Με τα μάτια των παιδιών…

Γιατί με τη ματιά τους ομορφαίνει ο δικός μας κόσμος…

Υγιεινή Διατροφή

Απρ 201320

Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος της υγιεινής διατροφής, η τάξη μας συμμετείχε στο πρόγραμμα του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Σχέδιο Προώθησης της Κατανάλωσης Φρούτων στα Σχολεία».

Με την εφαρμογή του Σχεδίου προώθησης της κατανάλωσης φρούτων στα σχολεία αναμένεται :

1. Η ενίσχυση των θετικών στάσεων των μαθητών ως προς τις διατροφικές τους συνήθειες, μέσα από τη συγκεκριμένη, οργανωμένη, παρέμβαση.

2. Η ανάπτυξη επιχειρηματολογίας στο πεδίο της υγιεινής διατροφής, μέσω ομαδοσυνεργατικής αλληλεπίδρασης.

3. Η αλλαγή των διαιτητικών συμπεριφορών στην κατεύθυνση της αναχαίτισης του επιδημικού φαινομένου της παιδικής παχυσαρκίας.

4. Ο περιορισμός του κόστους της Δημόσιας υγείας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, οι μαθητές της τάξης μας κλήθηκαν να γράψουν ένα σύντομο κείμενο με θέμα «Ο ρόλος των φρούτων στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής».

Οι εργασίες των μαηθτών, αφού αξιολογηθούν από τους διδάσκοντες του σχολείου μας, θα σταλούν στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου με τη σειρά τους, μέσα από μία δεύτερη διαδικασία πανελλαδικής αξιολόγησης, οι καλύτερες θα επιλεγούν προς χρήση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και αναμένουμε το καλύτερο κείμενο, ώστε να τα δημοσιοποιήσουμε στο ιστολόγιό μας.

“Ο μικρός Ευκλείδης”

Απρ 201320

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2013, η τάξη μας έλαβε μέρος μέρος στον 7ο Μαθηματικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» στο πλαίσιο του περιοδικού « Ο Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Ο παιδαγωγικός σκοπός του διαγωνισμού ήταν:
– να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και προσφέρουν πολλές δυνατότητες στη ζωή μας,
– να εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές,
– να χρησιμοποιούν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα.

Ορισμένα από τα ερωτήματα – δραστηριότητες που περιείχε ο διαγωνισμός δόθηκαν ως παιχνίδι, στο οποίο οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν κάποια κενά ή να σχεδιάσουν κάτι. Ορισμένα ερωτήματα απαιτούσαν τον υπολογισμό της λύσης ενός προβλήματος.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε, μαθητές και εκπαιδευτικοί, ήταν ότι τα Μαθηματικά, παρά τις παγίδες που πέσαμε αλλά και τα μικρολαθάκια που κάναμε, μπορούν να γίνουν πραγματικά διασκεδαστικά αλλά ταυτόχρονα και να οξύνουν το νου μας.

3 Γίγαντες στο Ναύπλιο

Απρ 201320

Τρεις γίγαντες βρέθηκαν την Παρασκευή 5 Απριλίου στην πλατεία Συντάγματος στο Ναύπλιο για το εικαστικό δρώμενο που οργάνωσε το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα «Β. Παπαντωνίου» σε συνεργασία με το «Φουγάρο» και την Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξ. Σούτζου (Παράρτημα Ναυπλίου).


NAUPLIO_DROMENO_ME_GIGANTES18

Ο Γάλλος καλλιτέχνης Shoboshobo (Mehdi Hercberg) προσκλήθηκε να δημιουργήσει αυτές τις αστείες, νυσταγμένες, τερατώδεις, παραμορφωμένες, τεράστιες και αφελείς φιγούρες, που ξεκουράστηκαν στην πλατεία Συντάγματος.

Φυσικά το τμήμα μας δεν θα μπορούσε να λείπει από εκεί…. Πρώτον, γιατί μας αρέσουν οι γίγαντες (ακόμα και το φαγητό) και δεύτερον γιατί πάντα τους διαβάζαμε αλλά ποτέ δεν τους είχαμε δει από κοντά….

Οι Γίγαντες ξεκίνησαν το μοναδικό τους περίπατο στην πόλη του Ναυπλίου από το Μουσείο Παιδικής Ηλικίας “Σταθμός”. Τους μετέφεραν τρεις ομάδες μαθητών, που διέσχισαν την πόλη για να καταλήξουν στην πλατεία Συντάγματος.

Ένας από αυτούς κατέλαβε το κέντρο της πλατείας και τα παιδιά των σχολείων του Ναυπλίου τον γνώρισαν μέσα από ανατομικά και κινησιολογικά παιχνίδια με τη χορογράφο Τατιάνα Μύρκου.

Ο δεύτερος σκαρφάλωσε στο «Τριανόν» όπου άκουσε μαζί με τα παιδιά παραμύθια για γίγαντες και γοργόνες από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου και το Θεατροδρόμιο.

Ο τρίτος ανέβηκε στον ιστορικό πλάτανο της πλατείας και τα παιδιά τον απέδωσαν με σχήματα και χρώματα, με οδηγό την Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξ. Σούτζου-Παράρτημα Ναυπλίου και την εικαστικό Μάγδα Μάρα.

Μετά το τέλος του δρώμενου οι γίγαντες μεταφέρθηκαν και πάλι από τα παιδιά, ο ένας στο Μουσείο Παιδικής Ηλικίας “Σταθμός” και ο άλλος στο Φουγάρο που είναι πιά τα μόνιμα σπίτια τους.

Μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής

Απρ 201320

Με αφορμή την ολοκλήρωση της Χαριλάου Τρικούπη στο Ναύπλιο, η Ε’ τάξη αποφάσισε, μέσα στα πλαίσια του προγράμματος της κυκλοφοριακής αγωγής, να πάει μία μικρή εκδρομή μέχρι το νέο δρόμο προκειμένου να παρατηρήσουμε τα νέα σήματα, τις παραβάσεις που ενδεχομένως να γίνονταν -ήταν πάρα πολλές-  αλλά και να προσδιορίσουμε τον τρόπο που εμείς πρέπει να κινηθούμε προκειμένου με ασφάλεια να διασχίσουμε τον δρόμο.

Ανακαλύψαμε τους φωτεινούς σηματοδότες, είδαμε τις κίτρινες διαβάσεις και μάθαμε ότι πρέπει οπωσδήποτε να ελέγχουμε το δρόμο ακόμα και όταν το φανάρι γίνει πράσινο για μας.


21 Μάρτη, Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων

Απρ 201320

Ενδοσχολική βία

Απρ 201320

Ας δώσουμε ένα ΤΕΛΟΣ στην ενδοσχολική βία – Ας κάνουμε την ΑΡΧΗ

Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Ο βαθμός εμπλοκής κάθε μέλους, σχετίζεται τόσο με την ιδιότητά του, όσο και με τη σοβαρότητα, τη συχνότητα και την ένταση του περιστατικού εκφοβισμού. Άλλος είναι ο ρόλος και η ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, άλλος του δασκάλου, άλλος των συμμαθητών, άλλος των γονιών.

Ωστόσο, θα πρέπει όλοι να συνεργαστούν σε ένα πλαίσιο παράλληλων δράσεων, διότι, αφού η αιτιολογία του εκφοβισμού είναι πολυπαραγοντική και η αντιμετώπισή του θα πρέπει να είναι πολυεπίπεδη.

Το δέντρο που έδινε…

Απρ 201320

Το δέντρο

Απρ 201320

Από το CD ”Η επιστροφή του τεμπέλη δράκου”

Όταν ο άνθρωπος χρησιμοποιεί την φαντασία του….

Απρ 201320

Η φαντασία και η δημιουργικότητα στα καλύτερά τους…..

Παράδειγμα 1:

Μια γραφομηχανή στην όπερα;;;;

Παράδειγμα 2:

Ζωγραφική με άμμο!!!!

Μαμά μου μη ξεχνάς….

Απρ 201320

1. Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω μονάχα για να δω.

2. Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί μου. Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

3. Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ’ ό,τι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον σπουδαίο.

4. Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας

5. Μη μου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει ν’ αναγνωρίζω.

6. Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω «δε σε χωνεύω». Δεν απευθύνομαι σε σένα αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.

7. Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.

8. Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικρο αδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα – ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.

9. Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.

10. Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.

11. Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.

12. Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σ’ εσένα.

13. Μη με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις. Αν κάνεις κάτι τέτοιο, θα ανακαλύψεις πως θ’ αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

14. Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι σοκ για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

15. Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν μου ζητήσεις συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σου.

16. Μην ξεχνάς πως μου αρέσει να πειραματίζομαι! Χωρίς αυτό δε μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.

17. Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.

18. Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω ν’ αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη.

Αυτό όμως δε χρειάζεται να στο πω, έτσι δεν είναι;
Ρούντολφ Ντράικορς

Πιο πρόσφατα άρθρα »
Ιανουάριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ιστορικό

Επισκέπτες

μετρητής επισκεψιμότητας


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων