The other side (Σταυρούλα Ζευγαρά)

Θρησκευτικά και Νέες Τεχνολογίες Η Θεολογία δεν περιορίζεται και δεν περιορίζει. Διαχέεται και αποκαλύπτει…γιατί πάνω από όλα είναι βίωμα και μετά γνώση!stavroulasblog.blogspot.com

>Ο Άγιος Βαλεντίνος «απειλεί» τα οικοσυστήματα της Κένυας

Φεβ 201114

>Η αυξημένη ζήτηση την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου για φτηνά τριαντάφυλλα από την Κένυα απειλεί το ευαίσθητο οικοσύστημα της χώρας και εντείνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα της ξηρασίας.
Σύμφωνα με τον Δρ. David Harper, βιολόγο στο πανεπιστήμιο του Leicester, ο οποίος μελετά εδώ και 30 χρόνια τον υδροβιότοπο της λίμνης Naivasha, η αύξηση της ζήτησης για τριαντάφυλλα «στραγγίζει» τη λίμνη.
Το 70% των τριαντάφυλλων που πωλούνται στις ευρωπαϊκές αγορές προέρχονται από την Κένυα και κυρίως από την πόλη Naivasha, βορειοδυτικά του Ναϊρόμπι.
«Πολλοί λίγοι από τους αγρότες που στέλνουν τριαντάφυλλα στην Ευρώπη ενδιαφέρονται για το πώς θα προχωρήσουν στη βιώσιμη ανθοκομία. Οι καλύτερες φάρμες λουλουδιών έχουν εξασφαλίσει πιστοποίηση Fairtrade , γεγονός που σημαίνει ότι από τα κέρδη επωφελείται και το εργατικό δυναμικό με την ανάπτυξη συστημάτων κοινωνικής προστασίας», δήλωσε ο Δρ. David Harper.
«Ωστόσο, οι περισσότερες φάρμες δεν ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές με αποτέλεσμα να καταστρέφεται το οικοσύστημα της λίμνης Naivasha. Το 70% των τριαντάφυλλων που πωλούνται στην Ευρώπη προέρχονται από την Κένυα και κατά βάση από τη Naivasha, ωστόσο τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν οικολογική σήμανση. Αυτό πρέπει να αλλάξει για το καλό της βιομηχανίας αλλά και για τη λίμνη και τη χώρα», επισήμανε.
Επισημαίνεται ότι πολλές φορές η προέλευση των τριαντάφυλλων δεν είναι ξεκάθαρη. Εταιρείες που καλλιεργούν φτηνά τριαντάφυλλα προσπαθούν να αποφύγουν την εφαρμογή της νομοθεσίας και τα πωλούν με δημοπρασία στο Άμστερνταμ. Ως εκ τούτου οι καταναλωτές πιστεύουν ότι τα λουλούδια προέρχονται από την Ολλανδία.

>Εκκλησιαστική τέχνη Α. Ναοδομία

Φεβ 201114

>

Ρυθμοί Ναών Ναοδομία

View more presentations from stz1167.

>Δραστηριότητα 2η Εικονομαχία: Μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία.

Φεβ 201114

>

Εὗρόν σε ἄνδρα κατὰ τὴν καρδίαν μου, ὃς ποιεῖς πάντα τὰ θελήματά μου.
Θεοφάνης Ομολογητής, Χρονογραφία, 445-446.

Ο Κωνσταντίνος με τον πατέρα του Λέοντα, σε νόμισμα της εποχής
Με αυτά τα λόγια ευχαριστούσε ο Κωνσταντίνος Ε΄ ο Κοπρώνυμος,γιoς του Λέοντος Γ΄, τον Μιχαήλ Λαχανοδράκοντα, ο οποίος αναδείχτηκε ως ο πλέον ανηλεής διώκτης των μοναχών την περίοδο της εικονομαχίας. Όπως αναφέρει ο Θεοφάνης ο Ομολογητής, ο Μιχαήλ πουλούσε τις περιουσίες των μοναστηριών, έριχνε τα ιερά τους βιβλία στην πυρά και τιμωρούσε ανελέητα τους μοναχούς που είχαν και προσκυνούσαν άγια λείψανα, τυφλώνοντάς τους και σκοτώνοντάς τους…                           

Αφού μελετήσετε τα επιχειρήματα των εικονομάχων αλλά και των εικονολατρών θα ήθελα να τοποθετηθείτε ανάλογα και να δικαιολογήσετε ή να καταδικάσετε τις ενέργειες του Μιχαήλ αλλά και του Κωνσταντίνου του Ε!.

Καλή εβδομάδα!

Σταυρούλα

>Δραστηριότητα1 Εικονομαχία: Μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία .

Φεβ 20117

>Δραστηριότητα για τους μαθητές της Γ Γυμνασίου.
Αύριο θα σας παραδώσω την 19η ενότητα -Εικονομαχία: Μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία. Θα ήθελα να παρακολουθήσετε το βίντεο και αύριο να συζητήσουμε μαζί πάνω σ αυτό.

Καλό βράδυ!
Σταυρούλα

>Συγκλονιστικές λεπτομέρειες από τη ζωή και τις τελευταίες στιγμές του ιερομάρτυρος Daniil Sisoev (+19-11-2009)

Φεβ 20115

>


Μιλάει ο φίλος του και στενός συνεργάτης π.Iurii Maximov
– Τον π. Δανιήλ τον γνώριζα 10 χρόνια από τον Οκτώβριο του 1999.
Σ’ αυτά τα δέκα χρόνια τον άκουσα πολλές φορές να λέει ότι επιθυμεί να πεθάνει σαν μάρτυρας. Φοβάμαι ότι αυτό από τα χείλη μου ακούγεται πολύ διαφορετικά από ότι θα ακουγόταν από τα δικά του. Όταν μιλούσε γι’ αυτό, έτσι απλά και χαμογελαστά, αισθανόμουν το ίδιο ξάφνιασμα και την ίδια απορία που είχα όταν διάβαζα τις επιστολές του Αγ. Μάρτυρος Ιγνατίου, όπου εξέφραζε την επιθυμία του να υποφέρει για το Χριστό. Και στην μία και στην άλλη περίπτωση δεν τους πολυκαταλάβαινα.
Θυμάμαι ότι πριν από μερικά χρόνια ταξιδέψαμε στα Σκόπια την αρχαία πόλη Βίτολα. Εκεί επισκεφτήκαμε ένα αρχαίο αμφιθέατρο όπου κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους προς τέρψιν των ειδωλολατρών έριχναν τους Χριστιανούς στα θηρία. Πλάγια, διατηρούνται δύο μικρά δωμάτια όπου κρατούσαν τα θηρία πριν τ΄ αμολήσουν  στην αρένα, ενώ στο κέντρο υπάρχει ένα κελάκι στο ύψος του ανθρώπου όπου κρατούσαν τους Χριστιανούς πριν τους ρίξουν στα θηρία.
Σ’ αυτό το αμφιθέατρο πέθαναν κάποιοι από τους πρώτους μάρτυρες της εκκλησίας. Τότε είπα στον π. Δανιήλ: «Μπορείτε να μπείτε εκεί που στέκονταν οι μάρτυρες πριν τους ρίξουν στα θηρία». Και μπήκε σ’ αυτό το κελί. Θυμάμαι πως στεκόταν εκεί και κοίταζε προς τον ουρανό. Πιθανόν, το ίδιο ήρεμα να κοίταξε τον δολοφόνο του. Πρέπει ν΄ αναγνωρίσω ότι πέρασε από το μυαλό μου η σκέψη πως πρέπει να φοβήθηκε στις τελευταίες του στιγμές, γι’ αυτό ρώτησα τον μοναδικό αυτόπτη μάρτυρα του φόνου: τι έκανε ο π. Δανιήλ όταν βγήκε από το Άγιο Βήμα, όταν είδε τον μασκοφόρο με το πιστόλι στο χέρι; Μου απάντησε: «πήγε κατευθείαν επάνω του». Ο  ιερέας Δανιήλ Σισόεβ γεννήθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1974. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του για κάθε συμβουλή που του έδιναν οι γονείς του, ζητούσε αιτιολόγηση από την Αγία Γραφή. Εάν αυτό γινόταν εκπλήρωνε ότι του ζητούσαν οι γονείς του χωρίς δεύτερη κουβέντα. Σ’ αυτό φαίνεται ότι από τότε επιθυμούσε παντού και πάντοτε να εκπληρώνει το θέλημα του Θεού.
Γνωρίζω πολλούς καλούς ιερείς στη Ρωσία, αλλά ποτέ δεν συνάντησα έναν άνθρωπο που ν’ αγαπά τόσο πολύ και με τόση αφοσίωση το Θεό όπως ο π. Δανιήλ. Λίγο καιρό πριν το θάνατό του, παρευρισκόμενος σε μια ομιλία του, σκεφτόμουν ότι μόνο ένα πρόσωπο που αγαπάει βαθιά μπορεί να μιλάει για το Θεό και μόνο για το Θεό δυόμισι ώρες, καθηλώνοντας το ακροατήριο.
Ο π. Δανιήλ τιμούσε πολύ τον προστάτη άγιό του, τον προφήτη Δανιήλ, από τον οποίο εμπνεύστηκε τον ιεραποστολικό του ζήλο, όπως ο ίδιος έλεγε.
Μία φορά, διαβάζοντας το βιβλίο του προφήτη Δανιήλ του τράβηξαν την προσοχή τα ακόλουθα λόγια: «και οι συνιέντες εκλάμψουσιν ως η λαμπρότης του στερεώματος και από των δικαίων των πολλών ως οι αστέρες εις τους αιώνας» (Δαν.12:3) Και σκέφτηκα – έλεγε – τι ωραία ακούγεται: να λάμψεις σαν ένας αστέρας.
Βάπτισε περισσότερους από 80 μουσουλμάνους και έφερε στην ορθόδοξη πίστη περίπου 500 προτεστάντες.
Ο π. Δανιήλ πήγαινε στις νεοπροτεσταντικές συνάξεις και βασιζόμενος στη Βίβλο κήρυττε την ορθόδοξη πίστη, συμμετείχε σε ανοικτές συζητήσεις με τους νεοειδωλολάτρες, αλλά πάνω απ’ όλα απέκτησε τη φήμη του ως ιεραπόστολος μεταξύ των μουσουλμάνων.
Λάμβανε από του μουσουλμάνους απειλητικά τηλέφωνα και γράμματα. Ενάμιση χρόνο πριν τη δολοφονία του η μουσουλμάνα δημοσιογράφος  H.Homidulina ζήτησε εισαγγελική δίωξη εναντίον του για υποκίνηση θρησκευτικού μίσους πράγμα που η εισαγγελία απέρριψε. Από τότε όμως άρχισε μια πραγματική καμπάνια δυσφήμησης του π. Δανιήλ, πράγμα που οι ορθόδοξοι δε γνωρίζουν αφού δεν είναι εξοικειωμένοι με τα μουσουλμανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τρεις μόνο μέρες πριν τη δολοφονία, ο π. Δανιήλ με έφερε σπίτι με το αυτοκίνητο. Γελώντας, θυμόμασταν τα περασμένα. Μου έλεγε ότι από όλες τις θρησκείες η λιγότερο ενδιαφέρουσα γι’ αυτόν ήταν η μουσουλμανική και δεν είχε σκοπό ν’ ασχοληθεί. Θυμηθήκαμε μια συζήτηση που είχαμε παλιά, όταν ήμασταν στο Κρουτσιτκι, για το πόσο είχε χαρεί όταν έμαθε ότι έγραψα απολογητικά άρθρα απαντώντας στη μουσουλμανική κριτική: «Αυτό είναι καλό, δε θα χρειαστεί ν’ ασχοληθώ εγώ μ’ αυτό.» όμως τελικά, κατά Θείο θέλημα, χρειάστηκε ν’ ασχοληθεί με τους μουσουλμάνους. Ο π. Δανιήλ ακολούθησε την οδό του Κυρίου και γι’ αυτόν αυτό ήταν το πιο σημαντικό.
Έγραψε μια σειρά βιβλίων όπως: “Ένας περίπατος στην Ορθόδοξη εκκλησία με ένα προτεστάντη”, όπου με βάση τη βίβλο εξηγεί τη δομή της ορθόδοξης λατρείας και ”Το χρονικό της αρχής” ή ”Ποιός είναι ο Θεός και πόσο κράτησε η Δημιουργία” όπου εξηγει γιατί οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν μπορούν να πιστέψουν στη θεωρία της εξέλιξης. Το βίβλιο “Γάμος με έναν μουσουλμάνο” αναφέρεται στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει μια χριστιανή που παντρεύτηκε μ’ εναν μουσουλμάνο. Ο π.Δανιήλ έλαβε χιλιαδες γράμματα από νεαρές που σκεφτόνταν να παντρευτούν με μουσουλμάνο ρωτώντας εάν είναι πρέπον και ποιά είναι η γνώμη της εκκλησίας, αλλά και από ρωσίδες που είχαν απαρνηθεί το Χριστο για να παντρευτούν έναν μουσουλμάνο και τώρα αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα. Πολλες γυναίκες με τη βοήθειά του μετανόησαν και επέστρεψαν στην εκκλησία του Χριστού.
Επίσης έγραψε τα βιβλία ”Γιατί δεν είσαι ακόμη βαπτισμένος”, όπου καταρρίπτει τα επιχειρήματα αυτών που δεν θέλουν να βαπτιστούν, και το ”Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στην εκκλησία” και αναφέρετε στους βαπτισμένους που δεν εκκλησιάζονται.
Το πιο πρόσφατο βιβλίο του είναι το “Οδηγίες για αθανάτους ή τι να κάνετε εαν ήδη πεθάνατε”. Σε αυτό το βιβλίο αναφέρει τα ακόλουθα: «Σίγουρα ο καλύτερος θάνατος για έναν χριστιανό είναι να πεθάνεις ως μάρτυρας για το Χριστό. Όταν σκότωσαν τους τρεις μοναχούς στην Οπτινα κάποιοι έστελναν συλληπητήρια, αλλά για έναν χριστιανό αυτή είναι η πιο μεγάλη χαρά. Στην πρώτη εκκλησία ποτέ δεν έστελναν συλληπητήρια για το θάνατο κάποιου που είχαν σκοτώσει. Όλες οι εκκλησίες έστελναν αμέσως συγχαρητήρια. Συγχαρητήρια για το ότι είχαν έναν νέο προστάτη στους ουρανούς! Ο μαρτυρικός θάνατος ξεπλένει όλες τις αμαρτίες, εκτός από της αίρεση και το σχίσμα»
Λίγες μέρες μετά την κηδεία μου τηλεφώνησε ένας φίλος ιερέας και μου είπε πόσο τον είχαν εντυπωσιάσει  οι φωτογραφίες που δείχνουν τον π.Δανιήλ μόνο του να μιλάει σ’ένα ακροατήριο γεμάτο μουσουλμάνους και με χαρά να μιλάει για το Χριστό και για το ότι το Ισλάμ που απορρίπτει το Χριστό δεν μπορεί να είναι μια αληθινή θρησκεία. «Δε μπορώ να κατανοήσω-μου είπε ο συνομιλητής μου-τι ψυχή πρέπει να έχεις για να σταθείς ανάμεσα τους να μιλήσεις». Καποιοι χριστιανοί δεν ήταν ευχαριστημένοι που συμμετείχε σ’ αυτές τις συναντήσεις, όμως η πρόσκληση και η πρωτοβουλία ανήκε στους μουσουλμάνους και πώς μπορούσε έναε μάρτυρας του Χριστού ν’αρνηθεί να μιλήσει για την ελπίδα;. Η άρνησή του να συμμετάσχει θα ήταν ένα επιχείρημα υπέρ του ισλαμισμού.
