ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ μ-ΣΕΝΑΡΙΟ |
‘Νόμος Προσφοράς – Καμπύλη Προσφοράς’’ |
Στυλιανός Βαλσάμης |
ΚΣΕ : 3ο ΕΠΑ.Λ Βόλου |
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ: Αλέξανδρος Καπανιάρης |
ΙΟΥΝΙΟΣ 2017 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ μ-ΣΕΝΑΡΙΟ
Στυλιανός Βαλσάμης |
- Τίτλος διδακτικού μ-σεναρίου
- Νόμος Προσφοράς – Καμπύλη Προσφοράς
- Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα
- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας – Προσφορά – Νόμος Προσφοράς – Καμπύλη Προσφοράς
- Τάξεις στις οποίες μπορεί να απευθύνεται
- Γ΄ Λυκείου
- Εκτιμώμενη διάρκεια:
- 1 – 2 διδακτικές ώρες
- Χώρος μαθήματος
- Εργαστήριο πληροφορικής
- Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές/τριες επιδιώκεται:
Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- Να ορίζουν την έννοια της προσφοράς
- Να απεικονίζουν σχηματικά την προσφορά ενός αγαθού
- Να εξηγούν, να υπολογίζουν και να παρουσιάζουν διαγραμματικά την καμπύλη προσφοράς
- Να προσδιορίζουν διαγραμματικά και αλγεβρικά την προσφορά ενός αγαθού
Β. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Να εξοικειωθούν με τη χρήση των ΤΠΕ και ιδιαίτερα των υπολογιστικών φύλλων, με τη δημιουργία γραφημάτων.
Γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
- Να μάθουν να συζητούν και να συμμετέχουν
- Συνοπτική περιγραφή
Ο εκπαιδευτικός για να προσελκύσει την προσοχή των μαθητών απευθύνει ερώτηση για το πώς εννοείται από τους μαθητές η έννοια της προσφοράς αγαθών από τις επιχειρήσεις. Εν συνεχεία, ρωτιούνται οι μαθητές εάν θυμούνται τι είναι το οριακό κόστος και τη σχέση του με το μέσο μεταβλητό κόστος και τους υπενθυμίζεται η συνάρτηση α΄ βαθμού (γραμμική εξίσωση).
Εκφέρεται το ερώτημα τι μπορεί να συμβεί αν αυξηθεί η τιμή ενός αγαθού και ταυτόχρονα αυξηθεί και το κόστος παραγωγής του αγαθού ή βελτιωθεί η τεχνολογία παραγωγής του ή ένας άλλος παράγοντας ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η μελέτη της προσφοράς προϋποθέτει τη μεταβολή κάθε φορά ενός παράγοντα που την επηρεάζει (ceteris paribus).
Ακολούθως, δίνεται φύλλο εργασίας 1
Χρησιμοποιώντας το υπολογιστικό φύλλο τους ζητείται να δημιουργήσουν γράφημα με τα δεδομένα του πίνακα, να δώσουν τίτλο στους άξονες, να το χρωματίσουν και να βάλουν ετικέτες στα δεδομένα, έτσι ώστε να καταγραφεί αναλυτικά η καμπύλη προσφοράς.
Στη συνέχεια, υποθέτοντας πως η συνάρτηση της προσφοράς είναι γραμμική εξίσωση (Qs=γ+δP), ζητείται από τους μαθητές να βρεθούν τα σημεία τομής των αξόνων.
Όταν τελειώσουν τους δίνεται το φύλλο εργασίας 2 και τους ζητείται να παραμετροποιήσουν τις τιμές και να παρατηρήσουν τις αλλαγές στην καμπύλη προσφοράς.
- Πρόσθετα στοιχεία
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C117/130/944,3459/
- Στο τέλος, γίνεται επανάληψη των βασικών στοιχείων που αναφέρθηκαν στην παρουσίαση του θέματος, όπως Νόμος προσφοράς, αλγεβρική μορφή της καμπύλης προσφοράς και γραφήματα στα υπολογιστικά φύλλα.
- Για την εμπέδωση του μαθήματος δίνεται παρόμοια άσκηση για το σπίτι.