Τα μεταλλαγμένα τρόφιμα

Σχέδιο μαθήματος με θέμα: Τα μεταλλαγμένα τρόφιμα

 Στόχοι:

  1. Να περιγράφουν τι είναι ένας μεταλλαγμένος οργανισμός και τι τα γενετικά μεταλλαγμένα τρόφιμα
  2. Να εξηγούν την διαφορά της μετάλλαξης από την φυσική εξέλιξη των ζωντανών οργανισμών
  3. Να περιγράφουν την διαδικασία παραγωγής ενός μεταλλαγμένου οργανισμού
  4. Να κατονομάζουν τα γνωστότερα μεταλλαγμένα τρόφιμα και τα παράγωγά τους
  5. Να κατονομάζουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η γενετική μηχανική για το περιβάλλον και τον άνθρωπο
  6. Να αναφέρουν τα επιχειρήματα υπέρ των γενετικά τροποποιημένων τροφών
  7. Να αντιπαραθέσουν τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών και να πάρουν μια τελική θέση υπέρ ή κατά, υιοθετώντας ή απορρίπτοντας τα εν μέρει ή στο σύνολο τους
  8. Να υποστηρίζουν το δικαίωμα τους να γνωρίζουν ποια προϊόντα είναι μεταλλαγμένα και ποια όχιΔιαδικασία

Χωρίζουμε τους μαθητές, τραβώντας κλήρο, σε τρεις ομάδες και αναθέτουμε στην πρώτη ομάδα να παίξει ένα διπλό ρόλο, αρχικά των επιστημόνων και έπειτα των καταναλωτών, στη δεύτερη ομάδα δίνουμε το ρόλο μιας οργάνωσης κατά των μεταλλαγμένων π.χ. greenpeace και στην τρίτη ομάδα δίνουμε το ρόλο μιας πολυεθνικής που υποστηρίζει τα μεταλλαγμένα. π.χ. Μονσάντο 

1η φάση (20 λεπτά) :

1η ομάδα (επιστήμονες-καταναλωτές) : Να επισκεφθεί τις διευθύνσεις α. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D %CF%81%CE%B9%CE%B1 να αναζητήσει «Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα»
β. http://www.inka.gr/?p=336 γ. http://www.ecocrete.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=525 και να εξηγήσει, με την ιδιότητα του επιστήμονα, στις άλλες δύο : α. τι είναι οι μεταλλαγμένοι οργανισμοί και τι τα μεταλλαγμένα προϊόντα, β. τη διαφορά μεταξύ φυσικής εξέλιξης και γενετικής μηχανικής γ. ποια είναι τα γνωστότερα μεταλλαγμένα προϊόντα που παράγονται σήμερα

2η ομάδα (οργάνωση κατά των μεταλλαγμένων) : Να επισκεφθεί και να περιηγηθεί τις διευθύνσεις α. http://www.medlook.net/ (ενότητα ΔΙΑΡΟΦΗ)

β. http://www.greenpeace.org/greece/el/campaigns/gmo/ να καταγράψει και να παρουσιάσει στις άλλες δύο ομάδες τους κινδύνους που συνεπάγεται η χρήση των μεταλλαγμένων.

3η ομάδα (πολυεθνική υπέρ των μεταλλαγμένων) : Να επισκεφθεί και να περιηγηθεί τις διευθύνσεις α. http://www.medlook.net/ (Γενετικά μεταλλαγμένα τρόφιμα: Τα υπέρ και τα κατά , Μεταλλαγμένα τρόφιμα: Πόσο απειλούν την υγεία μας; Μεταλλαγμένες ντομάτες εναντίον καρκίνου)  β. http://www.monsanto.com/newsviews/pages/biotech-safety-gmoadvantages.aspx να καταγράψει και να παρουσιάσει στις άλλες δύο ομάδες τα οφέλη από την καλλιέργεια μεταλλαγμένων προϊόντων.

2η φάση (20 λεπτά): Στη συνέχεια, καλούμε τη 2η και 3η ομάδα να επιχειρηματολογήσουν και να υποστηρίξουν τις θέσεις τους προσπαθώντας να πείσουν την ομάδα των καταναλωτών (1η ομάδα). Από την πλευρά τους οι καταναλωτές, θα μπορούν να θέτουν διευκρινιστικές ερωτήσεις ούτως ώστε στο τέλος να μπορούν να πάρουν θέση.

3η φάση (10 λεπτά): Καλούμε την ομάδα των καταναλωτών να κρίνουν αυτά που άκουσαν από τις άλλες δύο ομάδες και να πάρουν μια τελική θέση.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.