Αργότερα, ο π.Δανιήλ μου είπε ότι μετά από την πρώτη δημόσια αντιπαράθεση με τους μουσουλμάνους, ήταν σίγουρος ότι θα τον σκοτώσουν και αισθανόνταν μια ανυσυχία.Την νύχτα εκείνη είδε ένα όνειρο. Είδε ότι στεκόνταν όρθιος μπροστά σ’ έναν πλακόστρωτο λαβύρινθο. Κάποια στιγμή φτάνει στο κέντρο του λαβυρίνθου όπου βρισκόνταν ένα αλτάριο και πάνω του ήταν τοποθετημένη μια θυσία η οποία είχε πρόσφατα βασανιστεί και δολοφονηθεί. Τότε κατάλαβε ότι βρίσκεται στο αλτάριο του σατανά και ότι αυτή η θυσία προσφέρθηκε σ’αυτόν. Ο π.Δανιήλ γεμάτος οργή γκρέμισε το αλτάριο με μια κλωτσιά. Τότε εμφανίστηκε ο σατανάς με την μορφή ενός τζόκερ,όπως τον βλέπουμε στα τραπουλόχαρτα. Με απύθμενο μίσος στα μάτια κατευθύνθηκε προς τον π.Δανιήλ. Ο ιερέας άρχισε να προσεύχεται λέγοντας: «Θεοτόκε Παρθένε προστάτεψέ με, Αγ.Νικόλαε βοήθησέ με!» Τότε μπροστά στον πατέρα Δανιήλ σαν να υψώθηκε ένα αόρατο τείχος και ο σατανάς όσο και να επιτεθόνταν προσέκρουε σ’ αυτό το τοίχος. Βλέποντας το αυτό ο π.Δανιήλ έκανε μερικές σκέψεις ματαιοδοξίας και υπερηφάνειας.Τη στιγμή εκείνη ο σατανάς κατάφερε να να περάσει το αόρατο τοίχος και να τον πιάσει από τον λαιμό. Ο π. Δανιήλ προσευχήθηκε: «Υπεραγία Θεοτόκε συγχώρεσέ με, αμάρτησα,γλύτωσέ με απ’αυτόν!» Τότε ο σατανάς εξαφανίστηκε λέγοντας στον π.Δανιήλ: «Ούτε θα νικήσεις, ούτε θα χάσεις»
Από τη στιγμή εκείνη σταμάτησα να φοβάμαι τους μουσουλμάνους και τις απειλές τους, επειδή βλέποντας την αδυναμία του σατανά μπροστά στο Θεό, καμιά ανθρώπινη κακία, η οποία είναι κατώτερη απο την κακία του σατανά, δεν μου έκανε πια εντύπωση.
Ημουν μεταξύ των ακροατών της δεύτερης δημόσιας αντιπαράθεσεις με τους μουσουλμάνους και πιστεύω ότι πήγε καλά (ίσως θα μπορούσε και καλύτερα). Πάντως στο τέλος ενας από τους μουσουλμάνους οργανωτές της συζήτησης έγινε ορθόδοξος.
Με πολύ μεγάλη επιτυχία κύρηξε και μεταξύ των προτεσταντών. Με την ευλογία του μητροπολίτου Βλαδιμήρου πήγε στο Κιργιστάν και κύρηξε σε συνάξεις προτεσταντών με μεγάλη επιτυχία,αφού κάποιοι από τα μέλη των τοπικών αιρέσεων, ακόμη και μερικοί πάστορες έγιναν ορθόδοξοι. Τοση ήταν η επιτυχία του που η ηγεσία των τοπικών αιρέσεων απαγόρευσε τις συνάξεις όσον καιρό θα βρισκόνταν εκεί ο π.Δανιήλ, προσπάθωντας έτσι να τον εμποδίσουν από το να τους μιλήσει ο π.Δανιήλ.
Έκανε ιεραποστολή σ’ όλον τον κόσμο. Δυό φορές πήγαμε μαζί στα Σκόπια όπου μίλησε στους σχισματικούς, ενώ  έψαχνε κάποιες ευκαιρίες για να μπορέσει να μιλήσει σε καθολικούς της Δυτικής Ευρώπης και της Νοτίου Αμερικής. Όντας ο ίδιος ιεραπόστολος αγαπούσε πολύ αυτούς που κύρητταν τον Χριστό. Είχε βοηθήσει στην κατασκευή ενός ναού στην Ινδονησία, στην μόρφωση ορθοδόξων παιδιών από φτωχές οικογένειες της Ζιμπάμπουε και είχε φιλοξενήσει ορθοδόξους κινέζους, ταυλανδέζους και ινδούς.
Κι όμως τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τον επηρέαζαν στην ποιμαντική του δραστηριότητα.Το 2001 χειροτονήθηκε ιερέας και το 2006 έχτισε στη νότια Μόσχα έναν ναό προς τιμήν του Αγ. Αποστόλου Θωμά. Στα σχέδιά του ήταν να χτίσει έναν μεγάλο ναό προς τιμήν του Προφήτου Δανιήλ.
Ένας φίλος μου,ο οποίος τον βοηθούσε στο Άγιο Βήμα μου εξομολογήθηκε λίγο καιρό πριν από το θάνατό του, ότι αναρωτιόνταν με εκπληξη πώς ο πατήρ έδινε όλο του το είναι στους άλλους-κυρίως στους ενορίτες του-χωρίς έλεος για τον εαυτό του.
Πραγματικά, ποτέ δεν παραπονιόνταν. Θυμάμαι μια φορά που είχε σπάσει το πόδι του και δεν είχε καταφέρει να βρει αντικαταστάτη πήγε να λειτουργήσει χωρίς να υπολογίζει τους πόνους. Όλοι οι ενορίτες του τον θυμούνται ως έναν άνθρωπο εύθυμο και γεμάτο ζωή, λίγοι όμως ξέρουν ότι υπέφερε από δυνατούς πονοκεφάλους, χωρίς όμως ποτέ να παραπονείται.
Ποτέ του δεν επέβαλε τη γνώμη του δικτατορικά και πάντα άκουγε την αντίθετη γνώμη. Συχνά καλούσε εμένα και μερικούς άλλους συνεργάτες να συζητήσουμε. Εαν καταλάβαινε ότι έχει κάνει λάθος υποχωρούσε. Ηταν ένας άνθρωπος τίμιος και ήξερες από πριν ότι εαν θα του ζητήσεις μια βοήθεια θα στη δώσει. Για μένα ήταν ένας ιερέας-παράδειγμα. Ότι έκανε το έκανε για το Χριστό.
Επίσης θυμάμαι τα ταξίδια μας και κυρίως το τελευταίο στη Σερβία απ’ όπου γυρίσαμε μια εβδομάδα πριν από τη δολοφονία του. Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού μου ομολόγησε ότι όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες και οι περιστάσεις της ζωής γίνονται πιεστικές, αισθάνεται πάντοτε ότι βρίσκεται μέσα σ’ ένα τεράστιο χέρι τον οποίο τον οδηγεί.
Η τελευταία μέρα της επίγειας ζωής του ξεκίνησε με τη Θεία Λειτουργία. Την ίδια μέρα βάπτισε ένα παιδί και έφερε στην αγκαλιά της εκκλησίας ένεν νέο τον οποίο γλύτωσε από τον αποκρυφισμό. Λίγες ώρες πιο αργά άρχισε-ως συνήθως-τις ομιλίες του με βάση την Αγ.Γραφή και έμεινε εως αργά στον ναό συζητώντας με τους ενορίτες διάφορα προβλήματα. Όταν πια έμεινε μόνος στον ναό πήγε στο Άγ.Βήμα για να προσευχηθεί. Εκείνη τη στιγμή μπήκε στο ναό ο δολοφόνος ο οποίος αρχισε να πυροβολεί και να φωνάζει:’ ‘Πού είναι ο Sisoev”;. Ο π.Δανιήλ βγήκε από το Άγ.Βήμα με θάρρος και κατευθύνθηκε προς το δολοφόνο λαμβάνοντας έτσι μαρτυρικό θάνατο.
Τον θυμάμαι πολλές φορές να λέει ότι οι ευαγγελικές περικοπές της ημέρας δεν είναι τυχαίες και συνήθως ειναι συμπίπτουν με κάποιες καταστάσεις. Την ημέρα του θανάτου του η ευαγγελική περικοπή που είχε δαιβαστει περιείχε τα ακόλουθα λόγια του Κυρίου: «και μη φοβηθείτε από των αποκτεννόντων το σώμα,την δε ψυχήν μή δυναμένων αποκτείναι (…) πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς»
Πηγή-Serbskie besedi:poslednee interviu otta Daniila
Eπιμέλεια -Μετάφραση -www.proskynitis.blogspot.com
http://proskynitis.blogspot.com/2010/11/daniil-sisoev-19-11-2009.html

>Σήμερα έλαβα γράμμα από τον Joseph!

Ιαν 201123

>

Μια έκπληξη με περίμενε σήμερα στο γραμματοκιβώτιό μου. Ο φάκελος με το γράμμα του Joseph γέμισε την καρδιά μου χαρά και ελπίδα.
Το πρόγραμμα αναδοχής της Action Aid συνεχίζεται για τρίτη χρονιά χάρη σε εσάς αγαπημένα μου παιδιά, του 22ου και 12ου Γυμνασίου Πατρών.
Εκ μέρους του Joseph σας ευχαριστώ!
Σταυρούλα

>Καππαδοκία.Ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο.

Ιαν 201123

>

Διαθεματική εργασία για τους μαθητές της Γ Γυμνασίου
πάνω στη διδ. ενότητα 16. Μ. Βασίλειος: ένας κορυφαίος ιεράρχης

Ο Μ. Βασίλειος καταγόταν από την Καππαδοκία που κάποτε είχε χιλιάδες Έλληνες χριστιανούς (σημερινή Τουρκία).Ας ερευνήσουμε την ιστορία της Καππαδοκίας, τον πολιτισμό και τη ζωή των χριστιανών που έζησαν εκεί και εκδιώχθηκαν μετά την Μικρασιατική καταστροφή του 1922.

Θα σας δώσω μερικά στοιχεία να ξεκινήσετε την έρευνά σας. Μπορείτε να ανατρέξετε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες http://www.kappadokes.gr/greek/history/history1/history1_gr.htm#καθώς και στο λήμμα Καππαδοκία της wikipedia

Κατά τον 4ο αιώνα , το πιο σπουδαίο κέντρο άνθισης ολόκληρου του χριστιανισμού και προπύργιο της ορθής πίστης υπήρξε η Καππαδοκία, χάρη στους τρείς μεγάλους Καππαδόκες, Βασίλειο τον Μέγα, Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό και Γρηγόριο τον Νύσσης.
Η σπουδαιότητα όμως της Καππαδοκίας για τον Χριστιανισμό είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την ερημιτική και μοναστική ζωή, ενώ η χρυσή περίοδος της αναχωρητικής ζωής στην Καππαδοκία τοποθετείται μεταξύ του 10ου και 11ου αιώνα.

Ο μεγαλύτερος αριθμός των εκκλησιών και μόνο αυτής της εποχής , που σώζονται μέχρι σήμερα, στην Καππαδοκία, είναι λαξευτές και βρίσκονται μέσα στις απόμερες κι απόκρημνες κοιλάδες των Κοράμων, των Σπαθιών, του Σογανλή και του Περιστρέμματος. Εδώ, σ΄αυτές τις κοιλάδες το τοπίο μοιάζει με σεληνιακό, που όμοιό του δεν υπάρχει άλλο πάνω στη γη.
Τεράστιοι πέτρινοι όγκοι, κάθε σχήματος, κώνοι, πυραμίδες, δόντια, κι άλλα σχήματα, διαμορφωμένα έτσι, εξωτερικά, από το χέρι της θείας φύσης, ενώ στο εσωτερικό τους κρύβουν αμέτρητες εκκλησίες κελλιά, τάφους και ερημητήρια, λαξευμένα από το χέρι του ανθρώπου.


Εκτός από αυτά τα λαξευτά μοναστηριακά συγκροτήματα, υπάρχει κι ένα πλήθος από υπόγειες λαξευτές πόλεις, σωστοί λαβύρυνθοι, που κατασκευάστηκαν με πολύ μόχθο από τους Καππαδόκες και χρησιμοποιήθηκαν σαν καταφύγια σε εποχές κινδύνου, επιδρομών και λεηλασιών. Το βάθος αυτών ξεπερνά τα 50μ. οκτώ με δέκα ορόφους κάτω από την επιφάνεια της γης, συγκροτήματα ολόκληρα με εκκλησίες, δωμάτια, αποθήκες και στάβλους , ειδικές καμινάδες για τον εξαερισμό τους. Οι όροφοι συνδέονταν μεταξύ τους με στενούς διαδρόμους και ασφαλίζονται με κάτι τεράστιες κυκλικές πόρτες από λαξευτή πέτρα, σαν τις μυλόπετρες.

Αυτή την εποχή λαξεύτηκαν οι υπόγειες πόλεις και τα μοναστηριακά συγκροτήματα στο μαλακό βράχο από πωρόλιθο.

Παρεπιπτόντως γνωρίζετε ότι ο όρος Καραμανλής, όπως χρησιμοποιείται σήμερα έχει τις ρίζες του στην Καππαδοκία; Καραμανλήδες ονομάζονται όλοι οι κάτοικοι της Καραμανίας. Κατ΄ επέκταση ονομάστηκαν αρχικά, Καραμανλήδες και οι τουρκόφωνοι ορθόδοξοι πληθυσμοί της Καππαδοκίας, αλλά, τελικά, ο όρος έφτασε να χαρακτηρίζει τους τουρκόφωνους ορθοδόξους πληθυσμούς όλης της Μικράς Ασίας.

>Το καθήκον του Χριστιανού

Ιαν 201118

>

>Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα ( ασώτου υιού)

Ιαν 201118

>Για τους μαθητές της Β Γυμνασίου.

Παιδιά καιρός δεν είναι να γίνει το μάθημα λιγάκι πιο ενδιαφέρον; Λοιπόν τι θα λέγατε να παρακολουθήσετε το βίντεο με την παραβολή του σπλαχνικού πατέρα ( ασώτου υιού) από το σπίτι σας (αναπαυτικά)και μετά να δουλέψουμε τις ερωτήσεις επεξεργασίας στο σχολείο;
Εσείς που δεν έχετε σύνδεση Internet, κανένα πρόβλημα! Το βιντεάκι θα προβάλλεται και στην τάξη. Συνεπώς τα λέμε αύριο.

Καλή θέαση!
Σταυρούλα

επεξεργασία
Αν βρείτε λίγο χρόνο μελετήστε από το βιβλίο σας στη σελίδα 65 τις ερωτήσεις επεξεργασίας. Σε ό,τι δυσκολευτείτε θα το δουλέψουμε και μαζί.

>Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη

Ιαν 201118

>Για τους μαθητές της Β Γυμνασίου.

Παιδιά καιρός δεν είναι να γίνει το μάθημα λιγάκι πιο ενδιαφέρον; Λοιπόν τι θα λέγατε να παρακολουθήσετε το βίντεο με την παραβολή του καλού Σαμαρείτη από το σπίτι σας (αναπαυτικά)και μετά να δουλέψουμε τις ερωτήσεις επεξεργασίας στο σχολείο;

Καλή θέαση!
Σταυρούλα

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ

1)Ποια ήταν η αφορμή για να πει ο Ιησούς αυτήν την παραβολή;
2)Ποια είναι τα πρόσωπα της παραβολής;
3)Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αγάπης που έδειξε προς τον πληγωμένο Ιουδαίο;
4)Γιατί ο Ιησούς σε αυτήν την παραβολή επιλέγει ένα Σαμαρείτη και τον προβάλλει ως πρότυπο ανθρώπινης συμπεριφοράς στην καινούρια ανθρωπότητα;
5)Ποια απάντηση δίνει ο Ιησούς στο νομοδιδάσκαλο στο τέλος της παραβολής. Ποιες αντιλήψεις του ζητά να ξεπεράσει και τι τον προτρέπει να κάνει ο ίδιος;

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Kατηγορίες

Kατηγορίες

Kατηγορίες

Kατηγορίες



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων