Bugatti Chiron (supercar τελικες 500χλμ)

Η Bugatti Chiron είναι ένα διθέσιο σπορ υπεραυτοκίνητο (supercar) υψηλών επιδόσεων, που κατασκευάζεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Bugatti Automobiles S.A.S. από τις αρχές του 2016. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 1 Μαρτίου 2016, ως ο διάδοχος της Bugatti Veyron του 20052015, και οι πρώτες παραδόσεις έγιναν τον Αύγουστο. Σε αντίθεση με τα 450 αντίτυπα της Veyron, η Chiron θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα. Όπως και η προκάτοχος Veyron κατά την εποχή παραγωγής της, η Chiron επί του παρόντος αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο της Bugatti.

Το μοντέλο ονομάστηκε Bugatti Chiron (γαλλικά: Σιρόν, αγγλικά: Τσιρόν) προς τιμήν του Louis Alexandre Chiron (18991979), ο οποίος ήταν εργοστασιακός οδηγός της Bugatti κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Μάλιστα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Bugatti σχετικά με την επιλογή του ονόματος, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων παγκοσμίως στην εποχή του, και το όνομά του έχει συνδεθεί με την ιστορία της Bugatti όσο κανενός άλλου οδηγού αγώνων.[1] Επιπρόσθετα, η επιλογή αυτή επανέφερε την ονομασία του αρχικού πρωτότυπου Bugatti 18/3 Chiron του 1999, πάνω στο οποίο βασίστηκε η Bugatti Veyron.

Αποτέλεσμα εικόνας για bugatti chiron

Η Chiron εξελίχθηκε υπό άκρα μυστικότητα και ως πρότζεκτ ύψιστης σπουδαιότητας, καθώς είχε σκοπό να αναλάβει τον βαρύ ρόλο να αντικαταστήσει την μυθική Veyron. Για την ακρίβεια, η Veyron είχε προκαλέσει τόσο μεγάλη αίσθηση στον Τύπο αυτοκινήτου και στο ευρύ κοινό, σε παγκόσμια κλίμακα, που ο διάδοχός της θα είχε να αναλάβει ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο. Μάλιστα η Veyron ήταν το πρώτο στην ιστορία αυτοκίνητο έκδοσης δρόμου που έσπασε το όριο ταχύτητας των 400 km/h (248,6 mph), ενώ στα περισσότερα έτη παραγωγής της, έφερε τον άτυπο τίτλο του ταχύτερου μοντέλου πολιτικής έκδοσης, καθιστώντας ακόμα δυσκολότερη τη δημιουργία ενός ισάξιου διαδόχου.

Το νέο μοντέλο βασίστηκε σε μια ανανεωμένη έκδοση της ανθρακονημάτινης πλατφόρμας της Veyron, όπου το 92% των εξαρτημάτων της είναι νέα ή βελτιωμένα, έτσι ώστε να αυξηθεί η ακαμψία και να μειωθεί το βάροςΕπίσης διατήρησε τον γνωστό W16 κινητήρα 7.993 cm³ με τα 4 turbo.

Σχετική εικόνα

Η αισθητική της Chiron είναι μια έντονη μετεξέλιξη της Veyron, που την θυμίζει, ενώ σε πολύ μεγάλο βαθμό υποδείχθηκε τόσο από την αεροδυναμική, όσο και από τις απαιτήσεις για επαρκή αερισμό και ψύξη ενός κινητήρα με 16 κυλίνδρους και με τόσο μεγάλο κυβισμό και παραγωγή ισχύος, ιδίως σε ταχύτητες άνω των 400 km/h. Ενδεικτικώς, οι 3 εισαγωγές αέρα σε κάθε πλευρά σχεδιάστηκαν ειδικά για την αποτελεσματική ψύξη των φρένων. Ωστόσο, κάποιες ακραίες σχεδιαστικές ιδέες που είχαν προταθεί, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών καμερών αντί για εξωτερικούς καθρέπτες, τελικώς απορρίφθηκαν, λόγω πρόσκρουσης στην υπάρχουσα διεθνή νομοθεσία σχετικά με τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στο εσωτερικό της Chiron, καθώς η προκάτοχος Veyron είχε αποσπάσει κάποια αρνητικά σχόλια ότι είχε ένα δερμάτινο μεν, αλλά κάπως λιτό σαλόνι, που δεν φαινόταν αντίστοιχα ελκυστικό όσο το εντυπωσιακό της εξωτερικό ντιζάιν. Ως απάντηση, η Chiron απέκτησε ένα σαλόνι εντελώς διαφορετικό, πολυτελέστερο και μεγαλύτερο από αυτό της Veyron, ενώ σύμφωνα με την Bugatti ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών είναι κατά 12 χιλιοστά μεγαλύτερος. Εντυπωσιακό είναι και ότι το σαλόνι της Chiron δεν έχει πουθενά πλαστικό, παρά μόνο δέρμα υψηλής ποιότητας, αλουμίνιο και ανθρακονήματα.

Η Chiron διατήρησε τον γνωστό 16-κύλινδρο W16 κινητήρα 7.993 cm³ με τα 4 turbo, με σημαντικές όμως βελτιώσεις, ανεβάζοντας έτσι την συνολική ισχύ της στους 1.500 ίππους και την ροπή στα 1.600 N·m. Η κυριότερη αναβάθμιση, ήταν ότι τα 4 turbo της Chiron έγιναν κατά 69% μεγαλύτερα. Επειδή μάλιστα, όσο μεγαλύτερα είναι τα turbo, τόσο αυξάνεται η αδράνειά τους (καθώς στις χαμηλές στροφές η ροή των καυσίμων δεν είναι επαρκώς ισχυρή για να βάλει σε κίνηση τις τουρμπίνες), οι μηχανικοί της Bugatti σχεδίασαν και τοποθέτησαν στη Chiron ένα σύστημα δύο σταδίων στην ενεργοποίησή τους. Για την ακρίβεια, τα πρώτα δύο τούρμπο ενεργοποιούνται στις 1.900 στροφές / λεπτό και μόνο όταν ο κινητήρας φτάσει στις 3.800 στροφές / λεπτό αναλαμβάνουν δράση και τα άλλα δύο, επιτυγχάνοντας έτσι πιο ομαλή και γραμμική επιτάχυνση, σε αντίθεση με την κάπως ξαφνική και απότομη επιτάχυνση της Veyron.

Όπως και στην προκάτοχο Veyron, τα ελαστικά της Chiron εξελίχθηκαν από την Michelin ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Στη Chiron είναι διαστάσεων 285/30 R20 μπροστά και 355/25 R21 πίσω, μια διαφορά κυρίως για πρακτικούς σκοπούς πρόσφυσης, αλλά και για διαφορά μεγέθους ανάμεσα στις μπροστινές και στις πίσω ζάντες, με σκοπό την καλύτερη οπτική γωνία για τον οδηγό, σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδίασης. Τα φρένα της Chiron, που φυσικά εδράζονται μέσα στις ζάντες, είναι 8-πίστονα μπροστά και 6-πίστονα πίσω.

Αποτέλεσμα εικόνας για bugatti chiron ζαντες

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd της Chiron είναι μεταβλητός, καθώς στο Top Speed mode είναι 0,35 (η καλύτερη δυνατή τιμή της), στο Auto mode είναι 0,38 και στο Handling mode είναι 0,40. Μάλιστα όταν ενεργοποιείται η πίσω αεροτομή / αερόφρενο, για επείγουσα επιβράδυνση, φτάνει στο 0,59. Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμων διατηρήθηκε στα 100 λίτρα και μάλιστα αδειάζει σε μόλις 8 λεπτά όταν το αυτοκίνητο έχει φτάσει στην τελική ταχύτητα

Η επιτάχυνση 0 – 100 χιλιόμετρα / ώρα (0 – 62 μίλια / ώρα) στη Bugatti Chiron έρχεται σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα και τα 300 km/h σε 13,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή 3 δευτερόλεπτα λιγότερα από την Veyron. Η τελική ταχύτητα είναι και αυτή δύο σταδίων, όπως ίσχυε και στη Veyron, καθώς στα Auto mode, Handling mode και Autobahn mode περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 380 km/h, ενώ στο Τop Speed mode περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 420 χιλιόμετρα / ώρα (261 μίλια / ώρα) για λόγους ασφαλείας κατά την οδήγηση σε δημόσιες οδούς, εκτός πίστας. Σύμφωνα με την Bugatti, ωστόσο, τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Michelin μπορούν να αντέξουν ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες και στη σχετική δοκιμή της ταχύτητας, που θα γίνει σε πίστα και χωρίς τον κόφτη, αναμένεται να ξεπεράσει τα 435 χιλιόμετρα / ώρα (270 μίλια / ώρα).

Αποτέλεσμα εικόνας για bugatti chiron engineΑρχικά, είχε υπολογιστεί ότι η μέγιστη θεωρητική ταχύτητα που μπορεί να φτάσει η Chiron, με βάση την ισχύ του κινητήρα, είναι τα 467 χιλιόμετρα / ώρα (290 μίλια / ώρα) και αυτό το νούμερο είχε αναφερθεί στα Μέσα Ενημέρωσης ως πιθανό, μέχρι και λίγο πριν την παρουσίαση. Σύμφωνα μάλιστα με νεότερες εκτιμήσεις, ενδέχεται η θεωρητική τελική ταχύτητα να φτάνει ακόμα και τα 480 χιλιόμετρα / ώρα (298 μίλια / ώρα). Ωστόσο, ακόμα και η προσέγγιση τέτοιων ταχυτήτων δεν φαίνεται εφικτή σύντομα, καθώς ακόμα δεν έχει βρεθεί κατάλληλη τεχνολογία ελαστικών που να αντέχει τέτοια νούμερα. Για κάθε ενδεχόμενο μελλοντικής εμφάνισης τέτοιων ελαστικών, πάντως, το ταχύμετρο της Bugatti Chiron έχει ως μέγιστη ένδειξη τα 500 χιλιόμετρα / ώρα (311 μίλια / ώρα).

πηγές:βικιπαίδεια

Σχετικά με Χρήστος Π.

Ο Χρήστος Π. πάει στην Α’τάξη του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας.Του Χρήστου του αρέσουν όλα τα αθλήματα αλλά αγαπάει το
ποδόσφαιρο.Παίζει στην ομάδα Α.Ο ΚΥΖΙΚΟΣ στην Αρτάκη.Του Χρήστου του αρέσουν τα μαθηματικά και τα φυλλολογικά
μαθήματα.Ο Χρήστος είναι παιδί χαμηλών τόνων και βοηθάει όποιος τον χρειάζεται.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.