>Η λογοτεχνία , πρόταση μετουσίωσης της επιθετικότητας

>
Η δραστηριότητα που πραγματοποίησε σήμερα (19/1/2012) η ερευνητική ομάδα με τίτλο εργασίας “η επιθετικότητα της εφηβικής ηλικίας γίνεται δημιουργία στη σχολική ζωή”εντάσσονταν στην αναζήτηση τρόπων έκφρασης, εκτόνωσης και μετασχηματισμού της επιθετικής συμπεριφοράς σε μια στάση θετική και δημιουργική.
Η δραστηριότητα περιελάμβανε την επαφή της κυρίας Οικονομίδου Σούλας, καθηγήτριας Λογοτεχνίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο με τους μαθητές της ομάδας. Οι μαθητές είχαν διαβάσει δύο λογοτεχνικά έργα, “Κάπου ν’ανήκεις”του Φίλιππου Μανδηλαρά και “Στη διαπασών”του Βασίλη Παπαθεοδώρου, έκδοσης του 2010 και τα δύο.
Τα παιδιά συζήτησαν με την προσκεκλημένη μας τις μορφές εκδήλωσης της επιθετικότητας στα λογοτεχνικά έργα που μελέτησαν αλλά και “ψηλάφησαν” δικά τους αισθήματα και βιώματα συγγενικά ή παρόμοια.
Η ανάγνωση ενός ολόκληρου λογοτεχνικού έργου, που αγγίζει τα συναισθήματα, τα προβλήματα της καθημερινότητας των παιδιών στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας
είναι η πρόταση που προέκυψε από την ολοκλήρωση της διερεύνησης.
Η Λογοτεχνία έχει τη δύναμη της διείσδυσης στην ψυχή , στις λεπτές και ανομολόγητες πλευρές της προσωπικότητας. Προκαλεί ταυτίσεις,την αποενοχοποίηση ορισμένες φορές, το διαφορετικό άνοιγμα για τη “λύση ενός κλειδωμένου ψυχισμού”. Όταν η Λογοτεχνία αγγίζει προβλήματα ή συναισθήματα των νέων , ο νέος γίνεται πρωταγωνιστής, βλέπει εκφράσεις, συνέπειες που ίσως δεν τις σκέφτηκε , δεν τις ένιωσε ο ίδιος. Βλέπει ίσως καλύτερα τον εαυτό του αλλά και τον άλλον. Αναζητά πιθανόν άλλους τρόπους έκφρασης, πιο κοινωνικούς.
Και αν το σχολείο ενισχύσει αυτήν την ενδυνάμωση της πιο κοινωνικής του ταυτότητας, τότε η επιθετικότητα μπορεί να μετασχηματιστεί σε έκφραση και δράση καλλιτεχνική, περιβαλλοντική, αθλητική ,γνωστική, συμμετοχική.
Ευχαριστούμε θερμά την προσκεκλημένη μας.
Τη δραστηριότητα παρακολούθησε και μάλιστα πολύ ενεργητικά η ομάδα των greeklish. Μπράβο, παιδιά για τη συμμετοχή.
Και επίσης ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά “της επιθετκότητας “που διάβασαν τα λογοτεχνικά έργα. Η ωφέλεια είναι πολλαπλή.

;


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Copyright © Η έρευνα στο 4ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση