). Το αυγό δεμένο από ένα μακρύ ξύλο και τα παιδιά προσπαθούν γονατιστά να το πιάνουν με το στόμα, έχοντας τα χέρια πίσω.

Λογοτεχνία: Διαβάσαμε το ποίημα “Ανοιξούλα”, Γ. Αγγελόπουλου, το παραμύθι “ζωγράφος της λουλουδοχώρας”, Ζ.Σκαλίδη, “οι δώδεκα μήνες” κ.ά.

Λαογραφία: Συγκεντρώσαμε παροιμίες “λείπει ο Μάρτης απο τη Σαρακοστή”, “Μάρτης είναι χάδια κάνει πότε κλαίει πότε γελάει”. Αναφερθήκαμε “στη γυναίκα του Μάρτη”, η οποία λέγεται ότι ήταν άσχημη και όταν  την έβλεπε απο τη μία βροντούσε, έβρεχε, ἀστραφτε και όταν την έβλεπε απο την άλλη πλευρά ήταν όμορφη και τότε ηρεμούσε και ο καιρός καλοσύνευε. “Η κατεργαριά του Μάρτη” στα αδέλφια του που τους κορόϊδεψε και ήπιε όλο το κρασί. Όταν θυμάται το ξύλο που του έδωσαν κλαίει και βρέχει, ενώ γελάει όταν θυμάται το παιχνίδι που τους έκανε.

Εορτολόγιο: Αναφερθήκαμε στην Αποκριά, παρακολουθήσαμε παράσταση του καραγκιόζη και μιλήσαμε για την 25η Μαρτίου. Είπαμε τον Εθνικό ύμνο, για τον Θούριο του Ρήγα, τα κλεφτόπουλα, αναφερθήκαμε στους ήρωες του 21, παρακολουθήσαμε τη σχολική γιορτή για την Εθνικἠ επέτειο και μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό.

Για επιβεβαίωση των παραπάνω  δράσεων και καλύτερη κατανόησή τους συμπληρώσαμε ακροστοιχίδες, σταυρόλεξα, σωστή σειρά λέξεων σε προτάσεις, κρυπτόλεξα, μπερδεμένες συλλαβές.