Επαγγελματική αποκατάσταση και οικονομική βοήθεια στα ΑΜΕΑ

Ένας από τους παράγοντες που απαιτούνται προκειμένου τα άτομα με ειδικές ανάγκες να ενταχθούν πλήρως κοινωνικά, είναι να ενταχθούν και οικονομικά. Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι εφικτό εάν δεν έχουν την κατάλληλη επαγγελματική κατάρτιση ώστε να αποκτήσουν τα απαραίτητα προσόντα και να εργαστούν . Με την ειδική επαγγελματική κατάρτιση δίνεται η δυνατότητα, μέσω κατάλληλων μεθόδων και προγραμμάτων, στα άτομα με ειδικές ανάγκες να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες και προσόντα που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν σε μία αγορά εργασίας που δεν τους υπολογίζει καθόλου και δεν έχει λάβει καμία μέριμνα γι’ αυτούς. Στα κράτη που η οικονομία τους είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη, αντιμετωπίζουν με μεγάλη σοβαρότητα και ενδιαφέρον την επαγγελματική προετοιμασία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Μέχρι την δεκαετία 1960-1970, η μόνη επαγγελματική εκπαίδευση που υπήρχε για αυτά τα άτομα ήταν τα εργαστήρια που υπήρχαν μέσα στα ιδρύματα και τα άσυλα και τα οποία μεταγενέστερα θεωρήθηκαν ότι απλώς «σκουπιδότοποι». Οι εναλλακτικές μορφές της επαγγελματικής εκπαίδευσης που χρησιμοποιούνται, μετά την κατάργηση αυτών των εργαστηρίων, σε αυτά τα κράτη είναι: α) Η εργασία μέσα στο σχολείο. Αυτή η μορφή της επαγγελματικής αποκατάστασης εστιάζει στην δημιουργία δομών μέσα στο σχολείο οι οποίες μοιάζουν αρκετά με τις πραγματικές εργασιακές δομές αλλά έχουν προσαρμοστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες που υπάρχουν, β) Η προσομοίωση της εργασίας στο σχολείο. Η μορφή αυτή είναι παρόμοια με την προηγούμενη αλλά διαφέρει ως προς την διαδικασία. Στην συγκεκριμένη μορφή, τα επιμέρους επαγγελματικά έργα που αναλαμβάνουν οι μαθητές, είναι τροποποιημένα, είτε στο περιεχόμενο, είτε στην ακολουθία, προκειμένου οι μαθητές με ειδικές ανάγκες να μπορέσουν να το προσεγγίσουν καλύτερα. γ) Το σύστημα «Μερική φοίτηση- Μερική εργασία». Σε αυτό το σύστημα οι μαθητές αρχικά φοιτούν σε σχολή και έπειτα εφαρμόζουν αυτά που μάθανε σε κανονικό εργασιακό χώρο, δ) Η εκπαίδευση μέσα στον εργασιακό χώρο. Σε αυτό το σύστημα τα άτομα με ειδικές ανάγκες εργάζονται σε κάποιον χώρο και καθοδηγούνται και επιβλέπονται είτε από κάποιο στέλεχος της επιχείρησης, είτε από κάποιον εξειδικευμένο λειτουργό, ε) Η μαθητεία. Σε αυτή την μορφή το άτομο με ειδικές ανάγκες, εργάζεται κανονικά, κοντά σε ένα επαγγελματία και μαθαίνει από αυτόν

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Το blog του Stratou          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση