A visit to Thessaloniki

https://www.youtube.com/channel/UCSH81Axu4QnBIP0j14SmWvQ                                                                                                  

 

ΤΑΞΗ: Β    Επίπεδο γνώσεων: INTERMEDIATE

Αριθμός μαθητών:20

Τίτλος: A visit to Thessaloniki

Unit 1: Lesson 1 (People and Places) – Lesson 3 (Different Places – Different Buildings)

Ώρες που διατίθενται: 2

Λογισμικό που χρησιμοποιείται: Internet Explorer

 

Στοιχεία καθηγήτριας: Κουταλά Στέλλα

E-Mail Address:veredstarstella@yahoo.gr

Σχολείο: 3ο  Γυμνάσιο Πολίχνης Θεσ/νίκης

 

Περιγραφή

 

Ένας φίλος των μαθητών/-τριών  επισκέπτεται την πόλη της Θεσσαλονίκης και γενικά είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται την Ελλάδα. Οι μαθητές/-τριες πρέπει να βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο φίλος τους για την διαμονή του. Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να επιλέξουν ένα ωραίο μέρος να μείνει  και δημιουργούν λίστες με αρχαιολογικούς χώρους μουσεία, εκκλησίες, και αξιόλογα μέρη της πόλης  που αξίζει κάποιος να επισκεφθεί. Μέσα από την έρευνα τους για την πόλη της Θεσσαλονίκης θα πληροφορήσουν τον  φίλο τους  και για όλες τις μορφές διασκέδασης καθώς επίσης και για τον κόσμο της συμπρωτεύουσας.

 

Στόχοι: (Σε αυτό το μάθημα οι μαθητές/-τριες θα μάθουν)

  • Να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο και να κρατούν σημειώσεις για να συμπληρώσουν πίνακες (filling in tables).
  • Να απαντήσουν σε ερωτήσεις αναζητώντας συγκεκριμένες πληροφορίες  (Reading Comprehension).
  • Να βάλουν σε κατηγορίες τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης από το πιο πολυτελές  στο πιο απλό.
  • Να γράψουν ένα σύντομο γράμμα (Personal Letter Writing – Using the Present Continuous Tense with Future meaning and making arrangement plans).
  • Nα γράψουν ένα σύντομο κείμενο για την Θεσσαλονίκη και τους ανθρώπους της.
  • Να ολοκληρώσουν προτάσεις χρησιμοποιώντας 1st Type Conditional structure.
  • Nα εμπλουτίσουν την ιστοσελίδα του σχολείου τους με πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη.

 

Μέθοδος – οργάνωση τάξης (περιγραφή επιμέρους βημάτων διδασκαλίας, δραστηριοτήτων μαθητών)

  1. Οι υπολογιστές είναι ανοιχτοί και οι ζητούμενες ιστοσελίδες ελαχιστοποιημένες.
  2. Οι μαθητές/-τριες κάθονται σε ομάδες των πέντε ατόμων σε κάθε υπολογιστή και ο καθένας/η κάθε μία παίρνει το φύλλο εργασίας.
  3. Οι δραστηριότητες χωρίζονται σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα δραστηριοτήτων έχει διαφορετικό θέμα. Το φύλλο εργασίας κάθε ομάδας μαθητών/-τριών είναι διαφορετικό.
  4. Ακολουθώντας τις οδηγίες της καθηγήτριας επιλέγουν το site με το αντίστοιχο θέμα δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας που είχε μπροστά του ο κάθε/η κάθε μαθητής/-τρια και προχωρούν στις δραστηριότητες.
  5. Η καθηγήτρια δίνει τις απαραίτητες διευκρινίσεις και βοηθά τους/τις μαθητές/-τριες να συμπληρώσουν τους πίνακες, να φτιάξουν λίστες, να κρατήσουν σημειώσεις και να απαντήσουν στις ερωτήσεις.
  6. Με κάποιες από τις δραστηριότητες κάνουν εξάσκηση σε διδαγμένα γραμματικά φαινόμενα όπως: Future Tenses, First Type of Conditionals. Επίσης κάνουν επανάληψη κάποια άλλα γραμματικά φαινόμενα (Grammar Structures – see student worksheet).
  7. Διαβάζοντας τα κείμενα έρχονται σε επαφή με στοιχεία της πόλης τους και του πολιτισμού τους.
  8. Μαθαίνουν κάποιες καινούργιες λέξεις μια και τους δίνονται κάποια key words για άμεση κατανόηση των κειμένων.

 

Αναζητούνται  επιπλέον τα εξής άρθρα/σελίδες στο διαδίκτυο:

 

Ιστοσελίδα 1: http://www.greecetravel.com/thessaloniki/

 

Tίτλος 1: Thessaloniki

 

Ιστοσελίδα 2: http://www.greecetravel.com/thessaloniki/museums.html

 

Tίτλος 2: Places to see

 

Επισυνάπτεται το φύλλο δραστηριοτήτων

 

STUDENT WORKSHEET

 

A visit to Thessaloniki

 

 

 

 

Situation:  A friend of yours is visiting Thessaloniki. It’s his/her first time in Greece. You must find all the necessary information for a nice place for him/her to stay at. You must also make a chart or a list of all the archaeological sites, monuments, churches, museums and some of the most interesting places to visit. Inform him/her about all forms of entertainment and nightlife (restaurants, cafes, clubs, theatres, cinemas etc.). You can also give him/her some information about people of the city.

 

 

ACTIVITIES

 

Group A

Go to the following page: http://www.greecetravel.com/thessaloniki/museums.html

 

 

Places to  see

 

  1. Fill in the following table. Write at least three (3) of the most important places to visit when you are in Thessaloniki. Fill in the appropriate column.

 

 

Archeological sites Museums Churches Monuments
 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tour in Thessaloniki

 

 

  1. Your friend is going on a tour in Thessaloniki. Can you tell him/her where he/she can find the following places? Put a tick (ν) in the appropriate column in the following table.

 

Places In the centre

of Salonika

In the Upper City

(Ano Poli)

Outside Salonika
Agia Sofia
Vergina
The City Walls
Panagia Halkeon
Technical Museum
Agios Dimitrios
The Galerian Arch
The Rotonda
Roman Market
Profitis Ilias

 

  1. Look at all the information about “What to see in Thessaloniki” and answer the following questions.

 

  1. What can you see in Vergina? ………………………………………………………………………………..
  2. When is it open to the public? ………………………………………………………………………………..
  3. Where is the Palace of Galerius? ………………………………………………………………………………..
  4. Why did they build the city walls? …………………………………………………………………………………
  5. Who found the tomb of Philip in Vergina? …………………………………………………………………………………
  6. Where can you have a coffee and enjoy a great view of the city? …………………………………………………………………………………
  7. What can you see at “The Gallery of fine Arts”? …………………………………………………………………………………

 

 

New vocabulary

 

ruins (n) = συντρίμμια.                 fresco (n) = τοιχογραφία

 

tomb (n) = τάφος                        display (v) = εκθέτω

 

erect (v) = ανεγείρω, υψώνω      sculpture (n) = γλυπτική

 

mosque (n) = τζαμί                     quard (n) = φρουρώ, προστατεύω

 

destroy (v) = καταστρέφω

 

 

Group B

ACTIVITIES

 

Enter:  http://www.greecetravel.com/thessaloniki/hotels.html

 

(Hotels in and around Thessaloniki)

  1. Look at the information about the hotels in Thessaloniki and put them in a list (A-J), starting from the best (A) and ending with the worst (J).

Note: You must list them according to the facilities they offer.

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J

 

  1. Now you have listed them, fill in the following table with the appropriate information.

 

Hotels Class-Category No of rooms Facilities Hotels in

the centre

of Thessaloniki

Hotels

Outside

Thessaloniki

The Macedonia Palace
Hotel Egnatia  

 

Electra Palace  

 

The Hyatt Regency
Hotel Metropolitan
Hotel Philippion
Vergina Hotel  

 

HotelPhilippion Beach
Hotel Theoxenia

Note: In the last two columns put a tick (ν).

 

  1. Look at all the information about “Hotels in and around Thessaloniki” and answer the following questions:
  2. a) Which is the most expensive hotel of all? Why?
  3. b) Which hotel would you tell your friend to stay at? Why?

 

New Vocabulary

direct-dial = απευθείας σύνδεση                                                      valet (n) = καμαριέρης

convention (n) = συνέδριο                                                               banquet (n) = συμπόσιο

president (adj) = προεδρικός                                                        facilities (n) = ευκολίες, ανέσεις

Group: C

ACTIVITIES

 

Enter:  http://www.greecetravel.com/thessaloniki/nightlife.html

 

(Restaurants and nightlife in Thessaloniki)

  1. Write down any forms of entertainment that Thessaloniki- as a modern European city – offers to a visitor. Make up the following lists.

Forms of entertainment                                       Any specialities you can eat or drink 

 

 

 

 

 

Typical Greek music

 

 

 

 

 

  1. Things to do

Thessaloniki is a big city and there are lots of things to do here. Finish the following sentences using the 1st Type of Conditional  .

  1. If you love eating traditional Greek Food, you can…………………………………………………………………..
  2. If you want to listen to Greek music, go…………………………….
  3. If you are romantic, you will…………………………………………

 

 

  1. You are going out with your friend on Saturday evening. Send him/her a letter telling him/her the things you are doing on that special evening.

 

Note: Write this letter using the following information

                

                  Things to do

  • have coffee / café in Aristotelous square / afternoon
  • walk along the harbour / afternoon
  • have dinner / restaurant in “mylos”/ evening
  • listen to music/dance / in the area near Airport / night

Start like this:

 

Dear ………,

I’m writing to tell you that we are going out on Saturday evening.

First, we…………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

I hope you will enjoy yourself.

Love,

 

 

New vocabulary

traditional (adj) = παραδοσιακός

district, area (n) = περιοχή

outskirts (n) = περίχωρα

port (n) = λιμάνι

warehouse (n) = αποθήκη

stroll (n) = βόλτα με τα πόδια

Group D

ACTIVITIES

 

Enter:  http://www.greecetravel.com/thessaloniki/index.html

 

(Thessaloniki: Coolest city in Greece) (People)

 

1a. Write at least five (5) reasons that make a visitor love Thessaloniki

 

Reasons to love Thessaloniki

 

1b. Match places in Column A with information in Column B

 

Column A                                                                  Column B

  1. The walls a. The meat market
  2. White Tower is b. the birthplace of Alexander
  3. Kastra is c. is held in Salonika every year
  4. Moudiano is d. surround the city
  5. Pella is                     e. the patron of Salonika
  6. The International Trade Fair f. near the White Tower
  7. Saint Demetrius is g. the Symbol o the city
  8. The archaeology Museum is h. an area of old neighbourhood

 

 

1……………………                                             5…………………

2……………………                                             6…………………

3……………………                                             7…………………

4……………………                                             8…………………

 

 

 

  1. Write a short paragraph of about (30-40 words) describing the people in Thessaloniki. (Write about their character, lifestyle, way of getting dressed etc.).

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

New Vocabulary

 

sophisticated (adj) = υπερμοντέρνος            culturally (adv) = πολιτιστικά

 

superior (adj) = ανώτερος                             patron (n) = πολιούχος, προστάτης

 

 

 

Χριστουγεννιάτικο χωριό «ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ» στο Δήμο Παύλου Μελά

Ξεκίνησαν και συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό οι εργασίες για το Χριστουγεννιάτικο χωριό «ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ» που θα ανοίξει τις πύλες του το απόγευμα της Τετάρτης 13 Δεκεμβρίου 2017 και αναμένεται να αποτελέσει τον αγαπημένο χριστουγεννιάτικο προορισμό της Θεσσαλονίκης για παιδιά και γονείς – κηδεμόνες.

02 magemenostratopedo

Με τη συνδρομή των Υπηρεσιών του Δήμου Παύλου Μελά, της 34ης ταξιαρχίας και των πρώτων εθελοντών, άρχισαν να στήνονται τα πρώτα σπιτάκια που δένουν απόλυτα με το φυσικό περιβάλλον του πρώην στρατοπέδου ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, καθώς και σκηνές με τη βοήθεια του Στρατού, ενώ κατέφθασαν και τα πρώτα εκθέματα από το Μουσείο Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης.

Το παραμυθένιο σκηνικό θα φιλοξενήσει πάνω από 20 διαφορετικές θεματικές με έμφαση στην εκπαίδευση και ψυχαγωγία του απέραντου κόσμου των παιδιών.

Καθημερινές 17:00-20:00 // Σάββατο – Κυριακή 11:00-20:00

ΕΙΣΟΔΟΣ  ΔΩΡΕΑΝ!

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα του δήμου Παύλου Μελά: Χριστουγεννιάτικο χωριό “Μαγεμένο στρατόπεδο”

Επτά νέους εξωπλανήτες ανακοίνωσε η NASA


Επτά νέους εξωπλανήτες, εκ των οποίων οι τρεις μπορεί να έχουν ωκεανούς νερού στην επιφάνειά τους ανακάλυψε η NASA στον Αστερισμό του Υδροχόου που βρίσκεται σε απόσταση 40 έτη φωτός από το ηλιακό μας σύστημα.

Όπως ανέφεραν στελέχη της Διαστημικής Υπηρεσίας, αυτή η σημαντική ανακάλυψη των νέων πλανητών αποτελεί πολύ σημαντική ώθηση στην έρευνα του ανθρώπου για εξωγήινη ζωή σε άλλους πλανήτες.Την ανακοίνωση έκαναν ερευνητές της NASA και του Νότιου Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου στις  22 Φεβρουαρίου 2017 .

Ο αστέρας Trappist και οι πλανήτες του

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στη συνέντευξη Τύπου, οι 7 νέοι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από έναν ήλιο, σε απόσταση 40 έτη φωτός από το ηλιακό μας σύστημα, στον Αστερισμό του Υδροχόου.Το άστρο είναι ένας πολύ ψυχρός ερυθρός νάνος με την ονομασία Trappist-1, με μέγεθος μόλις το 8% του Ήλιου μας και οριακά μεγαλύτερο του πλανήτη Δία, ενώ η φωτεινότητά του είναι μόλις το 0,05% της φωτεινότητας του Ήλιου.

Ήδη το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ερευνά τις ατμόσφαιρες γύρω από αυτούς τους πλανήτες.Το εν λόγω σύστημα διαθέτει τόσο τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών με μέγεθος παρόμοιο της Γης που έχουν ποτέ βρεθεί, όσο και τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών που θα μπορούσαν να φιλοξενούν νερό και άρα ζωή.

 

(περισσότερα…)