Ενώνοντας τα κομμάτια …

Απρ 202025

Η ενασχόληση με τα πάζλ αποτελεί  διαχρονικά την πιο αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών, μια δραστηριότητα που προσφέρει πολλά οφέλη, καθώς στην προσπάθειά τους να ενώσουν τα κομμάτια μιας μπερδεμένης εικόνας τα νήπια καλλιεργούν διαφορετικές δεξιότητες όπως κινητικές, γνωστικές αλλά και συναισθηματικές. Πιο αναλυτικά το νήπιο βελτιώνει τον οπτικοκινητικό του συντονισμό (για να ολοκληρώσει το πάζλ το παιδί θα πρέπει να συντονίσει το χέρι του και το μάτι του αλλά και να διαχειριστεί την πληροφορία που παίρνει από αυτά), την λεπτή αλλά και την αδρή κινητικότητα καθώς η δραστηριότητα αυτή ανάλογα και με το μέγεθος των κομματιών απαιτεί άλλοτε μεγάλες και άλλοτε μικρές, ακριβείς κινήσεις των χεριών. Ας μην ξεχνάμε την σημασία του οπτικοκινητικού συντονισμού στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής του παιδιού!   

Όσον αφορά τις γνωστικές δεξιότητες, το νήπιο αναπτύσσει την μνήμη καθώς θα πρέπει να θυμάται το μέγεθος, το χρώμα ακόμα και τα σχήματα των «εικόνων» που επεξεργάζεται, σε ποια θέση ταιριάζει ή μπορεί να ταιριάξει το κάθε κομμάτι, αποκτώντας με αυτό τον τρόπο μια βαθύτερη κατανόηση του πως μια μικρή μονάδα αποτελεί μέρος ενός συνόλου. Οξύνει την κριτική του σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων καθώς θα μάθει να ενεργοποιεί τη σκέψη του ορθά και να αναπτύσσει στρατηγικές ώστε να πετύχει τον στόχο του.

Η επίτευξη του στόχου του, στην προκειμένη περίπτωση η ολοκλήρωση ενός πάζλ, γεμίζει το νήπιο με αυτοπεποίθηση, περηφάνια και εμπιστοσύνη στις ικανότητές του. Μα ακόμη και όταν δεν μπορεί να ταιριάξει τα κομμάτια, μαθαίνει να χειρίζεται τη ματαίωσή του και  να επιστρατεύει τις δυνάμεις του αλλά και την υπομονή του για την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει όπως ακριβώς θα κληθεί να πράξει και στα καθημερινά προβλήματα στην ενήλικη ζωή του.  Επίσης η ενασχόληση του νηπίου με το πάζλ καλλιεργεί κοινωνικές δεξιότητες όπως το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας καθώς τα νήπια εμπλέκονται σε συζήτηση στην προσπάθειά τους να ταιριάξουν τα κομμάτια, μοιράζονται απόψεις και βοηθούν ο ένας τον άλλον όταν συναντούν κάποιο πρόβλημα.  Η επιλογή του κατάλληλου πάζλ είναι σημαντική καθώς θα πρέπει να ανταποκρίνεται τόσο στα ενδιαφέροντα του παιδιού όσο και στην ηλικία του ώστε να μην βιώσει την ματαίωση.

Στην συνέχεια ακολουθούν σύνδεσμοι με πάζλ από πίνακες Ελλήνων ζωγράφων. Αφού οδηγηθείς στον σύνδεσμο, πάτησε το «ποντίκι» πάνω στο ¨φαντασματάκι¨ που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της οθόνης και αμέσως θα εμφανιστεί η εικόνα που θα πρέπει να δημιουργήσεις. Ξεκίνησε φτιάχνοντας την κορνίζα του πίνακα, δηλαδή τα κομμάτια που μπαίνουν στις άκρες. Καλή διασκέδαση!!

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ

ΤΑ ΑΥΓΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΗΣ- Α. ΓΕΡΑΛΗΣ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=02ce2497131b

ΠΑΣΧΑ ΕΛΛΗΝΩΝ- ΘΕΟΦΙΛΟΣ  https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23428331990b

ΑΝΘΗ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ- Ν. ΛΥΤΡΑΣ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3ca40345d046

ΤΟ ΩΟΝ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ. Ν.ΛΥΤΡΑΣ https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=14b3e20f3c96

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- Θ. ΠΑΛΛΗΣ    https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3527e3d8364e

από κάτω από: ΑΡΘΡΑ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενώνοντας τα κομμάτια …    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Πρόσφατα σχόλια

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων